tualimforum.com

tualimforum.com (http://www.tualimforum.com/)
-   Sınav Soruları ve Ders Notları (http://www.tualimforum.com/sinav-sorulari-ve-ders-notlari/)
-   -   Eğitim Bilimleri Deneme Test 2 (http://www.tualimforum.com/sinav-sorulari-ve-ders-notlari/5228-egitim-bilimleri-deneme-test-2-a.html)

SERDEM 13.04.08 16:03

Eğitim Bilimleri Deneme Test 2
 
1.Bir uzman 8 yaşındaki çocuğuna flüt çalmayı öğretmek isteyen bir anneye “çocuğunuzun flüt çalabilmesi için parmak kaslarının belirli bir düzeye gelmesi ve bu konuda yeterince istekli olması gerekmektedir” demiştir Uzmanın üzerinde durduğu gelişim kavramı aşağıdakilerden hangisidir?
A Gelişme
B Olgunlaşma
C Hazır bulunuşluk
D Kritik dönem
E Büyüme



2.Bir araştırmada 7 yaşındaki çocuklardan oluşan bir grup ile okuma yazma bilmeyen 30 yaş ve üzerindeki yetişkinlerden oluşan başka bir gruba okuma yazma öğretilmeye çalışılmıştır. Bu araştırmanın sonunda 7 yaşındaki çocuklardan oluşan grubun, yetişkinlerden oluşan gruba göre çok daha erken okuma-yazmayı öğrendikleri görülmüştür. Bu farklılığın nedeni olarak aşağıdaki kavramlardan hangisi gösterilebilir?
A Olgunlaşma
B İleri ket vurma
C Uygun zaman
D Kritik dönem
E Yaşantı zenginliği



3.Aşağıdakilerden hangisi klasik koşullanma yolu ile öğrenmeye bir örnek değildir?
Bir fabrikada paydos zili çaldığında işçilerin işi bırakması.
Tehlikeli durumlarda siren sesi duyulduğunda insanların barınaklara sığınması
Para gördüğünde bireyin sevinmesi.
Okulda zil çaldığında öğrencinin derse girmesi
Bireyin sevdiği bir sanatçının konserine gitmesi
4.Her gün yediği öğle yemeğinde kola içen 5 yaşındaki bir çocuk, o gün yediği öğle yemeğinde kola içmeyince öğle yemeğinin yemediğini söylemiştir. Bu durum aşağıdaki kavramlardan hangisiyle açıklanır?
Nesnelerin sürekliliği
Ben merkezci düşünme
Özelden-özele akıl yürütme
Korunumu kazanma
Ertelenmiş taklit



5.Bir iş yerinde her gün saat 12.00 ile 13.30 arasında öğle tatili verilmesi aşağıdakilerden hangisine örnek olarak gösterilebilir?
Değişken oranlı pekiştirme
Sabit oranlı pekiştirme
Sabit aralıklı pekiştirme
Değişken aralıklı pekiştirme
Simgesel pekiştirme



6.Bir öğretmen sınıfta dersi dinleyen ve ilgi gösteren öğrencilere belirli aralıklarla pekiştireç verilmiştir. Bir süre sonra dersi dinlemeyen öğrencilerin dersi dinlediği ve ilgi gösterdiği izlenmiştir. Bu durum aşağıdakilerden hangisi ile açıklanabilir?
Klasik koşullanma
Modelden öğrenme
Bilişsel öğrenme
Planlı öğrenme
Edimsel öğrenme



7.Okumayı seven bir öğrencinin gittiği kırtasiyelerde sürekli macera romanlarını seçmesi aşağıdakilerden hangisiyle açıklanabilir?
Biçimlendirme
Eleştirisel düşünme
Algıda seçicilik
Ben merkezli düşünme
Bireysel tercih



8.Bir baba 3 yaşındaki çocuğu ile süper markete gitmiş ona oyuncak almış ve çocuk daha sonra her süper marketin önünden geçtiğinde sevinç gösterilerinde bulunmuştur. Aşağıdaki aşamalardan hangisinde klasik koşullanma yoluyla öğrenme olmuştur.
Babanın çocuğunu süper markete götürerek oyuncak alması
Babanın çocuğunu sevmesi ve istediğini alması
Babanın çocuğunu sık sık süper markete götürmesi
Çocuğun babasına yakınlığı
Çocuğun oyuncağı sahiplenmesi



9.Bir anne 4 yaşında ve 8 yaşındaki iki çocuğunu alışverişe götürdüğünde 4 yaşındaki çocuğun büyük boyutlardaki oyuncaklara, 8 yaşındaki çocuğun ise küçük boyuttaki oyuncaklara yöneldiği izlenmiştir.Bu durum gelişimin hangi ilkesiyle açıklanabilir?
Gelişim genelden özele doğrudur.
Gelişimde bireysel ayrılıklar vardır.
Gelişim nöbetleşe devam eder.
Gelişimde bireysel tercihler önemlidir.
Gelişimde süreklilik ve aşamalılık vardır.



10.Aşağıdakilerin hangisi öğrenme ürünü olan bir davranış kazanma olarak gösterilemez?
Çocuğun bisiklet kullanması
Bir öğrencinin ders çalışması
Çocuğun öğretmenine yalan söylemesi
Yorgun ve uykusuz birinin trafik kazası yapması
Bir öğrencinin öğretmenini sevmesi


11.Aşağıdakilerden hangisi Piaget’in “soyut işlemler dönemi” nin özelliklerinden birisidir?
Nesneleri farklı özelliklere göre sıralama
İşlemleri tersine çevirebilme
Ben merkezci düşünceden kurtulma
Değer, ideal ve fikir oluşturma
Mantıksal düşünebilme


12.Bireylerin ilk olarak edindikleri ve kullandıkları öğrenme yolu aşağıdakilerden hangisidir?
Deneme-yanılma
Kavrayarak öğrenme
Mantık yürütmeyi öğrenme
Problem çözmeyi öğrenme
Ben merkezci düşünme



13.Bir matematik öğretmeni derste önce kareyi sonra dikdörtgeni ve sonrada üçgeni öğretmiştir. Öğretmen aşağıdaki ilkelerden hangisine göre hareket etmiştir?
Korelasyon-desen
İlişkisel
Aşamalılık
Kaynaşıklık
Açıklık



14.Aşağıdakilerden hangisi ahlak gelişim ilkelerinin eğitim açısından bireylere kazandırılmasının ilkelerinden birisi değildir?
Çocuklara ahlak kurallarına uymaları gerektiği anlatılmalı.
Okullarda çocukların kuraları tartışmaları sağlanmalı,
Bilişsel düzeylerine uygun kurallar oluşturulmalıdır.
Çocuklara ahlak öğretiminde iyi modeller sunulmalıdır.
Çocuklara ahlak kuralları yaşayarak benimsetmelidir.



15.Bir öğretmenin öğrenci özelliklerini bilmeye çalışmasının öğretimdeki en önemli katkısı nedir?
Öğretim planları düzenlemek.
Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda gelişimlerine yardımcı olmak.
Öğrencileri seviyelerine göre gruplamak.
Öğrencilerin ihtiyaçlarını belirleme
Öğrenci özelliğine uygun özellikleri seçme


16.Destek ipucu kullanırken öğrencilerin hangi özelliğine dikkat etmek zorunluluğu bulunmaz?
Gelişim düzeylerine
Bilişsel giriş davranışlarına
Ekonomik durumlarına
Duyuşsal özellikler
Sosyal-kültürel özelliklerine


17.Aşağıdakilerden hangisi öğretmen-öğrenci ilişkilerinin düzenli ve sağlıklı olabilmesi için gerekli değildir?
Öğretmenin velileri tanıması
Öğretmenin sosyal ve ekonomik statüsü
Öğretim planlarının yapılması
Her öğrenci için yapılacak öğretim etkinlikleri
Sınıfta kural belirleme



18.Aşağıdaki örneklerden hangisinde öğretmenin öğrencisini dinlenmesine en öncelikli örnek durum olarak gösterilebilir?
Öğrenciye bir problemi ile ilgili olarak öğüt verme
Öğrencinin yaptığı bir davranışı eleştirme
Öğrencinin söylediklerini sessizce ve söylediklerini kesmeden dinleme
Öğrencinin söylediklerini dikkatlice dinledikten sonra onu anladığını gösteren tepkilerde bulunma
Öğrencinin problemini çözme



19.Ödevini yapmayan çocuğun oyun oynamasına izin vermeyen bir anne aşağıdakilerden hangisini kullanmıştır?
I tip ceza
II. tip ceza
Olumsuz pekiştireç
Edim
Yaptırım



20.Ahlak gelişimi ile ilgili olarak aşağıda verilen genellemelerden hangisi yanlıştır?
Genel olarak ahlak gelişimi ile bilişsel gelişim birbiriyle etkileşim halindedir.
Olumlu davranış modellerinin varlığı, çocuğun ahlak standartlarını yükseltir.
Çocuğun sosyal ilişkilerinin artması kurallar hakkında fikirlerin değişmesine etki etmektedir.
Aynı yaş grubunda bulunan bireyler bir olaya aynı ahlak döneminin açıklamalarıyla yaklaşırlar.
Ahlak gelişimi, topluma etkin uyumu sağlamak için değerler sistemi oluşturma sürecidir.


21. “Birey kurallara ihtiyacı karşılandığı sürece uyar ve her şey karşılıklıdır” görüşüne göre ahlaki değerlendirmenin yapıldığı dönem aşağıdakilerden hangisidir?
Evrensel ahlak ilkeleri eğilimi
Kişiler arası uyum eğilimi
Araçsal ilişkisel eğilimi
Ceza ve itaat eğilimi
Kanun ve düzen eğilimi


22. “Sevgilisi tarafından terk edilen bir kişinin şiir yazması” hangi savunma mekanizmasına örnek olarak verilebilir?
Özdeşim kurma
Yadsıma
Ödünleme
Yön değiştirme
Yüceltme



23.Aşağıdaki dönemlerin hangisinde anlam, cümle yerine bir çok anlama gelebilen kelime ile ifade edilmektedir?
İlk gramer konuşması
Telgraf konuşması
Morfem
Babıldama dönemi
İşlem öncesi dönem



24. “İlk okul çağlarında bir şeyler üretmek isteyen çocuklara yardımcı olunması gerekir. Çünkü bu dönemde çocuklar başarılı olup taktir edilmeyi beklerler.” Bu durum, Erikson’un hangi psikososyal gelişim evresinde görülür?
Girişkenliğe karşı suçluluk
Yakınlığa karşı yalıtılmışlık
Üretkenliğe karşı verimsizlik
Temel güvene karşı güvensizlik
Çalışkanlığa karşı aşağılık duygusu



25.Bir takım nedenlerden dolayı derslerine çalışmayan ve kendisi için önemli olan bir sınavda kopya çekmeyi düşünen, ancak “arkadaşlarının kendisini ayıplayacağından” çekinen bir öğrenci, Kohlberg’in hangi aşamasına göre hareket etmektedir?
İtaat ceza
İyi çocuk eğilimi
Saf çıkarcı eğilim
Yasalara uyum
Sosyal sözleşme



26.Aşağıda verilen özelliklerden hangisi ergenlik dönemine ait değildir?
Soyut düşünme
Ben merkezcilik
Yetişkin cinsel davranışlarını geliştirme
Araştırma ve merak duygularıyla girişimci bir özelliğe sahip olma
Ben kimim? Sorusuna cevap arama



27.I.Problemin tanımlanması
II.Problemin hissedilmesi
III.Verilerin toplanması
IV.Hipotezlerin kurulması
V.Çözüm yolunun uygulanması
Problem çözme basamaklarının doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?
I. II. IV. V.III
II, I, IV, III, V
II. III. I. IV. V.
V. II. I. IV. III
II. I. III. IV. V



28.Öğrenci gelişiminin sürekli izlenmesi, değerlendirilmesi ve gerekli düzeltmelerin yapılması gerektiğini savunan öğretim modeli aşağıdakilerden hangisidir?
Buluş yoluyla öğretim
Sunuş yoluyla öğretim
Tartışma
Tam öğrenme
Araştırma inceleme



29.Öğrencide fikrini savunma yeteneğini geliştirmede en etkili yöntem hangisidir?
Soru-cevap
Seminer
Münazara
Fikir taraması
Rol oynama



30.Aşağıdakilerden hangisi yöntem seçimini etkileyen faktörlerden biri değildir?
Öğretmenin yöntem konusundaki becerisi
Öğrenci sayısı, derslik ve büyüklüğü
Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyi
Öğretim planları
Yöntemin süresi ve maliyet



31.Üniversitelerde ve yetişkinlere yönelik bir dersin süresi ortalama ne kadar olmalıdır?
45-50 dk.
35-40 dk.
25-30 dk.
30-35 dk.
20-25 dk.



