tualimforum.com  

Geri git   tualimforum.com > KÜLTÜR VE SANAT > Biyografiler > Diger Ünlülerin Biyografileri
Kayıt ol Yardım Üye Listesi Ajanda Bugünki Mesajlar

Diger Ünlülerin Biyografileri Gazetecilerin biyografisi,Radyocuların biyografisi,Bestecilerin biyografisi,İllizyonistlerin biyografisi,Televizyoncuların biyografisi,Akademisyenlerin biyografisi,Tarihteki önemli kişiliklerin biyografisi.Mankenlerin biyografisi,Modellerin biyografisi,Dizi oyuncularının biyografisi,Kategorisi olmayan biyografiler...


Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Mahmud Esad Coşan Biyografisi,Mahmud Esad Coşan Hayatı
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
1990

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 18.06.09, 23:11   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
Gamma Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Feb 2008
Nerden: İzmir
Mesajlar: 1.307
Konular: 1171
Puan Grafiği
Rep Puanı:3023
Rep Gücü:0
RD:Sude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond reputeSude has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 55
155 Mesajına 199 Kere Teşekkür Edlidi
:
icon1c Mahmud Esad Coşan Biyografisi,Mahmud Esad Coşan Hayatı

Mahmud Esad Coşan Biyografisi,Mahmud Esad Coşan Hayatı

Mahmud Esad Coşan, (D. 1938, Çanakkale, Türkiye) - (Ö. 2001, Avustralya), Türk Akademisyen, İslam mutasavvıfı ve yazardır. İskenderpaşa Cemaati’nin eski lideridir.

Hayatı
İlkokulu Vezneciler İlkokul’unda, ortaokul ve liseyi Vefa Lisesi’nde okumuştur. 1956 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Arap-Fars Filolojisi bölümüne girmiş, 1960 yılında mezun olmuştur. 1960 yılında Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Klasik-Dini Türkçe metinler kürsüsünde asistanlığa başlamıştır. 1965 yılında “Hatiboğlu Muhammed ve Esrleri” adlı çalışmasıyla Doktor ünvanını almıştır. Çeşitli yıllarda mimarlık ve mühandislik fakültelerinde Türk dili ve Hümaniter bilgiler dersleri vermiştir. 1972 yılında “Hacı Bektaş-i Velî ve Makalat” adlı teziyle Doçent olmuştur. 1982 yılında İbrahim Müteferrika’nın “Risale-i İsalâmiyye” adlı teziyle Profesör ünvânı almıştır.

1987 yılında hocası ve mürşidi Mehmed Zahid Kotku’nun verdiği görevi daha iyi ifâ edebilmek için kendi isteğiyle emekliye ayrımıştır. İstanbul’da ve anadolunun çeşitli vilayetlerinde hadis dersleri vermeye devam etmiştir. Sohbetlerine rağbet artınca hizmet alanını genişletmiş ve görevini ABD, Orta Asya, Avrupa ve Avustralya ülkelerinde de devam ettirmiştir. 1997 yılında Avustralya’da yaşamaya başlamış ve bu kıtada da etkinliğini ve fâliyetlerini sürdürmüştür.

4 Şubat 2001 yılında bir camii açılışına giderken trafik kazası neticesinde hayatını kaybetmiştir. Cenazesi Türkiye’ye getirilmiştir. Fatih Camii’nde cuma namazının ardından kılınan cenaze namazına yüzbinlerce insan katılmıştır. Eyyüb Sultan kabristanında toprağa verilmiştir.Yurt içinde ve yurt dışında çok yönlü sosyal faaliyetlerini, tebliğ ve irşad çalışmalarını vefat edinceye kadar devam ettirdi. Vefatından sonra manevi görevi Halid Yaşar yürütüyor.

Bir takım tekke tomarları vardır. Tekede rulo halinde bulunan kağıtlar vardır..Anenevi olarak sandık içinde şeyhten şeyhe intikal eder. Herkes orada kendi adını kimlere hilafet verdiğini yazar. Böyle bir secere aşağıa kadar gelir… Mahmud Esad Coşan Hacı Betaş-ı Veli ve Makalat Seha Neşriyat 7 Ksım 1992 Ankara sohbeti Seha 184 Sohbet seri 29 s.37

İslam Anlayışı
Mahmud Es’ad Coşan’nın içinden çıktığı aile ortamı İslâm’ı ahlâk ve muâmele buyutlarıyla yaşamaya çalışan, mütedeyyin bir ortamdı. Anne ve baba tarafından dedelerinin, Çanakkale’den İstanbul’a gelerek dönemin en yüksek medreselerinde dünya ilimlerini tahsil etmiş, bu arada İstanbul’un en meşhur âlimi ve mutasavvıfı olan Ahmed Ziyâüddin Gümüşhânevî’den tasavvuf terbiyesi almışlardır. Coşan’ın Gümüşhânevî Dergahı’yla olan bu münâsebeti, dergahın o zamandaki mirascısı olan Mehmed Zahid Kotku ile tanışmasından sonra daha da artmıştır.

Gümüşhânevî Dergah’ı olarak nitelendirlen dergah, Ahmed Ziyâüddin Gümüşhânevî’den sonra bu ismi almıştır. Nakşibendî Tarikatı’nın Hâlîdiye koluna bağlıdır, daha sonraları İskenderpaşa Cemaati adını almıştır. Bu ismi almasının nedeni Mahmud Es’ad Coşan’ın hocası ve mürşidi Mehmed Zahid Kotku’nun, İstanbul-Fatih’deki İskenderpaşa Camii’nde görev yapmış ve çok yankı uyandırmış olmasıdır. Nitekim bir zamanların cumhurbaşkanları, başbakanları, bakanları, brokratları ve akademisyenlerini bu camii kubbesi altında toplayan Kotku, cemaatin adının İskenderpaşa olarak anılmasına vesile olmuştur. Nakşî tarikatının bu kolunun irşad şekli, son hadis âlimi olan Ahmed Ziyaüddîn Gümüşhânevî’nin hadisleri ansiklopedik olarak derlediği Râmûzü’l-Ehâdîs adlı hadis ansiklopedisinin okunması ve açıklanması şeklindedir.

Mahmud Es’ad Coşan’nın İslam anlayışı bağlı olduğu dergahın irşad şekliyle anlaşıldığı gibi, Kur’an’a ve Hadis-i Şeriflere çok bağlı bir anlayıştır. Konuşmasında geçen bir ifadeyle kendisini hiçbir zaman, şerîatin dışında, Kur’ân-ı Kerîm’e aykırı, Sünnet-i seniyye’ye aykırı bir davranışı, küçük bir jesti bile tasvip etme zevkinde ve zihniyetinde olmadığını dile getirmiştir. Şunu da ifade etmek gerekir ki İslam’ı, her yeniliğe karşı olan ve bu yenilikleri bi’dat olarak nitelendiren bir anlayışa da sahip değildi. Her zaman bilime, teknolojiye önem verir ve ayak uydurulmasını isterdi.

Müslümanlığı sadece bir köşede inzivâya çekilmek olmadığını, hayatı müslüman bir üslüpla yaşama sanatı olduğunu söyleyen Es’ad Coşan, müslümanlığı uygulanması imkânsız ideal bir fikir olarak değil, hayatın her noktasında yaşanması gereken bir olgu olduğunu ve en optimum yaşam şeklinin İslam olduğunu sık sık dile getirmiştir.

Mahmud Es’ad Coşan’a göre, İslam insanın vicdanına hapsedilemez ve İslam bir yaşam kriteri olmadıkça insanlar onun faydasını göremezler. O’na göre İslam, bu dünya hayatı için Allah tarafından gönderilmiş bir prospektüsdür, bir kullanım talimatnamesidir.

Tasavvuf Anlayışı
Tasavvufu “Allah’ın rızasını kazanma yolu” olrak tanımlayan Es’ad Coşan’ın tasvvuf anlayışı önceki devirlerde yaşamış olan Gazâlî ve Fahreddin Râzî gibi isimlerle parlellik gösteriyor.

Şu nokta da belirtilmeli ki bu tasavvuf anlayışının Fars, Hint, ve İslam öncesi tasavvuf anlayışlarıyla ilgisi yoktur. Bu tasavvuf anlayışı Muhyiddin Arabî’nin vahdet-i vücûdçuluğnu ehl-i sünnet çerçevesi içerisinde yorumlayan bir tasavvuf anlayışıdır.

Heterodoks İslam olarak nitelendirilen cephenin tasavvuf anlayışına yakın gibi görünsede son derecede uzaktır. Panteizme varan ve ateist eğilim gösteren vahdet-i vucutçu anlayıştan da uzaktır.

Vahyin, akıl karşısında üstünlüğünü savunmuştur. Vahiyle desteklenmeyen aklın doğruya isbet etme ihtimalinin düşük olduğunu ve aklın da insanın diğer organları gibi kabiliyetinin ve algısının sınırlı olduğunu, bu yüzden aklın vardığı doğruya güvenilemeyeceğini ifade etmiştir.

Tasavvufa küfür diyen tasviyeci vahabi akımlara da karşı olan Es’ad Coşan, tasavvufu ince müslüman olmak ve kulun kendini Allah’a sevdirme yolu olarak ifade etmiştir.

Eserleri

Makaleleri
Bazı yazmalarda görülen bilmeceli tarih kayıtları
Ebced hesabı ile tarih düşürme sanatı 1
Ebced hesabı ile tarih düşürme sanatı 2
İhtisasa hürmet
Osman-ı Gazi’nin vasiyetleri
Zarif bir dini hikâye
Behcet’ül Haka’ıkı’ın yeni bir nüshası
İslami Türk Edebiyetı’nda Ükkaşe Hikayesi
Osmanlı Devleti nasıl gelişti
Bir ilaç ve bir tatlının tarifnamesi
Hazret-i Ebu Bekr’in bir şiiri
Nizamülmülk’e göre devlet idaresinde manevi güçlerin rolü
Ramazan’a dair Türkçe en eski eser
Kitab-ı gayrı matbu (Halid Yaşar Mutlu)

Kitapları
Başmakalaler 1- İslam dergisi başmakaleleri
Başmakaleler 2- Kadın ve aile dergisi başmakaleleri
Başmakaleler 3- İlim sanat ve Panzehir dergileri başmakaleleri
Başmakaleler 4- İdeal yol
Dilimiz Kültürümüz
Tarhi ve tasavvufi şahsiyetler
Mehmed Zahid Kotku
İstanbul’un fethi ve Fatih
Hatipoğlu Muhammed ve Eserleri
Sude isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
biyografisi, cosan, esad, hayati, mahmud, mahmud esad coşan, mahmud esad coşan biyografi, mahmud esad coşan biyografisi, mahmud esad coşan hakkında, mahmud esad coşan hakkında bilgi, mahmud esad coşan hayatı, mahmud esad coşan kim, mahmud esad coşan kimdir, mahmud esad coşan özgeçmişi, mahmud esad coşan yaşamı


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar son Mesaj
Hafız Esad Biyografisi - Hafız Esad Hayatı - Hafız Esad Kimdir - Hafız Esed Yaşamı Serap Siyasetçilerin Hayatı ( Biyografisi ) 0 29.11.11 18:21
Hafız Esad Resimleri - Hafız Esad Fotografları - Hafız Esad Resim - Hafız Esad Foto Eylül Ünlülerin Resimleri 0 29.11.11 18:14
Beşar Esad Biyografisi - Beşar Esad Hayatı - Beşar Esad Kimdir - Beşar Esed Yaşamı Serap Siyasetçilerin Hayatı ( Biyografisi ) 0 29.11.11 17:44
Beşar Esad Resimleri - Beşar Esad Fotografları - Beşar Esad Resim - Beşar Esad Foto Serap Ünlülerin Resimleri 0 26.11.11 03:18
Mahmud Esad Coşan - Mahmud Esad Coşan Hayatı - Mahmud Esad Coşan Kimdir Tuna Sahabeler - Evliyalar - İslam Alimleri 0 14.08.11 23:23


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 04:53 .


Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2