Tekil Mesaj gösterimi
Alt 13.04.08, 16:03   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
SERDEM
S.Moderators
 
SERDEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 7.687
Konular: 6910
Puan Grafiği
Rep Puanı:11076
Rep Gücü:20
RD:SERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 47
464 Mesajına 935 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Eğitim Bilimleri Deneme Test 2

1.Bir uzman 8 yaşındaki çocuğuna flüt çalmayı öğretmek isteyen bir anneye “çocuğunuzun flüt çalabilmesi için parmak kaslarının belirli bir düzeye gelmesi ve bu konuda yeterince istekli olması gerekmektedir” demiştir Uzmanın üzerinde durduğu gelişim kavramı aşağıdakilerden hangisidir?
A Gelişme
B Olgunlaşma
C Hazır bulunuşluk
D Kritik dönem
E Büyüme



2.Bir araştırmada 7 yaşındaki çocuklardan oluşan bir grup ile okuma yazma bilmeyen 30 yaş ve üzerindeki yetişkinlerden oluşan başka bir gruba okuma yazma öğretilmeye çalışılmıştır. Bu araştırmanın sonunda 7 yaşındaki çocuklardan oluşan grubun, yetişkinlerden oluşan gruba göre çok daha erken okuma-yazmayı öğrendikleri görülmüştür. Bu farklılığın nedeni olarak aşağıdaki kavramlardan hangisi gösterilebilir?
A Olgunlaşma
B İleri ket vurma
C Uygun zaman
D Kritik dönem
E Yaşantı zenginliği



3.Aşağıdakilerden hangisi klasik koşullanma yolu ile öğrenmeye bir örnek değildir?
Bir fabrikada paydos zili çaldığında işçilerin işi bırakması.
Tehlikeli durumlarda siren sesi duyulduğunda insanların barınaklara sığınması
Para gördüğünde bireyin sevinmesi.
Okulda zil çaldığında öğrencinin derse girmesi
Bireyin sevdiği bir sanatçının konserine gitmesi
4.Her gün yediği öğle yemeğinde kola içen 5 yaşındaki bir çocuk, o gün yediği öğle yemeğinde kola içmeyince öğle yemeğinin yemediğini söylemiştir. Bu durum aşağıdaki kavramlardan hangisiyle açıklanır?
Nesnelerin sürekliliği
Ben merkezci düşünme
Özelden-özele akıl yürütme
Korunumu kazanma
Ertelenmiş taklit



5.Bir iş yerinde her gün saat 12.00 ile 13.30 arasında öğle tatili verilmesi aşağıdakilerden hangisine örnek olarak gösterilebilir?
Değişken oranlı pekiştirme
Sabit oranlı pekiştirme
Sabit aralıklı pekiştirme
Değişken aralıklı pekiştirme
Simgesel pekiştirme



6.Bir öğretmen sınıfta dersi dinleyen ve ilgi gösteren öğrencilere belirli aralıklarla pekiştireç verilmiştir. Bir süre sonra dersi dinlemeyen öğrencilerin dersi dinlediği ve ilgi gösterdiği izlenmiştir. Bu durum aşağıdakilerden hangisi ile açıklanabilir?
Klasik koşullanma
Modelden öğrenme
Bilişsel öğrenme
Planlı öğrenme
Edimsel öğrenme



7.Okumayı seven bir öğrencinin gittiği kırtasiyelerde sürekli macera romanlarını seçmesi aşağıdakilerden hangisiyle açıklanabilir?
Biçimlendirme
Eleştirisel düşünme
Algıda seçicilik
Ben merkezli düşünme
Bireysel tercih



8.Bir baba 3 yaşındaki çocuğu ile süper markete gitmiş ona oyuncak almış ve çocuk daha sonra her süper marketin önünden geçtiğinde sevinç gösterilerinde bulunmuştur. Aşağıdaki aşamalardan hangisinde klasik koşullanma yoluyla öğrenme olmuştur.
Babanın çocuğunu süper markete götürerek oyuncak alması
Babanın çocuğunu sevmesi ve istediğini alması
Babanın çocuğunu sık sık süper markete götürmesi
Çocuğun babasına yakınlığı
Çocuğun oyuncağı sahiplenmesi



9.Bir anne 4 yaşında ve 8 yaşındaki iki çocuğunu alışverişe götürdüğünde 4 yaşındaki çocuğun büyük boyutlardaki oyuncaklara, 8 yaşındaki çocuğun ise küçük boyuttaki oyuncaklara yöneldiği izlenmiştir.Bu durum gelişimin hangi ilkesiyle açıklanabilir?
Gelişim genelden özele doğrudur.
Gelişimde bireysel ayrılıklar vardır.
Gelişim nöbetleşe devam eder.
Gelişimde bireysel tercihler önemlidir.
Gelişimde süreklilik ve aşamalılık vardır.



