Tekil Mesaj gösterimi
Alt 13.04.08, 15:48   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
SERDEM
S.Moderators
 
SERDEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 7.687
Konular: 6910
Puan Grafiği
Rep Puanı:11076
Rep Gücü:20
RD:SERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 47
464 Mesajına 935 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Eğitim Bilimleri Deneme Test 1

EĞİTİM BİLİMLERİ

1-Aşağıdakilerden hangisi ceza ile ilgili olarak yanlıştır?
Ceza davranışı zayıflatır ya da belli bir süre için durdurur
Ceza, çoğunlukla istenmeyen davranışın geçici bir zaman bastırılmasına neden olur
Cezanın yarattığı tehdit edici ortam değiştiği zaman davranış yeniden, hatta bazı durumlarda daha şiddetli olarak ortaya çıkar
Ceza istenmedik bir davranışı, istendik yönde değiştirir
Ceza istenmedik davranışların bastırılmasında etkilidir.


2-Aşağıdaki davranışların hangisi ya da hangileri, sosyal öğrenme kavramına göre, model alınarak öğrenilebilir?
I. Yeni bilişsel beceri ya da davranışlar öğrenilebilir
II. Öğrenilen davranışlar güçlenir ya da söner
III. Model gözlenerek sosyal güç ve motivasyon sağlanabilir
IV. Model gözlenerek çevrenin ve nesnelerin nasıl kullanılacağı öğrenilebilir
V. Model gözlenerek duygusal tepkilerin nasıl ortaya konulacağı öğrenilebilir.
VI.Model gözlenerek soyut düşünme yeteneği kazanılır.
I-II VE III
III-V
II-IV-V
I, III, IV,
I, II, III, IV, V


3-Aşağıdakilerden hangisi bilişsel yaklaşımın ilkeleri ile ilgili olarak yanlıştır?
Bilişsel yaklaşım, uyarıcının kişi tarafından algılanmasından itibaren, kişide meydana gelen içsel süreçler ve öğrenmeye etki eden kişisel özelliklerle ilgilenir
Bilişsel yaklaşıma göre bilgi öğrenilir, bilgide meydana gelen değişme davranışa yansır
Bilişsel yaklaşıma göre, öğrenen, uyarıcılarla etkileşimde bulunmak ve pekiştireç almak için aktiftir.
Bilişsel yaklaşıma göre dıştan verilen pekiştireçler, öğrenen için, yaptığı davranışın doğruluğu hakkında dönüt sağlar
Bilişsel yaklaşıma göre, öğrenen, dikkatini kontrol ederek uyarıcıları seçerek, onları anlamlı hale getirip kodlayarak öğrenme sürecine aktif olarak katılır.



4-Aşağıdakilerden hangisi algıda seçiciliğin tanımıdır?
Yeni gelen uyarıcıların özelliklerinin uzun süreli bellekteki bilgilerle karşılaştırılması eylemidir
Duyu organlarına gelen uyarımların anlamlı hale getirilmesi sürecidir
Duyusal kayda gelen bilgilerin davranışa dönüşmesini ya da uzun süreli belleğe kodlanmasının sağlanmasıdır
Birçok önerme, durum ya da olayı benzerlik ve farklılıklarına göre düzenleyen bilişsel yapıdır
Organizmanın çevreden gelen uyarıcıların bazılarını seçip onları algılamasıdır.


5-Aşağıdakilerden hangisi uzun süreli belleğin işlevleri ile ilgili olarak yanlıştır?
Uzun süreli bellek, yeni gelen bilgilerin eski bilgilerle örgütlenerek saklandığı yerdir
Uzun süreli bellekte, yeni gelen çok sayıdaki bilgiyi organize etmek ve düzenlemek için bilgisayardaki dosya dizinlerin işlevini gören şemalar vardır.
Uzun süreli bellekteki bilgilerin hatırlanma süresi bilgilerin hatırlanma süresi bilginin belleğe depolanma biçimine göre değişir.
Uzun süreli bellek uyaranın anlamlandırılmasını ve algılanmasını sağlar.
Uzun süreli belleğin kapasitesi oldukça geniştir.


6-Aşağıdakilerden hangisi ya da hangileri bilginin kalıcı öğrenilmesini sağlar?
I. Bilginin çok iyi örgütlenmesi
II. Bilginin iyi kodlanması
III. Bilginin mevcut şemalarla ilişkilendirilmesi
IV. Bilginin basit tekrarlarla (ezberlenerek) uzun süreli belleğe kodlanması
I-IV
II-III
I-II-III
I
III-IV


7-Aşağıdakilerden hangisi unutma ile ilgili olarak yanlıştır?
Bilgi yanlış bir şemanın içine yerleştirildiği için unutulabilir
Bozulma karışma yanlış yerleştirme ve bilgiyi değiştirme unutmaya neden olmaktadır( geri getirmeyi zorlaştırmaktadır)
Yeni gelen bilginin depolanması için mevcut bilgilerden bir kısmının kaybolması ve yeni bilgilere yer açılması gerekir
Öğrenilen bir bilgi biriminden önce ya da sonra öğrenilen benzer bilgiler, bu bilgi birimi ile karışır ve geri getirmede zorluk yaşanabilir
Unutmanın en aza indirilmesi, bilginin kısa süreli bellekte etkili bir biçimde işlenmesine ve ilişkili şema ve birimlerle bağlantılar kurarak depolanmasına bağlıdır.


8-Gardner’a göre geleneksel zekâ testleri çoklu zekâ kuramında belirtilen yeteneklerden hangilerini ölçmektedir?
Sözel / Dilsel zekâ ve Mantıksal/ matematiksel zekâ
Müziksel/Ritmik zekâ ve Bedensel/ Kinestetik zekâ
Görsel/Uzamsal zekâ ve İçsel zeka
Kişilerarası zekâ ve Doğa zekası
Mantıksal/matematiksel zekâ ve Görsel/Uzamsal zekâ


9-Aşağıdakilerden hangisi çoklu zekâ kuramının eğitime uygulanması ile ilgili olarak yanlıştır?
Pek çok kişi, yeterli eğitimi aldığı takdirde, her zeka alanını belli bir yeterlilik seviyesine kadar geliştirebilir
Eğitim sisteminin büyük ölçüde, Sözel/Dilsel ve Mantıksal/Matematiksel zekâ alanlarına dayanması gereklidir
Eğitim sisteminde kişilerin her bir zeka alanında aynı güçte olmadığı ve herkesin aynı zeka bileşimine sahip olmayacağı göz önüne alınmalıdır
Eğitim sisteminde her insanın doğuştan itibaren 8 ayrı zekaya birden sahip olduğu göz önüne alınmalıdır
Eğitim sisteminde sadece belirli zeka türlerinde gelişmiş olan bireylerin de başarılı olmaları ya da kendilerini güçsüz oldukları zeka türlerinde de geliştirmeleri sağlanabilmektedir.


10-Öğrenci merkezli veya yapısalcı öğrenme yaklaşımında öğretmenin görevleri ile ilgili olarak hangisi yanlıştır?
Öğretmen bilginin inşa edilmesinde öğrenciye gerekli malzemeyi ve ortamı hazırlar
Öğretmen inşa edilecek bilgi örüntüsüne temel olacak bilginin anlamlı ve somut olarak algılanmasına yardımcı olur
Öğretmen, öğrenciye bilgiyi aktardıktan sonra onun bilgiyi tekrar etmesini sağlar
Öğretmen, öğrencinin önceki bilgilerini ve hazır bulunma düzeyini denetler ve ilgili uyarıların yapılması için yardımcı olur
Öğretmen, öğrenme ortamında öğrenciye uygulama deneme ve keşfetme fırsatları yaratır


11-Aşağıdakilerden hangisi yapılandırmacı öğrenme kuramının eğitim sistemine uygulanması ile ilgili olarak yanlıştır?
Öğretmen, öğrencilerin konuya ilgisini çekmek ve merak uyandırmak için sorular sorar
Öğretmen öğrenciler ile birlikte çalışarak farklı bilgi kaynaklarını kullanır ve araştırır
Öğretmen öğrencilerle birlikte çeşitli gözlem ve deneyleri de içeren etkinlikleri yapar
Öğretmen öğrencilere, kavramların açıklamalarını ve tanımlarını yapar
Öğretmen yeni kavram ve becerilerini uygulayabilen öğrencileri inceler, bilgi ve becerilerini ölçerek davranış değişikliklerinin nedenlerini açıklamaya çalışır.


