tualimforum.com  

Geri git   tualimforum.com > GÖRSEL SANATLAR > Sanat Tarihi ve Evreleri > Ön Asya Uygarlıkları Sanatı
Kayıt ol Yardım Üye Listesi Ajanda Bugünki Mesajlar

Ön Asya Uygarlıkları Sanatı Ön Asya Uygarlıkları Sanatı ile ilgili gerekli bilgi ve dökümanlar...


Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Sümer Döneminde Mimari
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
1921

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 18.11.08, 20:58   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
Delta Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Nov 2008
Mesajlar: 561
Konular: 497
Puan Grafiği
Rep Puanı:1952
Rep Gücü:0
RD:Renklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant future
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 3
26 Mesajına 86 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Sümer Döneminde Mimari

Sümer Döneminde Mimari


Dicle ve Fırat nehirleri arası bölgeye verilen isimdir, iki nehir arası anlamına gelir. Sümerler astronomi ile yakından ilgilenmişlerdir. Yüksek tapınakları dini işlevinden ayrı olarak rasathane aracı olarak ta kullanulmıştır. Mısır piramitleri ile aynı dönemde yapılan bu kule-tapınaklar arasında birtakım benzerlikler vardır.
Heykellerinde, çoğunlukla ellerini göğsünün üstünde kavuşturmuş, tüylü bir kürk giymiş, tapınan insan figürleri tasvir edilmiştir. Kabarma konularında dönemin politik olaylarına yer verilmiştir.

Burada M.Ö 4.binden başlayarak çeşitli uygarlıklar yaşamıştır.Sümerliler, Akadlar , Elamlar , Asurlular , Yeni Babil Krallığı … Bu uygarlıkların ortaya koydukları sanatsal etkinlikleri , ortak özellikler gösterirler.

B)MİMARLIK

_Sümerlerde,Taş malzemesi kullanılmadığı için , günümüze ulaşabilen çokça mimarı anıt görülmez.
_Kalıntılarından anlamadığımıza göre ,Sümerlerdeki en önemli anıtsal yapılar ZİGGURAT denilen tapınaklardır.
_Malzeme olarak kereste ya da tuğlayla yapılmışlardır.
_Biçim olarak , üst üste taraçalardan oluşmuşlardır.Yukarıya rampa ya da merdivenle çıkılır.En üsteki bölümde tanrının sunağı (adak yeri) bulunur.

SÜMER DÖNEMİNDE MİMARİDE GÖRÜLEN TEKNİK YENİLİKLER : KEMER,TONOZ VE KUBBENİN MİMARİ YAPILARDA KULLANILMASIDIR._Konutların cephelerinin de mozaik ,sırlı tuğla ya da boyalı pişmiş toprak levhalarla yapılmış süsmeler kullanılmıştır.
ÖRNEK:Ur şehrinde bulunmuş Ziggurat ,ev ve mezar örnekleri

ASURLULAR:M.Ö 1. Binde kentleşme ve mimarlık daha düzenli ve anıtsal bir özellik kazanmıştır.Askeri ve dinsel mimariye daha çok önem verilmiştir.Bu yüzden Asur mimarlığı yarı askeri yarı dinsel bir özellik taşır.
Örnek: II.Sargon’un Musul’daki sarayı.

YENİ BABİL KRALLIĞI: (M.Ö 7_ 6 YY)
Bu dönemde ,düzenli kentler , büyük caddeler, sırlı tuğlalarla süslü kapılar ve teraslardan oluşan asma bahçeleri Dünyanın yedi harikalarından birini oluştururlar.
ÖRNEK:Babilde Nabukadnezar’ ın sarayına giden sıra tuğlalarla süslü “Büyük Cadde” ve “İştar Kapısı”

B)MEZOPOTAMYA HEYKEL VE KABARTMA SANATI

HEYKEL
1)İlk dönem Mezopotamya heykellerinde de frontal duruş ve arkaik ifade vardır.
_Eller tapınma şeklinde göğüsle birleştirilmiştir.
_Vücutlarda oransızlıklar görülür.
_Kostüm olarak koyun postu kullanılmıştır.

ÖRNEK: Adab kralı 1.Ugaldalu heykeli

2)Heykellerdeki arkaik ifadeye karşın , Kral Gudea (lagaş) heykelindeki portre etkisi ve Akad kralı Sargon heykelindeki ayrıntıların gösterilmesi önemli bir gelişmedir.
3)Geç dönem Mezopotamya (Asur)heykelleri ;büyük boyutlu kral ve tanrı heykellerinden oluşur.Bunlarda eskiye göre oranlarda uyum vardır.

ÖRNEK: KİTABIMIZDAKİ ASUR KRAL HEYKELİ

KABARTMA
1)Kabartmalardaki insan figürleri Mısır kabartmalarında olduğu gibi gösterilmiştir.
_Vücudun bölümlerinde oransızlıklar vardır.(Baş,göz ve eller büyük yapılmıştır.)
_Konularda günlük olaylar da işlendiği için ,kabartmalar canlı ve gerçekçi etkiye sahiptir.

ÖRNEK: Temel atma töreni (Lagaş kralı Ur- nina )
Akbabalar dikilitaşı (“ “ Eannatum)
Naram sin dikilitaşı(Akad Kralı)
2)Kabartmalı döner mühürler , kabartmalı sınır taşları(Kositler)işlevsel önemi olan örneklerdir.Bunlarda simgesel motifler kullanılmıştır.
3)Asur kabartmaları Mezopotamya heykeltraşlığının ileri bir aşamasını temsil eder.Çünkü bunlarda gerçekçi üslup ve perspektif vardır.
alıntı
Renklerin Dansı isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
doneminde, mimari, sumer


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar son Mesaj
Sümer Mitolojisi - Sümer Mitolojisi Nedir - Sümer Mitolojisi Hakkında Genel Bilgi Tolga Genel Kültür 0 22.08.14 22:22
Zerrin Sümer Biyografisi - Zerrin Sümer Hayatı - Zerrin Sümer Kimdir? ASYA Tiyatrocuların Hayatı ( Biyografisi ) 0 05.03.14 23:37
Sümer İsminin Anlamı ve Açıklaması - Sümer Adının Anlamı ve Açıklaması - Sümer İsmini Kartal Erkek Bebek İsimleri ( Erkek Bebek Adları ) 0 06.12.12 22:25
Ayetullah Sümer Biyografisi - Ayetullah Sümer Hayatı - Ayetullah Sümer Kimdir? Renklerin Dansı Türk Ressamların Biyografileri ve Eserleri 0 06.08.11 22:51
Sümer Oral Biyografisi - Sümer Oral Hayatı - Sümer Oral Kimdir? Başak Siyasetçilerin Hayatı ( Biyografisi ) 0 22.03.11 06:34


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 03:24 .


Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2