10.Aşağıdakilerin hangisi öğrenme ürünü olan bir davranış kazanma olarak gösterilemez?
Çocuğun bisiklet kullanması
Bir öğrencinin ders çalışması
Çocuğun öğretmenine yalan söylemesi
Yorgun ve uykusuz birinin trafik kazası yapması
Bir öğrencinin öğretmenini sevmesi


11.Aşağıdakilerden hangisi Piaget’in “soyut işlemler dönemi” nin özelliklerinden birisidir?
Nesneleri farklı özelliklere göre sıralama
İşlemleri tersine çevirebilme
Ben merkezci düşünceden kurtulma
Değer, ideal ve fikir oluşturma
Mantıksal düşünebilme


12.Bireylerin ilk olarak edindikleri ve kullandıkları öğrenme yolu aşağıdakilerden hangisidir?
Deneme-yanılma
Kavrayarak öğrenme
Mantık yürütmeyi öğrenme
Problem çözmeyi öğrenme
Ben merkezci düşünme



13.Bir matematik öğretmeni derste önce kareyi sonra dikdörtgeni ve sonrada üçgeni öğretmiştir. Öğretmen aşağıdaki ilkelerden hangisine göre hareket etmiştir?
Korelasyon-desen
İlişkisel
Aşamalılık
Kaynaşıklık
Açıklık



14.Aşağıdakilerden hangisi ahlak gelişim ilkelerinin eğitim açısından bireylere kazandırılmasının ilkelerinden birisi değildir?
Çocuklara ahlak kurallarına uymaları gerektiği anlatılmalı.
Okullarda çocukların kuraları tartışmaları sağlanmalı,
Bilişsel düzeylerine uygun kurallar oluşturulmalıdır.
Çocuklara ahlak öğretiminde iyi modeller sunulmalıdır.
Çocuklara ahlak kuralları yaşayarak benimsetmelidir.



15.Bir öğretmenin öğrenci özelliklerini bilmeye çalışmasının öğretimdeki en önemli katkısı nedir?
Öğretim planları düzenlemek.
Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda gelişimlerine yardımcı olmak.
Öğrencileri seviyelerine göre gruplamak.
Öğrencilerin ihtiyaçlarını belirleme
Öğrenci özelliğine uygun özellikleri seçme


16.Destek ipucu kullanırken öğrencilerin hangi özelliğine dikkat etmek zorunluluğu bulunmaz?
Gelişim düzeylerine
Bilişsel giriş davranışlarına
Ekonomik durumlarına
Duyuşsal özellikler
Sosyal-kültürel özelliklerine


17.Aşağıdakilerden hangisi öğretmen-öğrenci ilişkilerinin düzenli ve sağlıklı olabilmesi için gerekli değildir?
Öğretmenin velileri tanıması
Öğretmenin sosyal ve ekonomik statüsü
Öğretim planlarının yapılması
Her öğrenci için yapılacak öğretim etkinlikleri
Sınıfta kural belirleme



18.Aşağıdaki örneklerden hangisinde öğretmenin öğrencisini dinlenmesine en öncelikli örnek durum olarak gösterilebilir?
Öğrenciye bir problemi ile ilgili olarak öğüt verme
Öğrencinin yaptığı bir davranışı eleştirme
Öğrencinin söylediklerini sessizce ve söylediklerini kesmeden dinleme
Öğrencinin söylediklerini dikkatlice dinledikten sonra onu anladığını gösteren tepkilerde bulunma
Öğrencinin problemini çözme



19.Ödevini yapmayan çocuğun oyun oynamasına izin vermeyen bir anne aşağıdakilerden hangisini kullanmıştır?
I tip ceza
II. tip ceza
Olumsuz pekiştireç
Edim
Yaptırım



20.Ahlak gelişimi ile ilgili olarak aşağıda verilen genellemelerden hangisi yanlıştır?
Genel olarak ahlak gelişimi ile bilişsel gelişim birbiriyle etkileşim halindedir.
Olumlu davranış modellerinin varlığı, çocuğun ahlak standartlarını yükseltir.
Çocuğun sosyal ilişkilerinin artması kurallar hakkında fikirlerin değişmesine etki etmektedir.
Aynı yaş grubunda bulunan bireyler bir olaya aynı ahlak döneminin açıklamalarıyla yaklaşırlar.
Ahlak gelişimi, topluma etkin uyumu sağlamak için değerler sistemi oluşturma sürecidir.


