Tekil Mesaj gösterimi
Alt 02.11.08, 16:10   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
tualim
Administrator
 
tualim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jan 2008
Mesajlar: 2.920
Konular: 3793
Puan Grafiği
Rep Puanı:22454
Rep Gücü:20
RD:tualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 125
207 Mesajına 2.102 Kere Teşekkür Edlidi
:
Arrow Renk Tonlarının Estetik Yönü

Renk Tonlarının Estetik Yönü

Renk tonlarının iyi düzenlenmiş sistemlerinden dolayı, inceleyen kişide hoşa giden duygular uyandırabilme kabiliyetidir. Bu dilek, renk karışımları ahenkli, uyumlu, güzel işlenmiş bir ritmi seyretmekten edindiğimiz tatmin duygusu ile ilgilidir. Aynı istek tam bir "non-objective" resimde de bulunabilir. Renklerin yerleştirilmesinin ve birleşiminin bir anlam veya durum yaratmak için olduğu unutulmamalıdır. Buna göre her hangi bir yerleştirmenin belirli bir his tonu olmalıdır. Bunlar sessiz bir tesirden çok, ressamın heyecanlandırma arzusu ile bizi tatmin eden renk karışımlarıdır(BİGALI,1984, s.285).
  • Renk Dengesi : Bütün iyi renk karışımlarında bazı alâkalar, bazı tezatlar yer alır. Renkler tonları, valörleri bakımından birbirleri ile ilgili ise (valör ve şiddet)de bir zıtlık gösterirler.
  • Renk birleşimleri : Enteresanlık için rengin kuvvetli tezat ve çeşitliliğine bağlı olan renk birleşimlerini kullanırız. Tabii burada önemli olan anlatımın genel kuvvetini ve şiddetini bozmadan bu tezatları birleştirebilmektir. Birleştirilmiş renk plânında ise bunun tersi doğrudur. Tesiri aşırı monotonluktan korumak için yeterli derecede renk çeşitliliği ortaya koymalıyız.
  • Zıt Renk Örnekleri : Kuvvetli bir renk tonu veya şiddetlilik zıtlığına dayanan renk plânlarının önemli bir anlatım tesiri vardır. Bu tezatlar bazen kullanılan zıt renklerin miktarı ile kontrol edilebilir. George Rouault ve Max Beckman gibi modern ressamlar çok tezatlı renkleri ayırmakta tesirli bir siyah çizgi buldular. Buna benzer bir birleştirici tesir, geniş bir gri alan veya fon olarak kullanılacak nötr bir renkle meydana getirilebilir.
--------------Tualimforum İmzam--------------
TUALİM



Tualimforum kurallarını okuyunuz Lütfen.
Forum kullanımı hakkında bilgi için TIKLAYINIZ%TIKLAYINIZ.
Soru ve sorunlarınızı BURADAN bize yazabilirsiniz.
Kurallara uymayan kişilerin tualimforum'a girişleri yasaklanacaktır.
Lütfen imzanıza site adı, link içeren resimler koymayınız sorgusuz silinecektir.
tualim isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla