Tekil Mesaj gösterimi
Alt 29.09.08, 17:47   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
blue
Moderator
 
blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jan 2008
Mesajlar: 1.068
Konular: 940
Puan Grafiği
Rep Puanı:3673
Rep Gücü:55
RD:blue has a reputation beyond reputeblue has a reputation beyond reputeblue has a reputation beyond reputeblue has a reputation beyond reputeblue has a reputation beyond reputeblue has a reputation beyond reputeblue has a reputation beyond reputeblue has a reputation beyond reputeblue has a reputation beyond reputeblue has a reputation beyond reputeblue has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 79
105 Mesajına 214 Kere Teşekkür Edlidi
:
Arrow Akümülatür Nedir?

Akümülatür Nedir?

Bütün otomobil,otobüs ve kamyonlarda farları yakan enerji kaynağının "Akümülatör" olduğunu biliriz. Fakat akümülatörün yapısı ve çalışma düzeni hakkında yeterince bilgiye sahip olanımız azdır.

Akümülatör, enerji üreten değil, elektrik enerjisini depo eden bir aygıttır.Akümülatörler, dışarıdan verilen elektrik enerjisini,kimyasal enerjiye dönüştürerek,gerektiğinde tekrar elektrik enerjisine dönüştürmek üzere içinde biriktirir.

Akümülatörün dışardan verilen elektrik enerjisini kimyasal enerjiye dönüştürmesine (şarj-dolma) bu enerjiyi tekrar elektrik enerjisine dönüştürüp harcamasına ise(deşarj-boşalma)denir.

Akümülatörler şarj edildikten sonra,belirli bir süre kullanılabilirler. Zira depo edebildikleri enerji sınırlıdır. Belli bir süre kullanıldıktan sonra akümülatör boşalır. Yeniden kullanılabilmesi için şarj edilmesi (doldurulması) gerekir.

Genel olarak akümülatörler, sülfirik asit eriyiği içine yerleştirilmiş kurşun ve kurşun peroksit levhalarından meydana gelmiştir.

Akümülatörlerdeki sülfirik asit eriyiğine "elektroletik" bu eriyiğe daldırılmış olan kurşun levhalara ise "elektrot" adı verilir. Elektrotlardan biri anot (pozitif kutup) diğeri katot (negatif kutup) durumundadır. Şarj (dolma) eylemi sırasında sürekli bir akım meydana gelir. Eriyiğin içinden bir elektrik yükü geçer. Bu eylem sırasında kurşun levhaların üzerinde bir takım kimyasal olaylar meydana gelir. Anot'un üzerinde kurşundioksit meydana gelirken, katot'daki kurşun da kurşun iyonu haline geçer. Şarj esnasında dış kaynağın verdiği elektrik enerjisi, meydana gelen kimyasal olaylar sonucunda çözülerek plakalar üzerinde birikir. Böylece dışardan verilen elektrik enerjisi kimyasal enerjiye dönüşerek depo edilmiş olur.

Akümülatör kullanılacağı zaman, kutuplar yani anot ve katot birbirine bağlanıp devre kapandığında başlangıçtaki olayın tersi cereyan eder. Bu defa da kimyasal enerji, elektrik enerjisine dönüşür.

Boşalma (deşarj) esnasında elektrik yükünün miktarını arttırmak için akümülatör'ün içine daima 6, 8 veya daha fazla levha konur. Levhalar daima bir pozitif bir negatif olmak üzere sıralanır.

Akümülatörler kullanılacakları yerlere göre 6-12 veya 24 voltluk olarak yapılır.

--------------Tualimforum İmzam--------------
.

.

.

.



blue isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla