tualimforum.com  

Geri git   tualimforum.com > KÜLTÜR VE SANAT > Dini Konular > Dini Bilgiler > Namaz ve Abdes
Kayıt ol Yardım Üye Listesi Ajanda Bugünki Mesajlar

Namaz ve Abdes Namaz vakitleri,namaz hakkında bilgiler,abdes hakkında bilgiler..


Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Namaz Nasıl Mi’rac Olur ?
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
1061

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 13.08.09, 19:25   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
Delta Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jun 2008
Mesajlar: 581
Konular: 477
Puan Grafiği
Rep Puanı:4934
Rep Gücü:0
RD:ÇisiL has a reputation beyond reputeÇisiL has a reputation beyond reputeÇisiL has a reputation beyond reputeÇisiL has a reputation beyond reputeÇisiL has a reputation beyond reputeÇisiL has a reputation beyond reputeÇisiL has a reputation beyond reputeÇisiL has a reputation beyond reputeÇisiL has a reputation beyond reputeÇisiL has a reputation beyond reputeÇisiL has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 1
58 Mesajına 390 Kere Teşekkür Edlidi
:
icon1c Namaz Nasıl Mi’rac Olur ?

NAMAZ NASIL Mİ’RAC OLUR ?

Namazdan amaç,Mi’râc ‘tır!
İdraksız-şuursuz bir şekilde namaza yöneldiğin zaman ,namazın şeklini yerine getirirsin; tıpkı benim buraya hasbel kader uğramış bir adamın ben konuşurken İstanbul’daki işlerini düşünmesi ve benim söylediklerimin ona hiç girmemesi gibi!
İstanbul’dan kalkmış bir yığın cefaya katlanmış buraya gelmiş yarım saat karşımda oturuyor ama kafasında İstanbul’daki işleri var.benim söylediklerimin hiçbiri bir kulağından girip bir kulağından çıkıyorl değil,kulağına bile girmiyor ve ondan sonra buradan kalkıp gidiyor.
”Ne konuştu Üstad ?” diyorlar,İstanbul’da...
“Sorma kafamda çok işler vardı ,hiç ne dediğini duymadım bile” diyor.
”Peki,niye kalktın gittin kardeşim İstanbul’dan taâ Antalya’ya kadar?”Ne konuştu?!” “Çok güzel konuştu”
“Ne dedi?” “Çok iyi şeyler anlattı” !
“Ne dedi?” “Çok güzeldi,çok huzurverdi yahu.çok güzel odası vardı!”
”Ne dedi?” “Çok iyiydi” !!!???
Namazda çok iyi,bir çoğumuz için!
Namaza duruyoruz...Ne amacın farkındayız,ne bir şey!
”İşte, görev!Görevi yerine getiriyoruz”!!...
Görev olsun diye namaz verilmedi ki sana!
Namaz bir amaç uğuruna sana verildi!
Nedir o amaç?
Bâtınında-hakikatında Allah’ı müşahede edesin diye!.Sen bu amacı gerçekleştirmek için namaza gireceksin, namazı edâ edeceksin ki Mi’râc hâsıl olsun!
Yani bu ,bir görev değil!
Bu Mi’râc ‘ı yaşamanın sonucunda da sende hâsıl olacak bazı şeyler var.O bazı hâsıl olacak şeyler sonucunda geleceğin sıkıntı ve azaplarından kendini kurtarıp,bir yere varacaksın.