32.Çağdaş öğretim yöntemlerinin en önemli özelliği aşağıdakilerden hangisidir?
Öğrencinin kendini anlatmasına izin vermesi
Öğrencinin aktif olması
Öğretmenin aktif olması
Ön hazırlık gerektirmesi
Dersin özgür olması



Öğretim yöntemi ve öğretim tekniği arasında kesin bir sınır çizilemez.Bu iki kavram arasında içi içe bir ilişki bulunmaktadır. Bu iç içe ilişkide öğretim yöntemi daha genel ve kapsamlı bir kavram olup öğretim tekniğini de kapsamaktadır. Öğretim yöntemi belli görüş ve ilkelere göre geliştirilmiş öğretim yapma yoludur.Teknik ise öğretim yöntemini öğretmenin uygulamaya koyma biçimidir.


33.Yukarıda görüşleri verilen yazar öğretim yöntemi ve teknikleri kitabında nasıl ele alınmıştır?
Öğretim yöntemleri ve teknikleri birbirleriyle iç içedir.
Öğretim yöntemleri öğretim tekniğine tercih etmektedir.
Yazar teknik kavramına inanmaktadır.
Öğretim tekniği öğretim yöntemi içinde ele alınmıştır.
Konuları öğretim teknikleri başlığı altında toplamıştır.



34.Aşağıda verilen öğretim tekniklerinin hangisinin sonucunda, öğrencilerin hatırlama oranı en yüksek olacaktır?
Öğretmen tarafından sunulan konunun dinlenmesi
Kitaptan verilen ödevin okunması
Güncel konular üzerinde tartışma yapma
Öğretmenin gösteri ve sergi düzenlemesi
Öğrencilerin dönem ödevini sınıfa anlatması


35.Bu yaklaşımda öğrencinin gerçekçi yaşantılar geçirmesi ve gerçek problemlerle yüz yüze gelmesi gerekir. Özelliği verilen strateji hangisidir?
Sunuş yoluyla öğretim
Buluş yoluyla öğretim
Araştırma-inceleme
Tam öğrenme
Programlı öğretim


36.Sezgisel düşünme günlük yaşantımızda çok kullandığımız bir düşünme biçimi olmakla birlikte okul öğrenmelerde yeterince önemsenmemektedir. Bu yaklaşım öğrencilerde sezgisel düşünmeyi gerektirir.
Sezgisel düşünmeye önem veren öğretim stratejisi aşağıdakilerden hangisidir?
Buluş
Sunuş
Tam öğrenme
Araştırma-inceleme
Yapısalcı yaklaşım


37.Araştırma ve öğrenme merakını artırır. Elde edilen bilgiler daha kalıcıdır.öğrenciler çevreyi tanır ve incelemeler yaparlar.
Özellikleri verilen yöntem hangisidir?
Problem çözme
Proje
Tartışma
Gezi-gözlem
Soru-cevap


38.Aşağıda verilenlerden hangisi örnek olay incelemesi yönteminin özelliklerinden biri değildir?
Gerçek yaşam problemleri kişileştirilmeden çözülür
Olay üzerinde tartışma yapılmaz
Öğrencilerin ilgi ve dikkati genellikle yüksektir
Öğrencilerin problem çözme yeteneği geliştirilir.
Anlama, kavrama ve analiz becerisi geliştirir.


39.Bu yöntem bir konuya ilişkin bilgilerin açıklanması ve bu bilgilerin beceriye dönüştürülmesi için gerekli uygulamaların yapılması aşamasında kullanılır.
Kullanım amacı verilen yöntem hangisidir?
Örnek olay
Bireysel çalışma
Anlatım
Soru-cevap
Gösterip-yaptırma


40.Bu günün toplumu, söylenenlere körü körüne uyan kişileri değil, yaratıcı,kritik ve analitik düşünebilen,karşılaştığı sorunlara farklı çözümler getirebilen kişiler istemektedir.
Verilen özelliklerde bireyler yetiştirmek için okullarda hangi yönteme daha çok yer verilmelidir?
Soru -cevap
Anlatım
Tam öğrenme
Problem çözme
Gösteri



41.Sınıf yönetimi dersinde öğrencilere, davranış bozukluğu gösteren bir öğrenciyle başa çıkma becerisi kazandırılmak isteniyor.
Öğrencilere bu beceriyi kazandırmada kullanılabilecek en etkili yöntem hangisidir?
Konuyla ilgili bir serbestçe tartışma yapmak
Böyle öğrencilerin bulunduğu bir sınıfta gözlem yaptırmak
Soru cevap yöntemiyle neler yapılabileceğine karar vermek
Programlı öğretim materyalleri kullanmak
Sınıfta benzer bir ortam oluşturarak uygulama yapmak



42.Aşağıdakilerden hangisi çağdaş öğretim yöntemlerinde öğretmenin rollerinden biri değildir?
Öğrencilerin bağımsız ve sorumluluk sahibi olduklarını kabul eder.
Öğrencileri yapabilecekleri konusunda cesaretlendirir.
Öğrencilere hipotezler ortaya atmaları ve tartışmaları konusunda güven verir.
Öğrencilere üst seviyede düşünmeleri için fırsatlar sunar.
Öğrenci davranışlarını karşılaştırarak doğru davranışlar üzerinde dururlar.



43.Proje yöntemini diğer yöntemlerden ayıran temel özellik aşağıdakilerden hangisidir?
Bilimsel düşünceyi kazandırır.
Zihinsel ve fiziksel bir etkinliktir.
Sonuç bir iş veya bir eserdir.
Öğretmenin görevi rehberliktir.
Sorumluluk çoğu zaman öğrencidedir.


44.Öğrencinin bireysel hızına göre ilerleyebildiği, tüm süreçte etkin olduğu ve olumlu davranıştan hemen sonra pekiştirecin verildiği öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
Programlı öğretim
Rol oynama
Tam öğrenme
Bireysel çalışma
Beyin fırtınası


45.Bilgisayar destekli öğretimde en etkin bir şekilde kullanılabilecek öğretim modeli hangisidir?
Buluş yoluyla öğretim
Yapısalcı yaklaşım
Tam öğrenme
Programlı öğretim
Benzetim



46.Sunuş yoluyla öğretim yaklaşımında anlamlı öğrenmenin sağlanması için aşağıdakilerden hangisi yapılmaz?
Sunulan bilgilerin öğrenciler için anlamlı olması sağlanmalıdır.
Öğrenci öğrenilecek materyalle ilgili ön bilgiye sahip olmalıdır.
Öğrencilerin bilgileri kendilerinin bulmaları sağlanmalıdır.
Anlamlı öğrenme için öğrencinin çaba göstermesi gerekir.
Öğrencinin anlamlı öğrenmeye niyetli olması gerekir.



47.Öğretmenler hedef davranışları öğrencilerine kazandırmak için ya doğrudan konuyu kendileri sunarlar ya öğrencilere sorup onların bulmalarını sağlarlar yada projeler yoluyla öğrenme fırsatları yaratırlar .
Yukarıda ifade edilen stratejiler hangi seçenekte verilmiştir?
Anlatım, soru-cevap-proje
Sunuş, buluş ve araştırma inceleme
Sunuş, problem çözme, proje
Anlatım, soru-cevap, araştırma
Buluş, sunuş ve tam öğrenme



48.Aşağıdaki yöntemlerden hangileri kişisel sorumluluk duygusu geliştirmek amacıyla kullanılabilir?
Bireysel çalışma, proje, laboratuar
Proje, bireysel çalışma, anlatım
Gezi-gözlem, bireysel çalışma, soru-cevap
Anlatım, örnek olay, proje
Bireysel çalışma, tam öğrenme, programlı öğretim



49.Öğretmen hayat bilgisi dersinde bir konuyla ilgili temsil hazırlayarak baş rolleri sınıftaki içedönük, sıkılgan ve derse pek katılmayan öğrencilere vermiştir.
Bu durumda öğretmenin en önemli hedefi aşağıdakilerden hangisidir?
Öğrencilerin sanatsal yönünü ortaya çıkarmak
Öğrencilerin rol oynama becerilerini test etmek
Hayat bilgisi dersinin kalıcılığını arttırmak
Öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmek
Dersin hedeflerini yüz yüze gerçekleştirmek



50.Aşağıdakilerden hangisi programlı öğretim ilkelerinden biri değildir?
Küçük adımlar ilkesi
Pekiştirme
Öğrenme ürünü
Etkin katılım
Bireysel hız



SERDEM 13.04.08 16:05

Eğitim Bilimleri Deneme Test 2
 

51.Öğretmenin sigaranın zararlarından etkilenen bir aileyi konu alan bir metini öğrencilere dağıtarak onların konuyla ilgili düşüncelerini, olayın sebepleri, sonuçları konusunda görüş belirtmelerini istemiştir?
Rol oynama
Soru-cevap
Bireysel çalışma
Örnek olay
Proje


52.Bir öğretim yöntemi olarak ev ödevlerinin verilmesi durumunda, aşağıdakilerden hangisi dikkat edilecek rehber ilkelerden biri değildir?
Ödevler öğretmende kalmalı ve değerlendirilmelidir.
Konunun özelliğine göre zaman verilmelidir.
Plan dahilinde ilerleme olup olmadığı kontrol edilmelidir.
Kaynaklar konusunda öğrenciye yardım edilmelidir.
Konunun amaçları açık ve anlaşılır olmalıdır.



53.Geştalt kuramcılarından Köhler, maymunlar üzerinde yaptığı deneylerden birinde aç bir maymunu kafese koymuştur. Kafesin zıplayarak alamayacağı bir yerine muz asmıştır. Maymunun yiyeceğe ancak kafesin içinde ayrı ayrı bulunan kutuları üst üste koyduğu ve iki sopayı birleştirdiği zaman ulaşılabilmektedir. Yapılan gözlemler sırasında maymunun önce bazı boş davranışları bulunduğu, sonra ise aniden araçları doğru bir şekilde kullanarak amacına ulaştığı görülmüştür.
Yukarıdaki örnekte maymunların kullandıkları problem çözme şekli aşağıdakilerden hangisidir?
Hazır modeller kullanarak
Sınama yanılma yoluyla
Kavrama yoluyla
Uyarıcı-tepki bağı kurarak
Bilişsel stratejileri



54.Sosyal bilgiler dersinde Kocaeli depremi ve sonuçları konusu işlenecektir. Öğrencinin bu konuyu anlamlı bir şekilde öğrenebilmesi için ilk yapılması gereken aşağıdakilerden hangisidir?
Öğretmenin öğrencilere derse katılımının önemini anlatması
Öğrencinin sık sık tekrara yapması
Zihindeki doğal afetler ve depremlerle ilgili ön bilgiler harekete geçirilmeli
Kitaptaki konu ile ilgili bilgiler okunmalı
Konu ile ilgili görsel materyali ve örnekleri artırmalıdır.



55.Bir öğrenci sınıfta derslerde konuşmaktan çekinmekte aynı zamanda öğretmeninde takdirini kazanmak istemektedir. Aşağıdakilerden hangisi Edimsel koşullanmanın ilkelerine göre öğrenciye sunulabilecek en doğru yaklaşımdır?
Öğrenciye derse katılmanın önemi açıklanmalıdır.
Öğrencinin derse katılımının gerçekleştiği her davranışı ödüllendirilmelidir.
Öğrencinin derse katılmama tepkilerini görmezden gelmek
Öğrencinin isteyerek derse katılmasını bekleme
Derse katılan ve pekiştireç alan diğer öğrencilerin sevinçlerini gözlemlemelerini sağlamak



56.Aşağıdaki uygulamalardan hangisi anlamlı ve kalıcı öğrenmeyi en güçlü bir şekilde sağlamaya çalışan bir öğretmen davranışı değildir?
Öğrencinin bilgiyi hatırlamalarına olanak sağlamak
Öğrencilerin değerlendirme yapmalarını istemek
Bilgileri gerçek yaşamla ilişkilendirmek
Öğrencileri konuyu öğrenmeye istekli hale getirmek
Öğrencilere konuyu tartışma ortamı hazırlamak



57.Bir öğretmen sınıfta derse hiç katılmayan, sorulara cevap vermeyen ve arkadaşlarını sürekli rahatsız eden öğrencinin bu davranışını ortadan kaldırmak için öncelikle aşağıdakilerden hangisini yapmalıdır?
Öğrencinin oturduğu yeri değiştirmelidir.
Sınıfta değişik konularda sorumluluklar verilmelidir.
Hoş görü ve anlayış göstererek görmezden gelmelidir.
Öğrenciyle sürekli ilgilenerek göz kontrolünde tutmalıdır.
Her olumlu davranışını ödüllenmelidir.



