Eğitim Bilimleri Deneme Test 2 1.Bir uzman 8 yaşındaki çocuğuna flüt çalmayı öğretmek isteyen bir anneye “çocuğunuzun flüt çalabilmesi için parmak kaslarının belirli bir düzeye gelmesi ve bu konuda yeterince istekli olması gerekmektedir” demiştir Uzmanın üzerinde durduğu gelişim kavramı aşağıdakilerden hangisidir? A Gelişme B Olgunlaşma C Hazır bulunuşluk D Kritik dönem E Büyüme 2.Bir araştırmada 7 yaşındaki çocuklardan oluşan bir grup ile okuma yazma bilmeyen 30 yaş ve üzerindeki yetişkinlerden oluşan başka bir gruba okuma yazma öğretilmeye çalışılmıştır. Bu araştırmanın sonunda 7 yaşındaki çocuklardan oluşan grubun, yetişkinlerden oluşan gruba göre çok daha erken okuma-yazmayı öğrendikleri görülmüştür. Bu farklılığın nedeni olarak aşağıdaki kavramlardan hangisi gösterilebilir? A Olgunlaşma B İleri ket vurma C Uygun zaman D Kritik dönem E Yaşantı zenginliği 3.Aşağıdakilerden hangisi klasik koşullanma yolu ile öğrenmeye bir örnek değildir? Bir fabrikada paydos zili çaldığında işçilerin işi bırakması. Tehlikeli durumlarda siren sesi duyulduğunda insanların barınaklara sığınması Para gördüğünde bireyin sevinmesi. Okulda zil çaldığında öğrencinin derse girmesi Bireyin sevdiği bir sanatçının konserine gitmesi 4.Her gün yediği öğle yemeğinde kola içen 5 yaşındaki bir çocuk, o gün yediği öğle yemeğinde kola içmeyince öğle yemeğinin yemediğini söylemiştir. Bu durum aşağıdaki kavramlardan hangisiyle açıklanır? Nesnelerin sürekliliği Ben merkezci düşünme Özelden-özele akıl yürütme Korunumu kazanma Ertelenmiş taklit 5.Bir iş yerinde her gün saat 12.00 ile 13.30 arasında öğle tatili verilmesi aşağıdakilerden hangisine örnek olarak gösterilebilir? Değişken oranlı pekiştirme Sabit oranlı pekiştirme Sabit aralıklı pekiştirme Değişken aralıklı pekiştirme Simgesel pekiştirme 6.Bir öğretmen sınıfta dersi dinleyen ve ilgi gösteren öğrencilere belirli aralıklarla pekiştireç verilmiştir. Bir süre sonra dersi dinlemeyen öğrencilerin dersi dinlediği ve ilgi gösterdiği izlenmiştir. Bu durum aşağıdakilerden hangisi ile açıklanabilir? Klasik koşullanma Modelden öğrenme Bilişsel öğrenme Planlı öğrenme Edimsel öğrenme 7.Okumayı seven bir öğrencinin gittiği kırtasiyelerde sürekli macera romanlarını seçmesi aşağıdakilerden hangisiyle açıklanabilir? Biçimlendirme Eleştirisel düşünme Algıda seçicilik Ben merkezli düşünme Bireysel tercih 8.Bir baba 3 yaşındaki çocuğu ile süper markete gitmiş ona oyuncak almış ve çocuk daha sonra her süper marketin önünden geçtiğinde sevinç gösterilerinde bulunmuştur. Aşağıdaki aşamalardan hangisinde klasik koşullanma yoluyla öğrenme olmuştur. Babanın çocuğunu süper markete götürerek oyuncak alması Babanın çocuğunu sevmesi ve istediğini alması Babanın çocuğunu sık sık süper markete götürmesi Çocuğun babasına yakınlığı Çocuğun oyuncağı sahiplenmesi 9.Bir anne 4 yaşında ve 8 yaşındaki iki çocuğunu alışverişe götürdüğünde 4 yaşındaki çocuğun büyük boyutlardaki oyuncaklara, 8 yaşındaki çocuğun ise küçük boyuttaki oyuncaklara yöneldiği izlenmiştir.Bu durum gelişimin hangi ilkesiyle açıklanabilir? Gelişim genelden özele doğrudur. Gelişimde bireysel ayrılıklar vardır. Gelişim nöbetleşe devam eder. Gelişimde bireysel tercihler önemlidir. Gelişimde süreklilik ve aşamalılık vardır. 10.Aşağıdakilerin hangisi öğrenme ürünü olan bir davranış kazanma olarak gösterilemez? Çocuğun bisiklet kullanması Bir öğrencinin ders çalışması Çocuğun öğretmenine yalan söylemesi Yorgun ve uykusuz birinin trafik kazası yapması Bir öğrencinin öğretmenini sevmesi 11.Aşağıdakilerden hangisi Piaget’in “soyut işlemler dönemi” nin özelliklerinden birisidir? Nesneleri farklı özelliklere göre sıralama İşlemleri tersine çevirebilme Ben merkezci düşünceden kurtulma Değer, ideal ve fikir oluşturma Mantıksal düşünebilme 12.Bireylerin ilk olarak edindikleri ve kullandıkları öğrenme yolu aşağıdakilerden hangisidir? Deneme-yanılma Kavrayarak öğrenme Mantık yürütmeyi öğrenme Problem çözmeyi öğrenme Ben merkezci düşünme 13.Bir matematik öğretmeni derste önce kareyi sonra dikdörtgeni ve sonrada üçgeni öğretmiştir. Öğretmen aşağıdaki ilkelerden hangisine göre hareket etmiştir? Korelasyon-desen İlişkisel Aşamalılık Kaynaşıklık Açıklık 14.Aşağıdakilerden hangisi ahlak gelişim ilkelerinin eğitim açısından bireylere kazandırılmasının ilkelerinden birisi değildir? Çocuklara ahlak kurallarına uymaları gerektiği anlatılmalı. Okullarda çocukların kuraları tartışmaları sağlanmalı, Bilişsel düzeylerine uygun kurallar oluşturulmalıdır. Çocuklara ahlak öğretiminde iyi modeller sunulmalıdır. Çocuklara ahlak kuralları yaşayarak benimsetmelidir. 15.Bir öğretmenin öğrenci özelliklerini bilmeye çalışmasının öğretimdeki en önemli katkısı nedir? Öğretim planları düzenlemek. Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda gelişimlerine yardımcı olmak. Öğrencileri seviyelerine göre gruplamak. Öğrencilerin ihtiyaçlarını belirleme Öğrenci özelliğine uygun özellikleri seçme 16.Destek ipucu kullanırken öğrencilerin hangi özelliğine dikkat etmek zorunluluğu bulunmaz? Gelişim düzeylerine Bilişsel giriş davranışlarına Ekonomik durumlarına Duyuşsal özellikler Sosyal-kültürel özelliklerine 17.Aşağıdakilerden hangisi öğretmen-öğrenci ilişkilerinin düzenli ve sağlıklı olabilmesi için gerekli değildir? Öğretmenin velileri tanıması Öğretmenin sosyal ve ekonomik statüsü Öğretim planlarının yapılması Her öğrenci için yapılacak öğretim etkinlikleri Sınıfta kural belirleme 18.Aşağıdaki örneklerden hangisinde öğretmenin öğrencisini dinlenmesine en öncelikli örnek durum olarak gösterilebilir? Öğrenciye bir problemi ile ilgili olarak öğüt verme Öğrencinin yaptığı bir davranışı eleştirme Öğrencinin söylediklerini sessizce ve söylediklerini kesmeden dinleme Öğrencinin söylediklerini dikkatlice dinledikten sonra onu anladığını gösteren tepkilerde bulunma Öğrencinin problemini çözme 19.Ödevini yapmayan çocuğun oyun oynamasına izin vermeyen bir anne aşağıdakilerden hangisini kullanmıştır? I tip ceza II. tip ceza Olumsuz pekiştireç Edim Yaptırım 20.Ahlak gelişimi ile ilgili olarak aşağıda verilen genellemelerden hangisi yanlıştır? Genel olarak ahlak gelişimi ile bilişsel gelişim birbiriyle etkileşim halindedir. Olumlu davranış modellerinin varlığı, çocuğun ahlak standartlarını yükseltir. Çocuğun sosyal ilişkilerinin artması kurallar hakkında fikirlerin değişmesine etki etmektedir. Aynı yaş grubunda bulunan bireyler bir olaya aynı ahlak döneminin açıklamalarıyla yaklaşırlar. Ahlak gelişimi, topluma etkin uyumu sağlamak için değerler sistemi oluşturma sürecidir. 21. “Birey kurallara ihtiyacı karşılandığı sürece uyar ve her şey karşılıklıdır” görüşüne göre ahlaki değerlendirmenin yapıldığı dönem aşağıdakilerden hangisidir? Evrensel ahlak ilkeleri eğilimi Kişiler arası uyum eğilimi Araçsal ilişkisel eğilimi Ceza ve itaat eğilimi Kanun ve düzen eğilimi 22. “Sevgilisi tarafından terk edilen bir kişinin şiir yazması” hangi savunma mekanizmasına örnek olarak verilebilir? Özdeşim kurma Yadsıma Ödünleme Yön değiştirme Yüceltme 23.Aşağıdaki dönemlerin hangisinde anlam, cümle yerine bir çok anlama gelebilen kelime ile ifade edilmektedir? İlk gramer konuşması Telgraf konuşması Morfem Babıldama dönemi İşlem öncesi dönem 24. “İlk okul çağlarında bir şeyler üretmek isteyen çocuklara yardımcı olunması gerekir. Çünkü bu dönemde çocuklar başarılı olup taktir edilmeyi beklerler.” Bu durum, Erikson’un hangi psikososyal gelişim evresinde görülür? Girişkenliğe karşı suçluluk Yakınlığa karşı yalıtılmışlık Üretkenliğe karşı verimsizlik Temel güvene karşı güvensizlik Çalışkanlığa karşı aşağılık duygusu 25.Bir takım nedenlerden dolayı derslerine çalışmayan ve kendisi için önemli olan bir sınavda kopya çekmeyi düşünen, ancak “arkadaşlarının kendisini ayıplayacağından” çekinen bir öğrenci, Kohlberg’in hangi aşamasına göre hareket etmektedir? İtaat ceza İyi çocuk eğilimi Saf çıkarcı eğilim Yasalara uyum Sosyal sözleşme 26.Aşağıda verilen özelliklerden hangisi ergenlik dönemine ait değildir? Soyut düşünme Ben merkezcilik Yetişkin cinsel davranışlarını geliştirme Araştırma ve merak duygularıyla girişimci bir özelliğe sahip olma Ben kimim? Sorusuna cevap arama 27.I.Problemin tanımlanması II.Problemin hissedilmesi III.Verilerin toplanması IV.Hipotezlerin kurulması V.Çözüm yolunun uygulanması Problem çözme basamaklarının doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir? I. II. IV. V.III II, I, IV, III, V II. III. I. IV. V. V. II. I. IV. III II. I. III. IV. V 28.Öğrenci gelişiminin sürekli izlenmesi, değerlendirilmesi ve gerekli düzeltmelerin yapılması gerektiğini savunan öğretim modeli aşağıdakilerden hangisidir? Buluş yoluyla öğretim Sunuş yoluyla öğretim Tartışma Tam öğrenme Araştırma inceleme 29.Öğrencide fikrini savunma yeteneğini geliştirmede en etkili yöntem hangisidir? Soru-cevap Seminer Münazara Fikir taraması Rol oynama 30.Aşağıdakilerden hangisi yöntem seçimini etkileyen faktörlerden biri değildir? Öğretmenin yöntem konusundaki becerisi Öğrenci sayısı, derslik ve büyüklüğü Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyi Öğretim planları Yöntemin süresi ve maliyet 31.Üniversitelerde ve yetişkinlere yönelik bir dersin süresi ortalama ne kadar olmalıdır? 45-50 dk. 35-40 dk. 25-30 dk. 30-35 dk. 20-25 dk. 32.Çağdaş öğretim yöntemlerinin en önemli özelliği aşağıdakilerden hangisidir? Öğrencinin kendini anlatmasına izin vermesi Öğrencinin aktif olması Öğretmenin aktif olması Ön hazırlık gerektirmesi Dersin özgür olması Öğretim yöntemi ve öğretim tekniği arasında kesin bir sınır çizilemez.Bu iki kavram arasında içi içe bir ilişki bulunmaktadır. Bu iç içe ilişkide öğretim yöntemi daha genel ve kapsamlı bir kavram olup öğretim tekniğini de kapsamaktadır. Öğretim yöntemi belli görüş ve ilkelere göre geliştirilmiş öğretim yapma yoludur.Teknik ise öğretim yöntemini öğretmenin uygulamaya koyma biçimidir. 