12-Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme türü değildir?
Klasik koşullanma
Edimsel koşullanma
Refleks
Alışkanlık
Karmaşık öğrenme



13-Pavlov’un deneyinde zil çaldığında köpeğin salya salgılanması aşağıdakilerden hangisiyle açıklanır?
Koşullu Uyaran
Koşullu tepki
Koşulsuz tepki
Koşulsuz uyaran
Hiçbiri


14-Fobilerin nedenleri aşağıdakilerden hangisiyle açıklanır?
Güdülenme
Engellenme
Eğitim
Çatışma
Klasik koşullanma


15-“Matematik sınavında kırmızı renk kazağımızı giyer ve o sınavdan yüksek not alırsak bunun sebebini de sevdiğimiz kazağa bağlarsak”
Böyle bir davranış aşağıdaki öğrenme yaklaşımlarından hangisiyle açıklanır?
Edimsel koşullanma
Sönme
Çağrışım yapma
Klasik koşullanma
Alışkanlık


16-İlkokul dönemindeki bir çocuğun öğretmenini sevmemesi ve devam eden öğretim yılları boyunca bu öğretmen değişse bile diğer öğretmenlerini de sevmemesi şeklinde ifade edilen bir durum aşağıdakilerden hangisiyle ilişkilendirilebilir?
Klasik koşullanma
Edimsel koşullanma
Çatışma
Engellenme
Sönme


17-“Bireye bir davranışın arkasından olumlu veya olumsuz bir uyaran verilerek” yapılan işleme ne ad verilir?
Klasik koşullanma
Koşullu uyaran
Edimsel koşullanma
Ödüllendirme
Pekiştireç



18-“Kişinin başarıdan aldığı zevk ve mutluluk” hangi kavramla açıklanır?
Dışsal ödül
Olumlu pekiştireç
Olumsuz pekiştireç
İçsel ödül
Motivasyon


19-“Yemeğini bitirdikten sonra oyun oynayabilirsin” diyen bir annenin çocuğuna yaklaşımını hangi kavramla açıklayabiliriz?
Olumlu pekiştireç
Dışsal ödül
İçsel ödül
Premack ilkesi
Simgesel ödül


20-Derste sürekli konuşan bir öğrencinin tenefüse çıkmasına izin vermeyen bir öğretmenin davranışı hangi kavramla açıklanır?
Olumsuz pekiştireç
I. Tür ceza
II.tür ceza
Olumlu pekiştireç
Söndürme


21-Trafik polisi kural ihlali yapan bir sürücünün ehliyetine el koymuştur. Bu davranış aşağıdakilerden hangisiyle açıklanır?
I. Tür ceza
II.tür ceza
Olumsuz pekiştireç
Koşullu tepki
Koşulsuz tepki


22-“Organizma bir davranışı bir kez gerçekleştirdiğinde bu davranış yarattığı sonuçlara bağlı olarak tekrarlanacaktır.” İfadesi aşağıdaki kavramlardan hangisini açıklar?
Klasik koşullanma
Olumlu pekiştireç
Ödüllendirme
Edimsel koşullanma
Genelleme


23-Bilgiyi işleme kuramının ilk aşaması aşağıdakilerden hangisidir?
Hatırlama
Bellek
Dikkat
Algı
Duyusal kayıt



24-Duyu organlarına gelen uyarıcıların anlamlı hale gelmesine ne ad verilir?
Algı
Duyu
Bellek
Dikkat
Güdü



25-“Bir bütün parçaların toplamından daha çok anlam ifade eder.”şeklinde ifade edilen görüş hangi yaklaşıma aittir?
Davranışçı yaklam
Gestaltçı yaklaşım
Bilişsel yaklaşım
Biyolojik yaklaşım
Sosyal öğrenme yaklaşımı



26-“Bir alışveriş merkezine giden iki arkadaştan biri kırtasiye malzemeleri satan mağaza diğeri ayakkabıcıya giriyor.”
Bu iki arkadaşı farklı tercihlere iten bu durum hangi kavramla açıklanır?
Algıda farklılık
Algıda seçicilik
Algıda değişmezlik
Algı yanılması
Algısal bütünlük



27-“Öğrenmenin gerçekleşmesi için önerilebilecek stratejiler vardır.”Aşağıdakilerden hangisi bu stratejilerden birisi değildir?
Aktif olarak uyaranlara dikkat etme
Yeni gelen bilgilerden gerekli olanları kısa süreli belleğe geçirme
Kısa süreli bellekteki bilgileri örgütleme
Kısa süreli bellekteki bilgilerle uzun süreli bellektekileri bütünleştirme
Öğrenilecek materyali ayrıntılarıyla ezberleme



28-Öğretmenin derste işlediği bir konuyu eve gelip kendi cümleleriyle özetleyen bir öğrenci hangi tekniği kullanmış olur?
Anlamlandırma
Tekrar
Örgütleme
Gruplama
Bütünleştirme



29-Benzer özelliklere sahip olan düşünce, obje ve olayları bir isim vererek gruplandırmaya ne ad verilir?
Kavram
Kelime
Bellek
Algı
Zeka



30-Aşağıdakilerden hangisi bireyin öğrenme yeteneğini etkileyen faktörlerden biri değildir?
Bireyin yaşı
Bireyin zeka düzeyi
Bireyin genel uyarılmışlık hali
Daha önce öğrenilenlerin aktarılması
Bireyin cinsiyeti



31-Aşağıdakilerden hangisi bir öğrencinin hazırbulunuşluğunu etkilemez?
Öğrencinin benlik algısı
Öğrencinin ilgileri
Öğrencinin okula ilişkin değer yargıları
Öğrencinin öğrenmeye karşı tutumu
Konunun zorluk derecesi



32-Öğrencilere bir şemsiyeyi nerelerde kullanabileceğini sorduğumuzda alacağımız cevapların çeşitliliği neye bağlıdır?
Öğrencinin yaratıcılığına
Öğrencinin algılamasına
Öğrencinin hazıroluşuna
Öğrencinin güdülenmesine
Öğrencinin aktifliğine


33-Açlık, susuzluk, cinsellik gibi güdüler aşağıdaki güdü sınıflamalarından hangisine girer?
Birincil güdüler
İkincil güdüler
İçsel güdüler
Dışsal güdüler
Durumluk güdüler



34-Aşağıdakilerden hangisi kendini gerçekleştirmiş insanın özelliklerinden birisi değildir?
Bağımsız davranış
İnsan sevgisi
Yaratıcılık
Doğallık
Monotonluk


35-Aşağıdakilerden hangisi bir ilkokul öğrencisi için öğrenmeyi güdüleyen etmenlerden birisi değildir?
Öğretmenin takdirini kazanmak
Öğretmeni gibi olmak
Yüksek not almak
Merakını giderme ve belirsizlikleri çözme
Zor konuları öğrenmek


36-Öğretmen sınıf ortamında öğrencilerin istenmeyen davranışlarını engellemek için bazı yöntemler kullanır.
Aşağıdakilerden hangisi bu yöntemlerden birisi değildir?
Öğretmen ders anlatırken gözüyle bütün sınıfı izlemelidir
Öğretilen konular öğrencilerin hazıroluş düzeyine uygun olmalıdır
Öğrencilerin derse güdülenmeleri sağlanmalıdır
Öğrencilerin sınıfta pasif bir rol üstlenmeleri sağlanmalıdır
Bir sorun çıktığında büyümeden hemen nedeni belirlenmeli ve çözümlenmelidir.


37-Sınıfta iletişim kurmak isteyen bir öğretmen aşağıdakilerden hangisini yapmamalıdır?
Kendini iyi ifade etmelidir
Öğrencileri dinlemesini bilmelidir
Göz teması kurmalıdır
Hata yapan öğrenciye hatasını bildirmelidir
Ben dilini kullanmalıdır.


38-Metro çıkışında kağıt mendil satan çocuklardan mendillerin satın alınması onların bu davranışa devam etmesine yol açar.”
Bu durum hangi kavramla açıklanabilir?
Edimsel koşullanma
Klasik koşullanma
Ödüllendirme
Güdülenme
Model olma


39-“Derste parmak kaldıran öğrenciye öğretmeni söz hakkı vermediğinde öğrenci bir süre sonra parmak kaldırmaktan vazgeçer.”
Bu durumu aşağıdaki kavramlardan hangisiyle açıklayabiliriz?
Ceza
Uyarıcı genellemesi
Davranışın sönmesi
Engellenme
Olumsuz pekiştireç


40-Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Ceza en etkili pekiştireçtir
Pekiştireçler olumlu davranıştan uzun süre sonra verilmelidir
Öğrencilerin olumsuz davranışları üzerinde durmak gerekir
Davranış değişikliği meydana getirmek için olumlu pekiştireçleri sıkça kullanmak gerekir
Pekiştireç verirken öğrencilerin özellikleri göz önüne alınmaz.


41-Öğrenmeyle ilgili nöral temeli aşağıdakilerden hangisi açıklar?
Sinapstaki yapısal değişiklikler
Alt beyindeki yapısal değişiklikler
Orta beyindeki yapısal değişiklikler
Beyin korteksindeki değişiklikler
Omurilikteki farklılaşmalar


42-“Bir anne baba çocuğuna kuyruğunu sallayan köpekleri sevmesi gerektiğini söylemektedir.Böylece çocuk hangi köpeği sevmesi gerektiğini fark eder.” Bu durum hangi kavramla açıklanır?
Ödüllendirmeyi öğrenme
Genellemeyi öğrenme
Ayırt etmeyi öğrenme
Engellemeyi öğrenme
Pekiştirmeyi öğrenme



43-“Faks çekerken meşgul çıkan bir numarayı bir süre sonra tekrar ararız. Fakat arama zamanımız ( 5 dk. Sonra 2 dk. Sonra gibi) değişebilir.”
Bu durum hangi pekiştirmeyle açıklanır?
Sabit aralıklı pekiştirme
Sabit oranlı pekiştirme
Değişken oranlı pekiştirme
Değişken zaman aralıklı pekiştirme
Olumsuz pekiştirme


44-“Elindeki kalemle duvarı çizen bir çocuğun eline vurma davranışı” hangi kavramla açıklanır?
Olumlu pekiştireç
II.tür ceza
Ödüllendirme
Korkutma
I.tür ceza


45-Algı konusu ile ilgili ilk araştırmalar kim tarafından yapılmıştır?
Yapısalcılar
İşlevselciler
Davranışçılar
Bilişselciler
Gestaltçılar


46-“KAL?M” İnsanlar genellikle noktalı kısıma “E” harfi koyarak bu kelimeyi “kalem” şeklinde tamamlarlar.
Bu durum algının hangi özelliğiyle açıklanır?
Algıda seçicilik
Algıda değişmezlik
Şekil-zemin algısı
Algıda tamamlama
Algı yanılması


47.Aşağıdakilerden hangisi olgunlaşma kavramını tanımlar?
Bireyin kendisini yetenek ve ilgileri açısından tanımasıdır
Bireylerde yaşa bağlı olarak ortaya çıkan davranış değişikliğidir
Organizmanın sahip olduğu potansiyeli kullanabilmeye hazır duruma gelmesidir
Fiziksel duygusal ve zihinsel özelliklerin değişmesidir
Bireylerin en doğru biçimde davranma becerisidir


48. İlkokuldaki bir çocuğun, kalemi tutarak yazı yazabilecek düzeye ulaşması aşağıdakilerden hangisiyle açıklanabilir?
Kalıtım
Algı
Olgunlaşma
Güdülenme
Öğrenme


49.Aşağıdakilerden hangisi çevrenin etkileri sonucunda değişmez?
Kilo artışı
Boy uzunluğu
Vücut ağırlığı
Göz rengi
Kas gücü


50. “Bir kilo demir mi ağırdır yoksa bir kilo pamuk mu?” Sorusuna işlem öncesi dönemdeki bir çocuğun demir cevabını vermesi hangi kavramın yokluğuyla açıklanır?
Nesne Sürekliliği
Özümleme
Korunum
Uyma
Dengeleme
--------------Tualimforum İmzam--------------
Aksini Belirtmediğim Takdirde Yazdığım Konular ALINTIDIR



Liseler - Anadolu Liseleri - Fen Liseleri

Anaokulu - İlköğretim

Sınav Soruları ve Ders Notları
SERDEM isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla