tualimforum.com  

Geri git   tualimforum.com > OYUN > Online Oyunlar > Oyun İncelemeleri
amp;markreadhash=guest" rel="nofollow">Bütün Forumları okunmuş kabul etrel="nofollow">Bütün Forumları okunmuş kabul et
Kayıt ol Yardım Üye Listesi Ajanda Arama Bugünki Mesajlar Bütün Forumları okunmuş kabul et

Oyun İncelemeleri Oyun İncelemeleri


Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Paraworld
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
539

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 20.11.09, 16:22   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
Gamma Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jun 2008
Mesajlar: 1.027
Konular: 856
Puan Grafiği
Rep Puanı:2266
Rep Gücü:0
RD:Mavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 39
51 Mesajına 124 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Paraworld

Paraworld

Çoğumuzun, ne olduğumuz konusunda düşünmekten bile çekindiği, bazı soruların cevabını bulmaya karşı anksiyete ürettiği, muammalar üzerine kurulu bir evrende yaşıyoruz. Kendi yarattığımız insanlar arası bilinmeyenler dışında, çoğu muammanın çıkış kaynağı ise açık; nereden geldiğimiz. İnançlar, inançsızlıklar, kavramlar arası çatışmalar ve bağnazlıklar, aslında sadece bu kaynaktan çıkarak yaşamlarımızı tümüyle değiştiriyorlar, fakat bizler yaşamlarımızı dürten bu olguların gerçekliği ve kaynakları konusunda kesin bir fikre sahip değiliz; sahibiz, fakat değiliz. O "bilinmeyen" zamanlarımıza şahit olan bir başka muamma delisi varlık da, dinozorlar. 200 milyon yıl önce ortaya çıkıp, 65 milyon yıl önce yeryüzünden silinmelerine rağmen, şu ana kadar üretilen neredeyse tüm dinozor ilgilisi eserler insanların bir dönem dinozorlarla birlikte yaşadığını, daha doğrusu mücadele ettiğini, fakat bir kısmını da -özellikle otçul kesimi- evcilleştirdiklerini ön plâna çıkarıyor; ancak diğer yandan, dinozorların gök taşları dolayısıyla ortadan kalktıkları söylenip, başka bir ihtimalin bulunmadığı ekleniyor. Şayet gök taşlarıysa dinozorları yeryüzünden silen, insan nesli nasıl oluyor da hâlâ yaşamını sürdürüyor; bu tezatlıkta nihaî kurtarıcının bir parmağı mı var, yoksa insanlar hiçbir zaman dinozorlarla birlikte yaşamadı mı? Adem ve Havva'nın ilk insanlar olup, ilk canlılar olmaması ihtimali yüksek mi?

Paraworld, tüm bu muammalardan fantastik bir dünya kurarak kendine pay çıkaran yeniliksiz bir gerçek zamanlı strateji oyunu. Bilimi olumsuz düşüncelerine hizmet etmek amacıyla kullanan bazı bilim adamları dünyaya paralel olarak işleyen, fakat dünyadakinden tamamen farklı bir işleyişin bulunduğu yeni bir evren keşfederler ve zaman kavramının kısmen yok olduğu bu evreni bir hayli sahiplenirler; fakat fazla zaman aralığı olmaksızın, kendilerinden ayrı çalışan üç bilim adamı Anthony Cole, Stina Holmlund ve Bela Andras da bu paralel dünyayı keşfederek kötü emelli ekibe rakip olur. Kendi hâlinde bir dinozor evreni olma özelliği taşıyan paralel dünya, bu iki ekibin mücadeleleri yüzünden normal dünyaya benzeme yolunda emin adımlar atmaya başlar; bizse, bu katledişe malzeme olarak üç bilim adamından kaynaklanan üç ayrı ırka patronluk edecek über oyuncular olarak "Paraworld" isminin verildiği yeni dünyaya giriş yaparız.
Geneline baktığımızda Paraworld, yenilikçi olmayan basit bir gerçek zamanlı strateji olma niteliği taşıyor; işçi sınıfının yardımıyla taş, odun ve yiyecek olmak üzere üçe ayrılan ham maddeleri elde edip bunları insan üretmek, bina inşa etmek gibi bilindik görevlerde kullanıyor, günden güne gelişerek üstünde bulunduğumuz evrenin en güçlüsü olmaya çalışıyoruz. Orijinalliği yaratan nokta ise, senaryonun normal bir dünya üzerinde değil, ona paralel apayrı bir dünya üzerinde geçmesi ve bu dünyanın aslî yerlilerinin, dinozorlar olması. Aslî yerlilerin dinozorlar olması, oyun boyunca dinozorlara ve benzer hayvanlara karşı mücadele edeceğimiz anlamına gelmiyor; dinozorlar bir amaç olmak yerine, paralel dünyayı elde etmek konusunda yolumuzda bir taş olan düşman bilim adamlarına karşı kullanacağımız birer araç konumunda bulunuyorlar. Nasıl ki Avrupalılar coğrafi keşifler sırasında birbirleriyle mücadele edip, araç olarak gelişmemiş durumdaki Amerika yerlilerini kullanmışlarsa, biz de Paraworld'de, dinozorları sanki yerli insanlarmış gibi önce sindiriyor, sonra kendi safımıza çekiyor ve ardından düşmana karşı kullanıyoruz. Bu yolda izlenen aşamalar olabildiğince mâkul düzenlenmiş, önce topraklarımıza yakın olan, parazit çıkaran dinozorları ve dinozorvâri yaratıkları temizleyip -dördüncü bir ham madde sayılabilir- kafatası topluyor, bu kafatasları sayesinde birimlerimize aşama atlattırıyor ve ardından, üçüncü aşamadan itibaren dinozorları kullanan birimler üretiyoruz; ordu gücümüzü oluşturan bu dinozorlu birimler sadece kendi ırkımızdan oluşan ordularla birleşip, oldukça kuvvetli ordular oluşturuyorlar. Yani, normal dünyamızda mancınık gibi silahlar neyse, Paraworld'de de dinozorlar o. Oyunun geri kalanı, hiçbir özgünlük barındırmaksızın, tipik gerçek zamanlı strateji oyunlarının yapısını taşıyor.
Yapı itibariyle bulunmayan özgünlük, birimler ve binalar konusunda da göze çarpıyor; dinozorlu birimlerin yarattığı farklılığın dışında, elimizde -taverna sayesinde elde edilebilen hero'lar da dahil- çok az birim ve bina bulunuyor, çeşitlilik sağlanamıyor. Öyle ki, kolaylık olması açısından düşünülen "tüm birimlerin sol menüde toplanması ve kolayca ulaşılabilir olması" fikri de biraz olsun bu durumu özetliyor: Tüm birimleri sol menünüze sığdırabilirsiniz.
Mekân tasarımları konusunda da karmaşıklıktan kaynaklanan ufak sıkıntılar göze çarpıyor. Kullanılan renklerin biraz fazla parlak olması ve neticede gerçekçiliği bir hayli düşük, masalsı renklere ulaşılması bir yana, mekânlardaki ham maddelerin dağılımı, etraftaki anlamsız kalıntılar, ağaçlar vs. derken, ortaya dolaşılması ve nerede neyin olduğunun anlaşılması zor haritalar çıkıyor. Bir yere yönlendirilen işçilerin veya diğer birimlerin oraya ulaşmadığını görmek pek nadir rastlanan bir durum değil, aynı zamanda, ham maddelerin konumlarını ve ne şekilde kullanılabileceklerini çözmek de bir hayli güç, taş olarak gösterilen bir kaynak, ulaşılmaz konumlarda bulunabiliyor.
Bölgelerin anlaşılamazlığında ufak bir etkisi bulunan fazla parlak renkleri saymazsak, bu anlaşılamazlığa tuz biber eken bir grafik kalitesine ve modellemelere neyse ki sahip değiliz; kamera yakınlaştırıldığında bazı modelleme sorunları göze çarpsa da, geneli itibariyle grafikler, bir gerçek zamanlı strateji oyununun doymasına yetecek seviyede. Bu yeterlilik, ahım şahım bir yanları olmasa da, uygun müzikler ve yerinde ses efektleri için de geçerli.
Elimize, ufak özgünlüklerine rağmen türevlerinden pek bir farkı olmayan, vasatın üstünde fakat doyuruculuk seviyesinin biraz altında, kısa soluklu bir strateji oyunu daha geçti; uzun ömürlülüğü sağlayabilecek tek unsur olarak, başarılı çoklu oyun ortamı gösterilebilir, fakat dinozor düşkünü olmadıkça, kimse elinde daha iyileri varken paralel bir dünyaya geçiş yapmayı düşünmez herhalde
Mavi Lord isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
paraworld


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 22:51 .


Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2