58.Ticaret lisesinde verilecek “ Türkiye’de enflasyonla nasıl mücadele edilebilir?” konusunu bilişsel öğrenme kuramlarına göre işleyecek bir öğretmen aşağıdakilerden hangilerini öncelikle kullanmalıdır?
I. Konu ile ilgili kaynaklardaki bilgileri okuma
II. Öğrencilerin derste anlatılanları dikkatle dinlemeleri
III. Öğrencilerin konuyla ilgili hipotez üretmelerini sağlama
IV. Öğrencilerin problemi tanımlamalarını sağlama.
V. Öğretmenin problemi hissettirmesi

III, IV
III, IV, V
II, III, IV
I, II, III
III, V



59.Aşağıdakilerden hangisi sosyal ( gözlem yoluyla ) öğrenme kuramına göre öğrencilerin kazanmaları gereken en son özellik olan özyeterliği en iyi açıklar?
Bireyin kendi kapasitesine ilişkin yargısı
Bireyin davranışları tekrarlar yoluyla kalıcı hale getirmesi
Bireyin sürekli çevresini gözlemlemesi
Bireyin model aldığı davranışı gösterdikten sonra pekiştireçler alması
Bireyin beğendiği davranışları sürekli zihninde depolaması



60.Kalıcı öğrenmeyi sağlamada kullanılan “anlamlandırma” öğrenme stratejisi en etkili olarak aşağıdakilerden hangisiyle öğrenciye kazandırılır?
Bilgiyi kitaptan okuma
Bilgiye günlük yaşamdan örnekler üretme
Yeni gelen bilgiyle önceki bilgileri ilişkilendirme
Bilgiyi görsel materyallerle sunma
Bilgileri gruplar halinde belleğe kodlama



61.Aşağıdakilerden hangisi gözlem yoluyla öğrenilmiştir?
Bir sürücünün kırmızı ışıkta durması
Sınıfı geçen bir öğrencinin bilgisayarla ödüllendirilmesi
Ders çalışarak yüksek not alan arkadaşına özenen bir öğrencinin ders çalışması
Bir dizi madde bilgilerini öğrenmek için baş harflerini kodlama
Öğretmenin derse geç gelmesine kızan öğrencilerin dersi terk etmesi.



62.-Öğrenci bilginin pasif alıcısı değil, aktif özümleyicisi ve davranışa dönüştürücüsüdür.
-Öğrenme kitap, dergi, araç-gereç gibi ikinci kaynaklardan değil, öğrenme konusunu oluşturan yaşam konuları olan birinci kaynaklardan sağlanmalıdır.
-Kurucuları Piaget, Vygotsks, Wertheimer ve Kafka’dır.
Yukarıda özellikleri açıklanan öğrenme-öğretme yaklaşımı aşağıdakilerden hangisidir?
Yapılandırmacı öğrenme
Davranışçı öğrenme
Kavrayarak öğrenme
Deneme-yanılma yoluyla öğrenme
Duyuşsal öğrenme



63.I. İpucu
II. Dönüt-düzeltme
III. Pekiştireç
IV. Öğrenci katılımı
V. Disiplin
Yukarıda numaralandırılan özelliklerden hangisi öğretim hizmetlerinin niteliğini gerçekleştirmede diğerlerine göre en önemli etkiye sahiptir
A) I B) II C) III D) IV E) V



64.Öğretimi planlamanın ve programlama çalışmalarının en önemli etkisi aşağıdakilerden hangisidir?
Öğrenme etkinliklerinin geliştirilmesi
Ülke düzeyinde standart eğitimi gerçekleştirmesi
Öğrencileri seviye gruplarına göre ayırabilmek
Öğretmenlere yön göstermesi
Ülkenin önceliklerini göstermesi



65.Aşağıdakilerden hangisi program tasarımı çalışmalarını en iyi ifade eder?
Öğretmenleri program geliştirme sürecine katması
Okulun ihtiyaçlarına önem vermesi
Program geliştirme sürecinde programın hangi boyutuna ne derece önem verileceğini göstermesi
Program değerlendirme çalışmalarına rehberlik yapması
Programın etkinliğini artırması



66.Aşağıdakilerden hangisi Gestalt öğrenme yaklaşımının ortaya koyduğu üretici problem çözmeye örnek değildir?
Sınıftaki dolabın üzerindeki haritayı almak için sandalyenin üzerine çıkma
Elektrik düğmesini açmak için bir çubuk kullanma
Bir kavrama uygun örnek verme
Masanın ucundaki topu almak için örtüyü çekme
Köşedeki kalemi almak için koltuğu kenara çekme



67.Bir öğretmen öğrencilerin güdüleme düzeyinin uzun süre kalıcı olmasını hedeflemektedir. Bunun için aşağıdakilerden hangisini öncelikle kullanmalıdır?
Öğretmen öğrenciyi sürekli takdir etmelidir.
Öğrencini arkadaş grubundaki liderlik görevleri
Anne-babasının hoşuna giden davranışları tercih etmesi
Okulda yüksek başarıya ulaşma çabaları
Bireysel hedeflerine ulaşma çabaları



68.Yeni bir konu öğrenilmesini hedefleyen bir öğretmen konu alanını öğrencilerin karşı karşıya bulunduğu bir durum olarak hissettirir, ne olduğunu öğrenciler tanımlar, sınırlamalar yapar, denenceler oluşturur ve uygun çözümü öğrencilerin bulmasını ister, öğrencilere sorular sorarak sonucu bulmalarını ister. Öğretmenin kullandığı yaklaşımla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi kullanılmıştır.
Buluş yoluyla öğretim stratejisi kullanılmıştır.
Buluş ve sunuş yoluyla stratejiler birlikte kullanılmıştır.
Araştırma-inceleme ve buluş yoluyla öğretim stratejileri birlikte kullanılmıştır.
Araştırma-inceleme ve sunuş yoluyla öğretim stratejileri birlikte kullanılmıştır.



69.Matematik dersinde “çemberin alanı” konusunun öğrenilmesini etkileyen bir çok etken bulunur. Bu etkenlerden bazıları bireyin olaya, olguya ve öğrenme konusuna bakışının duyuşsal boyutuyla ilgilidir.
Aşağıdakilerden hangisi bu durumla ilgili değildir?
Öğrencinin konunun öğrenilebilir olmasına ilişkin düşünceleri
Konuyla ilgili önceki bilgileri
Bireyin yetenekleri ile ilgili kendini algılama biçimi
Öğrencinin konu ile ilgili korkuları
Öğrencinin konuya ilişkin belirsizlik algısı



70.Aşağıdakilerden hangisi proje yönteminin öğrenciye kazandırdığı, en önemli yeterlik alanıdır?
Bağımsız iş yapabilme ve başarı güdüsü
Zamanı etkili kullanma
İşbirliği, paylaşma ve sorumluluk kazanma
Etkili öğrenmeyi sağlaması
Öğrencinin öğrenme hızına göre ilerlemesi



71.Bir lisede her branştan bir öğretmenin katılmasıyla oluşturulan kurulda eğitim ve öğretimle ilgili konularda araştırma çalışmaları tartışılmış ve okulun eğitim-öğretim sorunları belirlenerek çözüm önerileri tartışılmıştır. Bu çalışma aşağıdaki kavramlardan hangisiyle açıklanır?
Zümre öğretmen toplantısı
Öğretmenler kurulu
Ekip çalışması
İşbirlikçi çalışma
Küme çalışması



72.Etkili öğretimin sağlanmasında öğretmen yöntem ve teknik seçerken öncelikle dikkat edilmesi gereken özellik aşağıdakilerden hangisidir?
Öğretimi koylaştıracak yöntemleri seçmelidir.
Hedeflere ulaşmayı sağlayacak yöntemler belirlenmelidir.
Öğretmen en iyi bildiği yöntemlere ağırlık verilmelidir.
Olabildiği kadar fazla yönteme yer verilmelidir.
Araç-gereç kullanmayı gerektiren yöntemler seçilmelidir.



73.Beyin fırtınası tekniği uygulanan bir öğretmen öncelikle aşağıdakilerin hangisinde etkili olabilir?
Öğrencilerin çok yönlü düşünceler üretmesi
Eleştiri yapabilme yeterliğini kazanma
Öğrencilerin tavır ve tutumlarını geliştirme
Bir öğrenme konusunun kalıcılığı sağlama
Bilimsel düşünme gücünü artırması



74.Öğretmenlerin eğitim seminerinde konuşmacı öğretmenlere yönelik olarak “Öğrencilerin demokrasi bilincinin gelişmesi için, sabırlı ve hoşgörülü bir şekilde düşünceler üretip, bunları paylaşmalarını ve eleştiri yaparken birbirleriyle konuşma yeteneklerini geliştirmeleri gerektiğini” söylemiştir. Uzman bu amaçla öğretmenlere aşağıdaki yöntemlerden hangisini önerebilir?
Buluş yoluyla öğretim
Örnek olay
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma



75.Günümüz eğitim uygulamalarında öğrenci merkezde yer almaktadır. Buna öğrencinin süreçte aktif olması ve öğrenmeyi öğrenmesi gerekmektedir. Aşağıdaki açıklamalardan hangisi “öğrenmeyi öğrenme” olarak ifade edilebilir?
Devinimsel hedefleri yapabilme
Bir deneyi yapabilme
Düşünme ve öğrenme yollarını geliştirme
Bildiklerini uygulamaya dökebilme
Problem çözme becerisini geliştirme



76.Gözlem yoluyla öğrenme sürecinde pekiştirme öğrenmeyi nasıl etkiler?
Modelin yapılan davranışı pekiştirmesi gerekir.
Bireyin yaptığı davranışlara çevreden pekiştireç verilmesi
Bireyin uygun modelleri seçmesinin sağlanması
Bireye uygun davranışların sunulması
Bireyin öğrenmeye güdülenmesi



77.Bilişsel öğrenme kuramcıları davranışçı öğrenme kuramlarını yetersiz görmektedir. Aşağıdakilerden hangisi bu görüşü destekleyici niteliktedir?
I.Tavır ve tutum davranışlarını kazandırmada etkili olması
II. Öğrenciyi pekiştireç almak üzere süreçte aktif görmesi
III.Öğrencinin yaparak-yaşayarak öğrenmesini sağlaması
IV. Kavrama ve problem çözme süreçlerini kazandırması

I, IV B) II, III C) II, IV
III, IV E) I, II

Bir sınıfta sosyal bilgiler dersinin işlenişi aşağıdaki gibi olmaktadır.
Öğretmen: Sınıftaki haritada Kıbrıs’ı ve İtalya’yı göstererek;
Bu iki ülkenin denizdeki konumunu açıklamalarını istemiştir.

Ahmet: Öğretmenim Kıbrıs denizin ortasında kalmış, İtalya’nın ise bir kısmı denizin ortasında kalmış.
Ayşe: Öğretmenim haritada Kıbrıs gibi denizin ortasında kalmış başka yerlerde var. Denizle çevrili kara parçasına Ada denir.
Fatma. Öğretmenim her tarafı denizle çevrili kara parçasına Ada denir.
Öğretmen. Evet çocuklar yeryüzündeki kara parçalarının bazıları denizin içerisinde bazılarının ise bir kısmı denizin içerisinde kalmıştır.
Bunların içinde Fatma’nın söylediği gibi etrafı söylediği gibi etrafı suyla çevrili kara parçasına ada denir. Peki İtalya’yı ne olarak açıklayabiliriz?
Ders bu şekilde devam etmiştir.



78.Öğretmenin kullandığı öğrenme-öğretme yaklaşımı hangisidir?
Sunuş yoluyla
Buluş yoluyla
Tam öğrenme
Tartışma
Problem çözme



79.Bu yaklaşımı kullanan bir öğretmen aşağıdakilerden hangisini yapmaz?
Hedef-davranışlarını belirleme
Öğrencinin derse ilgi ve motivasyonunu sağlama
Öğrencilerin kendi aralarında tartışmalarına olanak sağlama
Öğrencilere ulaşacakları bilgi ve açıklamayı önceden verme
Örnekler ve soruları sıkça kullanma



80. Aşağıdakilerden hangisi yeterliğe dayalı davranış yaklaşımına uygun bir davranış örneğidir?
Anayasa konusunu işledikten sonra, öğrenciler Cumhurbaşkanı’nın görevlerini öğrenecekler.
Anayasa konusunu işledikten sonra, öğrencilerin başkalarıyla ilişkilerinde iyileşmeler olacaktır.
Öğrenciler kitabın yedinci konusunu okuduktan sonra, bu konuyla ilgili üç ana kavramdan ikisini defterlerine yazacaklardır.
Demokratik sistemin değerleri, faydaları anlaşıldıkça, herkes tarafından bilinir olacak.
Öğrenciler Türkiye’nin değerini bilmeleri gerektiğini öğrenecekler.



81. Aşağıdakilerden hangisi Eğitim Durumunu
( öğrenme-öğretme ) oluşturan öğelerden değildir?
Ölçme araçları
Yazılı materyaller
Yöntemler
İpuçları
Öğretmenin dil becerileri



82.Aşağıdakilerden hangisi eğitimin uzak hedeflerinin özelliklerindendir?
Uzak hedefler iki çeşittir.
Öğretmenler tarafından belirlenir.
Davranışsal tanımlar yapılabilir.
Öğretim ile ilgilidir.
Ülkenin politik felsefesini yansıtırlar.


83.Eğitimde hedeflerin belirlenmesi aşamasında, aşağıdakilerden hangisinin dikkate alınması zorunlu değildir?
Toplumun ihtiyaçlarının
Konu-alan ilişkilerinin
Bireyin ihtiyaçlarının
Eğitim ekonomisi bulgularının
Toplumun olanaklarının



84.Bir öğretmenin okuduğu her kağıda fazladan 5 puan vermesi durumunda yapılan hata hangisidir?
Sabit
Sistematik
Tesadüfü
Oranlı
Dolaylı



85.Bir öğretmenin sınav kağıtlarını okuyarak, her kağıda bir not vermesi işlemine ne denir?
Ölçüt
Değerlendirme
Ölçme
Ölçek
Sıralama



86.Eğitimde kullanılan planlar en genelden en ayrıntılı olana doğru sıralanırsa sıralama nasıl olur?
Yıllık plan- ünite planı - günlük plan
Ünite planı- yıllık plan - günlük plan
Günlük plan- yıllık plan – ünite planı
Yıllık plan – günlük plan – ünite planı
Ünite planı – günlük plan – yıllık plan



87. “Coğrafya dersinde verilen bir grafiği okuyabilme” hedefi bilişsel alanın hangi basamağındadır?
Bilgi
Kavrama
Uygulama
Analiz
Değerlendirme



88.Bir eğitim programı geliştirilirken, eğitim programını oluşturan öğelerin doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
Hedef – değerlendirme - eğitim durumu - içerik
Hedef – içerik- eğitim durumu- değerlendirme
Hedef – eğitim durumu- içerik- değerlendirme
Hedef- değerlendirme- eğitim durumu- içerik
Hedef- içerik- değerlendirme- eğitim durumu



89.Hedefler saptanırken ilgili disiplin ( bilim ) alanının ayrıntılarının belirlenmesinde hangisi incelenmelidir?
Kalkınma gereksinimi
Kalkınma düzeyi
Konu alanı
Birey
Toplum



90.Erezyonu önleme ile ilgili çalışmalara katılmaktan zevk alan bir öğrenci, duyuşsal alanın hangi basamağında bir davranış sergiler?
Alma
Tepkide bulunma
Değer verme
Örgütleme
Niteleme



91.Bir öğretmen öğrencilerine uyguladığı bir sınav sonucu öğrenci grubunun ortalamasının altında puan alanlar için “başarısız” üstünde puan alanlar için “başarılı”kararı vermiştir. Bu öğretmenin yaptığı değerlendirmede kullanılan ölçüt hangisidir?
Bağıl
Kriter
Ölçek
Mutlak
Belirlenmiş



92.Aşağıdakilerden hangisi eğitim durumlarının öğelerinden biri değildir?
Araç-gereçler
Öğretmen davranışları
Dönüt-düzeltme
Değerlendirme
Pekiştireç



93.Aşağıdaki hedeflerden hangisi bilişsel alana örnektir?
Kullandığı araç-gereçleri korumayı iş ediniş.
Keman çalabilme.
Çizgi çalışmalarının farkında oluş.
Sanat çalışmalarının önemini takdir ediş.
Bir portreyi belli özelliklere göre değerlendirebilme.



94.Aşağıdakilerden hangisi program geliştirme komisyonlarından danışma grubunda görev almaz?
Eğitim sosyologu
Eğitim ekonomisti
İletişim uzmanı
Öğrenci veli temsilcisi
Eğitim psikologu



95.Aşağıdakilerden hangisi içerik düzenleme yaklaşımlarından değildir?
Doğrusal programlama yaklaşımı
Çekirdek programlama yaklaşımı
Sarmal programlama yaklaşımı
Piramitsel programlama yaklaşımı
Fonksiyonel programlama yaklaşımı



96.Verilen bir paragrafın içinde geçen olayları bölümlere ayırabilen bir öğrenci bilişsel alanın hangi basamağına uygun davranmış olur?
Bilgi
Kavrama
Uygulama
Analiz
Sentez



97. 1961 yılında yürürlüğe girerek, ülkemizde okulların statülerini, türlerini ve eğitim öğretimin işleyişi ile ilgili konuları düzenleyen kanunun adı ve sayısı aşağıdaki şıkların hangisinde verilmiştir?
1739 sayılı Milli Eğitim Temel Yasası
222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu
430 sayılı Tevhid-i Tedrisat Yasası
3797 Milli Eğitim Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Kanunu
24576 sayılı Son Rehberlik Kanunu



98. Psikolojik danışma hizmetini, bireye saygı duymak ve bireyin önemli olduğunu kendisine hissettirmek suretiyle sunmak, böylece bireyin olumsuz benlik algısını olumluya çevirerek sorununu bizzat kendi gücüyle çözmesine yardımcı olmak gerektiğini savunan psikolojik danışma kuramı hangisidir?
A-Bilişsel yaklaşım
Davranışsal yaklaşım
Hümanist yaklaşım
Fenomenolojik yaklaşım
Bütünlükçü Gestalt ekolü



99. Özellikle okulların ilk günlerinde öğrencinin okul ve okul çevresine uymasını kolaylaştırmak, okulun kurallarını öğretmek kısaca kurumu benimseyip uyum sağlamasını mümkün kılmak için sunulan rehberlik hizmetine ne ad verilir?
İzleme
Araştırma
Yerleştirme (yöneltme)
Alıştırma (oryantasyon)
Bireyi tanıma hizmeti



100. Bireye sunulacak her türlü rehberlik hizmeti için önce bireyin kimliği, kişiliği ve benliği hakkında bilgi toplamak ve bireyin ilgi ve yeteneklerini tespit etmek şarttır. Bu faaliyet hangi rehberlik servisinin görevidir?
İzleme servisi
Müşavirlik servisi
Bilgi verme servisi
Bilgi toplama servisi
Bireyi tanıma servisi



101. Aşağıdakilerden hangisi öğrenci kişilik hizmetlerinden birisi değildir?
Sosyal ve eğitsel etkinlikler
Sosyal yardım hizmetleri
Eğitim yönetimi
Rehberli ve psikolojik danışma
Özel eğitim ve özel yetiştirme faaliyetleri



102. Ülkemizde ilk rehberlik servisi hangi tarihte, hangi şehirde ve hangi okulda verilmeye başlamıştır?
1955, Ankara, Demirlibahçe İlkokulu
1956, Ankara, Deneme Lisesi
1953, Ankara, Gazi Eğitim Enstitüsü
1955, İstanbul, Atatürk Kız Lisesi
1971 Ankara, Rehberlik Araştırma Merkezi



103. Bireyi diğer bireylerden ayıran, biyolojik, toplumsal ve psikolojik özellikler bütününe ne ad verilir?
Benlik algısı
Kişilik
Farkındalık
Güdülenme
Hazır bulunuşluk



104. İnsan davranışları bilinçaltı süreçlerle ilişkili olduğu için bir bireye psikolojik danışma hizmeti sunarken, sorunlarının kaynağı olan 0-6 yaş dönemine inmek ve bunun için serbest çağrışım ve rüya analizine baş vurmak gerektiğini savunan bir psikolojik danışman hangi yaklaşımı benimsemektedir?
Bilişsel yaklaşım
Varoluşçu yaklaşım
Hümanist yaklaşım
Psikanalitik yaklaşım
Fenomenolojik yaklaşım.



105. Bireylerin kendileri ile ilgili kişisel problemlerinin çözümü, kişiler arası ilişkilerle ilgili yaşadığı zorlukların giderilmesi için bireye yardımcı olmak hangi tür rehberliğin amacıdır?
Mesleki rehberlik
Geliştirici rehberlik
Kişisel rehberlik
Yöneltici rehberlik
Eğitsel rehberlik



106. Aşağıdakilerden hangisi mesleki rehberliğin amaçlarından biri değildir?
Meslekleri tanıtmak
Bireyin olumlu benlik algısı geliştirmesi
Bazı mesleklerle ilgili olarak oluşmuş yanlış kanaatleri düzeltmek
Bireye karar verebilme gücü kazandırma
Bireyin bir meslek seçimi yapması için ona yöneltme hizmeti sunma



107. Eğitim öğretim faaliyetinin daha sağlıklı yürütülmesi, rehberlikle ilgili ortak yaklaşımlar geliştirilmesi için öğrenci için ev ve okulun nasıl düzenlenmesi gerektiği hususunda seminer ve konferanslar düzenlenmesi hangi rehberlik hizmeti ile gerçekleşir?
İzleme
Müşavirlik
Yöneltme
Oryantasyon
Bireyi tanıma


108. Bireyin iç dünyasındaki kaygı, korku, sevinç ve duyguların bir oyun içerisinde rol alarak ortaya koymasını sağlayan bireyi tanıma tekniği hangisidir?
Psikodrama
Sosyodrama
Sosyometri
Otobiyografi
Görüşme



109. Aşağıdakilerden hangisi psikolojik danışma hizmetinin ilkelerinden biri değildir?
Bireye saygı esastır ilkesine uyarak danışana nazik ve hoşgörülü yaklaşma
Koşulsuz kabul kuralına uyarak, bireyin söylediklerini doğru kabul etme
Gizliliğe riayet etme
Empati kurma yoluyla bireyi anlamaya çalışma
Çapraz sorular sorarak bireyin yalan söyleyip söylemediğini test etme



110. İl ve ilçelerde, rehberlik ve danışma etkinliklerinin plan, program ve esgüdümü ile hizmetlerin yürütülmesinde il milli eğitim müdürü adına kim sorumludur?
RAM Müdürü
RAM Rehberlik hizmetleri bölüm başkanı
İl danışma komisyonu
İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı
Okul Müdürleri



111. Zeka geriliği ya da üstün zekalı olmaktan kaynaklanan özel eğitime muhtaç bireylerin tespit edilerek koordinatör rehber öğretmene bildirmek, aşağıdaki eğitimcilerden hangisinin görevidir?
Sınıf rehber öğretmen
Sorumlu müdür yardımcısı
Okul rehber öğretmen
Ders öğretmeni
Okul müdürü



112. Sınıfların yıllık rehberlik planlarının yapılması kimin görevleri arasındadır?
Okul rehber öğretmenin
Sınıf rehber öğretmenin
Okul Rehberlik yürütme komisyonunun
Koordinatör rehber öğretmenin
O şubelere bakan okul müdür yardımcılarının



113. Aşağıdakilerden hangisi bir sınıfın fiziksel olarak eğitime öğretme hazırlanmasında hesaba katılması gereken konu değildir?
Sınıfın mevsimin durumuna göre ısı dengesi
Sınıfın ışık düzeninin kabul edilebilir sınırlar içinde olması
Sınıfın temizliği ve tertibi
Sınıfın öğrenci sayısına paralel büyüklüğü
Sınıfta ilişki düzenlemesi



114. İlkokul 1. Sınıf öğrencilerinin somut işlemler dönemini yaşamalarından dolayı onlara matematik konularını dikkate alarak örnekler veren bir öğretmen, sınıf yönetimi yaklaşımlarından hangisine göre davranmaktadır?
Tepkisel yaklaşım
Geleneksel yaklaşım
Gelişimsel yaklaşım
Gelişimsel yaklaşım
Bütünsel yaklaşım



115. Sınıf yönetiminin gerçekleşmesinde en etkili unsur hangisidir?
Okul müdürü
Öğrenci
Öğretmen
Müdür yardımcıları
Zümre öğretmenleri



116. “Bir öğretmen dersin özelliğine göre farklı modellerden birisini seçebilir” diyen biri hangi sınıf yönetimi modelini savunmaktadır?
Tepkisel yaklaşım
Geleneksel yaklaşım
Gelişimsel yaklaşım
Gelişimsel yaklaşım
Bütünsel yaklaşım



117. Aşağıdakilerden hangisi sınıf yönetimi boyutlarından biri değildir?
Fiziksel düzen
Plan-program etkinlikleri
İlişki düzenlemesi
Zaman yönetimi
Okul disiplin kurallarının belirlenmesi



118. Araç gereç ihtiyacı karşılanan bir sınıfın öğretmeni, bu araç ve gereçlerin sınıfa yerleştirilmesine yardımcı olurken öğrencilerin yaşına uygun bir yerleştirme yapılmasını sağlarsa sınıf yönetimiyle ilgili hangi konuyu göz önüne almış olur?
Öğrencinin yalın çevresi
Öğrencinin geçmiş yaşantısı
Öğrencinin hedefleri
Öğrencilerin ihtiyaç ve amaçları
Öğrencilerin gelişim düzeyleri



119. Bir sınıfın duvarları ve mobilyasının renk ve görünüş olarak birbirine uyumlu, eşyaların simetrik görünümde olması, yeterince ışık alan ve içeri girenlerin ne hoş bir sınıfmış demelerine sebep olacak kadar çekici bir düzen ve tertibe sahip olması, sınıfın fiziki düzeni içinde yer alan hangi kavramla ifade edilebilir?
Renk uyumu
Temizlik
Estetik
Düzenli
Aydınlık



120. Öğretmen ve öğrencilerin çalışma engellerini ortadan kaldırmak ya da en aza indirmek için sınıftaki kaynakların, insanların ve zamanın en verimli şekilde kullanılması için sürdürülen çalışmaya ne ad verilir?
Sınıf yönetimi
Eğitim
Öğrenme
Yönetim
Güdüleme

SERDEM 13.04.08 16:06

Eğitim Bilimleri Deneme Test 2 CEVAP ANAHTARI
 
http://img258.imageshack.us/img258/5104/24115639rm5.jpg


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 09:29 .

Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2