tualimforum.com

tualimforum.com (http://www.tualimforum.com/)
-   Oyun İncelemeleri (http://www.tualimforum.com/oyun-incelemeleri/)
-   -   Hitman - Blood Money (http://www.tualimforum.com/oyun-incelemeleri/39725-hitman-blood-money.html)

Mavi Lord 20.11.09 15:40

Hitman - Blood Money
 
Hitman - Blood Money

FPS oynar gibi ortamlara dalarsanız; oyundan alacağınız zevkten IO Interactive sorumlu değildir!


IO Interactive denince akla iki oyun geliyor. Yapımcıların şu an 2. versiyonu üzerinde çalıştıkları Freedom Fighters ve Hitman! Özellikle Hitman'in oyuncuların kalbinde ayrı bir yeri var. Başının arkasında barkodla dolaşan, kel kafalı ve oldukça karizmatik bir katili kontrol ettiğimiz oyunda, birbirinden farklı mekanlarda çeşitli stratejilerle düşmanlarımızın bir bir kara toprağa yar ediyoruz.

Öldürme içgüdüsü

Hitman'in ilk oyunu Codename-47'de, kim olduğumuz hakkında hiçbir fikrimiz olmadan, bir akıl hastanesinde uyanıyorduk. Karakterimizin kendi iç dünyasında büyük bir boşluk olmasından tabii ki kötü adamlar faydalanıp, çeşitli emirler vermeye başlarlar. Böylelikle Hitman serüveni de adım atmış oluruz. Çin'den Macaristan'a kadar çeşitli coğrafyalarda cinayetler işleyip para kazandığımız oyunda asıl büyük hedefimiz bize görevler veren Profesör'ü bulmaktı. Neyse ki son bölümde karşımıza çıkan Profesör'ü öldürdüğümüz takdirde oyun son buluyor ve Hitman uzaklarda bir yerlerde yeni bir hayat kurmak için yolculuğa çıkıyordu.

Serinin 2. oyunu, ilk oyundaki bug'ları ve bazı mantık hatalarını tekrarlamadı fakat azda olsa yeni buglarla bizi muhatap etti. Hitman ' 2 Silent Assassin adı verilen oyunda kahramanımızı, kendini metafiziksel düşünceye adamış olarak Sicilya'daki bir kilisede buluyorduk. Burada bahçe işleriyle uğraşan Hitman, kilisenin Peder'iylede önemli bir dostluk kurmuştur. Bir gün günah çıkarmaya karar veren seri katilimiz, kiliseye girerken Peder'in bağırışlarını duyar. İçerisinde çeşitli bitkileri ve ağaçları barındıran bahçeden çıkıp giriş kapısına geldiğinde yerde bir not görür. Peder kaçırılmıştır! Böylelikle Codename ' 47, kaderinden bir kez daha sıyrılamayışının acısını içine gömüp, düşmanlarının peşinden gider. Japonya'dan Hindistan'a kadar dünyanın çeşitli bölgelerinde cinayetler işlediğimiz oyunda, müzikler Budapeşte senfoni orkestrası tarafından yapılmıştır. Böylelikle gerek göze gerekse insanın aklına hitap edip stratejiler kurduran oyunda, muhteşem bir film kalitesindeki müzikler, kulaklara da harika anlar yaşattı. Bir oyuncu daha ne ister?

Hitman 3'ün çıkacağı söylentileri yayılınca oyuncuların içine serinin kabak tadı vermeye başlayacağı şüphesi düştü. Yine birbirini tekrar eden senaryolar ve benzeri görevler mi diye düşünürken, Hitman-3 Contracts oyun camiasına beklenmedik derecede kaliteli giriş yaptı. Yeni versiyonumuzda Codename ' 47, Paris'te bir oda da ağır yaralı bir şekilde karşımıza çıktı. Çektiği acı yüzündeki ödün vermez ifadesinden bir şey kaybettirmemiş olmasına rağmen ayağa kalkacak gücü bulamayıp, sürekli hayaller görüyordu. Gördükleri yaşamından önemli kesitlerdi. İlk ve ikinci oyundaki görevlerden bir kısmını tekrar hatırlıyordu. Tabii bu hayaller daha önce oynama fırsatı bulamadığımız bir kaç tane de yeni bölüm içeriyordu. Hitman ' 3 Contracts son bölümüne kadar hatırlananların üzerine oynanan bir oyun olmuştu fakat bölümler tekrardan modellenmiş ve geliştirilmişti. Aslen kendini tekrar etmek gibi gözüken bu fikir oldukça yaratıcı bir şekilde kullanılıp, suikast alternatiflerimizi epey arttırınca ortaya, oynamaya doyamayacağımız bir oyun çıktı. Ara demolarda sağlık durumu gitgide kötüye giden Hitman'e, nereden çıktığı belli olmayan bir ihtiyarın pansuman yapmasıyla, katilimiz kendini toparlamaya başlamıştı. Son bölümde polisler bulunduğumuz odaya baskın yapmadan bir kaç saniye önce uyanıp kaçmaya başladığımız oyunun finalinde, Codename ' 47'yi uçağa binip, Paris'ten uzaklaşırken buluyoruz. Bu seferki yolculuğun nereye olduğunu bize serinin 4. yapımı gösterecek.

