tualimforum.com
>
KÜLTÜR VE SANAT
>
Memleketini Tanı
>
Doğu Anadolu Bölgesi
>
Malatya
Malatya Köprüleri
Kullanıcı ismi
Beni hatırla
Şifreniz
Kayıt ol
Yardım
Üye Listesi
Ajanda
Bugünki Mesajlar
Arama
Forumları ara
Konu gösterimi
Mesaj gösterimi
Gelişmiş arama yap
Seçilene git...
Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Malatya Köprüleri
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
Görüntülenme Sayısı
1068
LinkBack
Seçenekler
22.10.10, 00:51
#
1
(
permalink
)
Kullanıcı Profili
Kedi
Gamma Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Feb 2008
Mesajlar: 3.713
Konular: 3171
Puan Grafiği
Rep Puanı:3699
Rep Gücü:57
RD:
Teşekkür
Ettiği Teşekkür: 45
128 Mesajına 262 Kere Teşekkür Edlidi
:
Malatya Köprüleri
Malatya Kö
pr
üleri
Büyük Kozluk Kö
pr
üsü
Malatya Arapgir ilçesinde Kozluk Çayı üzerinde bulunan bu kö
pr
ünün kitabesi bulunmasına rağmen, yapım tarihi yazılı değildir. Mimari yapısından Beylikler döneminde, XIII.-XIV. yüzyıllarda yapıldığı sanılmaktadır.
Kesme taştan yapılan kö
pr
ü iki gözlü olup, günümüze iyi bir durumda gelebilmiştir. Kö
pr
ü 45.00 m. uzunluğunda, 4.60 m. genişliğinde, 7.50 m. yüksekliğindedir.
Kale Kö
pr
üsü
Malatya Arapgir ilçesi, Eski Arapgir’de, Arapgir Çayı üzerinde bulunmaktadır. Kozluk Kö
pr
üsünün 100 m. güneyinde bulunan bu kö
pr
ünün kitabesi bulunmamaktadır. Mimari üslubundan XIII.yüzyılda, Selçuklular döneminde yapıldığı anlaşılmaktadır.
Kaba yontma taştan yapılan kö
pr
ü tek gözlüdür.
Taş Kö
pr
ü
Malatya Darende ilçesinde, Tohma Çayı üzerinde bulunan bu kö
pr
ü, Kö
pr
ügözü ismi ile de tanınmaktadır. Kitabesi bulunmamaktadır. Bu nedenden ötürü yapım tarihi ve banisi kesinlik kazanamamıştır.
Kö
pr
ü XX.yüzyılın ilk yarısında onarılmış ve betonarme ile takviye edilmiştir. Halen kullanılmaktadır.
Nadir Kö
pr
üsü
Malatya Darende ilçesinde, Tohma Çayı üzerinde bulunan bu kö
pr
ü, XVIII.-XIX.yüzyılda yapılmıştır. Kitabesi bulunmayan kö
pr
ünün yapım tarihi ve banisi bilinmemektedir.
Kö
pr
ü yontma taş ve yer yer de moloz taştan yapılmıştır. Kö
pr
ünün orta kemeri yuvarlak olup, iki yandaki hafif sivri kemerlerden daha büyük ölçüdedir. Üç gözlü olan kö
pr
ünün bir gözü kapatılmış ve betonarme ile onarılmıştır. Kö
pr
ünün korkuluk taşları yoktur. Aynı zamanda kö
pr
ü ayaklarında selyaranlar da bulunmamaktadır. Günümüzde kullanıma açıktır.
Kavlak Kö
pr
üsü
Malatya Darende ilçesinde bulunan bu kö
pr
ünün kitabesi bulunmadığından yapım tarihi ve banisi hakkında bilgi edinilememiştir. Kaynaklarda da bu konu ile ilgili bilgiye rastlanmamıştır. Mimari üslubundan XIX.yüzyılda yapıldığı sanılmaktadır.
Kö
pr
ü kaba yontma taştan yapılmıştır. Günümüzde halen kullanılmaktadır.
Bu kö
pr
üler dışında Darende’de Hacılar, Uzunok, Kö
pr
ügözü ve Şekeroğlu kö
pr
üleri olup, harap durumdadır. Bu kö
pr
ülerin onarımı için Es-Seyyid Osman Hulûsi Vakfı projeler hazırlamış, Karayolları Genel Müdürlüğü ve Kültür ve Turizm Bakanlığı ile yazışmalar yapılmaktadır.
Kırkgöz Kö
pr
üsü
Malatya Yazıhan ilçesi, Sinanlı Köyü yakınında, Malatya-Arapgir yolu üzerinde, Tohma Çayı üzerinde bulunan Kırkgöz Kö
pr
üsü’nün kitabesi bulunmadığından yapım tarihi kesinlik kazanamamıştır. Kaynaklarda da bu konuda yeterli bulunmadığından kö
pr
ünün ne zaman ve kimin tarafından yaptırıldığı kesinlik kazanamamıştır. Sultan IV. Murat'ın Bağdat seferi sırasında bu kö
pr
üyü yaptırdığı söylenmektedir. Evliya Çelebi kö
pr
ünün Sultan Hasan tarafından yapıldığını ileri sürmüştür. Kö
pr
ünün yapı üslubundan XV. Yüzyıl sonu veya XVI.yüzyıl başında Osmanlı döneminde yapıldığı sanılmaktadır. Çeşitli dönemlerde onarılan kö
pr
ünün en önemli onarımlarından birisi, Sultan II. Abdülhamit döneminde yapılmış ve kö
pr
ü yeniden yapılırcasına onarılmıştır. Bunun ardından da Karayolları Genel Müdürlüğü kö
pr
üyü 1921, 1941, 1943 ve 1945 yıllarında peş peşe onarmıştır.
Kırkgöz Kö
pr
üsü 222.50 m. uzunluğunda olup eni 3.60 m.dir. 22 yuvarlak gözden meydana gelen kö
pr
ünün en büyük kemer açıklığı 6.50 m.dir. Onarımlar sırasında kö
pr
ünün 1-12. gözleri beton olarak yenilenmiştir. Diğer gözlerde beton eklemeler görülmektedir. Kö
pr
ü eğimli olmayıp düz olarak devam etmektedir.
Kö
pr
ünün yapımında kesme taşlar kullanılmış, kemerlere ise basık tek sıra iri kesme taşlara yer verilmiştir. Bu arada kö
pr
ü uçlarındaki dolgularda moloz taşlarından dolgu olarak yararlanılmıştır. Kö
pr
ü ayaklarının önünde sel yaranlar bulunmaktadır. Memba yönünde bunlar üçgen çıkıntılar halinde olup üzerlerinde üçgen külahlar bulunmaktadır. Mansap tarafında ise topuk tabir edilen sel yaranlara rastlanmamaktadır. Kö
pr
ünün tempan duvarları üzerinde uzun bir korniş taşına yer verilmiştir. Bunun üzerine de üç sıra taş bloklardan oluşan taş korkuluklar yerleştirilmiştir. Ancak korkulukların büyük çoğunluğu sonraki dönemlerde yapılan onarımlar sırasında buraya konulmuştur.
Günümüzde kö
pr
ü Karakaya Baraj Gölü altında kalmıştır.
--------------Tualimforum İmzam--------------
Bo
ş
verdim
Tags
kopruleri
,
malatya
,
malatya köprüleri
,
malatya köprüleri resimleri
,
malatya köprüleri tarihi
,
malatya yöresi köprüleri
«
önceki Konu
|
sonraki Konu
»
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor.
(0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
Seçenekler
Yazdırılabilir şekli göster
Sayfayı E-Mail olarak gönder
Yetkileriniz
You
may not
post new threads
You
may not
post replies
You
may not
post attachments
You
may not
edit your posts
BB code
is
Açık
Smileler
Açık
[IMG]
Kodları
Açık
HTML-Kodları
Kapalı
Trackbacks
are
Açık
Pingbacks
are
Açık
Refbacks
are
Açık
Forum Rules
Benzer Konular
Konu
Konuyu Başlatan
Forum
Cevaplar
son Mesaj
Muş Köprüleri - Tarihi Muş Köprüleri - Muş Tarihi Köprüleri
Başak
Muş
0
17.12.11
00:47
Bitlis Köprüleri
Kedi
Bitlis
0
27.09.11
14:06
Iğdır Köprüleri
Kedi
Iğdır
0
11.09.11
19:30
Van Köprüleri
Kedi
Van
0
05.11.10
23:22
Uşak'ın Tarihi Köprüleri
Kedi
Uşak
0
27.12.09
05:52
Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat:
16:11
.
-- English (US)
-- Tr
İletişim
-
www.tualimforum.com
-
Arşiv
-
Kullanım sözleşmesi
-
Yukarı git
Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2
LinkBack
LinkBack URL
About LinkBacks
Bookmark & Share
Digg this Thread!
Add Thread to del.icio.us
Bookmark in Technorati
Tweet this thread