Bir amaç uğruna sana “Namaz Kapısı” açıldı!
Sen namazı bir görev gibi düşündüğün zaman,zaten hiçbir şey alamıyorsun-anlamıyorsun demektir!
Sana,”Git,Ahmed Hulùsi’yi ziyaret et” dediler....Sana bir görev verildiği için geldin,gördün ve gittin...Ne aldın? HİÇ !
Yahu sana dediler ise böyle bir şey sen; “Ne diyor? ,Bana ne anlatmak istiyor? ,Bana vermek istediği ne?” diye gelirsen ve söylenilenleri dikkat ile dinler-algılar-anlarsan,işte o zaman Ahmed Hulâsi’yi ziyaret etmiş olursun!Yoksa; ne dediğini anlamadan-ne dedikleri sana ışık tutmadan Ahmed Hulùsi’ye gelsen ne olur,gelmesen ne olur?!
Önemli olan Ahmed Hulùsi değil,Ahmed Hulùsi’nin anlattıklarının senin kafanda bir ampul yakması,bir konuda ışık tutması! İşte o zaman Ahmed Hulùsi’ye gelmiş olursun!
Namaza gelmenin mânâsı da, o mi’rac ‘ı yaşamak!
Onun için Gavs-ı Azâm Abdülkâdir Geylâni diyor ki; “Mi’rac ‘ı olmayanın namazı yoktur!”
Gavsiye açıklamasında ,bir çoğunuz okumuştur.Bir şey yapmaktan bir amaç vardır,o da odur!Beş vakit namaz!
Sana günde beş defa Mi’râc kapısı açılıyor.O kapıdan girip,sarayın sahibiyle hemhâl olmayı nasip ediyor.sen de “Öyle bir şeye ihtiyacım yok!”diyorsun..Ondan sonra “hemde bu yoldayım”diyorsun!..
”O’nun yolundayım” diyorsun!
Nasıl O’nun yolunda olmak?!
O’nun hâlini ve ilmini paylaşmadıktan sonra O’nun yolunda olmak ne demektir?...
Kendini aldatmak demektir!
Bugüne kadar çeşitli konuşmalarımda hep bir tek gerçeğin üstünde çok fazla durdum; ”Kendinizi aldatmayın!” dedim.Kendinizi aldatmanın pahasını ödeyemezsiniz!
“Neyi,niye yapmak durumundasınız?” , bunu idrak edin ve idrakınızın gereğini de yapın.
Yarın size kimseden fayda yok!Gideceğiniz ortamda mazeret diye bir şey geçerli değil! Mâzeretiniz ne olursa olsun ,yarın âhiret yaşamında bir nesne,bir formül,bir işlev yok!Hiç bir şekilde mazeret geçerli olmayacak!
Mâzeretin geçerli olmayacağı bir ortama mâzeretle gitmeye kalkmayın, geçersiz akçedir!
Dünyada insanın var olmasının amacı;insanın dünyada iken Allah’ın yaratmış olduğu sistem ve düzeni anlayarak,o sistem ve düzeni değerlendirmek suretiyle kendini geleceğe hazırlamasıdır.
Hangi mâzereti kendine vesile kılarsan kıl,öbür tarafa gittiğin zaman o mazeret geçersiz olacak ve sen bu halinin sonucunu yaşayacaksın!
“Allah İsmiyle İşaret Edilen” varlığın özünü ve özelliklerini kendinde bul ki gelecekte selâmet olsun yaşamın!”denmiş
Sen; bunu bulmanın kapısı olan namaza daha girmiyorsun,namazı yaşamıyorsun-namazı edâ etmiyorsun, ondansonra “ben bu yoldayım” diyorsun.
O yolda olmak bir şey ifade etmez ki!
Yola çıkmaktan amaç,hedefe ulaşmaktır!
Sen hedefe ulaşmayı amaç edinmemişsin,hedefe gitmeyi düşünmüyorsun,yollarda ömür harcıyorsun ..Boşa emek!

