Tekil Mesaj gösterimi
Alt 16.07.11, 19:19   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
EZEL
Moderator
 
EZEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Aug 2009
Mesajlar: 1.089
Konular: 909
Puan Grafiği
Rep Puanı:2080
Rep Gücü:36
RD:EZEL has a brilliant futureEZEL has a brilliant futureEZEL has a brilliant futureEZEL has a brilliant futureEZEL has a brilliant futureEZEL has a brilliant futureEZEL has a brilliant futureEZEL has a brilliant futureEZEL has a brilliant futureEZEL has a brilliant futureEZEL has a brilliant future
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 41
64 Mesajına 108 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Zekat Vermenin Şartları Nelerdir

Zekat Vermenin Şartları Nelerdir


Bir kimsenin zekât vermekle mükellef olmasının şartları:
1 - Zekât verecek kimse müslüman, âkıl ve bâliğ olmalıdır Gayr-i müslimlere, mecnunlara, bülûğa ermemiş çocuklara zekât farz değildir İmam-ı Şâfiî'ye göre çocukların ve akıl hastalarının malları var ise, o mala zekât düşer Verme işini de velileri yerine getirirler
2 - Zekât verecek kimse, havâyic-i asliye denilen zaruri ihtiyaçlarından ve bir de -eğer varsa- borcundan başka nisab miktarı veya daha fazla bir mala sâhip olmalıdır Nisab miktarı kadar malı olmayana zekât düşmez Nisab, zekâtın farz olması için şeriatın tâyin ettiği mal miktarıdır Bu miktar; maldan mala değişir
3 - Zekât lâzım gelmek için, malın nemâ, yâni, büyüme ve artma kabiliyeti de olmalıdır Altın ve gümüş para ve zinetler, ticarette kullanılan herhangi bir eşya veya hayvan zekâta tabi olduğu gibi; neslini çoğaltmak veya sütünü sağmak için kırlarda otlatılan hayvanlar da zekâta tâbidir Çünkü bunlarda nemâ vardır
4 - Zekâtı verilecek mal, sâhibinin bizzat elinde olmalı, yani sahibi malına tam mâlik bulunmalıdır Binaenaleyh kocasından mehrini almamış bir kadına, o mehirden dolayı zekât lâzım gelmez Rehindeki bir maldan dolayı da zekât gerekmez Zira o mal, bir borca karşılıktır Mala tam mâlikiyet söz konusu değildir Aynı şekilde borçlu kimse, borcuna karşılık olan bir malından dolayı zekât ile mükellef olmaz Yolculukta olan bir kimse, malının zekâtıyla mükelleftir Zira malı yanında değilse de, bir vekil veya nâible malında tasarruf edebilir
5 - Zekâtı verilecek malın üzerinden tam bir sene geçmiş olmalıdır Buna havl-i havelan denir Çünkü bu müddet içinde, malın nemâsı = artması ve kıymetlenmesi tahakkuk eder Nisab miktarı, hem senenin başında, hem de sonunda bulunmalıdır Bu miktarın sene içinde muvakaten eksilmesi zekâta mâni değildir Zekât hesâbında esas olan kamerî senedir ki, bu da 354 gündür.



Alıntı
--------------Tualimforum İmzam--------------
Allah'ım Hakkımızda Hayırlısını Ver.
Amin
EZEL isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla