tualimforum.com  

Geri git   tualimforum.com > SPOR AKTUALİTE > Sporcuların Hayatı ( Biyografileri ) > Diger Sporcuların Hayatı ( Biyografileri )
Kayıt ol Yardım Üye Listesi Ajanda Bugünki Mesajlar

Diger Sporcuların Hayatı ( Biyografileri ) Diğer spor dallarındaki sporcuların hayatı ( Biyografileri )


Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Michael Schumacher Biyografisi,Michael Schumacher Hayatı
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
2313

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 09.06.09, 13:50   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
Gamma Üye
 
Metrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jan 2008
Nerden: İstanbul
Mesajlar: 3.491
Konular: 3144
Puan Grafiği
Rep Puanı:6312
Rep Gücü:0
RD:Metrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond reputeMetrix has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 74
366 Mesajına 520 Kere Teşekkür Edlidi
:
icon1c Michael Schumacher Biyografisi,Michael Schumacher Hayatı

Michael Schumacher Biyografisi,Michael Schumacher Hayatı



Michael Schumacher (3 Ocak 1969’de Hürth doğumlu) Alman pilotun memleketi Kerpen / Rheinland. 7 dünya şampiyonluğu ünvanı bulunan Schumacher, Formula 1 tarihinin gelmiş geçmiş en başarılı sürücüdür. Michael’in kardeşi Ralf Schumacher de kendisi gibi pistlerde yarışıyor.

Formula 1'e başlama tarihi 1991
Kerpen’de; 1961 yılında bir Formula 1 yarışında hayatını kaybeden Wolfgang Graf Berghe anısına yaptırılan bir yarış pistinde (Kart pisti) bekçilik yapan bir babanın oğlu olması, Michael Schumacher’in motorsporlarıyla erken tanışmasına vesile oldu. Genç yaşında yarış hayatına Kart pistlerinde başlayan Michael, daha o yıllarda, sonradan Formula 1 pistlerinde fırtına gibi esecek olan Heinz-Harald Frentzen, Nick Heidfeld, Mika Häkkinen ve Mika Salo gibi isimlerle tanışma fırsatı buldu.

Schumacher’in babası maddi olarak yeterince güçlü olmadığı için, Michael bir süre daha az masraflı olan ve yüksek teminat rakamları istenmeyen Lüxemburg Yarıs Lisansı'yla yarıştı.

Michael Schumacher’in ilk sponsoru oyun/eğlence makinaları üreten Jürgen Dilk oldu. Bu sponsorluk sayesinde genç Kerpenli, 1984 ve 1985 yılında Alman Junior yarışlarını kazandı. İki yıl sonra Junior kategorisinde Dünya ikincisi oldu. Aynı yıl Almanya ve Avrupa Kart şampiyonluğunu elde etti.

Schumacher’in profesyonel anlamdaki başarıları ve yükselişe geçmesi 1987’de Formula Kral kategorisinde yarışmaya başladıktan sonra geldi.

1988’de Formula Ford’da dünya ikincisi oldu. Bu başarısı sayesinde Formula 3’e terfi etti. Menajer Willi Weber, Joachim Winkelhock adlı yarışçısının Formula 1’e transfer olmasından sonra kendine yeni bir yetenek aramaktadır. 1989 yılında Formula 3’de Schumacher Heinz-Harald Frentzen ile aynı puanı alır ve onunla, şampiyonluğu elde eden Avusturyalı Karl Wendlinger’in ardından ikinciliği paylaştı.

Schumacher 1990 yılında Mercedes-Junior-Team’den bir teklif aldı ve bunu kabul etti. Juniorları çalıştıran Jochen Neerpasch ve Formula 1 Veteranı Jochen Mass idi. Bu iki usat pilot gelecek vaad eden yarışçıları bulup parlatan kişilerdi. O dönemlerde Michael ve arkadaşları adı "Spor prototipler" olan 920 beygir gücündeki araçlara biniyorlardı. Bu o dönemlerdeki Formula 1 araçlarıyla hemen aynı güçte yarışmak demekti. O yüzden Schumacher, Frentzen ve Wendlinger gibi çaylaklar gerçi alt kategoride yarışıyordu ama Formula 1 motor gücü ve hız tecrübesine çoktan sahiptiler bile. Schumacher 1990 yılında Formula 3’te de Almanya şampiyonu olur. Aynı yıl uluslararası Macao yarışını da kazanır. Günden güne performansını ve başarılarını arttıran Schumacher Mercedes’de kısa sürede sevilen biri haline geldi ve bunun karşılığını da Silverstone’daki bir test sürüşünde ilk kez bir Formula 1 heyecanı yaşayarak fazlasıyla aldı. Yetkililer ona bir şans ayarlamak için gereken fırsatı yakalamışlardı. Jordan takımının esas pilotu Bertrand Gachot İngiliz bir taksiciye biber gazı sıkınca hapse atılmış ve onun yerine yarışacak biri gerekiyordu.

1991’de Schumacher, Gachot’un yerine piste çıktı. Daha önce hayatında hiç Formula 1 kategorisinde yarışmamış hatta antrenmanlara bile girmemiş olan Schumacher’e kefil olan menajeri Willi Weber, takım şefi Eddie Jordan’ı ikna etmeyi başardı. Jordan 2005 yılında verdiği bir röportajda, o dönem ilk tercihinin Schumacher olmadığını itiraf edecekti. Onun kafasındaki isim o dönem Stefan Johansson’dı. Schumacher sıralama turlarında yedinci olur ve herkesi şaşırtır. Ancak yarış günü starttan 500 metre sonra vites sorunu yaşayarak yarışa erken veda etti.

Benetton yılları 1991 – 1995
Bu ilk hüsranla biten yarıştan sonra ilk transferini gerçekleştiren Schumacher Benetton-Ford takımına geçer. Üç kez Nelson Piquet ile dünya şampiyonluğu yaşayan takımın ikinci pilot Roberto Moreno ile yaşadığı sorunlar ayuka çıkmıştır ve onun yerine yeni bir isim aranmaktadır. Antrenamn turlarında gösterdiği başarı Benetton-Ford yetkilileri için yeterli bir ölçüydü. Genç Michael Schumacher Jordan takımından transfer edildi. Schumacher ilk dünya şampiyonluğu puanlarını İtalya Monza pisti’nde elde etti.

Yıllar sonra Benetton takımının yetkililerinden de ilginç bir itiraf gelecekti. O dönem genç Schumi’nin Jordan’dan transfer edilmesinde Bernie Ecclestone’un ricası ağır basmıştır. Aslında düşünülen ismi açıklanmayan ve şu an halen yarışan başka bir isimdir. Ne ilginçtir ki Michael Schumacher ikinci kez, 'aslında ilk tercih' olmamıştı. Michael Schumacher İtalya / Monza’da takım arkadaşı Piquet’i de geride bırakarak beşinci oldu. Portekiz Grand Prix’inde ise altıncı oldu ve o yıl dünya şampiyonasını 12.sırada bitirdi.

Schumacher’in Formula 1 kariyerinde ilk podyuma çıkması 92 Meksika Grand Prix’i ile oldu ve başarılı bir yarış çıkaran Schumi üçüncülük kürsüsüne çıktı. 93 yılı Schumi ve takımı için pek verimli bir yıl olmaz. Gerçi Alman pilot ilk birincilik heyecanını bu yıl yaşar ama toplamda sadece bir yarış kazanır. 1993 yılının dünya şampiyonu aynı yıl yarışlara veda eden Williams ile Alain Prost oldu.

İlk Dünya Şampiyonluğu 1994
1994 sezonunda bir çok köklü değişiklik Formula 1’e damgasını vurdu. Mesela ABS gibi elektronik yardımların kullanılmasına izin verildi, tank stoplar devreye girdi vb. Bu yeniliklere en hızlı uyum sağlayan ekip Benetton oldu. B194 model aracıyla (kalkık burun) alışılagelmişin dışında bir dizayn ile yola çıkan Benetton bunun karşılığını dünya şampiyonu olarak aldı. Schumacher tüm rakiplerini geride bırakarak o sezonu ilk kez dünya şampiyonluğunu tattı. Ne var ki aynı yıl (1994) ölümcül kazalarda tarihe kara bir leke olarak geçti. Roland Ratzenberger (Avusturya) ve Ayrton Senna hayatlarını kayebederek yarışseverleri yasa boğdular.

İkinci Dünya Şampiyonluğu 1995
1995 sezonunda da en iyi hazır gözüken V10-Renault motoruyla Benetton idi. Schumacher bu sezona geçen yılki kadar iyi başlayamamıştı. Gerçi 95 sezonunun ilk yarışını kazandı ancak diğer iki yarış Hill’in oldu. Imola’da ağır bir kaza geçiren Schumacher şans eseri olayı hafif atlatır. Bu kaza onu adeta kamçılar ve sonrasında başarı grafiğini yükselterek art arda birinci gelerek o sezonu da dünya şampiyonu olarak tamamlar.

Ferrari Dönemi 1996
Ferrari’de Jean Todt’un başını çektiği yenilenme hareketinde danışman Niki Lauda yetenekli bir pilot arayışındaydı. Schumacher de iki yıl üst üste dünya şampiyonu olmuş ve kendisini kolay kolay kimsenin geçemeyeceğini herkese göstermişti. 1996’da Ferrari Michael Schumacher’e hatırı sayılır bir teklif yaptı. Bu teklifi tereddütsüz kabul eden Schumacher İngiliz ekip Benetton’dan İtalyan takımı Ferrari’ye geçti. Ki aslında o dönemde Ferrari ağır kalan V12-Motoruyla sorunlar yaşıyor ve teknik olarak diğer ekipler kadar iddialı değilken. Ferrari 1979’dan bu yana dünya şampiyonluğu kazanmamıştı. Bu mutluluğu en son Jody Scheckter ile yaşamışlardı.

Alman Motorsport aktuell dergisinin bu transferin duyulmasından sonra attığı başlık ilginç, ilginç olduğu kadar da tarihe geçecek bir iddiaydı :“Schumi’miz artık bir daha şampiyon olamayacak mı?“

1996
Yeni F-310 motoruyla yeni bir sayfa açan Ferrari sadece motorunu değil pilotunu da yenilemiş ve iddialı duruma gelmişti. Tüm gözler Schumacher ve Ferrari’nin üzerindeydi. Ancak ne teknik ekip istediği motor kalitesini yakalayabilmiş ne de Schumi İtalya’nın spaghetti’sine alışabilmişti. Ferrari teknik bir arıza sebebiyle Magny-Cours’da daha Pole-Position’da yarışa veda ederken, Michael de Monaco’da aracı duvara tosladı. Schumacher O yıl Spa ve Monza’yı kazansa da 1996 sezonu vasatın üzerinde geçmeyecektir. Damon Hill dünya şampiyonu olurken çaylak Jacques Villeneuve ikinci ve Schumi de ancak ücüncü olabildi. Buna rağmen bu Ferrari’nin 13 yıldır en iyi derecesiydi.

1997
1997 Schumacher Ferrari yetkililerinden ilginç bir şey istedi. Schumi: "Ferrari’den kimseyi göndermeyin ama mutlaka Benetton takımının beyni sayılan yarış mühendisi Ross Brawn ve konstrüktör Rory Byrne’ı transfer edin." Ferrari yöneticileri bu isteği hemen yerine getirdi. O yıl üst üste birinciliklere imza atan ve Japonya’da takım arkadaşı Eddie Irvine’ın yardımıyla (pisti çok iyi tanıyordu) adeta sezonu şovla kapatan Schumi oldu.

1998
1998 yılı yine köklü değişimlerin yaşandığı bir yıl oldu. Arabaların 180 cm’den daha geniş olması yasaktı. McLaren-Mercedes ve Bridgestone bu yeniliklere en iyi ayak uyduranlar oldu. Mika Häkkinen de performansıyla parmak ısırtan isimler arasındaydı. Schumacher ancak sezonun üçüncü yarışından sonra yeni kurallarla barışıp Buenos Aires’de bu yarışta ben de varım dedi. Ancak Häkkinen O yıl geçilecek gibi değildi. Schumacher 1998’de altı yarış kazansa da bu ona yetmedi ve dünya şampiyonluğunu Mika Häkkinen’e kaptırdı.

1999
1999 yılında McLaren-Mercedes’in yakaladığı teknoloji üstünlüğü yakalanmaya çalışıldıysa da ne Ferrari’nin teknik gücü ne de Schumi’nin müthiş pilotaj yeteneği buna yeterli olmadı. Schumacher Imola ve Monaco’yu kazandı ancak dünya şampiyonu Häkkinen de boş durmuyor ve o da üç yarış kazanarak Alman pilotu yine zorluyordu. Silverstone Grand Prix’i öncesinde Schumacher sekiz puan Häkkinen’in gerisindeydi. Ne varki Schumacher beklenildiği gibi heyecanlı bir yarış çıkaramadı ve start verildikten saniyeler sonra 107 km/h ile tekerlek bariyerine geçirdi ve havlu attı. Schmuacher sağ baldırından bir yırtıkla ayrıldı ve altı hafta pistlerden uzak kaldı. Sepang (Malezya) yarışıyla pislere geri döndü ama artık her şey için çok geçti. Häkkinen emin adımlarla ilerlemiş ve ikinci kez dünya şampiyonluğu ipini en önde göğüslemişti.

Üçüncü Dünya Şampiyonluğu 2000
Üst üste iki yıl dünya şampiyonluğunun kaybedilmesi Ferrari’de radikal bir değişikliğe neden oldu. İtalyan markası yoluna Bridgestone ile devam etme kararı aldı. Japon lastik üreticisi 2000 sezonu itibarıyla artık lastiklerini sadece dünya şampiyonu İngiliz takımı McLaren ile değil aynı zamanda İtalyanlarla da paylaşıyordu. 1999’da eşit güçte gözüken Ferrari ile McLaren arasındaki tek fark olan lastikler de eşitlenmişti. Schumacher o yıl daha bir başka yarıştı. Häkkinen ilk üç yarışta Pole pozisyonları alsa da üç yarışı da Schumi kazanmasını bildi. Sezon ortasında McLaren David Coulthard ile bir kaç yarış kazanıp karşılık vermeye çalışsa da Schumacher Monza’da kariyerinin 41. zaferine imza atarak rakiplerini geride bıraktı ve o yarıştan sonra düzenlenen basın toplantısında Senna’nın rekorunu da kırdığı hatırlatılınca göz yaşlarına boğuldu. Monza ona doping olmuştu adeta ardından gelen Indianapolis, Suzuka ve Malezya Grand Prix’lerini de kazanarak bir kez daha (üçüncü kez) dünya şampiyonluğunu ilan etti.

Dördüncü Dünya Şampiyonluğu 2001
2000 sezonu nasıl bittiyse 2001 sezonu da öyle başladı. Michael Schumacher ve Ferrari deyim yerindeyse durdurulamıyordu. BMW-Williams takımı biraz yatırımla güçlenmiş ve Michael’in kardeşini alarak Ferrari’ye rakip olmaya çalıştı. Michael ve Ralf Schumacher duellosu sadece Almanya’da değil tüm dünyada çok konuşuldu ve raitnglere de yansıdı. Ferrari-Pilotu sezonu beş zaferle kapatarak dördüncü dünya şampiyonluğpunu ilan etti. Bunu yaparken Belçika Grand Prix’inde Alain Prost’un 51 zaferlik rekorunu egale etti. Japonya GP’siyle de kırdı.

Beşinci Dünya Şampiyonluğu 2002
2002 yılında Ferrari’de dubleler göze çarptı. Schumacher’in yanı sıra takım arkadaşı Brezilyalı Barrichello da formunun zirvesindeydi. Süper yarışan Brezilyalı ve Alman pilot sürekli ilk iki sırayı paylaşınca peş peşe gelen dubleler Schumacher’e o sezon da bir dünya şampiyonluğu getirmişti. Beşinci kez dünya şampiyonluğunu ilan eden Schumi böylelikle bunu daha önce başaran Juan Manuel Fangio’nun rekorunu egale etmiş oldu.

Altıncı Dünya Şampiyonluğu 2003
Puanlama sisteminin değiştirilmesi ve start pozisyonunda değiştirilen kurallar Formula 1 heyecanına başka bir boyut kazandırdı. Michael bu kez Kimi Räikkönen ve Juan Pablo Montoya ile mücadele ederken zorlanıyordu, bu bariz görülüyordu. Ama yine de tüm sezon en çok yarış kazanan ve rakiplerini bir bir geride bırakan isim Alman pilot oluyordu. Michael Schumacher için 12 Ekim 2003 tarihinin ayrı bir önemi vardır. Suzuka (Japonya) GP’sini birinci tamamlayan Schumi adını Formula 1 tarihine altın harflerle yazdırdı ve gelmiş geçmiş en çok dünya şampiyonu olan pilot oldu.

Yedinci Dünya Şampiyonluğu 2004
2004 sezonu Michael Schumacher için 7 Mart’da Melbourne’da (Avustralya) bir zaferle başladı. O birinci Barichello ikinci oldu ve yine sezona duble ile start verdiler. Belçika’da ise Ferrari’nin tarihindeki 700. Grand Prix’inde yarışma şerefine de nail olan Schumacher 2004’ü de beklenildiği gibi şampiyon olarak tamamladı ve adını yedinci kez en tepeye yazdırdı. Michael Schumacher 2004 sezonunda 18 yarışın 13’ünü birinci bitirdi. 19 Kasım 2004 yılında Alman Televizyon seyircileri tarafından “yüzyılın sporcusu“ seçildi. 19 Aralık 2004 yılında Schumacher, ikinci kez (ilki 1995) Almanya’da “yılın sporcusu“ seçildi.

2005
2005 sezonu rekabet açısından Schumacher’in en çok zorlandığı yıl oldu. Sadece pilotlar klasmanında değil bu rekabet 2005 yılında lastiklerde de yaşandı. Yeni kurallara göre bir lastik tüm bir yarış boyunca sağlam durabilmeliydi. Bu da beraberinde yüzlerce testin yapılması, zaman ve emek harcanması anlamına geliyordu. Pilotların kişisel tercihleri (setlik ve yumuşaklık) pistlerin kayganlığıyla harmanlanması gerekiyordu. İşte bunu en iyi yapan artık daha fazla söz sahibi olacaktı, işte bu şekilde yeni bir rekabet baş göstermişti. Sadece Schumi için değil tüm markalar ve pilotlar için hızlı bir değişim başlamıştı. 2005 yılına damgasını vuracak isim bu kez İspanyol pilot Fernando Alonso oluyordu. Bu ünvan ile aynı zamanda Formula 1 tarihinin “en genç dünya şampiyonu“ ünvanını da kazanmış oluyordu. İspanyol basını Alonso için “Schumacher Efsanesini durduran adam“ dedi.

2006 ?
24 yaşında En Genç Formula 1 şampiyonu unvanı kazanan Fernando Alonso'nun arkasında kalması beklenen ancak Ferrari'nin yeniden yapılanma süreci ve Schumi'nin de tecrübesi eklenince bu varsayımın tamamen yanlış olduğunu herkese gösteren Schumi 2006 sezonunun tamamlanmasına 3 GP kala Ferrari'nin evi İtalya GP'sinde zafere uzanarak takımını Markalar Klasmanında Renault'nun 3 puan önüne taşıdı ve Fernando Alonso ile arasındaki farkı da 2 puana kadar indirerek şampiyonanın bütün heyecanının adeta yeniden başlamasını sağladı !..

RAKAMLARLA SCHUMI
İşte rakamlarla bir efsane:

7 dünya şampiyonluğu (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
90 kariyer zaferi
68 'pole pozisyonu'
Bir sezon içinde en çok birincilik (2004 yılı:13 kez)
En uzun süre şampiyonluk ünvanını koruma: 4 yıl, 11 ay, 17 gün (8 Ekim 2000-25 Eylül 2005)

SCHUMI'NIN EN'LERİ
-1992 Belçika'da taktiksel dehasını gösterdi ve ilk ıslak zemin zaferine ulaştı. Mükemmel bir zamanlamayla pite gelerek değiştirdiği lastikleriyle tüm rakiplerini geride bıraktı.

-1995 Belçika'da 16. sırada başladığı yarışı, ıslak zeminde gösterdiği akıl almaz performansla birinci bitirdi. Bu muhteşem performansı rakibi Damon Hill'i riske soktuğu için aldığı bir yarışlık cezayle gölgelendi.

-Kendi seyircisi önünde Benetton Takımı'yla çıktıpı son Avrupa Yarışı olan Nuerburgring'de rakibi Jean Alesi'yi yarışın başından sonuna kadar iki kez geçti.

-1996 İspanya'da Ferrari'yle ilk zaferine ulaştı. Hava gene yağışlıydı ve ikinciliği alan Alesi'ye 45 saniye fark attı.

-1998 Macaristan'da imkansızı başardı. Üç pitstop yapmasına karşın akıl almaz bir performansla damalı bayrağı ilk gören isim oldu.

-2000 Japonya'da muhteşem bir pitstop stratejisiyle Mika Hakkinen'i geride bıraktı ve Ferrari'ye 21 yıl aradan sonra şampiyonluğu getirdi.

Sadece iyi değil, az da olsa bazı kötü performansları da oldu Schumi'nin..
-1994 Avustralya'da rakibi Damon Hill'le elde ettikleri sonuçlar silindi. 81 turluk yarışın 31. turunda karıştıkları olay başlarına bu işi açtı.

-1997 Avrupa Grand Prix'inde Jacques Villeneuve'un üzerine aracını kırınca, sezon boyunca aldığı tüm puanlar silindi. Villeneuve sezonu şampiyon kapadı.

-2002 Avusturya F1 için kara bir gündü. Yarışı başından sonuna domine eden Ferrari pilotu Rubens Barrichello, son virajda yavaşladı ve takım arkadaşının yarışı kazanmasına izin verdi.

Kötü olduğu kadar, iyi biten olaylar da oldu..
-2006 Monaco Yarışı'nda sıralama turlarında rakiplerini engellediği belirlenen Schumi ceza aldı. 'Pole pozisyonu'nu elde etmesine karşın yarışa geriden başlayan Schumi, finişi beşinci görmeyi başardı. Ayrıca yarışın en hızlı turuna da imza attı.


Not: İnternetten alıntıdır.


Michael Schumacher Resimleri - Michael Schumacher Fotografları - Michael Schumacher
Metrix isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
biyografisi, hayati, michael, michael schumacher, michael schumacher biyografi, michael schumacher biyografisi, michael schumacher hakkında, michael schumacher hakkında bilgi, michael schumacher hayatı, michael schumacher kim, michael schumacher kimdir, michael schumacher özgeçmişi, michael schumacher yaşamı, schumacher


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar son Mesaj
Michael Moritz Biyografisi - Michael Moritz Kimdir - Michael Moritz Hayatı - Michael İpek Diger Ünlülerin Biyografileri 1 26.01.18 17:58
Michael J. Fox Biyografisi - Michael J. Fox Hayatı - Michael J. Fox Kimdir? ASYA Yabancı Sinema Sanatçılarının Hayatı ( Biyografileri ) 2 14.12.17 15:49
Michael Schumacher Resimleri - Michael Schumacher Fotografları - Michael Schumacher ASYA Ünlülerin Resimleri 0 30.12.13 22:19
Ralf Schumacher Resimleri - Ralf Schumacher Fotoğrafları - Ralf Schumacher Resim Okyanus Ünlülerin Resimleri 0 17.03.12 01:52
Ralf Schumacher Biyografisi,Ralf Schumacher Hayatı Metrix Diger Sporcuların Hayatı ( Biyografileri ) 0 09.06.09 13:23


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 18:32 .


Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2