“İlim ilim bilmektir
İlim Allah bilmektir.
Sen Allah’ı bilmezsen
bu nice emektir” demiş .
.
İşte, Allah’ı dışarıda-ötelerde değil,özünüzde bulma şansına sahipsiniz!Bunun yolu da ilimden geçer,namazdan geçer , namazda Fâtiha’yı OKUmakla ancak mümkündür!
“Fâtiha’yı OKUmak” demek; onun kelimelerinin mânâsını anlayıp-idrak ederek-o kelimelerin mânâsını hissetmek demektir.
Fâtiha’nın kelimelerinin mânâsını hissederek okuduğunuz zaman,size Mi’râc ‘ın basamakları açılır ve o nispette namazınız Mi’râc ‘a döner!
“NUR”,ilim nùrudur!
Nur’u,ampul ışığı -güneş ışığı zannetmeyin!
”Nur” kelimesinin anlamı;”İman Nùru”dur!
İnsanı Allah’a erdiren şey,”İman Nùru”dur!
Akıl,iman nùruna basamaktır.Akıl,iman nurunu değerlendiren nesnedir.Fakat iman nuru olmaz ise kişi Cennete giremez!
Cennetin anahtarı,”İman Nùru”dur,akıl değildir!
Akıl,insanı iman nùruna erdirir.
Yol ; akıldır , iman ;saraydır!
Kişide iman nùru yaratılmamış-varedilmemiş ise o kişi “şaki” olarak gider.Kişide iman nuru yaratılmış ise o kişi ,”said” olarak gider!
İman nùru var olmamış bir kişinin sonradan iman nùrunu kazanması mümkün değildir! Anarahminde 120.günde o kişiye iman nuru verilir veya bir daha o kişi hiç iman nùrunu elde edemez
İman nùru ,çeşitli sebeplerle zaman zaman güçlenir-parlar,zaman zaman zayıflar ama yok olmaz!
İman nùrunun güçlenmesi kişiye “ED” kapısını açar!
Biz insanlara öncelikle “MÜRİD” ismini tavsiye ederiz.Çünkü insandaki irade gücünü arttırır.
Mürid” isminden sondra,önündeki engelleri-perdeleri aşabilmesi için gerekli olan hoşgörüyü yani herşeyin yerli yerindeliğini idrak ettirecek olan “HALİM” ismini tavsiye ederiz,imannùrunun parıldayıp Allah’ın yaratmış olduğu sistemdeki gerçekleri fark etmesi için!
Ondan sonra ; algılama hatalarını ortadan kaldırmak-herşeyi doğru dürüst gerçekçi bir şekilde algılamasını tavsiye etme bâbında “SEMİ” isminin zikrini veririz.
Aldığını iyi değerlendirmesini temin etme bâbında “BASİR” ismini veririz.
Sistemdeki birbirleriyle arasındaki bağlantıları sağlayıp,sentezleri yapabilmesi için “HAKİM” ismini veririz
.İşte verdiğimiz-tavsiye ettiğimiz bütün isimler böyle bir komplike sistemin sonucudur! Böyle bir bağlantılı sistemin sonucudur! Rastgele esmâ zikri değildir.Bunların her birinin bir diğeriyle bağlantısı,sebep-sonuç ilişkileri vardır.
Öyleyse toplayalım...
Amaç;”Allah İsmiyle İşaret Edilen” varlığı anlayıp tanımaktır!
Amaç isim değil,müsemmâdır!
İsmin çevresinde dönüp duranlar,ömrünü boşa harcarlar.
”OKUmak” demek ,okuduğu kelimelerin manâsını anlapı idrak etmek ve de hissetmek demektir!Bu hissediş ,kişideki tekâmülü meydana getirir.Bu tekâmülün sonu “Secde”,sonun başlangıcı da “Kıyam”dır!!
Secdede varlığını yok etmeyenler ,kıyamda Fâtiha’yı OKUmaktan mahrum kalırlar!
Öyle ise dualarımız; “Allah’ım bize namazı nasip et” şeklinde olsun!
Namaz edâ edilmeden-namaz ikâme edilmeden-namaz dâimiye dönüşmeden hedefe ulaşılmış sayılmaz!
İşte onun için denmiştir ki,”Namaz dinin direğidir”.
Birçoğunun dikkatini çekmiştir,pek “namaz”dan bahsetmemeşimdir bugüne kadar.
Birçok şeylerden bahsetmişimdir ,”namaz”dan bahsetmememişimdir!...Niye?
Çünkü birçok şeyler anlaşılıp idrak edilmeden namaz girilmez!Namazı anlamayan da zekât veremez!
İşte o yüzden

“akıymüs salâte ve âtüz zekât”-
“Namazı ikâme ediniz,zekâtı veriniz”

bağlantısı vardır Kur’ân ‘da!.
Allah hepimize namazı kolaylaştırsın!Gerçekten namazı isteyenlerden ve hakkını edâ edenlerden olmayı bize nasip etmiş olsun Cenâb-ı Hak!
Namaz konusunda Hz.Rasûlullah buyuruyor ki :

“Namaz,müminin mi’râc ‘ıdır”

Mi’râc konusunu iyi anlamak lâzım!
Mi’râc diye bahsedilen olayın ilk bölümü , “İsrâ Hâdisesi”, bir tayyi mekân olayıdır.Burada mi’rac yok! Bu olay değil Mi’rac!. Kudüs’teki ziyaret ve kudüsteki Nebilerin ruhâniyetleriyle toplu olarak buluşma...Bu,birinci bölüm.
Mi’râc olayının tamamı üç bölüm!.
İkinci bölümü ; semâları gezişi!..O da mi’rac değil! Kudüs’teki namazdan sonra Hz.Rasulullah’ın semâları gezişi,Cebrâil’in eşliğinde yedi kat semâdaki o semâ varlıklarını ,o semâların yaşamlarını ,bu arada Cennettekilerin yaşamlarını ,Cehennemdekilerin yaşamlarını seyretmesi , ikinci bölüm.. Bu da mi’râc değil!
Semâları gezmesi,cennet ve Cehennemi görmesi olayından sonra “Sidret’ül Müntehâ” denilen -ef’al âleminin-çokluk âleminin -Cebrâil’in “Ben bundan sonra yokum!”dediği noktadan başlayıp,Hz.Rasûlullah’ın kendi hakikatına yönelmesi suretiyle Rabbini bâtınında müşahede etmesi olayı ; “Mİ’RÂC” denilen olaydır!
Bu,üçüncü bölüm,bâtıni bir seyirdir,afâki bir seyir değil!
Birinci bölüm ;tayyi mekân olayıdır,Isrâ olayıdır,Mekke’den Kudüs’e.
İkinci bölüm ; Semâları gezişi,Cennet ve Cehennemi görüşü ,afâki idi,âfâki seyir idi!
Üçüncü bölüm; enfüsi seyirdir,Rabbını bâtınında görmesidir!
“Kâb-ı Kavseyn-u Ev Ednâ ; iki yayın ucunun yakınlığı nispetinde kendi hakikatinde - özünde Rabbı’nı müşahede etmesidir !
İşte bu,Mİ’RÂC ‘tır!
Niye bu mi’râc ‘ı anlattım?...Püf noktası neydi?.
”Namaz,müminin mi’rac ‘ıdır” diyor.Biz şimdi genelde Mi’rac diye bu üç bölümün tamamını düşündüğümüz için ,namazda bu üç bölümün tamamı olur diye hayâl ediyoruz,tasavvur ediyoruz...Hayır!
Bu üç bölüm namazda tezâhür etmez!
Namazda tezâhür eden ,üçüncü bölümü olarak anlattığım kısmıdır Mi’râc !Hakiki Mi’rac odur işte!.
İşte kişi namazı hakkıyla edâ ederse bu mi’râc O’nda hâsıl olur.
Namazın amacı-hedefi ,Mi’râc ‘tır!
Şimdi düşünen beyinler bu cümleden şunu çıkaracaktır...”Namazın amacı ve hedefi Mi’râc ise,mi’râc ‘ı olanın namazı edâ olmuştur.”::Şimdi daha evvel beni görmemiş olan birisini burada düşünün.İlk defa gelen..diyelim ki siz! Daha evvel beni görmediniz ve şu anda beni gördünüz.bundan sonra hayatınızın herhangi bir döneminde beni görmemiş olabilir misiniz , beni görmemişlerin hissiyatına sahip olabilir misiniz?..Mümkün mü böyle bir şey?..Bir kere beni gördüyseniz ,bu,hafızanıza nakletmiştir.Bunu çıkarmanız mümkün değil.
Mi’râc ‘ı da bir yaşayanın onu kendisinden silmesi mümkün değildir!
Mi’râc ‘ı yapan,”Daimi Namaz” mertebesine atlar!
Salât-ı vüstâ ‘dan salât-ı Daimi”ye geçer!
Salât-ı Vüstâ’dan Salât-ı Dâimi”ye geçiş ,M’rac ile mümkündür! Bu , seyr-ü Bâtıni’nin hâsılasıdır!
”Namaz müminin mi’racıdır” sözüyle Efendimiz A.s bu gerçeğe işaret ediyor!
Hz.Rasulullah,mi’rac ‘ı yapmış olan bir zât.Hz.Rasulullah A.s mi’râc ‘ı nasıl ve neyle yaptı?...
Kendisinde meydana gelen “FETİH” ile yaptı!
Eğer Rasûlullah’ta bu fetih olmasaydı ,O’nda bu mi’râc meydana gelmezdi!
Cuma akşamları Kur’ân ‘dan “Yâ-sin”okusak ,ondan sonra “İzâ Vâkıa”okusak ,ondan sonra “İnnâ fetahnâ leke fethan mübiynâ” sözünün anlamını hiç düşündük mü?

”İnnâ fetahnâ leke fethan mübiynâ.Liyağfire lekellâhù mâ kaddeme min zenbike ve ma teahhare ve yütimme.....”

”İnnâ fetahnâ leke fethan mübiynâ”-
“Biz sana açık bir fetih ihsân ettik.”
Bu fetih sende meydana gelmesi dolayısıyla da,
“min zenbike ve ma teahhare”-
“Senin geleceğe dönük bütün günahların -eksiklerin-kusurların bağışlanmıştır”

”ve yütimme ni’metehù aleyke” –
“ Ve sana olan nimet böylece tamamlanmıştır”

”Ve yehdiyeke sıraten mustakiymen”-
“Ve sana mutlak gerçeğe yönelme kapıları açılmıştır.Mutlak gerçeğin hakkını edâ etme kapıları açılmıştır.”

”Yensurekellâhù nasren aziyzâ”-“Artık Allah sana çok aziz-çok değerli -karşı çıkılması mümkün olmayan bir mutlak zaferi ihsân etmiştir.”

İşte Mi’râc ile Fetih sùresinin başında bahsedilen hâlin bağlantı noktası ,mi’râc ‘ı olanda bu âyetler tezâhür eder!

” Efendim..bu âyetler Hz.Rasûlulah’a gelmiştir,O’nun hâlini anlatır.Basılan Kur’ân ‘da Hz.Muhammed A.S ‘a ait bir kitaptır zaten .Biz koyalım bir kenara..Hz.Muhammed de okudu ,geçti-gitti”!!!
Kur’ân ‘ın her âyeti ,ümmetten her bir ferdi ilgilendirir.
İçindeki hiçbir âyeti ,”bu Ebu Bekir ile alâkalıdır,O’na aittir..Bu Hz.Muhammed’e aittir..” Denemez!
Her bir âyet , her bir birimi ilgilendirir.Her bir birim kendi kapasitesi kadar O’ndan âyet alır.
Kimi Kur’ân ‘dan bir âyet okur bütün hayatı boyunca, geçer -gider.Kimi Kur’ân-ı Kerim’den 50 âyet okur,geçer-gider.Kimi 500 âyet okur -gider.Hatmedene ne mutlu!
Kur’ân ‘da diyor ki ;

“Namaz müminin mi’racıdır!”

Peki,bu mi’râc nasıl oluşacak?..Nasıl oluşacak veya oluşmayacak?Oluşmasını sağlayan nedir,oluşmamasını sağlayan nedir?
Allah Rasûlu diyor ki;

“Fâtiha’sız namaz olmaz!” ...

Başka bir şey söylemiyor!..Tekbirsiz namaz kılınmaz “ demiyor!
Namaz da mi’rac olduğuna göre ,Mi’rac ‘ın yolu Fâtiha’dan geçer” dir,bunun anlamı!
Mi’rac ‘ın yolu ,Fâtiha’dan geçer “ demektir!
Başka bir hâdisi şerifte ne diyor?..

”Her kılınan namaz kendisinden önceki vakitle kendisi arasındaki bütün günâhları siler-bağışlar-affettirir”

diyor.Namaz Fâtiha’sız olmadığına göre ,Fâtiha ile namaz yerine geldiğine göre demek ki Fâtiha’daki bir sır,senin bir önceki kıldığın namazla senin o kıldığın namaz arasındaki günâhların hepsini bağışlatıyor!
”Allah’a şükür,ben namaza Duruyorum..”Elhamdü lillâhi rabbül âlemiyn.Errahmanirrrahim....”...!!!
Ben namaz kılmadım!
Fâtiha’yı OKUMADIM! Dil ile Fâtiha’yı tekrar etmekle OKUmadım!
Hatırına nerede geldi ki “Kul Hùvallâhù Ahad.Allâhüs samed.lem yelid ve lem yùled..” “Lem yelid”...
Kal orada!,geri dön,besmeleyi çek ,”Elhamdü lillâhi rabbil âlemiyn” diyerek “Elhamdü lillâhi rabbül âlemiyn”in mânâsını idrak etmeye çalış!
İşte o zaman namazın yerine gelir,mi’râc basamaklarında yukarı adım atarsın,işte o zaman namazın ne olduğunu da anlarsın!
Fâtiha’dan sonra kısa sùreleri okuyoruz hani,ne bulursak...orada da bir şeyler okuyoruz....Biz farkında değiliz galiba ,

