tualimforum.com  

Geri git   tualimforum.com > OYUN > Online Oyunlar > Oyun İncelemeleri
amp;markreadhash=guest" rel="nofollow">Bütün Forumları okunmuş kabul etrel="nofollow">Bütün Forumları okunmuş kabul et
Kayıt ol Yardım Üye Listesi Ajanda Arama Bugünki Mesajlar Bütün Forumları okunmuş kabul et

Oyun İncelemeleri Oyun İncelemeleri


Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Ship Simulator 2008
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
1151

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 20.11.09, 18:38   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
Gamma Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jun 2008
Mesajlar: 1.027
Konular: 856
Puan Grafiği
Rep Puanı:2266
Rep Gücü:0
RD:Mavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 39
51 Mesajına 124 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Ship Simulator 2008

Ship Simulator 2008
Simülasyon adının ciddiyetini bilirsiniz, ana kategorisi istediği kadar "oyun" olsun, bir oyun adına simülasyon sorumluluğu yüklediği anda eğlencelik olma veya arcade olma şansını kaybetmiştir. İlla ki sapına kadar gerçek, tam anlamıyla ciddiyet dolu olmalıdır ve kendisine yamuk yapanı bir yumrukta yere serebilmelidir. O yüzdendir ki Football Manager'a spor oyunu diyenlere bazıları hiddetle karşı çıkar, saygılı ol, o bir spor oyunu değil, o bir simülasyondur, o bir yaşam tarzıdır, derler. Players must be clever.


VSTEP, 2006 yılının yaz aylarında Ship Simulator 2006'yı ortaya çıkardıktan sonra pek iyi tepkiler almamış, oyunun bir gemi simülasyonu kalıbına sahip olmayı başarabilmesine rağmen oyuncular için pek keyifli saatler vaadetmediği, daha çok, hatalarla dolu sıkıcı saatlere gebe olduğu söylenmişti. VSTEP eleştirilerden dolayı yılmamış olmalı ki, hemen hemen bir buçuk yıl sonra ikinci Ship Simulator'ü koydu önümüze: Ship Simulator 2008.

Ship Simulator 2008, SS 2006'nın vasatın altındaki performansının daha üstüne çıkmayı hak eden, geliştirilmiş, ancak yine de yeterli düzeye ulaşamamış bir simülasyon oyunu. Aslında genel eksikleri gözardı edersek edinilen konu da oyunun sıkıcı ve eğlendirmekten oldukça uzak yapısına bu görüntüye kavuşmasında bayağı büyük katkı sağlıyor. Gemiler, istersek altımızda Titanic olsun -ki, var- sıkıcı yolculukların araçlarıdır; rotayı ve hızı ayarladığınız anda açık denizlerde saatler boyu hiçbir şey yapmadan, yalnızca mevcut ayarı koruyarak yol almanız gerekir. İşte Ship Simulator'ün vasatlığının arkasındaki temel sebep bu. Bir oyun kötü hazırlanmış olabilir, birçok eksiği olabilir, vasat bir yapım olabilir, ancak konusu ve işleyişi oyuncu çektiği sürece en az hak ettiği kadar ilgi görür. Oyuncuların en yoğun ilgi duydukları türler dolayısıyla, vasattan da öte bir aksiyon oyunu bile en azından oynanıp denenecek kadar ilgi görüyor, en azından tanınıyor ve en azından yapımcısına bir emek parası kazandırıyor. Değerlendirenler, en kötü aksiyon oyununa bile 100 üzerinden 60, 70 civarı notlar vermekte sorun görmezken, aynı performansı sergilemiş fakat çok tercih edilmeyen türde olan bir oyun ancak 50'lerde gezinebiliyor. Buna, popülizmin etik eksikliği diyoruz.

SS 2008'in 2006'dan içerik olarak pek farkı olduğunu söyleyemeyiz; yine sürat motorundan Titanic'e, arabalı vapurdan yük gemisine kadar her türlü suüstü aracı kullanarak, verilen orijinal liman ve okyanus çevrelerinde geziniyoruz, veya verilen az sayıdaki görevi herhangi bir sıraya bağlı kalmaksızın tamamlıyoruz. Oturup acaba limanları gerçekten orijinaline göre mi tasarlamışlar, yoksa yalnızca isimlerini mi orijinal koymuşlar diye araştırmadım, ancak tasarımların yapısına mantıken yaklaşırsam orijinale çok benzediklerini söyleyebilirim, bu da sanırım bizi limanların gerçekten orijinal olduğuna götürüyor. İngiltere, A.B.D gibi ülkelerin önemli limanlarına yer verilmiş. Görevler ise daha çok belli bir sürede belli bir şey yapmak üzerine kurulu; okyanusta waypoint'ler oluşturulmuş ve her waypoint arasında bir süre veriliyor, bizden bu süre içerisinde bir sonraki waypoint'e ulaşabilmemiz isteniyor. Birine ulaştığımızda diğerine, diğerinden bir diğerine derken en sonunda gideceğimiz limana ulaşıyoruz. Bu yöntemi herhalde oyunun sıkıcılığı azalsın diye geliştirmişler; katetmemiz gereken sular o kadar geniş ki, abartısız söylüyorum, görevlerin birinde -yük taşıma göreviydi sanırım- elimi gerekli tuşlara koymuş kitap okuyor, bir yandan da tatlı tatlı uyukluyordum. Eğer waypoint olayının amacı sıkıcılığı azaltmak, insanlar ha yetiştim ha yetişeceğim diye gerilim yapsın istemek ise pek işe yaradığını söyleyemeyeceğim, çünkü zaten oyunun istediği tek şey var, ileri geri gidebilmek ve rota bilmek. Rotayı doğru ayarlayıp, tam hız yol da alabildikten sonra yapmanız gereken hiçbir şey kalmıyor, rahat rahat varıyorsunuz waypoint'lere. Onun için de her şeyi ayarladıktan sonra öyle benim gibi kitaba filan veriyorsunuz kendinizi. Oyun oynarken canı sıkılıp kitap okuyan ilk tip ben değilim, Ship Simulator oynayan her on oyuncudan yedisi yapıyormuş bunu. Bazıları sekiz diyor hâtta.

Görevler konusunda en büyük problemimiz sıkıcılık ve uzunlukken, ardından gelen sorun da görevlerin azlığı. Herhalde görevler nasılsa uzun sürüyor, bari aldığı her oyunu bitirmek gibi manyak bir takıntıya sahip olanlara yazık etmeyelim de az görev koyalım demiş olmalı VSTEP; görevler ezberlenebilecek kadar az sayıda zira. Zaten içeriklerinde de hiçbir atraksiyon bulunmamakta; deniz taksisi olup sağa sola insan götürüyorsunuz, ancak ne ilginç bir şey -yolcuların birinin Kayahan şarkısı çığırmaya başlayıp kendini denize atması mesela- oluyor, ne de olayın tatmin edici bir getirisi oluyor. Taksiysek, en azından insanları taşıdıktan sonra para kazanıp günü kurtarmanın keyfiyle mutlu olmamız, tatmin olmamız sağlanmalıydı, oyun simülasyon diye illa kendini bütün renklerden soyutlamak zorunda mı yahu. Titanic'i kullanmanın bile bu kadar keyifsiz olacağı aklımın ucundan bile geçmezdi. İnsan geminin ucuna "Buraya Çıkmak Yasaktır" tabelası koyar, bir espri yapar aklısıra mesela, renk olur.

Asıl sorunun dışına çıktım aslında. Evet, oyunun yeteri kadar ilgi görememesinin en büyük nedeni renk eksikliği, ancak en temel problemi de olması gerekenlerin bile doğru düzgün yapılmamış olması. Gerçeğe çok yakın olmak zorunluluğuna sahip bir simülasyonda, ufacık bir tekneyi sağa sola istediğimiz kadar vurmamıza rağmen teknenin bir türlü adam gibi hasar almaması "olmamış"ların en büyüklerinden biridir bana göre. İlla ki bu tip araç kullanılan oyunlarda "dur lan biraz sağa sola geçireyim" mantığıyla en az beş dakika kadar hareket eden biri olarak, şu geçirme olayının gemilerdeki boyutunu görmek üzere hevesle eyleme geçtikten sonra ufacık teknenin önce limana, sonra koca yük gemisine, sonra ufak başka bir tekneye, sonra tekrar limana vurmasının ardından batmamasını geçtim, yalnızca %8 hasar alması nasıl bir hasar mekanizmasının göstergesidir, size bırakıyorum. Yine gerçekdışı olarak, insanlar da gemiye saçma bir sistemle geçiş yapıyorlar -evet, binmiyorlar, geçiş yapıyorlar. İster bir deniz cankurtaranı olup boğulan birini kurtaracak olalım, ister deniz taksisi olup karadan yolcu alacak olalım, almamız gereken kişinin yanına gidiyoruz ve kendisinin çevresinde sanal olarak çizilmiş dairenin içinde durup belli bir sürenin geçmesini bekliyoruz. Bu süre geçtikten sonra kişi bir anda taşıtımıza ışınlanıyor ve yola çıkıyoruz. Tamam, bu bir simülasyon, olayın yalnızca su aracı kullanma kısmıyla ilgiliyiz, ancak boğulmaktan az önce kurtarılmış bir kişiyi hiç müdahalesiz yine teknesine koymak da neyin nesi. Zaten insanlar başlı başına baştan savma yapılmış; koskoca teknenin içine bir küçük satranç piyonu koyuyoruz resmen. Buna çok güldüm aslında, ama simülasyon işte. İnsanların aksine, yük gemisine yük koymak oyunun tek eğlenceli kısmını oluşturuyor. Vinçle bizzat kendimiz yerleştiriyoruz çünkü yükleri.

Söz konusu oyun bir simülasyon olunca menü sistemi de önemli hâle geliyor elbette; ve neyse ki, yüksek aşamada, SS 2008 bu konuda iyi durumda. Üst panelden hava durumuyla, kendi durumumuzla, yönümüz ve gitmemiz gereken yön konusunda, hızımız konusunda vs. her türlü bilgiyi rahatça anlayabiliyor ve en kötü ihtimalle haritadan ve pusuladan yardım alıp yönümüzü ayarlayarak açık denizlerde kaybolmuyoruz. Menü konusunda en ilginç eksiklik ise oyunun kaydedilememesi. Bu sorun tek bir yamaya bakar, ancak bu, hatanın hakikaten oldukça büyük olduğu gerçeğini örtmez; saatler süren görevler var ve oyunu kaydedemiyoruz!

Denizyolu için en önemli etkenlerden biri hava şartları biliyorsunuz; SS 2008, hava şartlarının oyuna geçirilmesi konusunda da oyunun çoğu yönünde olmadığı kadar başarılı. Görevler de hava şartları kendiliğinden belirlenmiş olsa da, serbest modda takılmak istediğimizde günün saatini, gece-gündüz meselesini ayarlamanın dışında havanın sis, yağış ve rüzgar durumunu da belirleyebiliyoruz ve tüm etkenlerin arasında iyi bir uyum mevcut. Rüzgar gerçekçi dalgalar oluşturuyor, dalgalar taşıtlarımızı gerçekçi bir şekilde hareket ettiriyor, ve bu şartlardan psikolojik olarak da etkilenmemiz gerektiği gibi etkileniyoruz. Herhalde oyunun en düzgün yanı hava şartlarının taşıtlara etkisidir.

Görsel ve işitsel öğeler açısından oyun 2008 şartlarına göre iyi durumda değil ancak türü ve gösterdiği performansa göre değerlendirildiğinde yeterli düzeyde. Günün saatlerine göre havanın aldığı renk, hava şartları ve dolayısıyla oluşan dalga, özel olarak hazırlanmış deniz taşıtları oldukça iyi tasarlanmış ancak bunlar dışındaki çevre detayları, insanlar ve limanlar pek ilgi görmüşe benzemiyor. Limanlarda karadan ve birkaç baştan savma tasarlanmış nesne ve ufak binadan başka hiçbir şey yok, aynı zamanda insanlar da -daha önce de belirttiğim gibi- satrançtan fışkırmış bir piyondan farksız. Ses konusunda da oyun bariz bir açık vermiyor, ancak olması gerekenin üstüne özel bir şey de koymuyor; saatler sürecek yolculuklar için müzik dinleyebilmemiz sağlanabilirdi örneğin.

VSTEP bir Ship Simulator'e daha imza atar mı bilemeyiz, belki 2009'da veya 2010'da bir oyun daha görebiliriz, ancak bu kez Ship Simulator 2008'in üzerinde çok daha fazla şeyin dahil edilmesi ve dahil edilenlerde iyi performans gösterilmesi gerekiyor; ki, bunlar bile şimdiye dek Ship Simulator serîsinin ilk iki oyunuyla oluşturduğu kaçınılmaz ön yargıyı kırmaya yetecek güçte olur mu, hiçbir fikrim yokShip Simulator 2008

Mavi Lord isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
2008, ship, ship simulator 2008, simulator


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar son Mesaj
Ferrari Dino concept 2008 Resmi-Ferrari Dino concept 2008 ResimLeri ASYA Fotograflar Resimler Animasyonlar 0 28.08.09 08:31
2008 Nissan NV2500 Concept Resmi-2008 Nissan NV2500 Concept ResimLeri ASYA Fotograflar Resimler Animasyonlar 0 28.08.09 08:12
Default 2008 Yahoo vBulletin Stiller & Temalar 0 15.04.09 07:27
Cem Yılmaz 2008 Gösterisi ( CMYLMZ 2008 mp4) Okyanus Sinema-Tiyatro 0 28.09.08 04:55
Pekin 2008 blue Diğer Spor Dalları 0 25.08.08 21:21


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 16:55 .


Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2