33.Yukarıda görüşleri verilen yazar öğretim yöntemi ve teknikleri kitabında nasıl ele alınmıştır? Öğretim yöntemleri ve teknikleri birbirleriyle iç içedir. Öğretim yöntemleri öğretim tekniğine tercih etmektedir. Yazar teknik kavramına inanmaktadır. Öğretim tekniği öğretim yöntemi içinde ele alınmıştır. Konuları öğretim teknikleri başlığı altında toplamıştır. 34.Aşağıda verilen öğretim tekniklerinin hangisinin sonucunda, öğrencilerin hatırlama oranı en yüksek olacaktır? Öğretmen tarafından sunulan konunun dinlenmesi Kitaptan verilen ödevin okunması Güncel konular üzerinde tartışma yapma Öğretmenin gösteri ve sergi düzenlemesi Öğrencilerin dönem ödevini sınıfa anlatması 35.Bu yaklaşımda öğrencinin gerçekçi yaşantılar geçirmesi ve gerçek problemlerle yüz yüze gelmesi gerekir. Özelliği verilen strateji hangisidir? Sunuş yoluyla öğretim Buluş yoluyla öğretim Araştırma-inceleme Tam öğrenme Programlı öğretim 36.Sezgisel düşünme günlük yaşantımızda çok kullandığımız bir düşünme biçimi olmakla birlikte okul öğrenmelerde yeterince önemsenmemektedir. Bu yaklaşım öğrencilerde sezgisel düşünmeyi gerektirir. Sezgisel düşünmeye önem veren öğretim stratejisi aşağıdakilerden hangisidir? Buluş Sunuş Tam öğrenme Araştırma-inceleme Yapısalcı yaklaşım 37.Araştırma ve öğrenme merakını artırır. Elde edilen bilgiler daha kalıcıdır.öğrenciler çevreyi tanır ve incelemeler yaparlar. Özellikleri verilen yöntem hangisidir? Problem çözme Proje Tartışma Gezi-gözlem Soru-cevap 38.Aşağıda verilenlerden hangisi örnek olay incelemesi yönteminin özelliklerinden biri değildir? Gerçek yaşam problemleri kişileştirilmeden çözülür Olay üzerinde tartışma yapılmaz Öğrencilerin ilgi ve dikkati genellikle yüksektir Öğrencilerin problem çözme yeteneği geliştirilir. Anlama, kavrama ve analiz becerisi geliştirir. 39.Bu yöntem bir konuya ilişkin bilgilerin açıklanması ve bu bilgilerin beceriye dönüştürülmesi için gerekli uygulamaların yapılması aşamasında kullanılır. Kullanım amacı verilen yöntem hangisidir? Örnek olay Bireysel çalışma Anlatım Soru-cevap Gösterip-yaptırma 40.Bu günün toplumu, söylenenlere körü körüne uyan kişileri değil, yaratıcı,kritik ve analitik düşünebilen,karşılaştığı sorunlara farklı çözümler getirebilen kişiler istemektedir. Verilen özelliklerde bireyler yetiştirmek için okullarda hangi yönteme daha çok yer verilmelidir? Soru -cevap Anlatım Tam öğrenme Problem çözme Gösteri 41.Sınıf yönetimi dersinde öğrencilere, davranış bozukluğu gösteren bir öğrenciyle başa çıkma becerisi kazandırılmak isteniyor. Öğrencilere bu beceriyi kazandırmada kullanılabilecek en etkili yöntem hangisidir? Konuyla ilgili bir serbestçe tartışma yapmak Böyle öğrencilerin bulunduğu bir sınıfta gözlem yaptırmak Soru cevap yöntemiyle neler yapılabileceğine karar vermek Programlı öğretim materyalleri kullanmak Sınıfta benzer bir ortam oluşturarak uygulama yapmak 42.Aşağıdakilerden hangisi çağdaş öğretim yöntemlerinde öğretmenin rollerinden biri değildir? Öğrencilerin bağımsız ve sorumluluk sahibi olduklarını kabul eder. Öğrencileri yapabilecekleri konusunda cesaretlendirir. Öğrencilere hipotezler ortaya atmaları ve tartışmaları konusunda güven verir. Öğrencilere üst seviyede düşünmeleri için fırsatlar sunar. Öğrenci davranışlarını karşılaştırarak doğru davranışlar üzerinde dururlar. 43.Proje yöntemini diğer yöntemlerden ayıran temel özellik aşağıdakilerden hangisidir? Bilimsel düşünceyi kazandırır. Zihinsel ve fiziksel bir etkinliktir. Sonuç bir iş veya bir eserdir. Öğretmenin görevi rehberliktir. Sorumluluk çoğu zaman öğrencidedir. 44.Öğrencinin bireysel hızına göre ilerleyebildiği, tüm süreçte etkin olduğu ve olumlu davranıştan hemen sonra pekiştirecin verildiği öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir? Programlı öğretim Rol oynama Tam öğrenme Bireysel çalışma Beyin fırtınası 45.Bilgisayar destekli öğretimde en etkin bir şekilde kullanılabilecek öğretim modeli hangisidir? Buluş yoluyla öğretim Yapısalcı yaklaşım Tam öğrenme Programlı öğretim Benzetim 46.Sunuş yoluyla öğretim yaklaşımında anlamlı öğrenmenin sağlanması için aşağıdakilerden hangisi yapılmaz? Sunulan bilgilerin öğrenciler için anlamlı olması sağlanmalıdır. Öğrenci öğrenilecek materyalle ilgili ön bilgiye sahip olmalıdır. Öğrencilerin bilgileri kendilerinin bulmaları sağlanmalıdır. Anlamlı öğrenme için öğrencinin çaba göstermesi gerekir. Öğrencinin anlamlı öğrenmeye niyetli olması gerekir. 47.Öğretmenler hedef davranışları öğrencilerine kazandırmak için ya doğrudan konuyu kendileri sunarlar ya öğrencilere sorup onların bulmalarını sağlarlar yada projeler yoluyla öğrenme fırsatları yaratırlar . Yukarıda ifade edilen stratejiler hangi seçenekte verilmiştir? Anlatım, soru-cevap-proje Sunuş, buluş ve araştırma inceleme Sunuş, problem çözme, proje Anlatım, soru-cevap, araştırma Buluş, sunuş ve tam öğrenme 48.Aşağıdaki yöntemlerden hangileri kişisel sorumluluk duygusu geliştirmek amacıyla kullanılabilir? Bireysel çalışma, proje, laboratuar Proje, bireysel çalışma, anlatım Gezi-gözlem, bireysel çalışma, soru-cevap Anlatım, örnek olay, proje Bireysel çalışma, tam öğrenme, programlı öğretim 49.Öğretmen hayat bilgisi dersinde bir konuyla ilgili temsil hazırlayarak baş rolleri sınıftaki içedönük, sıkılgan ve derse pek katılmayan öğrencilere vermiştir. Bu durumda öğretmenin en önemli hedefi aşağıdakilerden hangisidir? Öğrencilerin sanatsal yönünü ortaya çıkarmak Öğrencilerin rol oynama becerilerini test etmek Hayat bilgisi dersinin kalıcılığını arttırmak Öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmek Dersin hedeflerini yüz yüze gerçekleştirmek 50.Aşağıdakilerden hangisi programlı öğretim ilkelerinden biri değildir? Küçük adımlar ilkesi Pekiştirme Öğrenme ürünü Etkin katılım Bireysel hız |
Eğitim Bilimleri Deneme Test 2 51.Öğretmenin sigaranın zararlarından etkilenen bir aileyi konu alan bir metini öğrencilere dağıtarak onların konuyla ilgili düşüncelerini, olayın sebepleri, sonuçları konusunda görüş belirtmelerini istemiştir? Rol oynama Soru-cevap Bireysel çalışma Örnek olay Proje 52.Bir öğretim yöntemi olarak ev ödevlerinin verilmesi durumunda, aşağıdakilerden hangisi dikkat edilecek rehber ilkelerden biri değildir? Ödevler öğretmende kalmalı ve değerlendirilmelidir. Konunun özelliğine göre zaman verilmelidir. Plan dahilinde ilerleme olup olmadığı kontrol edilmelidir. Kaynaklar konusunda öğrenciye yardım edilmelidir. Konunun amaçları açık ve anlaşılır olmalıdır. 53.Geştalt kuramcılarından Köhler, maymunlar üzerinde yaptığı deneylerden birinde aç bir maymunu kafese koymuştur. Kafesin zıplayarak alamayacağı bir yerine muz asmıştır. Maymunun yiyeceğe ancak kafesin içinde ayrı ayrı bulunan kutuları üst üste koyduğu ve iki sopayı birleştirdiği zaman ulaşılabilmektedir. Yapılan gözlemler sırasında maymunun önce bazı boş davranışları bulunduğu, sonra ise aniden araçları doğru bir şekilde kullanarak amacına ulaştığı görülmüştür. Yukarıdaki örnekte maymunların kullandıkları problem çözme şekli aşağıdakilerden hangisidir? Hazır modeller kullanarak Sınama yanılma yoluyla Kavrama yoluyla Uyarıcı-tepki bağı kurarak Bilişsel stratejileri 54.Sosyal bilgiler dersinde Kocaeli depremi ve sonuçları konusu işlenecektir. Öğrencinin bu konuyu anlamlı bir şekilde öğrenebilmesi için ilk yapılması gereken aşağıdakilerden hangisidir? Öğretmenin öğrencilere derse katılımının önemini anlatması Öğrencinin sık sık tekrara yapması Zihindeki doğal afetler ve depremlerle ilgili ön bilgiler harekete geçirilmeli Kitaptaki konu ile ilgili bilgiler okunmalı Konu ile ilgili görsel materyali ve örnekleri artırmalıdır. 55.Bir öğrenci sınıfta derslerde konuşmaktan çekinmekte aynı zamanda öğretmeninde takdirini kazanmak istemektedir. Aşağıdakilerden hangisi Edimsel koşullanmanın ilkelerine göre öğrenciye sunulabilecek en doğru yaklaşımdır? Öğrenciye derse katılmanın önemi açıklanmalıdır. Öğrencinin derse katılımının gerçekleştiği her davranışı ödüllendirilmelidir. Öğrencinin derse katılmama tepkilerini görmezden gelmek Öğrencinin isteyerek derse katılmasını bekleme Derse katılan ve pekiştireç alan diğer öğrencilerin sevinçlerini gözlemlemelerini sağlamak 56.Aşağıdaki uygulamalardan hangisi anlamlı ve kalıcı öğrenmeyi en güçlü bir şekilde sağlamaya çalışan bir öğretmen davranışı değildir? Öğrencinin bilgiyi hatırlamalarına olanak sağlamak Öğrencilerin değerlendirme yapmalarını istemek Bilgileri gerçek yaşamla ilişkilendirmek Öğrencileri konuyu öğrenmeye istekli hale getirmek Öğrencilere konuyu tartışma ortamı hazırlamak 57.Bir öğretmen sınıfta derse hiç katılmayan, sorulara cevap vermeyen ve arkadaşlarını sürekli rahatsız eden öğrencinin bu davranışını ortadan kaldırmak için öncelikle aşağıdakilerden hangisini yapmalıdır? Öğrencinin oturduğu yeri değiştirmelidir. Sınıfta değişik konularda sorumluluklar verilmelidir. Hoş görü ve anlayış göstererek görmezden gelmelidir. Öğrenciyle sürekli ilgilenerek göz kontrolünde tutmalıdır. Her olumlu davranışını ödüllenmelidir. 58.Ticaret lisesinde verilecek “ Türkiye’de enflasyonla nasıl mücadele edilebilir?” konusunu bilişsel öğrenme kuramlarına göre işleyecek bir öğretmen aşağıdakilerden hangilerini öncelikle kullanmalıdır? I. Konu ile ilgili kaynaklardaki bilgileri okuma II. Öğrencilerin derste anlatılanları dikkatle dinlemeleri III. Öğrencilerin konuyla ilgili hipotez üretmelerini sağlama IV. Öğrencilerin problemi tanımlamalarını sağlama. V. Öğretmenin problemi hissettirmesi III, IV III, IV, V II, III, IV I, II, III III, V 59.Aşağıdakilerden hangisi sosyal ( gözlem yoluyla ) öğrenme kuramına göre öğrencilerin kazanmaları gereken en son özellik olan özyeterliği en iyi açıklar? Bireyin kendi kapasitesine ilişkin yargısı Bireyin davranışları tekrarlar yoluyla kalıcı hale getirmesi Bireyin sürekli çevresini gözlemlemesi Bireyin model aldığı davranışı gösterdikten sonra pekiştireçler alması Bireyin beğendiği davranışları sürekli zihninde depolaması 60.Kalıcı öğrenmeyi sağlamada kullanılan “anlamlandırma” öğrenme stratejisi en etkili olarak aşağıdakilerden hangisiyle öğrenciye kazandırılır? Bilgiyi kitaptan okuma Bilgiye günlük yaşamdan örnekler üretme Yeni gelen bilgiyle önceki bilgileri ilişkilendirme Bilgiyi görsel materyallerle sunma Bilgileri gruplar halinde belleğe kodlama 61.Aşağıdakilerden hangisi gözlem yoluyla öğrenilmiştir? Bir sürücünün kırmızı ışıkta durması Sınıfı geçen bir öğrencinin bilgisayarla ödüllendirilmesi Ders çalışarak yüksek not alan arkadaşına özenen bir öğrencinin ders çalışması Bir dizi madde bilgilerini öğrenmek için baş harflerini kodlama Öğretmenin derse geç gelmesine kızan öğrencilerin dersi terk etmesi. 62.-Öğrenci bilginin pasif alıcısı değil, aktif özümleyicisi ve davranışa dönüştürücüsüdür. -Öğrenme kitap, dergi, araç-gereç gibi ikinci kaynaklardan değil, öğrenme konusunu oluşturan yaşam konuları olan birinci kaynaklardan sağlanmalıdır. -Kurucuları Piaget, Vygotsks, Wertheimer ve Kafka’dır. Yukarıda özellikleri açıklanan öğrenme-öğretme yaklaşımı aşağıdakilerden hangisidir? Yapılandırmacı öğrenme Davranışçı öğrenme Kavrayarak öğrenme Deneme-yanılma yoluyla öğrenme Duyuşsal öğrenme 63.I. İpucu II. Dönüt-düzeltme III. Pekiştireç IV. Öğrenci katılımı V. Disiplin Yukarıda numaralandırılan özelliklerden hangisi öğretim hizmetlerinin niteliğini gerçekleştirmede diğerlerine göre en önemli etkiye sahiptir A) I B) II C) III D) IV E) V 64.Öğretimi planlamanın ve programlama çalışmalarının en önemli etkisi aşağıdakilerden hangisidir? Öğrenme etkinliklerinin geliştirilmesi Ülke düzeyinde standart eğitimi gerçekleştirmesi Öğrencileri seviye gruplarına göre ayırabilmek Öğretmenlere yön göstermesi Ülkenin önceliklerini göstermesi 65.Aşağıdakilerden hangisi program tasarımı çalışmalarını en iyi ifade eder? Öğretmenleri program geliştirme sürecine katması Okulun ihtiyaçlarına önem vermesi Program geliştirme sürecinde programın hangi boyutuna ne derece önem verileceğini göstermesi Program değerlendirme çalışmalarına rehberlik yapması Programın etkinliğini artırması 66.Aşağıdakilerden hangisi Gestalt öğrenme yaklaşımının ortaya koyduğu üretici problem çözmeye örnek değildir? Sınıftaki dolabın üzerindeki haritayı almak için sandalyenin üzerine çıkma Elektrik düğmesini açmak için bir çubuk kullanma Bir kavrama uygun örnek verme Masanın ucundaki topu almak için örtüyü çekme Köşedeki kalemi almak için koltuğu kenara çekme 67.Bir öğretmen öğrencilerin güdüleme düzeyinin uzun süre kalıcı olmasını hedeflemektedir. Bunun için aşağıdakilerden hangisini öncelikle kullanmalıdır? Öğretmen öğrenciyi sürekli takdir etmelidir. Öğrencini arkadaş grubundaki liderlik görevleri Anne-babasının hoşuna giden davranışları tercih etmesi Okulda yüksek başarıya ulaşma çabaları Bireysel hedeflerine ulaşma çabaları 68.Yeni bir konu öğrenilmesini hedefleyen bir öğretmen konu alanını öğrencilerin karşı karşıya bulunduğu bir durum olarak hissettirir, ne olduğunu öğrenciler tanımlar, sınırlamalar yapar, denenceler oluşturur ve uygun çözümü öğrencilerin bulmasını ister, öğrencilere sorular sorarak sonucu bulmalarını ister. Öğretmenin kullandığı yaklaşımla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenebilir? Sunuş yoluyla öğretim stratejisi kullanılmıştır. Buluş yoluyla öğretim stratejisi kullanılmıştır. Buluş ve sunuş yoluyla stratejiler birlikte kullanılmıştır. Araştırma-inceleme ve buluş yoluyla öğretim stratejileri birlikte kullanılmıştır. Araştırma-inceleme ve sunuş yoluyla öğretim stratejileri birlikte kullanılmıştır. 69.Matematik dersinde “çemberin alanı” konusunun öğrenilmesini etkileyen bir çok etken bulunur. Bu etkenlerden bazıları bireyin olaya, olguya ve öğrenme konusuna bakışının duyuşsal boyutuyla ilgilidir. Aşağıdakilerden hangisi bu durumla ilgili değildir? Öğrencinin konunun öğrenilebilir olmasına ilişkin düşünceleri Konuyla ilgili önceki bilgileri Bireyin yetenekleri ile ilgili kendini algılama biçimi Öğrencinin konu ile ilgili korkuları Öğrencinin konuya ilişkin belirsizlik algısı 70.Aşağıdakilerden hangisi proje yönteminin öğrenciye kazandırdığı, en önemli yeterlik alanıdır? Bağımsız iş yapabilme ve başarı güdüsü Zamanı etkili kullanma İşbirliği, paylaşma ve sorumluluk kazanma Etkili öğrenmeyi sağlaması Öğrencinin öğrenme hızına göre ilerlemesi 71.Bir lisede her branştan bir öğretmenin katılmasıyla oluşturulan kurulda eğitim ve öğretimle ilgili konularda araştırma çalışmaları tartışılmış ve okulun eğitim-öğretim sorunları belirlenerek çözüm önerileri tartışılmıştır. Bu çalışma aşağıdaki kavramlardan hangisiyle açıklanır? Zümre öğretmen toplantısı Öğretmenler kurulu Ekip çalışması İşbirlikçi çalışma Küme çalışması 72.Etkili öğretimin sağlanmasında öğretmen yöntem ve teknik seçerken öncelikle dikkat edilmesi gereken özellik aşağıdakilerden hangisidir? Öğretimi koylaştıracak yöntemleri seçmelidir. Hedeflere ulaşmayı sağlayacak yöntemler belirlenmelidir. Öğretmen en iyi bildiği yöntemlere ağırlık verilmelidir. Olabildiği kadar fazla yönteme yer verilmelidir. Araç-gereç kullanmayı gerektiren yöntemler seçilmelidir. 73.Beyin fırtınası tekniği uygulanan bir öğretmen öncelikle aşağıdakilerin hangisinde etkili olabilir? Öğrencilerin çok yönlü düşünceler üretmesi Eleştiri yapabilme yeterliğini kazanma Öğrencilerin tavır ve tutumlarını geliştirme Bir öğrenme konusunun kalıcılığı sağlama Bilimsel düşünme gücünü artırması 74.Öğretmenlerin eğitim seminerinde konuşmacı öğretmenlere yönelik olarak “Öğrencilerin demokrasi bilincinin gelişmesi için, sabırlı ve hoşgörülü bir şekilde düşünceler üretip, bunları paylaşmalarını ve eleştiri yaparken birbirleriyle konuşma yeteneklerini geliştirmeleri gerektiğini” söylemiştir. Uzman bu amaçla öğretmenlere aşağıdaki yöntemlerden hangisini önerebilir? Buluş yoluyla öğretim Örnek olay Anlatım Soru-cevap Tartışma 75.Günümüz eğitim uygulamalarında öğrenci merkezde yer almaktadır. Buna öğrencinin süreçte aktif olması ve öğrenmeyi öğrenmesi gerekmektedir. Aşağıdaki açıklamalardan hangisi “öğrenmeyi öğrenme” olarak ifade edilebilir? Devinimsel hedefleri yapabilme Bir deneyi yapabilme Düşünme ve öğrenme yollarını geliştirme Bildiklerini uygulamaya dökebilme Problem çözme becerisini geliştirme 76.Gözlem yoluyla öğrenme sürecinde pekiştirme öğrenmeyi nasıl etkiler? Modelin yapılan davranışı pekiştirmesi gerekir. Bireyin yaptığı davranışlara çevreden pekiştireç verilmesi Bireyin uygun modelleri seçmesinin sağlanması Bireye uygun davranışların sunulması Bireyin öğrenmeye güdülenmesi 77.Bilişsel öğrenme kuramcıları davranışçı öğrenme kuramlarını yetersiz görmektedir. Aşağıdakilerden hangisi bu görüşü destekleyici niteliktedir? I.Tavır ve tutum davranışlarını kazandırmada etkili olması II. Öğrenciyi pekiştireç almak üzere süreçte aktif görmesi III.Öğrencinin yaparak-yaşayarak öğrenmesini sağlaması IV. Kavrama ve problem çözme süreçlerini kazandırması I, IV B) II, III C) II, IV III, IV E) I, II Bir sınıfta sosyal bilgiler dersinin işlenişi aşağıdaki gibi olmaktadır. Öğretmen: Sınıftaki haritada Kıbrıs’ı ve İtalya’yı göstererek; Bu iki ülkenin denizdeki konumunu açıklamalarını istemiştir. Ahmet: Öğretmenim Kıbrıs denizin ortasında kalmış, İtalya’nın ise bir kısmı denizin ortasında kalmış. Ayşe: Öğretmenim haritada Kıbrıs gibi denizin ortasında kalmış başka yerlerde var. Denizle çevrili kara parçasına Ada denir. Fatma. Öğretmenim her tarafı denizle çevrili kara parçasına Ada denir. Öğretmen. Evet çocuklar yeryüzündeki kara parçalarının bazıları denizin içerisinde bazılarının ise bir kısmı denizin içerisinde kalmıştır. Bunların içinde Fatma’nın söylediği gibi etrafı söylediği gibi etrafı suyla çevrili kara parçasına ada denir. Peki İtalya’yı ne olarak açıklayabiliriz? Ders bu şekilde devam etmiştir. 78.Öğretmenin kullandığı öğrenme-öğretme yaklaşımı hangisidir? Sunuş yoluyla Buluş yoluyla Tam öğrenme Tartışma Problem çözme 79.Bu yaklaşımı kullanan bir öğretmen aşağıdakilerden hangisini yapmaz? Hedef-davranışlarını belirleme Öğrencinin derse ilgi ve motivasyonunu sağlama Öğrencilerin kendi aralarında tartışmalarına olanak sağlama Öğrencilere ulaşacakları bilgi ve açıklamayı önceden verme Örnekler ve soruları sıkça kullanma 80. Aşağıdakilerden hangisi yeterliğe dayalı davranış yaklaşımına uygun bir davranış örneğidir? Anayasa konusunu işledikten sonra, öğrenciler Cumhurbaşkanı’nın görevlerini öğrenecekler. Anayasa konusunu işledikten sonra, öğrencilerin başkalarıyla ilişkilerinde iyileşmeler olacaktır. Öğrenciler kitabın yedinci konusunu okuduktan sonra, bu konuyla ilgili üç ana kavramdan ikisini defterlerine yazacaklardır. Demokratik sistemin değerleri, faydaları anlaşıldıkça, herkes tarafından bilinir olacak. Öğrenciler Türkiye’nin değerini bilmeleri gerektiğini öğrenecekler. 81. Aşağıdakilerden hangisi Eğitim Durumunu ( öğrenme-öğretme ) oluşturan öğelerden değildir? Ölçme araçları Yazılı materyaller Yöntemler İpuçları Öğretmenin dil becerileri 82.Aşağıdakilerden hangisi eğitimin uzak hedeflerinin özelliklerindendir? Uzak hedefler iki çeşittir. Öğretmenler tarafından belirlenir. Davranışsal tanımlar yapılabilir. Öğretim ile ilgilidir. Ülkenin politik felsefesini yansıtırlar. 83.Eğitimde hedeflerin belirlenmesi aşamasında, aşağıdakilerden hangisinin dikkate alınması zorunlu değildir? Toplumun ihtiyaçlarının Konu-alan ilişkilerinin Bireyin ihtiyaçlarının Eğitim ekonomisi bulgularının Toplumun olanaklarının 84.Bir öğretmenin okuduğu her kağıda fazladan 5 puan vermesi durumunda yapılan hata hangisidir? Sabit Sistematik Tesadüfü Oranlı Dolaylı 85.Bir öğretmenin sınav kağıtlarını okuyarak, her kağıda bir not vermesi işlemine ne denir? Ölçüt Değerlendirme Ölçme Ölçek Sıralama 86.Eğitimde kullanılan planlar en genelden en ayrıntılı olana doğru sıralanırsa sıralama nasıl olur? Yıllık plan- ünite planı - günlük plan Ünite planı- yıllık plan - günlük plan Günlük plan- yıllık plan – ünite planı Yıllık plan – günlük plan – ünite planı Ünite planı – günlük plan – yıllık plan 87. “Coğrafya dersinde verilen bir grafiği okuyabilme” hedefi bilişsel alanın hangi basamağındadır? Bilgi Kavrama Uygulama Analiz Değerlendirme 88.Bir eğitim programı geliştirilirken, eğitim programını oluşturan öğelerin doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir? Hedef – değerlendirme - eğitim durumu - içerik Hedef – içerik- eğitim durumu- değerlendirme Hedef – eğitim durumu- içerik- değerlendirme Hedef- değerlendirme- eğitim durumu- içerik Hedef- içerik- değerlendirme- eğitim durumu 89.Hedefler saptanırken ilgili disiplin ( bilim ) alanının ayrıntılarının belirlenmesinde hangisi incelenmelidir? Kalkınma gereksinimi Kalkınma düzeyi Konu alanı Birey Toplum 90.Erezyonu önleme ile ilgili çalışmalara katılmaktan zevk alan bir öğrenci, duyuşsal alanın hangi basamağında bir davranış sergiler? Alma Tepkide bulunma Değer verme Örgütleme Niteleme 91.Bir öğretmen öğrencilerine uyguladığı bir sınav sonucu öğrenci grubunun ortalamasının altında puan alanlar için “başarısız” üstünde puan alanlar için “başarılı”kararı vermiştir. Bu öğretmenin yaptığı değerlendirmede kullanılan ölçüt hangisidir? Bağıl Kriter Ölçek Mutlak Belirlenmiş 92.Aşağıdakilerden hangisi eğitim durumlarının öğelerinden biri değildir? Araç-gereçler Öğretmen davranışları Dönüt-düzeltme Değerlendirme Pekiştireç 93.Aşağıdaki hedeflerden hangisi bilişsel alana örnektir? Kullandığı araç-gereçleri korumayı iş ediniş. Keman çalabilme. Çizgi çalışmalarının farkında oluş. Sanat çalışmalarının önemini takdir ediş. Bir portreyi belli özelliklere göre değerlendirebilme. 94.Aşağıdakilerden hangisi program geliştirme komisyonlarından danışma grubunda görev almaz? Eğitim sosyologu Eğitim ekonomisti İletişim uzmanı Öğrenci veli temsilcisi Eğitim psikologu 95.Aşağıdakilerden hangisi içerik düzenleme yaklaşımlarından değildir? Doğrusal programlama yaklaşımı Çekirdek programlama yaklaşımı Sarmal programlama yaklaşımı Piramitsel programlama yaklaşımı Fonksiyonel programlama yaklaşımı 96.Verilen bir paragrafın içinde geçen olayları bölümlere ayırabilen bir öğrenci bilişsel alanın hangi basamağına uygun davranmış olur? Bilgi Kavrama Uygulama Analiz Sentez 97. 1961 yılında yürürlüğe girerek, ülkemizde okulların statülerini, türlerini ve eğitim öğretimin işleyişi ile ilgili konuları düzenleyen kanunun adı ve sayısı aşağıdaki şıkların hangisinde verilmiştir? 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Yasası 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu 430 sayılı Tevhid-i Tedrisat Yasası 3797 Milli Eğitim Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Kanunu 24576 sayılı Son Rehberlik Kanunu 98. Psikolojik danışma hizmetini, bireye saygı duymak ve bireyin önemli olduğunu kendisine hissettirmek suretiyle sunmak, böylece bireyin olumsuz benlik algısını olumluya çevirerek sorununu bizzat kendi gücüyle çözmesine yardımcı olmak gerektiğini savunan psikolojik danışma kuramı hangisidir? A-Bilişsel yaklaşım Davranışsal yaklaşım Hümanist yaklaşım Fenomenolojik yaklaşım Bütünlükçü Gestalt ekolü 99. Özellikle okulların ilk günlerinde öğrencinin okul ve okul çevresine uymasını kolaylaştırmak, okulun kurallarını öğretmek kısaca kurumu benimseyip uyum sağlamasını mümkün kılmak için sunulan rehberlik hizmetine ne ad verilir? İzleme Araştırma Yerleştirme (yöneltme) Alıştırma (oryantasyon) Bireyi tanıma hizmeti 100. Bireye sunulacak her türlü rehberlik hizmeti için önce bireyin kimliği, kişiliği ve benliği hakkında bilgi toplamak ve bireyin ilgi ve yeteneklerini tespit etmek şarttır. Bu faaliyet hangi rehberlik servisinin görevidir? İzleme servisi Müşavirlik servisi Bilgi verme servisi Bilgi toplama servisi Bireyi tanıma servisi 101. Aşağıdakilerden hangisi öğrenci kişilik hizmetlerinden birisi değildir? Sosyal ve eğitsel etkinlikler Sosyal yardım hizmetleri Eğitim yönetimi Rehberli ve psikolojik danışma Özel eğitim ve özel yetiştirme faaliyetleri 102. Ülkemizde ilk rehberlik servisi hangi tarihte, hangi şehirde ve hangi okulda verilmeye başlamıştır? 1955, Ankara, Demirlibahçe İlkokulu 1956, Ankara, Deneme Lisesi 1953, Ankara, Gazi Eğitim Enstitüsü 1955, İstanbul, Atatürk Kız Lisesi 1971 Ankara, Rehberlik Araştırma Merkezi 103. Bireyi diğer bireylerden ayıran, biyolojik, toplumsal ve psikolojik özellikler bütününe ne ad verilir? Benlik algısı Kişilik Farkındalık Güdülenme Hazır bulunuşluk 104. İnsan davranışları bilinçaltı süreçlerle ilişkili olduğu için bir bireye psikolojik danışma hizmeti sunarken, sorunlarının kaynağı olan 0-6 yaş dönemine inmek ve bunun için serbest çağrışım ve rüya analizine baş vurmak gerektiğini savunan bir psikolojik danışman hangi yaklaşımı benimsemektedir? Bilişsel yaklaşım Varoluşçu yaklaşım Hümanist yaklaşım Psikanalitik yaklaşım Fenomenolojik yaklaşım. 105. Bireylerin kendileri ile ilgili kişisel problemlerinin çözümü, kişiler arası ilişkilerle ilgili yaşadığı zorlukların giderilmesi için bireye yardımcı olmak hangi tür rehberliğin amacıdır? Mesleki rehberlik Geliştirici rehberlik Kişisel rehberlik Yöneltici rehberlik Eğitsel rehberlik 106. Aşağıdakilerden hangisi mesleki rehberliğin amaçlarından biri değildir? Meslekleri tanıtmak Bireyin olumlu benlik algısı geliştirmesi Bazı mesleklerle ilgili olarak oluşmuş yanlış kanaatleri düzeltmek Bireye karar verebilme gücü kazandırma Bireyin bir meslek seçimi yapması için ona yöneltme hizmeti sunma 107. Eğitim öğretim faaliyetinin daha sağlıklı yürütülmesi, rehberlikle ilgili ortak yaklaşımlar geliştirilmesi için öğrenci için ev ve okulun nasıl düzenlenmesi gerektiği hususunda seminer ve konferanslar düzenlenmesi hangi rehberlik hizmeti ile gerçekleşir? İzleme Müşavirlik Yöneltme Oryantasyon Bireyi tanıma 108. Bireyin iç dünyasındaki kaygı, korku, sevinç ve duyguların bir oyun içerisinde rol alarak ortaya koymasını sağlayan bireyi tanıma tekniği hangisidir? Psikodrama Sosyodrama Sosyometri Otobiyografi Görüşme 109. Aşağıdakilerden hangisi psikolojik danışma hizmetinin ilkelerinden biri değildir? Bireye saygı esastır ilkesine uyarak danışana nazik ve hoşgörülü yaklaşma Koşulsuz kabul kuralına uyarak, bireyin söylediklerini doğru kabul etme Gizliliğe riayet etme Empati kurma yoluyla bireyi anlamaya çalışma Çapraz sorular sorarak bireyin yalan söyleyip söylemediğini test etme 110. İl ve ilçelerde, rehberlik ve danışma etkinliklerinin plan, program ve esgüdümü ile hizmetlerin yürütülmesinde il milli eğitim müdürü adına kim sorumludur? RAM Müdürü RAM Rehberlik hizmetleri bölüm başkanı İl danışma komisyonu İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Okul Müdürleri 111. Zeka geriliği ya da üstün zekalı olmaktan kaynaklanan özel eğitime muhtaç bireylerin tespit edilerek koordinatör rehber öğretmene bildirmek, aşağıdaki eğitimcilerden hangisinin görevidir? Sınıf rehber öğretmen Sorumlu müdür yardımcısı Okul rehber öğretmen Ders öğretmeni Okul müdürü 112. Sınıfların yıllık rehberlik planlarının yapılması kimin görevleri arasındadır? Okul rehber öğretmenin Sınıf rehber öğretmenin Okul Rehberlik yürütme komisyonunun Koordinatör rehber öğretmenin O şubelere bakan okul müdür yardımcılarının 113. Aşağıdakilerden hangisi bir sınıfın fiziksel olarak eğitime öğretme hazırlanmasında hesaba katılması gereken konu değildir? Sınıfın mevsimin durumuna göre ısı dengesi Sınıfın ışık düzeninin kabul edilebilir sınırlar içinde olması Sınıfın temizliği ve tertibi Sınıfın öğrenci sayısına paralel büyüklüğü Sınıfta ilişki düzenlemesi 114. İlkokul 1. Sınıf öğrencilerinin somut işlemler dönemini yaşamalarından dolayı onlara matematik konularını dikkate alarak örnekler veren bir öğretmen, sınıf yönetimi yaklaşımlarından hangisine göre davranmaktadır? Tepkisel yaklaşım Geleneksel yaklaşım Gelişimsel yaklaşım Gelişimsel yaklaşım Bütünsel yaklaşım 115. Sınıf yönetiminin gerçekleşmesinde en etkili unsur hangisidir? Okul müdürü Öğrenci Öğretmen Müdür yardımcıları Zümre öğretmenleri 116. “Bir öğretmen dersin özelliğine göre farklı modellerden birisini seçebilir” diyen biri hangi sınıf yönetimi modelini savunmaktadır? Tepkisel yaklaşım Geleneksel yaklaşım Gelişimsel yaklaşım Gelişimsel yaklaşım Bütünsel yaklaşım 117. Aşağıdakilerden hangisi sınıf yönetimi boyutlarından biri değildir? Fiziksel düzen Plan-program etkinlikleri İlişki düzenlemesi Zaman yönetimi Okul disiplin kurallarının belirlenmesi 118. Araç gereç ihtiyacı karşılanan bir sınıfın öğretmeni, bu araç ve gereçlerin sınıfa yerleştirilmesine yardımcı olurken öğrencilerin yaşına uygun bir yerleştirme yapılmasını sağlarsa sınıf yönetimiyle ilgili hangi konuyu göz önüne almış olur? Öğrencinin yalın çevresi Öğrencinin geçmiş yaşantısı Öğrencinin hedefleri Öğrencilerin ihtiyaç ve amaçları Öğrencilerin gelişim düzeyleri 119. Bir sınıfın duvarları ve mobilyasının renk ve görünüş olarak birbirine uyumlu, eşyaların simetrik görünümde olması, yeterince ışık alan ve içeri girenlerin ne hoş bir sınıfmış demelerine sebep olacak kadar çekici bir düzen ve tertibe sahip olması, sınıfın fiziki düzeni içinde yer alan hangi kavramla ifade edilebilir? Renk uyumu Temizlik Estetik Düzenli Aydınlık 120. Öğretmen ve öğrencilerin çalışma engellerini ortadan kaldırmak ya da en aza indirmek için sınıftaki kaynakların, insanların ve zamanın en verimli şekilde kullanılması için sürdürülen çalışmaya ne ad verilir? Sınıf yönetimi Eğitim Öğrenme Yönetim Güdüleme |
Eğitim Bilimleri Deneme Test 2 CEVAP ANAHTARI |
Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 09:29 . |
Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2