“Eraeytelleziy yukezzibù biddiyn”...
”Eraeyte”-“Gördünmü?”
“elleziy”-“Onu ki”..
”yükezzibù biddiyn”-
Allah’ın sistemini yalanlıyor!
Allah’ın yaratmış olduğu bu sistem ve düzeni yalanıyor!

”Fezâlikelleziy yedu’ul yetiym.Velâ yehuddù a’lâ ta’a milmiskiyn”-
“Yetimlerin hakkını yiyor,gariplerin-fakirlerin hakkını vermiyor.”

O sistemi yalanlaması dolayısıyla da ...

”Feveylün lil musalliyn,elleziyne hüm ansalâtihim sahun”-“
Namaza duruyor,yatıp kalkıyor ama namazın ne olduğunundan gâfil!..Yıllar boyu yatıp kalkmış-namaz kılıyorum sanmış,namaz kılmayanları cehennemlikle suçlamış -“siz cehennemliksiniz” demiş ama kendisi namazın ne olduğundan gâfil,namazın mi’râciyetinden bihaber!
O, mi’râciyeti yaşamamış.

“elleziyne hüm an salâtihim sahun”..

Fâtiha’dan sonra birçoğumuz okuyordur bunu,Kur’ân ‘daki 8 kısa sûreden biri..
”Aman çabuk okuyalım da bitsin namaz”!!!
Pardon,hanginiz bir an evvel bradan kalkıp gitmek istiyor?...O namaz durduğunuz zaman bir an evvel “şu namazı bitirip de gitsek” diyorsunuz,Allah’ın huzurundan çekip gitmek istiyorsunuz!
Şurayı bırakıp gitmeyi kimse istemiyor,kimseden “gık” çıkmadı...Ben öyle zannediyorum.Ama Allah’ın huzuruna durmuşsun,Mi’rac ‘a niyetlenmişsin,”bir an evvel şunu okuyayım da ,namazı bitiireyim de çekip gideyim” diyorsun!
Bakın,şimdi size nasıl bir Ku’rân sentezi çıkardım ,açıklamaya çalıştım!
Kur’ân ‘ı hatmetmekten -benim anlayışıma göre-daha değerli olan , Kur’ân ‘ı anlamaktır ,Kur ‘an ‘daki bu değişik işaretleri - mânâları bir araya getirip bir sonuç çıkartmaktır ve de düşünürek yaşamaktır!
Sen ey Allah’ı isteyen kişi!...Bir sohbet ortamını bırakıp gitmek istemezken Allah’ın huzuruna çıktım” diyorsun,Allah’ın huzurundan bir an evvel okuyacaklarını okuyup kaçmaya niyetleniyorsun..Bu ne çelişkidir ya hù!.

Kaynak:allahvesistemi.org
ÇisiL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
mi’rac, namaz, nasil, olur


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar son Mesaj
Skypede Online Kişiler Nasıl Bulunur - Skype'de Çevrimiçi Kişi Bulma Nasıl Olur Kartal Network ve İnternet 1 20.09.15 00:04
Facebookta Arkadaş Ekleme Nasıl Olur - Facebookda Nasıl Arkadaş Eklenir Kartal Network ve İnternet 0 29.04.13 16:29
Okey Oyununda El Bitirme Nasıl Olur - Okeyde El Bitirme Nasıl Yapılır? Kartal Online Oyunlar 0 28.02.13 01:14
Kel Ölür Sırma Saçlı Olur Kör Ölür Badem Gözlü Olur Atasözünün Anlamı ve Açıklaması Nokia Atasözleri ve Açıklamaları 0 06.01.12 21:21
Reklam Banneri Yerleşimi Nasıl OLur.Nereye Nasıl Reklam Bannerı konur. Okyanus Webmaster 0 21.05.09 20:33


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 18:16 .


Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2