Prepare to Make a Killing

2005'in 2. çeyreğinde piyasalarda olacağı belirtilen Hitman ' Blood Money'in hakkında yapımcılar ayrıntılı açıklamalardan kaçınıyor. Grafiklerin ve oynanabilirliğin çok yüksek tutulacağı belirtilen oyunda Glacier Engine grafik motorunun daha geliştirmiş versiyonu kullanılıyor. Böylelikle yapımcıların iddiasına göre serinin en iyi oyunu 2005'te geliyormuş. Muhtemelen alternatif yolların daha da arttırılacağını düşünürsek Hitman - Blood Money, oynanabilirlik ve Jesper Kyd'la beraber Budapeşte Semponi Orkestrasının yaptığı kaliteli müzikler ve seslerle baş tacı yapılacak bir oyun olacaktır. Tabii burada önemli bir noktada yapımın senaryosu. Şu ana kadar IO Interactive kesinlikle başarısız bir hikayeye imza atmadı. Bu sebeble yeni oyunun konusunun gayet sağlam olacağını tahmin etmek pek güç değil. Haritaların 2. oyunla beraber epey genişlediği düşünüldüğünde, 1. oyuna nazaran çok daha komplike bir yapımla karşılaşmıştık Silent Assassin ve özellikle Contracts'ta. Hal böyle olunca bir noktadan diğer bir noktaya gitmek daha fazla zaman alıyor. Buna bağlı olarak yol boyunca karşımıza dikkat edilecek daha çok düşman çıktığı için hem oynama süresi uzuyor hemde stratejik manevralara daha çok ihtiyaç duyuyorsunuz. Blood Money'de bu durumun hatsafaya ulaşılacağı tahmin edilirken oyuna yeni silahlarında katılacağı kesin gibi.

Nasıl oynanır bu Hitman?

Hitman gibi Tactical Shooter türünde bir oyun oynuyorsanız kendinizi kaptırıp FPS oynar gibi oynamamalısınız. Eğer göreviniz cinayet işlemekse, bunu en sessiz yoldan halletmeniz her açıdan önemlidir. Ancak profesyonel bir katil, başına daha az düşmanı toplayıp görevini tamamlar. Diğer türlü FPS oynar gibi ortalara dalarsanız oyundan alacağınız zevkten IO Interactive sorumlu değildir. Hitman gizlilik ve sessizlik esas alınarak oynandığında Hitman oldu zaten! Bu sebepten mümkün olduğunca şüphe çekmeden ve şahit bırakmadan hamlelerinizi yapın. Birileri sizden şüphelendiğinde dönüp arkanızı koşmaya başlamanız, Codename 47 gibi birine yakışacak profesyonelce bir davranış değil. Böyle bir durumda gayet sakin olup rotanızdan fazla sapmadan yavaş adımlarla bulunduğunuz yerden uzaklaşmanız en akıllıca hamledir. Bir seri katil için harita çok önemlidir. İşlerin ters gitme olasılığına karşılık yapmış olduğunuz b planları kaybedilecek bir görevi size geri kazandırabilir. İşte Hitman budur ve böyle oynanmalıdır.

Boğma telini Desert Eagle'a tercih ederim

Sizde böyle düşünüyorsanız Hitman'i aynı sabırsızlıkla bekliyoruz demektir. Yapımcıların deyimiyle serinin en iyi oyununa hazırlanmak için çok vaktimiz var. Beklerken Hitman Contracts oynayıp alternatif suikastlar geliştirmeniz dileğiyle...


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 00:46 .

Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2