Tekil Mesaj gösterimi
Alt 09.06.09, 13:59   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
Metrix
Gamma Üye
 
Metrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jan 2008
Nerden: İstanbul
Mesajlar: 3.491
Konular: 3144
Puan Grafiği
Rep Puanı:6312
Rep Gücü:0
RD:Metrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 74
366 Mesajına 520 Kere Teşekkür Edlidi
:
icon1c Graham Hill Biyografisi,Graham Hill Hayatı

Graham Hill Biyografisi,Graham Hill Hayatı

Graham Hill (GBR) 1962, 1968 Dünya Şampiyonu

Doğum Tarihi: 15.02.1929 Toplam Puan: 289
Doğum Yeri: Londra Katıldığı Yarış: 179
Milliyeti: ingiltere Pole Pozisyonu: 13
Zafer: 14 Podyum: 36

Graham Hill son derece kararlı, gururlu ve cesur bir pilottu. Dışa dönük bir kişiliği vardı, sahne ışıklarını seviyordu. F1'in ilk medya starlarından biriydi. Milyonlarca hayranı Hill'in araba kazasında değil de bir uçak kazasında öldüğüne inanamamıştı.

Norman Graham Hill, 15 Şubat 1929'da Londra'da doğdu. Kararlılığını annesinden espri yeteneğini babasından aldığını söylüyordu. Her iki özellik de savaş zamanı Londra'sının tehlikeleriyle ve yoksulluğuyla başedebilmesi için gerekliydi. Motosikletiyle yaptığı bir kaza sonrasında uyluk kemiği kırıldı ve sol bacağı kısa kaldı. Bu durum bundan sonraki hayatını hafif bir toplalıkla geçirmesine neden oldu. Askerliğini denizci olarak yaptıktan sonra kuralları ve askerliği protesto etmek amacıyla bıyık bıraktı. Daha sonra bıyığı Graham Hill dendiğinde akla gelen en büyük özelliklerinden biri oldu.

1953 yılında 34 model Morris marka külüstür bir araba aldı. Araba kullanmayı kendi kendine öğrendi. Çalıştığı işten çıktı ve teknisyen olmak için bir okula başvurdu, o kadar başarılı oldu ki kısa bir süre sonra bu okulda eğitmen olarak ders vermeye başladı. Colin Chapman ile tanıştı ve Chapman'ı ona part time bir iş vermesi konusunda ikna etti. Kısa bir süre sonra da full time bir Lotus çalışanı oldu ve arasıra bir yarışa katılmasına izin verildi. 1958'de Chapman, Graham Hill'in Lotus takımı için F1'de yarışmasının vakti geldiğine karar verdi. Hill'e göre Lotus yavaştı ve güvenilir değildi. 1960 yılında BRM takımına geçti. Bu kariyerinin en kötü hareketiydi çünkü BRM'nin F1'deki etkisi giderek kayboluyordu. Fakat Hill moralsiz takıma dört elle sarıldı, çok çalıştı, her şeye iyimser bakarak takımın moralini yükseltti. 1962'de Hollanda, Almanya, İtalya ve Güney Afrika yarışlarını kazanarak hakettiği bir dünya şampiyonluğu aldı.

Şeytani bıyığı, arsız bakan parıltılı gözleri ve nükteli hazır cevaplılığıyla son derece canlı görünen Hill kötü ün yapmış bir medya kahramanı olma yolunda hızla ilerliyordu. Alışılmamış şeyler yapmasıyla, mesela partileri neşelendirmesiyle, masaların üzerinde dans etmesiyle, aniden striptiz yapmasıyla, havuzun etrafında çırılçıplak görünmesiyle meşhur olmuştu. 3 çocuğunun annesi Bette'yi üzdüğünü bile bile kadınlarla edebe aykırı şekilde flört ediyordu. Yarışların tehlikesi yeterli gelmeyince bir uçak aldı ve Hillarious HavaYollarının hiçbirşeyi dert etmeyen çılgın pilotu oldu.

1966'da Indianapolis 500 yarışını kazansa da, kendi F1 kaderinin ancak başladığı yere geri dönerek değişebileceğini düşündü ve 1967'de Lotus takımına geri döndü. O sırada Lotus'ta Jim Clark kariyerinin doruklarındaydı. 1968'in başlarında büyük İskoç pilot bir kazada hayatını kaybedince Hill kendini Lotus takımının pilotu olarak buldu. Chapman, Hill'in tüm saldırılara karşı tek başına meydan okumasına hayret etmişti. Hill azmetmiş, İspanya, Monako ve Meks*ka'da zafer kazanıp şampiyonluğunu ilan etmişti.
1969'da US GP'sinde Hill büyük bir kaza geçirdi. İyileşti ve yarışlara devam etti ancak hiçbir zaman eskisi gibi olmadı. Rob Walker ile 1 sene ve Brabham ile 2 sene yarıştı. 1972 Le Mans'taki zafer Hill'e motorsporlarının 3 önemli tacını alan (Le Mans, Monako ve Indy 500) tek pilot ünvanı kazandırdı. 1973'te kendi F1 takımını kurdu. 1975'te Monako GP'sinde yarışları bıraktığını açıkladı. Aynı yıl 29 Kasım'da Fransa dönüşü, yoğun sis sebebiyle Elstree'ye inmeye çalışırken çift motorlu uçağı yere çarptı ve alev aldı. Hill bu kazada hayatını kaybetti.


Not: İnternetten alıntıdır.
Metrix isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla