tualimforum.com  

Geri git   tualimforum.com > OYUN > Online Oyunlar > Oyun İncelemeleri
amp;markreadhash=guest" rel="nofollow">Bütün Forumları okunmuş kabul etrel="nofollow">Bütün Forumları okunmuş kabul et
Kayıt ol Yardım Üye Listesi Ajanda Arama Bugünki Mesajlar Bütün Forumları okunmuş kabul et

Oyun İncelemeleri Oyun İncelemeleri


Konu Bilgileri
Konu Başlığı
S.T.A.L.K.E.R Clear Sky
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
641

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 20.11.09, 16:37   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
Gamma Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jun 2008
Mesajlar: 1.027
Konular: 856
Puan Grafiği
Rep Puanı:2266
Rep Gücü:0
RD:Mavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 39
51 Mesajına 124 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

“Detaylara girmeden söylemek gerekirse; hayatımda hiç böyle birşeyle karşılaşmadım... Beyin filminde de görüldüğü üzere sinir sistemini çok büyük zarar almış ama diğer özellikleri bundan daha iyi olamaz! Bu çok olağan dışı bir olay!"

“Belki de serpinti ile ilgilidir?”
“Çok büyük ihtimalle! Ama şu ana kadar bu anormalliğin nedenini çözebilmiş değilim...”
“Bak, uyanıyor!”

Uyandığımız gibi kendimizi general Lebedev ile konuşurken buluyoruz. Üsdeki herkes bizi merak ediyor, herkesin soruları var. Çünkü son serpintiden bir çizik bile almadan kurtulmayı başarmışız ama ne yazık ki zihnimiz çok bulanık, pek birşey hatırlayamıyoruz. Bizi baygın halde Bataklıkdan kurtaran Clear Sky adlı grubun üssündeyiz. Keşfedilecek ya da şaşıracak birşey yok, kendi halinde “görevlerini” yapan bir grup.. İlgi çekecek şey ise; bu “görevlere” bizim de dahil olacak olmamız...
Clear Sky, Shadow Of Chernobyl’in bir yıl öncesini anlatıyor, ilk oyundaki senaryo ile paralel olarak farklı bir karakterle oynuyoruz. Çoğu özellik aynen aktarılmış, bu yazı da eski oyunun özelliklerine değinmektense, Clear Sky’daki yeniliklere –karşılaştırmalı olarak- değinmek istiyorum.
Oyunun en büyük yeniliği; Grup Savaşları. Clear Sky, Paralı Askerler, Renegadeler, Duty, Freedom, Banditler, Stalkerlar ve Askeriye olmak üzere 6 adet grup intikal ediyor Zone’da. Bu gruplar kendi aralarında ittifak veya savaş halindeler. Örneğin; Askeriye, Freedom ile savaşta, Duty, Freedom ile savaşta ama Askeriye ile normal geçiniyor. Banditler herkes ile savaşta. Bu savaşlar sadece lafta kalmıyor tabi ki. Oyunun haritasına yayılmış alanlarda her grubun kendine ait bölgesi ve ana üssü var. Her grubun en önemli amacı bölgeler arasındaki geçiş noktalarına sahip olmak. Biz de istediğimiz bir gruba dahil olarak bu savaşa katılabiliyoruz. SoC’de öldürdüğümüz düşmanlar bir daha o bölgeye döndüğümüz zaman geri gelirlerdi. Ne yazık ki çoğu zaman böyle oluyor CS’da da. Ana üs dışında etrafa yayılmış olan küçük düşman gruplarına akınlar düzenleyerek o bölgenin sahibi olabiliyoruz. Ve sahip olduğumuz bölgeye kısa süre içinde dahil olduğumuz grubun adamları geliyor. Ama tek başımıza düzenlediğimiz akınların bir faydası olmuyor, çünkü bir daha ki gelişimizde bölge tekrar el değiştirmiş oluyor. Bazen içinde bulunduğumuz bölgede çatışma var ise telsiz yolu ile bize haberi geliyor. “Hoca Banditleri, Batı Garbage’da sıkıştırdık!” ya da “Mutant akınına uğruyoruz!” gibi. Bu çağrılara cevap verip vermemek tamamen size kalmış bir iş, ama cevap verip, bir de üzerine başarılı olursanız, hem ödül kazanırsınız hem de düşmanın gücünü zayıflatıp o bölgeye hakim olma yolunda önemli bir adım atarsınız. Başımdan geçen bir olayı anlatayım; Garbage’dan Apogrom Araştırma Merkezi’ne giden yol oyunun başında Banditlere aitti. İşlerim gereği sıklıkla bir-iki bölge arasında geçiş yapıyordum ve o bölge de köprü görevi görüyordu. Ama her geçişimde Banditlerle çarpışmak zor geliyordu açıkcası. Ben de tam o bölgede olan Banditlerin ana üssüne saldırmak için plan yapmaya başladım. Üssün sol tarafından giriş yapacaktım, orada da Freedom’a bağlı askerler vardı. Onlarla durumum normal olduğu için rahat bir şekilde yanlarından geçtim, Bandit üssüne girdim, biraz çarpışma yaşayıp kendimi giriş kapısının yanlarına attım. O sırada üssün sağ tarafındaki Freedom’dan haber geldi “Banditler bize saldırdı, yardım et!” O sırada onlarla uğraşmak istemedim ama bir yandan da onların ölümünün Garbage’daki hakimiyetimizi sarsacağını düşündüm, üsten çıktım, ve sol tarafa döndüm.. Dönmez olmasaymışım, az önce yanından geçtiğim Freedom askerleri geçitte nöbet tutan Banditler tarafından saldırıya uğramıştı! Sağ tarafımdan Banditler geliyor, arkamdan üssün yarısı bana, yarısı sağ taraftaki Freedom’a gidiyordu. Hemen önümdeki Freedom’a yardım ettim ve bir şekilde onları öldürebildik. Sol taraf temizdi, ben de aklım sıra zekilik yaparak üssün arkasından değil de, önünden diğer Banditleri takip etmeye başladım, aklım sıra arkalarından kestirip onları çapraz ateşte bırakacaktım. Öyle de oldu, ama geçitte ki Banditleri unutmuştum, alttan üste Freedom-Banditler-Ben-Banditler gibi bir formasyonda sucuklu tost olmaya başladık. İşler iyicene sarpa sarınca kendimi Dark Valley yoluna doğru attım...
SoC’e göre oyunun zorluğu artmış. Özellikle de silahların vurma oranı çok düşmüş. Ama bunun sebeplerinden biri de; Tamir ve Upgrade seçeneğinin oyuna dahil olması. Her üstte belli başlı özel kişiler var, bunlar tamirci, barmen, kılavuz(buna birazdan değineceğiz) ve silah satıcısı olarak ayrılıyorlar. Elimizdeki çoğu silahı tamirci aracılığı ile geliştirebiliyoruz. Bu geliştirmelere örnek olarak; silahın hassasiyeti, şarjör kapasitesi, sekme oranı, dürbün vs. katabiliriz. Ama bunların fiyatları oldukça pahalı, SoC’a nazaran para daha zor kazanılınıyor. Bundan dolayı belli başlı bir-iki silah seçip, onları tamir edip, geliştirme yapmak daha mantıklı oluyor. İlk olarak elimize geçen silahların hiçbir özelliği olmuyor, hatta çoğu kez kullanmak bir işkence olabiliyor, bundan dolayı geliştirme yapmak bir lüksden çok zorunluluk haline geliyor. Ayrıca etrafdaki zulalardan bolca mermi çıkıyor, onun sıkıntısını da yaşamazsınız. Ayrıca oyuna yeni eklenen kılavuz sistemi de oldukça hoş. SoC’de biliyorsunuz bazen 2-3 bölgeyi aşmamız gereken görevler oluyordu, bu hem sıkıcı hem de yorucu olabiliyordu bazen. Ama CS ile birlikti kılavuzlar oyuna dahil oldu. Her bölgede(üs, kamp) bir tane olan bu kılavuzları kullanarak daha önceden gezdiğiniz bölgeler arasında –belli bir meblağ karşılığında- hızlı yolculuk yapabiliyoruz. Aynı taksimetre gibi, ne kadar uzunsa yok, o kadar fazla para veriyoruz, bu da bu sistemin alışkanlık(kılavuzkolik) yapmasını engelliyor(çünkü; para yok)

SoC’den farklı olarak artık anomali ve artifact’ları göremiyoruz. Elimizdeki çiviyi atarak ilelemek zorunda kalıyoruz bazen. Çivimizi atarak(attığımız yerde küçük bir patlama oluşmuyorsa orada anomali yoktur) ilerliyoruz. “Artifact’ları göremezsek onları nasıl kullanacağız?” dediğinizi duyar gibiyim. Şöyle ki; ilk oyundan –yine- farklı olarak sensör sistemi devreye girmiş. Artifact sensörü, mutant sensörü gibi. Klavyede atadığımız tuş ile artifact sensörünü çalışır hale getiriyoruz. Sensör etrafı taramaya başlıyor, eğer yakınlarda artifact kaynağı görürse yanıp-sönmeye başlıyor. Biz de oraya doğru gitmeye başlıyoruz. En sonunda yanıp-sönmekten patlayacak hale geldiğinde ise etrafa çivi atarak artifact’ı “düşürmeye” çalışıyoruz. Eğer çivilerimiz artifact’a denk gelirse görünür hale geliyor ve bize sadece almak kalıyor.
SoC’dan bu yana oyunun yapay zeka
sında gelişmeler var. Artık NPC’ler siper alıyorlar, koruma ateşi açıyorlar, siperden çıkmadan “kör ateş” yapabiliyorlar. Sık sık el bombası kullanıyorlar(gözünüz ekrandaki sarı, el bombası işaretinde olsun). Düşmanlar artık gruplar haline ilerledikleri için daha da ölümcül olmuşlar tabi ki.

Oyun SoC’e göre oldukça kısa, birlaç gün içinde sadece ana senaryoyu sindire sindire bitirebilirsiniz. Ama bunun yanında bölüm tasarımları SoC’e taş çıkartacak şekilde. Özellikle “Terkedilmiş Hastane” ve “Limansk” mükemmel tasarlanmış. Size tavsiyem; Limansk’a giderken gece gitmeye çalışın, gerçekten kat kat güzel oluyor. Clear Sky ilk oyunun bir yıl öncesinde geçtiği için bir iki bölge hariç aynı alanlara sahip. Ama tabi ki; bu bölgelerin eski hallerine. Daha büyük patlama olmadığı için, çoğu yer daha yeşil ve canlı.(Terkedilmiş Hastane bunun dışındadır). Yeraltı bölümlerinde cimrilik yapmış GSC. SoC’de ölüp ölüp dirildiğimiz yeraltı sahneleri bu oyunda yok denilecek kadar az. Bir iki sefer giriyoruz yer altına, ve çıkmamız da oldukça zor oluyor, çünkü; mutantlar çok zor. Özellikle aynı anda 20 tane snorkla dövüşmek biraz yorucu olabiliyor. Controller’ın atakları daha da güçlü ve etkili. Ayrıca Bloodsucker’ın “geliyorum hoca” efektleri harika(spoiler vermemek için kendimi kasıyorum, oynayın şu oyunu yahu)



Çoklu oyuncu modu da geliştirilmiş tabi ki. Free For All, Artifact Hunt\Capture, Team Play olmak üzere 4 çeşit mod barındırıyor. Free For All’da herkes “denizden babam çıksa yerim” tarzı birbirini öldürüyor, Team Play’de ise “denizden babam çıksa yemem, O’nu yanıma alıp daha büyük balık avlarım” tarzında diğer takımı avlıyor. Artifact Hunt modunda ise “Denizden babam çıktı ama nerede bilmiyorum lan” tarzında haritada ikametgah eden Artifact’ı bulup, kendi üssüne götürüyor. Son olarak Artifact Capture modunda ise “denizden babalarımız çıktı, koruyalım, diğer babayı yiyelim” tarzında öteki takımın üssündeki artifact’ı ele geçirip, kendi üssüne götürmeye çalışıyor.



Oyuna eklenen DX10 sayesinde grafikler, özellikle güneş yansımaları ve ışıklandırmalar oldukça güzel gözüküyor. Çoğu kaplama SoC ile aynı gözüküyor ama DX10 destekli ışıklandırma ile bir ayrı güzel gözüküyorlar. Tabi ki de bunun bedeli biraz tuzlu, iyi bir sisteminiz yoksa DX10’u kullanmak bir işkence gibi olabilir.



Oyunun sonu“hoca hadi yapın bitirin” havasında tasarlanmış gibi sanki. Son bölüm biraz oldu-bittiye benzemiş. Özellikle de ondan önce geçilen iki güzel yerden sonra son bölüm çok sönük kalıyor, zaten final videosu da uzunluk bakımından tatmin edici değil ama bazı sorulara da cevap vermesi yönünden tatmin edici.

İyi oyunlar...
Mavi Lord isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
clear, s.t.a.l.k.e.r clear sky, sky, stalker


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 18:01 .


Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2