21. “Birey kurallara ihtiyacı karşılandığı sürece uyar ve her şey karşılıklıdır” görüşüne göre ahlaki değerlendirmenin yapıldığı dönem aşağıdakilerden hangisidir?
Evrensel ahlak ilkeleri eğilimi
Kişiler arası uyum eğilimi
Araçsal ilişkisel eğilimi
Ceza ve itaat eğilimi
Kanun ve düzen eğilimi


22. “Sevgilisi tarafından terk edilen bir kişinin şiir yazması” hangi savunma mekanizmasına örnek olarak verilebilir?
Özdeşim kurma
Yadsıma
Ödünleme
Yön değiştirme
Yüceltme



23.Aşağıdaki dönemlerin hangisinde anlam, cümle yerine bir çok anlama gelebilen kelime ile ifade edilmektedir?
İlk gramer konuşması
Telgraf konuşması
Morfem
Babıldama dönemi
İşlem öncesi dönem



24. “İlk okul çağlarında bir şeyler üretmek isteyen çocuklara yardımcı olunması gerekir. Çünkü bu dönemde çocuklar başarılı olup taktir edilmeyi beklerler.” Bu durum, Erikson’un hangi psikososyal gelişim evresinde görülür?
Girişkenliğe karşı suçluluk
Yakınlığa karşı yalıtılmışlık
Üretkenliğe karşı verimsizlik
Temel güvene karşı güvensizlik
Çalışkanlığa karşı aşağılık duygusu



25.Bir takım nedenlerden dolayı derslerine çalışmayan ve kendisi için önemli olan bir sınavda kopya çekmeyi düşünen, ancak “arkadaşlarının kendisini ayıplayacağından” çekinen bir öğrenci, Kohlberg’in hangi aşamasına göre hareket etmektedir?
İtaat ceza
İyi çocuk eğilimi
Saf çıkarcı eğilim
Yasalara uyum
Sosyal sözleşme



26.Aşağıda verilen özelliklerden hangisi ergenlik dönemine ait değildir?
Soyut düşünme
Ben merkezcilik
Yetişkin cinsel davranışlarını geliştirme
Araştırma ve merak duygularıyla girişimci bir özelliğe sahip olma
Ben kimim? Sorusuna cevap arama



27.I.Problemin tanımlanması
II.Problemin hissedilmesi
III.Verilerin toplanması
IV.Hipotezlerin kurulması
V.Çözüm yolunun uygulanması
Problem çözme basamaklarının doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?
I. II. IV. V.III
II, I, IV, III, V
II. III. I. IV. V.
V. II. I. IV. III
II. I. III. IV. V



28.Öğrenci gelişiminin sürekli izlenmesi, değerlendirilmesi ve gerekli düzeltmelerin yapılması gerektiğini savunan öğretim modeli aşağıdakilerden hangisidir?
Buluş yoluyla öğretim
Sunuş yoluyla öğretim
Tartışma
Tam öğrenme
Araştırma inceleme



29.Öğrencide fikrini savunma yeteneğini geliştirmede en etkili yöntem hangisidir?
Soru-cevap
Seminer
Münazara
Fikir taraması
Rol oynama



30.Aşağıdakilerden hangisi yöntem seçimini etkileyen faktörlerden biri değildir?
Öğretmenin yöntem konusundaki becerisi
Öğrenci sayısı, derslik ve büyüklüğü
Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyi
Öğretim planları
Yöntemin süresi ve maliyet



31.Üniversitelerde ve yetişkinlere yönelik bir dersin süresi ortalama ne kadar olmalıdır?
45-50 dk.
35-40 dk.
25-30 dk.
30-35 dk.
20-25 dk.



32.Çağdaş öğretim yöntemlerinin en önemli özelliği aşağıdakilerden hangisidir?
Öğrencinin kendini anlatmasına izin vermesi
Öğrencinin aktif olması
Öğretmenin aktif olması
Ön hazırlık gerektirmesi
Dersin özgür olması



Öğretim yöntemi ve öğretim tekniği arasında kesin bir sınır çizilemez.Bu iki kavram arasında içi içe bir ilişki bulunmaktadır. Bu iç içe ilişkide öğretim yöntemi daha genel ve kapsamlı bir kavram olup öğretim tekniğini de kapsamaktadır. Öğretim yöntemi belli görüş ve ilkelere göre geliştirilmiş öğretim yapma yoludur.Teknik ise öğretim yöntemini öğretmenin uygulamaya koyma biçimidir.


33.Yukarıda görüşleri verilen yazar öğretim yöntemi ve teknikleri kitabında nasıl ele alınmıştır?
Öğretim yöntemleri ve teknikleri birbirleriyle iç içedir.
Öğretim yöntemleri öğretim tekniğine tercih etmektedir.
Yazar teknik kavramına inanmaktadır.
Öğretim tekniği öğretim yöntemi içinde ele alınmıştır.
Konuları öğretim teknikleri başlığı altında toplamıştır.



34.Aşağıda verilen öğretim tekniklerinin hangisinin sonucunda, öğrencilerin hatırlama oranı en yüksek olacaktır?
Öğretmen tarafından sunulan konunun dinlenmesi
Kitaptan verilen ödevin okunması
Güncel konular üzerinde tartışma yapma
Öğretmenin gösteri ve sergi düzenlemesi
Öğrencilerin dönem ödevini sınıfa anlatması


35.Bu yaklaşımda öğrencinin gerçekçi yaşantılar geçirmesi ve gerçek problemlerle yüz yüze gelmesi gerekir. Özelliği verilen strateji hangisidir?
Sunuş yoluyla öğretim
Buluş yoluyla öğretim
Araştırma-inceleme
Tam öğrenme
Programlı öğretim


36.Sezgisel düşünme günlük yaşantımızda çok kullandığımız bir düşünme biçimi olmakla birlikte okul öğrenmelerde yeterince önemsenmemektedir. Bu yaklaşım öğrencilerde sezgisel düşünmeyi gerektirir.
Sezgisel düşünmeye önem veren öğretim stratejisi aşağıdakilerden hangisidir?
Buluş
Sunuş
Tam öğrenme
Araştırma-inceleme
Yapısalcı yaklaşım


37.Araştırma ve öğrenme merakını artırır. Elde edilen bilgiler daha kalıcıdır.öğrenciler çevreyi tanır ve incelemeler yaparlar.
Özellikleri verilen yöntem hangisidir?
Problem çözme
Proje
Tartışma
Gezi-gözlem
Soru-cevap


38.Aşağıda verilenlerden hangisi örnek olay incelemesi yönteminin özelliklerinden biri değildir?
Gerçek yaşam problemleri kişileştirilmeden çözülür
Olay üzerinde tartışma yapılmaz
Öğrencilerin ilgi ve dikkati genellikle yüksektir
Öğrencilerin problem çözme yeteneği geliştirilir.
Anlama, kavrama ve analiz becerisi geliştirir.


39.Bu yöntem bir konuya ilişkin bilgilerin açıklanması ve bu bilgilerin beceriye dönüştürülmesi için gerekli uygulamaların yapılması aşamasında kullanılır.
Kullanım amacı verilen yöntem hangisidir?
Örnek olay
Bireysel çalışma
Anlatım
Soru-cevap
Gösterip-yaptırma


40.Bu günün toplumu, söylenenlere körü körüne uyan kişileri değil, yaratıcı,kritik ve analitik düşünebilen,karşılaştığı sorunlara farklı çözümler getirebilen kişiler istemektedir.
Verilen özelliklerde bireyler yetiştirmek için okullarda hangi yönteme daha çok yer verilmelidir?
Soru -cevap
Anlatım
Tam öğrenme
Problem çözme
Gösteri



41.Sınıf yönetimi dersinde öğrencilere, davranış bozukluğu gösteren bir öğrenciyle başa çıkma becerisi kazandırılmak isteniyor.
Öğrencilere bu beceriyi kazandırmada kullanılabilecek en etkili yöntem hangisidir?
Konuyla ilgili bir serbestçe tartışma yapmak
Böyle öğrencilerin bulunduğu bir sınıfta gözlem yaptırmak
Soru cevap yöntemiyle neler yapılabileceğine karar vermek
Programlı öğretim materyalleri kullanmak
Sınıfta benzer bir ortam oluşturarak uygulama yapmak



42.Aşağıdakilerden hangisi çağdaş öğretim yöntemlerinde öğretmenin rollerinden biri değildir?
Öğrencilerin bağımsız ve sorumluluk sahibi olduklarını kabul eder.
Öğrencileri yapabilecekleri konusunda cesaretlendirir.
Öğrencilere hipotezler ortaya atmaları ve tartışmaları konusunda güven verir.
Öğrencilere üst seviyede düşünmeleri için fırsatlar sunar.
Öğrenci davranışlarını karşılaştırarak doğru davranışlar üzerinde dururlar.



43.Proje yöntemini diğer yöntemlerden ayıran temel özellik aşağıdakilerden hangisidir?
Bilimsel düşünceyi kazandırır.
Zihinsel ve fiziksel bir etkinliktir.
Sonuç bir iş veya bir eserdir.
Öğretmenin görevi rehberliktir.
Sorumluluk çoğu zaman öğrencidedir.


44.Öğrencinin bireysel hızına göre ilerleyebildiği, tüm süreçte etkin olduğu ve olumlu davranıştan hemen sonra pekiştirecin verildiği öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
Programlı öğretim
Rol oynama
Tam öğrenme
Bireysel çalışma
Beyin fırtınası


45.Bilgisayar destekli öğretimde en etkin bir şekilde kullanılabilecek öğretim modeli hangisidir?
Buluş yoluyla öğretim
Yapısalcı yaklaşım
Tam öğrenme
Programlı öğretim
Benzetim



46.Sunuş yoluyla öğretim yaklaşımında anlamlı öğrenmenin sağlanması için aşağıdakilerden hangisi yapılmaz?
Sunulan bilgilerin öğrenciler için anlamlı olması sağlanmalıdır.
Öğrenci öğrenilecek materyalle ilgili ön bilgiye sahip olmalıdır.
Öğrencilerin bilgileri kendilerinin bulmaları sağlanmalıdır.
Anlamlı öğrenme için öğrencinin çaba göstermesi gerekir.
Öğrencinin anlamlı öğrenmeye niyetli olması gerekir.



47.Öğretmenler hedef davranışları öğrencilerine kazandırmak için ya doğrudan konuyu kendileri sunarlar ya öğrencilere sorup onların bulmalarını sağlarlar yada projeler yoluyla öğrenme fırsatları yaratırlar .
Yukarıda ifade edilen stratejiler hangi seçenekte verilmiştir?
Anlatım, soru-cevap-proje
Sunuş, buluş ve araştırma inceleme
Sunuş, problem çözme, proje
Anlatım, soru-cevap, araştırma
Buluş, sunuş ve tam öğrenme



48.Aşağıdaki yöntemlerden hangileri kişisel sorumluluk duygusu geliştirmek amacıyla kullanılabilir?
Bireysel çalışma, proje, laboratuar
Proje, bireysel çalışma, anlatım
Gezi-gözlem, bireysel çalışma, soru-cevap
Anlatım, örnek olay, proje
Bireysel çalışma, tam öğrenme, programlı öğretim



49.Öğretmen hayat bilgisi dersinde bir konuyla ilgili temsil hazırlayarak baş rolleri sınıftaki içedönük, sıkılgan ve derse pek katılmayan öğrencilere vermiştir.
Bu durumda öğretmenin en önemli hedefi aşağıdakilerden hangisidir?
Öğrencilerin sanatsal yönünü ortaya çıkarmak
Öğrencilerin rol oynama becerilerini test etmek
Hayat bilgisi dersinin kalıcılığını arttırmak
Öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmek
Dersin hedeflerini yüz yüze gerçekleştirmek



50.Aşağıdakilerden hangisi programlı öğretim ilkelerinden biri değildir?
Küçük adımlar ilkesi
Pekiştirme
Öğrenme ürünü
Etkin katılım
Bireysel hız


--------------Tualimforum İmzam--------------
Aksini Belirtmediğim Takdirde Yazdığım Konular ALINTIDIR



Liseler - Anadolu Liseleri - Fen Liseleri

Anaokulu - İlköğretim

Sınav Soruları ve Ders Notları
SERDEM isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla