tualimforum.com  

Geri git   tualimforum.com > EĞİTİM ve ÖĞRETİM > Sınav Soruları ve Ders Notları
amp;markreadhash=guest" rel="nofollow">Bütün Forumları okunmuş kabul etrel="nofollow">Bütün Forumları okunmuş kabul et
Kayıt ol Yardım Üye Listesi Ajanda Arama Bugünki Mesajlar Bütün Forumları okunmuş kabul et

Sınav Soruları ve Ders Notları oks - öss - kpss - ales ve diğer sınavlar,Oks sınavında geçmiş yıllarda çıkmış sorular ve cevapları,Öss sınavında geçmiş yıllarda çıkmış sorular ve cevapları,Kpss sınavında geçmiş yıllarda çıkmış sorular ve cevapları,Ales sınavında geçmiş yıllarda çıkmış sorular ve cevapları,Öss Kpss Ales ve diğer derslerin ders notları...


Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Eğitim Bilimleri Deneme Test 1
Konudaki Cevap Sayısı
2
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
1836

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 13.04.08, 15:48   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
S.Moderators
 
SERDEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 7.685
Konular: 6909
Puan Grafiği
Rep Puanı:11076
Rep Gücü:20
RD:SERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 47
464 Mesajına 935 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Eğitim Bilimleri Deneme Test 1

EĞİTİM BİLİMLERİ

1-Aşağıdakilerden hangisi ceza ile ilgili olarak yanlıştır?
Ceza davranışı zayıflatır ya da belli bir süre için durdurur
Ceza, çoğunlukla istenmeyen davranışın geçici bir zaman bastırılmasına neden olur
Cezanın yarattığı tehdit edici ortam değiştiği zaman davranış yeniden, hatta bazı durumlarda daha şiddetli olarak ortaya çıkar
Ceza istenmedik bir davranışı, istendik yönde değiştirir
Ceza istenmedik davranışların bastırılmasında etkilidir.


2-Aşağıdaki davranışların hangisi ya da hangileri, sosyal öğrenme kavramına göre, model alınarak öğrenilebilir?
I. Yeni bilişsel beceri ya da davranışlar öğrenilebilir
II. Öğrenilen davranışlar güçlenir ya da söner
III. Model gözlenerek sosyal güç ve motivasyon sağlanabilir
IV. Model gözlenerek çevrenin ve nesnelerin nasıl kullanılacağı öğrenilebilir
V. Model gözlenerek duygusal tepkilerin nasıl ortaya konulacağı öğrenilebilir.
VI.Model gözlenerek soyut düşünme yeteneği kazanılır.
I-II VE III
III-V
II-IV-V
I, III, IV,
I, II, III, IV, V


3-Aşağıdakilerden hangisi bilişsel yaklaşımın ilkeleri ile ilgili olarak yanlıştır?
Bilişsel yaklaşım, uyarıcının kişi tarafından algılanmasından itibaren, kişide meydana gelen içsel süreçler ve öğrenmeye etki eden kişisel özelliklerle ilgilenir
Bilişsel yaklaşıma göre bilgi öğrenilir, bilgide meydana gelen değişme davranışa yansır
Bilişsel yaklaşıma göre, öğrenen, uyarıcılarla etkileşimde bulunmak ve pekiştireç almak için aktiftir.
Bilişsel yaklaşıma göre dıştan verilen pekiştireçler, öğrenen için, yaptığı davranışın doğruluğu hakkında dönüt sağlar
Bilişsel yaklaşıma göre, öğrenen, dikkatini kontrol ederek uyarıcıları seçerek, onları anlamlı hale getirip kodlayarak öğrenme sürecine aktif olarak katılır.



4-Aşağıdakilerden hangisi algıda seçiciliğin tanımıdır?
Yeni gelen uyarıcıların özelliklerinin uzun süreli bellekteki bilgilerle karşılaştırılması eylemidir
Duyu organlarına gelen uyarımların anlamlı hale getirilmesi sürecidir
Duyusal kayda gelen bilgilerin davranışa dönüşmesini ya da uzun süreli belleğe kodlanmasının sağlanmasıdır
Birçok önerme, durum ya da olayı benzerlik ve farklılıklarına göre düzenleyen bilişsel yapıdır
Organizmanın çevreden gelen uyarıcıların bazılarını seçip onları algılamasıdır.


5-Aşağıdakilerden hangisi uzun süreli belleğin işlevleri ile ilgili olarak yanlıştır?
Uzun süreli bellek, yeni gelen bilgilerin eski bilgilerle örgütlenerek saklandığı yerdir
Uzun süreli bellekte, yeni gelen çok sayıdaki bilgiyi organize etmek ve düzenlemek için bilgisayardaki dosya dizinlerin işlevini gören şemalar vardır.
Uzun süreli bellekteki bilgilerin hatırlanma süresi bilgilerin hatırlanma süresi bilginin belleğe depolanma biçimine göre değişir.
Uzun süreli bellek uyaranın anlamlandırılmasını ve algılanmasını sağlar.
Uzun süreli belleğin kapasitesi oldukça geniştir.


6-Aşağıdakilerden hangisi ya da hangileri bilginin kalıcı öğrenilmesini sağlar?
I. Bilginin çok iyi örgütlenmesi
II. Bilginin iyi kodlanması
III. Bilginin mevcut şemalarla ilişkilendirilmesi
IV. Bilginin basit tekrarlarla (ezberlenerek) uzun süreli belleğe kodlanması
I-IV
II-III
I-II-III
I
III-IV


7-Aşağıdakilerden hangisi unutma ile ilgili olarak yanlıştır?
Bilgi yanlış bir şemanın içine yerleştirildiği için unutulabilir
Bozulma karışma yanlış yerleştirme ve bilgiyi değiştirme unutmaya neden olmaktadır( geri getirmeyi zorlaştırmaktadır)
Yeni gelen bilginin depolanması için mevcut bilgilerden bir kısmının kaybolması ve yeni bilgilere yer açılması gerekir
Öğrenilen bir bilgi biriminden önce ya da sonra öğrenilen benzer bilgiler, bu bilgi birimi ile karışır ve geri getirmede zorluk yaşanabilir
Unutmanın en aza indirilmesi, bilginin kısa süreli bellekte etkili bir biçimde işlenmesine ve ilişkili şema ve birimlerle bağlantılar kurarak depolanmasına bağlıdır.


8-Gardner’a göre geleneksel zekâ testleri çoklu zekâ kuramında belirtilen yeteneklerden hangilerini ölçmektedir?
Sözel / Dilsel zekâ ve Mantıksal/ matematiksel zekâ
Müziksel/Ritmik zekâ ve Bedensel/ Kinestetik zekâ
Görsel/Uzamsal zekâ ve İçsel zeka
Kişilerarası zekâ ve Doğa zekası
Mantıksal/matematiksel zekâ ve Görsel/Uzamsal zekâ


9-Aşağıdakilerden hangisi çoklu zekâ kuramının eğitime uygulanması ile ilgili olarak yanlıştır?
Pek çok kişi, yeterli eğitimi aldığı takdirde, her zeka alanını belli bir yeterlilik seviyesine kadar geliştirebilir
Eğitim sisteminin büyük ölçüde, Sözel/Dilsel ve Mantıksal/Matematiksel zekâ alanlarına dayanması gereklidir
Eğitim sisteminde kişilerin her bir zeka alanında aynı güçte olmadığı ve herkesin aynı zeka bileşimine sahip olmayacağı göz önüne alınmalıdır
Eğitim sisteminde her insanın doğuştan itibaren 8 ayrı zekaya birden sahip olduğu göz önüne alınmalıdır
Eğitim sisteminde sadece belirli zeka türlerinde gelişmiş olan bireylerin de başarılı olmaları ya da kendilerini güçsüz oldukları zeka türlerinde de geliştirmeleri sağlanabilmektedir.


10-Öğrenci merkezli veya yapısalcı öğrenme yaklaşımında öğretmenin görevleri ile ilgili olarak hangisi yanlıştır?
Öğretmen bilginin inşa edilmesinde öğrenciye gerekli malzemeyi ve ortamı hazırlar
Öğretmen inşa edilecek bilgi örüntüsüne temel olacak bilginin anlamlı ve somut olarak algılanmasına yardımcı olur
Öğretmen, öğrenciye bilgiyi aktardıktan sonra onun bilgiyi tekrar etmesini sağlar
Öğretmen, öğrencinin önceki bilgilerini ve hazır bulunma düzeyini denetler ve ilgili uyarıların yapılması için yardımcı olur
Öğretmen, öğrenme ortamında öğrenciye uygulama deneme ve keşfetme fırsatları yaratır


11-Aşağıdakilerden hangisi yapılandırmacı öğrenme kuramının eğitim sistemine uygulanması ile ilgili olarak yanlıştır?
Öğretmen, öğrencilerin konuya ilgisini çekmek ve merak uyandırmak için sorular sorar
Öğretmen öğrenciler ile birlikte çalışarak farklı bilgi kaynaklarını kullanır ve araştırır
Öğretmen öğrencilerle birlikte çeşitli gözlem ve deneyleri de içeren etkinlikleri yapar
Öğretmen öğrencilere, kavramların açıklamalarını ve tanımlarını yapar
Öğretmen yeni kavram ve becerilerini uygulayabilen öğrencileri inceler, bilgi ve becerilerini ölçerek davranış değişikliklerinin nedenlerini açıklamaya çalışır.


12-Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme türü değildir?
Klasik koşullanma
Edimsel koşullanma
Refleks
Alışkanlık
Karmaşık öğrenme



13-Pavlov’un deneyinde zil çaldığında köpeğin salya salgılanması aşağıdakilerden hangisiyle açıklanır?
Koşullu Uyaran
Koşullu tepki
Koşulsuz tepki
Koşulsuz uyaran
Hiçbiri


14-Fobilerin nedenleri aşağıdakilerden hangisiyle açıklanır?
Güdülenme
Engellenme
Eğitim
Çatışma
Klasik koşullanma


15-“Matematik sınavında kırmızı renk kazağımızı giyer ve o sınavdan yüksek not alırsak bunun sebebini de sevdiğimiz kazağa bağlarsak”
Böyle bir davranış aşağıdaki öğrenme yaklaşımlarından hangisiyle açıklanır?
Edimsel koşullanma
Sönme
Çağrışım yapma
Klasik koşullanma
Alışkanlık


16-İlkokul dönemindeki bir çocuğun öğretmenini sevmemesi ve devam eden öğretim yılları boyunca bu öğretmen değişse bile diğer öğretmenlerini de sevmemesi şeklinde ifade edilen bir durum aşağıdakilerden hangisiyle ilişkilendirilebilir?
Klasik koşullanma
Edimsel koşullanma
Çatışma
Engellenme
Sönme


17-“Bireye bir davranışın arkasından olumlu veya olumsuz bir uyaran verilerek” yapılan işleme ne ad verilir?
Klasik koşullanma
Koşullu uyaran
Edimsel koşullanma
Ödüllendirme
Pekiştireç



18-“Kişinin başarıdan aldığı zevk ve mutluluk” hangi kavramla açıklanır?
Dışsal ödül
Olumlu pekiştireç
Olumsuz pekiştireç
İçsel ödül
Motivasyon


19-“Yemeğini bitirdikten sonra oyun oynayabilirsin” diyen bir annenin çocuğuna yaklaşımını hangi kavramla açıklayabiliriz?
Olumlu pekiştireç
Dışsal ödül
İçsel ödül
Premack ilkesi
Simgesel ödül


20-Derste sürekli konuşan bir öğrencinin tenefüse çıkmasına izin vermeyen bir öğretmenin davranışı hangi kavramla açıklanır?
Olumsuz pekiştireç
I. Tür ceza
II.tür ceza
Olumlu pekiştireç
Söndürme


21-Trafik polisi kural ihlali yapan bir sürücünün ehliyetine el koymuştur. Bu davranış aşağıdakilerden hangisiyle açıklanır?
I. Tür ceza
II.tür ceza
Olumsuz pekiştireç
Koşullu tepki
Koşulsuz tepki


22-“Organizma bir davranışı bir kez gerçekleştirdiğinde bu davranış yarattığı sonuçlara bağlı olarak tekrarlanacaktır.” İfadesi aşağıdaki kavramlardan hangisini açıklar?
Klasik koşullanma
Olumlu pekiştireç
Ödüllendirme
Edimsel koşullanma
Genelleme


23-Bilgiyi işleme kuramının ilk aşaması aşağıdakilerden hangisidir?
Hatırlama
Bellek
Dikkat
Algı
Duyusal kayıt



24-Duyu organlarına gelen uyarıcıların anlamlı hale gelmesine ne ad verilir?
Algı
Duyu
Bellek
Dikkat
Güdü



25-“Bir bütün parçaların toplamından daha çok anlam ifade eder.”şeklinde ifade edilen görüş hangi yaklaşıma aittir?
Davranışçı yaklam
Gestaltçı yaklaşım
Bilişsel yaklaşım
Biyolojik yaklaşım
Sosyal öğrenme yaklaşımı



26-“Bir alışveriş merkezine giden iki arkadaştan biri kırtasiye malzemeleri satan mağaza diğeri ayakkabıcıya giriyor.”
Bu iki arkadaşı farklı tercihlere iten bu durum hangi kavramla açıklanır?
Algıda farklılık
Algıda seçicilik
Algıda değişmezlik
Algı yanılması
Algısal bütünlük



27-“Öğrenmenin gerçekleşmesi için önerilebilecek stratejiler vardır.”Aşağıdakilerden hangisi bu stratejilerden birisi değildir?
Aktif olarak uyaranlara dikkat etme
Yeni gelen bilgilerden gerekli olanları kısa süreli belleğe geçirme
Kısa süreli bellekteki bilgileri örgütleme
Kısa süreli bellekteki bilgilerle uzun süreli bellektekileri bütünleştirme
Öğrenilecek materyali ayrıntılarıyla ezberleme



28-Öğretmenin derste işlediği bir konuyu eve gelip kendi cümleleriyle özetleyen bir öğrenci hangi tekniği kullanmış olur?
Anlamlandırma
Tekrar
Örgütleme
Gruplama
Bütünleştirme



29-Benzer özelliklere sahip olan düşünce, obje ve olayları bir isim vererek gruplandırmaya ne ad verilir?
Kavram
Kelime
Bellek
Algı
Zeka



30-Aşağıdakilerden hangisi bireyin öğrenme yeteneğini etkileyen faktörlerden biri değildir?
Bireyin yaşı
Bireyin zeka düzeyi
Bireyin genel uyarılmışlık hali
Daha önce öğrenilenlerin aktarılması
Bireyin cinsiyeti



31-Aşağıdakilerden hangisi bir öğrencinin hazırbulunuşluğunu etkilemez?
Öğrencinin benlik algısı
Öğrencinin ilgileri
Öğrencinin okula ilişkin değer yargıları
Öğrencinin öğrenmeye karşı tutumu
Konunun zorluk derecesi



32-Öğrencilere bir şemsiyeyi nerelerde kullanabileceğini sorduğumuzda alacağımız cevapların çeşitliliği neye bağlıdır?
Öğrencinin yaratıcılığına
Öğrencinin algılamasına
Öğrencinin hazıroluşuna
Öğrencinin güdülenmesine
Öğrencinin aktifliğine


33-Açlık, susuzluk, cinsellik gibi güdüler aşağıdaki güdü sınıflamalarından hangisine girer?
Birincil güdüler
İkincil güdüler
İçsel güdüler
Dışsal güdüler
Durumluk güdüler



34-Aşağıdakilerden hangisi kendini gerçekleştirmiş insanın özelliklerinden birisi değildir?
Bağımsız davranış
İnsan sevgisi
Yaratıcılık
Doğallık
Monotonluk


35-Aşağıdakilerden hangisi bir ilkokul öğrencisi için öğrenmeyi güdüleyen etmenlerden birisi değildir?
Öğretmenin takdirini kazanmak
Öğretmeni gibi olmak
Yüksek not almak
Merakını giderme ve belirsizlikleri çözme
Zor konuları öğrenmek


36-Öğretmen sınıf ortamında öğrencilerin istenmeyen davranışlarını engellemek için bazı yöntemler kullanır.
Aşağıdakilerden hangisi bu yöntemlerden birisi değildir?
Öğretmen ders anlatırken gözüyle bütün sınıfı izlemelidir
Öğretilen konular öğrencilerin hazıroluş düzeyine uygun olmalıdır
Öğrencilerin derse güdülenmeleri sağlanmalıdır
Öğrencilerin sınıfta pasif bir rol üstlenmeleri sağlanmalıdır
Bir sorun çıktığında büyümeden hemen nedeni belirlenmeli ve çözümlenmelidir.


37-Sınıfta iletişim kurmak isteyen bir öğretmen aşağıdakilerden hangisini yapmamalıdır?
Kendini iyi ifade etmelidir
Öğrencileri dinlemesini bilmelidir
Göz teması kurmalıdır
Hata yapan öğrenciye hatasını bildirmelidir
Ben dilini kullanmalıdır.


38-Metro çıkışında kağıt mendil satan çocuklardan mendillerin satın alınması onların bu davranışa devam etmesine yol açar.”
Bu durum hangi kavramla açıklanabilir?
Edimsel koşullanma
Klasik koşullanma
Ödüllendirme
Güdülenme
Model olma


39-“Derste parmak kaldıran öğrenciye öğretmeni söz hakkı vermediğinde öğrenci bir süre sonra parmak kaldırmaktan vazgeçer.”
Bu durumu aşağıdaki kavramlardan hangisiyle açıklayabiliriz?
Ceza
Uyarıcı genellemesi
Davranışın sönmesi
Engellenme
Olumsuz pekiştireç


40-Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Ceza en etkili pekiştireçtir
Pekiştireçler olumlu davranıştan uzun süre sonra verilmelidir
Öğrencilerin olumsuz davranışları üzerinde durmak gerekir
Davranış değişikliği meydana getirmek için olumlu pekiştireçleri sıkça kullanmak gerekir
Pekiştireç verirken öğrencilerin özellikleri göz önüne alınmaz.


41-Öğrenmeyle ilgili nöral temeli aşağıdakilerden hangisi açıklar?
Sinapstaki yapısal değişiklikler
Alt beyindeki yapısal değişiklikler
Orta beyindeki yapısal değişiklikler
Beyin korteksindeki değişiklikler
Omurilikteki farklılaşmalar


42-“Bir anne baba çocuğuna kuyruğunu sallayan köpekleri sevmesi gerektiğini söylemektedir.Böylece çocuk hangi köpeği sevmesi gerektiğini fark eder.” Bu durum hangi kavramla açıklanır?
Ödüllendirmeyi öğrenme
Genellemeyi öğrenme
Ayırt etmeyi öğrenme
Engellemeyi öğrenme
Pekiştirmeyi öğrenme



43-“Faks çekerken meşgul çıkan bir numarayı bir süre sonra tekrar ararız. Fakat arama zamanımız ( 5 dk. Sonra 2 dk. Sonra gibi) değişebilir.”
Bu durum hangi pekiştirmeyle açıklanır?
Sabit aralıklı pekiştirme
Sabit oranlı pekiştirme
Değişken oranlı pekiştirme
Değişken zaman aralıklı pekiştirme
Olumsuz pekiştirme


44-“Elindeki kalemle duvarı çizen bir çocuğun eline vurma davranışı” hangi kavramla açıklanır?
Olumlu pekiştireç
II.tür ceza
Ödüllendirme
Korkutma
I.tür ceza


45-Algı konusu ile ilgili ilk araştırmalar kim tarafından yapılmıştır?
Yapısalcılar
İşlevselciler
Davranışçılar
Bilişselciler
Gestaltçılar


46-“KAL?M” İnsanlar genellikle noktalı kısıma “E” harfi koyarak bu kelimeyi “kalem” şeklinde tamamlarlar.
Bu durum algının hangi özelliğiyle açıklanır?
Algıda seçicilik
Algıda değişmezlik
Şekil-zemin algısı
Algıda tamamlama
Algı yanılması


47.Aşağıdakilerden hangisi olgunlaşma kavramını tanımlar?
Bireyin kendisini yetenek ve ilgileri açısından tanımasıdır
Bireylerde yaşa bağlı olarak ortaya çıkan davranış değişikliğidir
Organizmanın sahip olduğu potansiyeli kullanabilmeye hazır duruma gelmesidir
Fiziksel duygusal ve zihinsel özelliklerin değişmesidir
Bireylerin en doğru biçimde davranma becerisidir


48. İlkokuldaki bir çocuğun, kalemi tutarak yazı yazabilecek düzeye ulaşması aşağıdakilerden hangisiyle açıklanabilir?
Kalıtım
Algı
Olgunlaşma
Güdülenme
Öğrenme


49.Aşağıdakilerden hangisi çevrenin etkileri sonucunda değişmez?
Kilo artışı
Boy uzunluğu
Vücut ağırlığı
Göz rengi
Kas gücü


50. “Bir kilo demir mi ağırdır yoksa bir kilo pamuk mu?” Sorusuna işlem öncesi dönemdeki bir çocuğun demir cevabını vermesi hangi kavramın yokluğuyla açıklanır?
Nesne Sürekliliği
Özümleme
Korunum
Uyma
Dengeleme
--------------Tualimforum İmzam--------------
Aksini Belirtmediğim Takdirde Yazdığım Konular ALINTIDIR



Liseler - Anadolu Liseleri - Fen Liseleri

Anaokulu - İlköğretim

Sınav Soruları ve Ders Notları
SERDEM isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 13.04.08, 15:55   #2 (permalink)
Kullanıcı Profili
S.Moderators
 
SERDEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 7.685
Konular: 6909
Puan Grafiği
Rep Puanı:11076
Rep Gücü:20
RD:SERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 47
464 Mesajına 935 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Eğitim Bilimleri Deneme Test 1

51. “5 aylık bebeğin oyuncağını gözünün önünde örtünün altına sakalarsak bebek oyuncağını aramaya kalkışmaz”.Bu durum hangi kavramın gelişmemiş olmasıyla açıklanır?
Özümleme
Korunum

Benmerkezlik
Odaklaşma
Nesnenin sürekliliği


52.İşlem öncesi dönemde bir çocuğun oyuncak ayısına bir isim vermesi ve onunla canlı bir varlıkmış gibi konuşması aşağıdakilerden hangisi ile açıklanır?
Ben merkezci olması
Oyun oynamayı sevmesi
Kardeşinin olmaması
İlgi çekmek istemesi
Animizm


53.“Birey yaşamı boyunca çeşitli gelişim dönemlerinden geçmektedir. Her dönem kendi içerisinde bir çatışma barındırır.”İlkesini öne süren kuram aşağıdakilerden hangisidir?
Sosyal öğrenme kuramı
Psiko-sosyal gelişim kuramı
Psiko-seksüel gelişim kuramı
Ahlak gelişim kuramı
Zihinsel gelişim kuramı


54. Aşağıdakilerden hangisi ergenlikte kimlik bunalımına yol açmaz?
Cinsel rollerdeki değişmeler
Bilişsel alanda farklılıklar
Okulda başarılı olma
Meslek seçimine yönelme
Ben-merkezci düşüncenin yeniden ortaya çıkması


55.Bireyin kendi cinsiyetini reddetmeden eril ve dişil özelliklerini potansiyeller ölçüsünde taşımasına ne ad verilir?
Cinsel kimlik
Androjeni
Ben merkezcilik
Kimlik karmaşası
Cinsiyet tiplemesi


56.Aşağıdakilerden hangisi sadece vücuttaki fiziksel artışı ifade eder?
Olgunlaşma
Güdülenme
Gelişme
Büyüme
Kalıtım


57. Genotip kavramını aşağıdaki cümlelerden hangisi açıklar?
Bireyin bedensel büyümesini ifade eden bir kavramdır.
Öğrenme sonucu bireyin davranışlarında olan değişikliklerdir.
Bireyin kalıtımsal yapısını oluşturan genlerin bütünüdür.
Hücrelerdeki kimyasal olayların sonucu ortaya çıkan değişikliklerdir.
Bireyin fiziksel değişimini ifade eden bir kavramdır.


58.Bireyin gelişiminde çevrenin çok önemli bir rol oynadığını ve insan zihninin boş bir levhaya benzediğini ilk kez ortaya atan bilim adamı aşağıdakilerden hangisidir?
Watson
Skinner
Locke
Thorndike
Freud


59. “Çocuğun önce kaba hareketleri öğrenip daha sonra el becerilerinin gelişmesi” gelişimin hangi ilkesiyle açıklanır?
Gelişim belirli bir sırayla ilerler
Gelişimde bireysel farklılıklar vardır.
Gelişimin hızı her dönemde farklıdır.
Gelişim genelden özele doğrudur.
Gelişimde bir süreklilik vardır.


60. Aşağıdakilerden hangisi ilkokul çağı çocuğunun gelişim görevlerinden birisidir?
Kendi kendine bakabilme becerisini geliştirme
Kendi kendine yemek yiyebilme
El-göz koordinasyonunu sağlamaya başlama
Yaşıtlarıyla iyi geçinme ve kişiler arası ilişkilerini geliştirme
Kendi duygusal bağımsızlığını elde etme


61. “Bireyin gelişim sürecinde her bir zaman diliminin kendine özgü gelişim özellikleri vardır” tanımıyla açıklanan kavram aşağıdakilerden hangisidir?
Kişilik
Dönem
Başarı
Gelişim
Olgunlaşma


62 .I. Duyusal-Motor Dönem
II. Somut işlemler Dönemi
III. İşlem öncesi Dönem
IV. Soyut işlemler dönemi
Piaget’in Zihinsel Gelişim Kuramı’na göre zihinsel gelişimin aşamaları nasıl sıralanır?
I, II, III, IV
IV, I, II, III
IV, III, II, I
I, III, II, IV
I, IV, III, II


63 .Nesnelerin sürekliliği kavramı aşağıdaki dönemlerden hangisinde kazanılır?
Duyusal-Motor dönem
İşlem öncesi dönem
Somut işlemler dönemi
Okul öncesi dönemi
İlkokul dönemi


64. “Kavrama ve problem çözme” yetenekleri aşağıdaki kavramlardan hangisiyle açıklanır?
Fiziksel
Duyuşsal
Bilişsel
Psiko-motor
Davranışsal


65. “Somut nesneler aracılığıyla problem çözebilir. Soyut kavramlar henüz gelişmemiştir.” İfadesi aşağıdaki yaş dönemlerinden hangisini açıklar?
3-6 yaş
2-6 yaş
2-4 yaş
7-11 yaş
11-14 yaş


66. Bir çocuğun oyun esnasında “boş fincandan kahve içmesi, boş tabaktan yemek yemesi” aşağıdaki oyun türlerinden hangisine girer?
Kurallı oyun
Paralel oyun
Sembolik oyun
Alıştırma oyun
Sosyal oyun


67.Aşağıdakilerden hangisi oyunun çocuğa sağladığı yararlardan birisi değildir?
Benmerkezlikten kurtulma
Yaratıcılığı geliştirme
Soyut düşünmeyi sağlama
Duygusal anlamda rahatlama
Zeka gelişimine katkı sağlama


68. “Çocuklar dili, çıkardıkları birtakım seslerin pekiştirilmesiyle öğrenirler” ifadesi aşağıdaki görüşlerden hangisiyle açıklanır?
Biyolojik görüş
Davranışsal görüş
Bilişsel görüş
Kalıtımsal görüş
Çevreci görüş


69.”0-6 yaş dönemindeki, anne-baba tutumları çocuğun yetişkinlikteki kişilik özelliklerini belirler” görüşü hangi yaklaşıma aittir?
Psikanalitik yaklaşım
Davranışçı yaklaşım
Bilişsel yaklaşım
Varoluşçu yaklaşım
Sosyal öğrenme yaklaşımı


70. Psikanalitik kurama göre, doğuştan var olan, sürekli talepte bulunan ve doyurulmayı isteyen biyolojik yönümüze ne ad verilir?
Ego
Süperego
Libido
İd
Bilinçaltı


71.Bireyin psikolojik olarak zorlandığı durumlarda ruh sağlığını koruyabilmek amacıyla kendi içinde ürettiği çözümlere ne ad verilir?
Süperego
Bilinçaltı
Savunma mekanizması
Problem çözme
İçgüdü


72.Bir çocuğun bir yandan dondurma yemek istemesi diğer yandan dondurmadan dolayı bademciklerinin ağrıyacağını düşünmesi hangi tür çatışmaya örnektir?
Yaklaşma-yaklaşma
Yaklaşma-kaçınma
Kaçınma-kaçınma
Kaçınma-yaklaşma
Tercih-red


73.Bitirmek zorunda olduğu bir raporun gerilimini eşine yansıtarak ona bağıran bir birey hangi savunma mekanizmasını kullanmaktadır?
Gerileme
Yüceltme
Yaklaşma
Kaçınma
Yön değiştirme


74.Bireyin yüksek olan saldırganlık enerjisini boks sporu ile ilgilenerek azaltmaya çalışması hangi savunma mekanizmasına örnektir?
Yüceltme
Gerileme
Ketleme
Yön değiştirme
Kaçınma


75.Ergenlikle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
Kızlar erkeklere göre daha erken gelişmeye başlar.
Erkekler kızlara göre daha erken gelişmeye başlar.
Erkekler ve kızlar aynı hızda ve zamanda gelişir.
Erkeklerin beden imgesi olumsuzdur.
Kızların beden imgesi bozuktur.


76.Aşağıdakilerden hangisi ergenlik döneminde yaşanan sakarlıkların nedenidir?
Kimlik karmaşası
Olumsuz beden imgesi
Beden gelişiminin hızlı oluşu
Soyut düşüncenin gelişimi
Zeka


77.Aşağıdakilerden hangisi insancıl psikoloji yaklaşımını benimser?
C.Rogers
E. Erikson
S. Freud
L. Kohlberg
J. Locke


78.Aşağıdakilerden hangisi “ideal benlik”kavramını açıklar?
Anne-babasının olmasını istediği kişi olabilmesi
Arkadaşlarının istediği gibi olma
Bireyin olmak istediklerine ilişkin yargısı
Toplumun beklentilerine karşılık verebilme
Öğretmenin istediği kişilikte olma


79. I. Anne-babanın olumlu tutumları
II. Bireyin anlaşıldığını hissetmesi
III. Bireye ön yargısız yaklaşım
IV. Ailenin koşulsuz sevgisi
V. Her yaptığının takdir edilmesi
Yukarıdakilerden hangisi olumlu benlik bilincinin oluşmasına etkide bulunmaz?
I B) II C) III D) IV E)V



80. “Yetişkin olaylar arasındaki ilişkileri kavrayıp bunlara dayalı çıkarımlar yapabilir” şeklinde ifade edilen bir özellik hangi düşünce dönemine aittir?
Somut işlemler
Soyut işlemler
İşlem öncesi dönem
Zihinsel işlemler
Duyusal-motor işlem


81. “Kendini gerçekleştirme” kavramını ilk kez ortaya atan kimdir?
J. Piaget
Rogers
Bandura
Maslow
Freud


82. Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisinin ilk basamağında hangi gereksinimler yer alır?
Fizyolojik-bedensel ihtiyaçlar
Güvenlik ihtiyacı
Ait olma ihtiyacı
Sevme-sevilme ihtiyacı
Statü kazanma ihtiyacı


83. Maslow’un gereksinimler hiyerarşisinin sıralamasına hangisi uygundur?
Fizyolojik-Güvenlik-kendini gerçekleştirme-sevgi-saygı
Fizyolojik-Güvenlik-sevgi-saygı-kendini gerçekleştirme
Fizyolojik-saygı-Güvenlik-saygı-kendini gerçekleştirme
Fizyolojik-sevgi-Güvenlik-saygı-kendini gerçekleştirme
Fizyolojik-Güvenlik-Saygı-kendini gerçekleştirme- sevgi


84. Yaşantısında ilk kez börülce gören bir çocuğun onu fasulye zannetmesi Piaget’in zihinsel gelişim kuramındaki hangi kavramla açıklanır?
Şema
Nesne sürekliliği
Korunum
Özümleme
Uyumsama


85. Aşağıdakilerden hangisi soyut işlem düşüncesinin bir özelliği olamaz?
Soyut kavramlarla düşünme
Tümevarımsal düşünme
Tümden gelimsel düşünme
Ben merkezci düşünme
Tek yönlü mantık yürütme


86. “İki bilinmeyenli denklem konusunu anlayabilmemiz için geçen yıl gördüğümüz matematik dersini tekrar etmemiz gerekecektir.” Sözleriyle öğretmen gelişimle ilgili hangi kavram vurgulamaktadır?
Büyüme
Olgunlaşma
Öğrenme
Hazırbulunuşluk
Gelişme


87. “Bu dönemde çocuğunuzun el becerilerini geliştirebileceği araçlarla oynamasını sağlayın. Bu onun için daha sonra telafi edilemez öğrenme fırsatları sunacaktır.” Sözleriyle öğretmen aşağıdaki gelişim etkenlerinden hangisini vurgulamaktadır?
Zaman
Kalıtım
Çevre
Kritik dönem
Yakınsal alan


88. Aşağıdakilerden hangisi çocukların basit anlamlı ve gramerli dil gelişimini kazandığı yaştır?
1 yaş
2 yaş
3 yaş
4 yaş
6 yaş


89. Öğrencilerin çeşitli araç-gereçler kullanarak birbirlerinden farklıda olsa bir şeyler üretebileceklerini görmelerine fırsat sağlayan ilköğretim ikinci sınıf öğretmeni Erikson’un psiko-sosyal gelişim kuramına göre; gelişim evrelerinde yaşanan hangi çatışmayı çözmeyi amaçlamaktadır?
Güvene karşı güvensizlik
Özerkliğe karşı kuşku
Girişime karşı suçluluk
Başarıya karşı aşağılık
Benlik bütünlüğüne karşı umutsuzluk


90. Aşağıdakilerden hangisi öğrenmeyi etkileyen faktörler ile ilgili olarak doğrudur?
Öğrenmenin gerçekleşmesinde, daha önceden deneyimli oluş yada konu ile tanışıklığın bulunması etkili değildir
Aşırı düzeyde uyarılmışlık düzeyi öğrenmeyi engeller
Öğrenmenin gerçekleşmesinde kişinin fizyolojik durumunun, sağlıklı olup olmamasının etkisi vardır.
Yaş ilerledikçe öğrenme hızı ve gücü artar.
Zeka düzeyi ile öğrenme arasında ilişki yoktur.


91.Aşağıdakilerden hangisi öğretme tanımıdır?
Kalıcı izli davranış değişikliğidir.
Davranışta meydana gelen sürekli değişmelerdir.
Öğrenmeyi sağlama ve rehberlik etme etkinliğidir.
Planlı ve programlı öğretme etkinliğidir.
Davranışta istendik yönde meydana gelen davranış değişikliğidir.


92.Edimsel koşullanma ile öğrenilen davranışların uzun süre pekiştirilmemesi sonucunda davranışın sıklığının giderek azalmasına ne denir?
Ceza
Koşullanma
Sönme
Olumlu pekiştirme
Olumsuz pekiştirme


93. Aşağıdakilerden hangisi edimsel koşullanmaya göre olumsuz pekiştirmeye örnektir?
Ödevini yapmayan öğrenciyi, öğretmenin azarlaması
Ödevini yapmayan öğrenciye, öğretmenin zayıf not vermesi
Ödevini yapan öğrenciye, öğretmenin yüksek not vermesi
Anne ve babası tarafından ders çalışması için baskı yapılan bir öğrencinin, bu baskılardan kaçmak için anneannesinin evinde kalması.
Ders çalışmayan bir öğrencinin cep telefonunun, anne ve babası tarafından elinden alınması.


94.Bir öğretmenin, öğrencilere, doğru yanıtladıkları her 4 soru için tam puan vermesi ne tür pekiştirmedir?
Sabit zaman aralıklı pekiştirme
Değişken aralıklı pekiştirme
Sürekli pekiştirme
Değişken oranlı pekiştirme
Sabit oranlı pekiştirme


95. Aşağıdakilerden hangisi pekiştireçlerin özellikleri ile ilgili olarak yanlıştır?
Pekiştireç mutlaka doğru bir davranış sonrasında verilmelidir.
Davranış değişikliği meydana getirmek için pekiştireç verilmesi gerekir.
Pekiştireçlerin değeri herkes için aynıdır.
Pekiştireçlerin ne zaman verileceği önemlidir.
Pekiştireç hangi davranış sonrasında verilirse, o davranışın, ortaya çıkma olasılığı fazladır.


96.Aşağıdakilerden hangisi davranışçı yaklaşımla bilişsel yaklaşım arasındaki temel farklılıklar ile ilgili olarak yanlıştır?
Davranışçı yaklaşıma göre davranış öğrenilmektedir. Bilişsel yaklaşıma göre ise, bilgi öğrenilmektedir.
Davranışçı yaklaşım, davranışa neden olan ve davranışı takip eden uyarıcıları gözleyerek öğrenmeyi açıklamaya çalışır. Bilişsel yaklaşım ise, kişinin uyarıcıyı algılaması ile birlikte kişide meydana gelen içsel süreçler ve öğrenmeyi etkileyen kişisel özellikleri açıklar.
Davranışçı yaklaşım, laboratuar ortamında, kontrollü deneylerle öğrenmeyi açıklayan genel kurallar ortaya koymaya çalışır. Bilişsel yaklaşım ise kişilerin doğal çevre içerisinde, değişik durumlarda nasıl öğrendikleri ile ilgili çalışmaları kapsar.
Davranışçı yaklaşıma göre, öğrenen kişi, uyarıcılarla etkileşimde bulunmak ve pekiştireç almak için aktif olmalıdır. Bilişsel yaklaşıma göre ise, öğrenen kişi, dikkatini kontrol edip, uyarıcıları seçip, uyarıcıları anlamlı biçime getirip kodlar ve böylece öğrenme sürecinde aktif olur.
Davranışçı yaklaşıma göre, dıştan verilen pekiştireçler öğrenen için yaptığı davranışın doğruluğu hakkında dönüt sağlar. Bilişsel yaklaşıma göre ise, pekiştireç davranışı kuvvetlendirir ve pekiştireçler öğrenmede önemli rol oynar.


97.Aşağıdakilerden hangisi kısa süreli belleğin işlevleri ile ilgili olarak yanlıştır?
Duyusal kayda yeni bilgi ile uzun süreli bellekte depolu olan eski bilgileri karşılaştırır, eşleştirir.
Uzun süreli bellekte örgütlenmiş olan bilgilerle yeni gelen bilgileri bütünleştirir.
Yeni gelen bilgileri eski bilgiler ile örgütleyerek saklar.
Yeni gelen bilgilerin sesli yada sessiz tekrar yolu ile kısa süreli bellekte kalmasını sağlar.
Uzun süreli bellekteki bilgileri etkin biçime getirip, örgütleyerek davranışa dönüştürür.


98. Aşağıdaki basamaklardan hangisi, yapılandırmacı yaklaşıma göre etkili bir öğrenmenin gerçekleşmesi için, öğrenme sürecinde yer alamaz.
Merak uyandırma ve planlama
Araştırma ve keşfetme
Ezberleme ve tekrarlama
Çözümleme ve derinleştirme
Paylaşma ve yaşantıya uygulama


99. “Organizmanın döllenmeden başlayarak bedensel, zihinsel, dilsel, duygusal, sosyal yönlerden belli koşulları olan en son aşamaya ulaşıncaya kadar sürekli ilerleme sağlayan değişimi” tanımında aşağıdaki kavramlardan hangisi açıklanmaktadır.
Büyüme
Gelişim
Hazır bulunuşluk
Öğrenme
Olgunlaşma


100. Çocuğun “araba” diyerek tek sözcüğü kullandığı fakat zihninde “ arabayı ver”, “araba nerede” gibi farklı anlamları ürettiği dil gelişimi, hangi dil gelişimi kavramıyla açıklanır?
Morgem
Sentaks
Fonem
Semantik
Söz dizimi


101. Evlerine gelen iki arkadaşından birine “O bana oyuncaklarını veriyor” diyerek, kendi oyuncaklarıyla oynamasına izin veren, diğerine ise “O beni oyuncaklarıyla oynatmıyor.” Diyerek izin vermeyen çocuk Kohlberg’in ahlaki gelişim aşamalarından hangisinin özelliğini göstermektedir?
Ceza ve itaat eğilimi
Saf çıkarcı eğilim
Kişiler arası uyum eğilimi
Kanun ve düzen eğilimi
Sosyal sözleşme eğilimi


102. Freud’un psiko-seksüel gelişim kuramına göre; çocukların daha çok aynı cinsten arkadaşları tercih ettikleri ve oyun grupları oluşturdukları, dönem aşağıdakilerden hangisidir?
Oral dönem
Anal dönem
Fallik dönem
Gizil dönem
Genital dönem


103. Organizmanın gözlenebilen ya da gözlenemeyen açık ya da örtük etkinliklerinin tümüne ne ad verilir ?
Yaşantı
Davranış
Öğrenme
Öğretme
Öğretim


104. Aşağıdakilerden hangisi öğrenmeyi etkileyen kişisel faktörlerden değildir?
Güdülenme
Öğretme yöntemi
Yaş
Fizyolojik durum
Önceki bilgiler


105. Aşağıdakilerden hangisi öğrenmedir?
Büyüme
Olgunlaşma
İlaç kullanımı ile meydana gelen davranış değişiklikleri
Refleksler
Bir dili konuşma


106. Aşağıdakilerden hangisi sabit zaman aralıklı pekiştirmeye örnektir?
Öğrencilere, her doğru yanıtında, yüksek puan verilmesi
Öğrencilerin teneffüse çıkması
Öğrencilere her dört doğru yanıtında, yüksek puan verilmesi
Öğrencilere, bazen üç bazen yedi doğru yanıttan sonra yüksek puan vermesi.
Öğrencilerin yanıtlarının, beklenmedik zamanlarda pekiştirilmesi.


107.Aşağıdakilerden hangisi öğrenme ürünü olan bir davranış olarak kabul edilebilir.
Alkol alan bir sürücünün araçta aşırı hız yapması.
Yüksek ateşli bir bireyin sayıklaması
Annenin bir köpeğin çocuğuna yaptığı saldırı karşısında onu korumaya çalışması
Yeni doğmuş bir çocuğun emmesi
Bir tiyatro oyununu sessizce izlemek.


108.Davranışçı öğrenme kuramına ilişkin olarak aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
J. Locke öğrenmede çevrenin önemi üzerinde durmuştur ve insanın zihnini boş bir levhaya benzetmiştir.
Başlangıçta nötr olan bir uyaranın, geçirilen yaşantılar sonucunda koşullu uyarıcı haline gelmesi ile klasik koşullanma gerçekleşir.
Gutrei öğrenmedeki tüm zihinsel öğeleri ret ederek öğrenmeyi uyaran-tepki ilişkisi olarak açıklar.
Thorhdiki öğrenmeyi bir problem çözme olarak ele alarak bireyin problemle karşılaştığında yaptığı çeşitli deneme-yanılma davranışlarıyla çözüm ürettiğini açıklamıştır..
Skinner öğrenme sürecinde uyarıcı ve tepki arasındaki bağın bireye olumlu haz vermesi gerektiği üzerinde durmuştur.


109.Bir öğrenci 1’den 100’e kadar birer ritmik saymayı öğrenmede zorlanmaktadır. Bu nedenle öğretmen öğrenciye önce 1 den 100’e kadar 10’ar saymayı, daha sonra 1’den 100’e kadar 5’er saymayı, sonra da 1’den 100’e kadar birer saymayı öğretmeye çalışmış ve her aşamada pekiştireç kullanarak öğrenmeyi sağlamıştır.
Öğretmenin kullandığı öğrenme yaklaşımı aşağıdakilerden hangisidir?
Sistematik duyarsızlaştırma
Şartlanma yoluyla öğrenme
Biçimlendirme
Deneme-yanılma yoluyla öğrenme
Olumlu transfer


110.Bir öğretmenin, arkadaşlarına göre okuma-yazmayı geç öğrenmiş bir öğrencisi sınıfta yeterince çalışmamakla suçlaması ve eleştirmesi gelişimin hangi özelliğine aykırı bir davranış olur?
Gelişim olgunlaşmayı da kapsar.
Gelişimde bireysel ayrılıklar vardır.
Farklı dönemlerde değişik gelişim alanları ön plana çıkar.
Gelişimde süreklilik vardır.
Gelişim kalıtsal özelliklerden etkilenir.


111. “Bireyin belli bir dönemde belli gelişim görevlerini gerçekleştirebilecek olgunluğa ulaşması ve öğrenme yoluyla bunları gerçekleştirebilecek düzeye erişmesi” açıklaması aşağıdaki kavramlardan hangisine aittir?
Gelişim görevi
Büyüme
Hazır bulunuşluk
Gelişme
Öğrenme


112.Okul-öncesi dönemlerdeki çocukların bedensel gelişim özellikleri göz önüne alındığında, bir okul öncesi eğitim kurumunda yapılan etkinliklerden hangisi doğru değildir?
Çocuğun geçirebileceği kazalara karşı önlem almak
Çocuğun öz-bakım becerilerini geliştirebilmesine yardımcı olmak
Çocukların devinim ihtiyaçlarını giderek ortamlar hazırlamak
Eğitim programlarında dinlenme zamanlarına yer vermek
Hareketsiz kalmalarını sağlayan etkinliklere zaman ayırmak



113.Piaget’in Bilişsel Gelişim kuramına göre, aşağıdaki özelliklerden hangisi somut işlemler döneminde kazanılır?
Nesne devamlılığının kazanılması
Tek yönlü mantık işletme
Maddenin görüntüsü değişse de özünün değişmeyeceğini bilme
Problemlere birden çok olası çözümler üretebilme
Akıl yürütme tümevarım ve tümdengelim kullanabilme



114.Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramına göre, soyut kavramları anlama, göreceli düşünme ve tümevarım-tümdengelim gibi zihinsel işlemler soyut işlemler döneminde başarılır. Buna göre aşağıdaki öğretmen davranışlarından hangisi uygun değildir?
İlköğretim 3. sınıf öğretmeninin öğrencileri ile insan hakları kavramını tartışması
İlköğretim ikinci sınıf öğretmeninin öğrencilerin öğretim araçları ile temasını sağlaması
Ortaöğretim öğretmeninin rehberlik saatinde öğrencilerle insan hakları konusunu tartışması
Ortaöğretim öğretmeninin öğrencilere bireylerin aynı olaylara farklı tepkiler verebileceklerini anlatması
İlköğretim 2. sınıf öğretmeninin işlemleri tersine çevirmeyi gerektiren sorular sorması



115. “5 yaşındaki bir çocuk abisinden sınıfta kalan şapkasını getirmesini ister. Abisi şapkan nerede? Sorunca çocuk abisinin şapkasının yerini bilmemesine şaşırır.
Çocuğun bu davranışı hangi bilişsel gelişim dönemi ve özelliği ile ilgilidir?
Duyusal-motor dönem, nesne devamlılığını kazanılması
İşlem öncesi dönem, kalıp yargılar
Somut işlemler dönemi, tersine çevirebilirlik
İşlem öncesi dönem, ben merkezcilik
Somut işlemler dönemi, çoklu sınıflama yapabilme



116.Kohlberg’in ahlak gelişim kuramına göre aşağıdakilerden hangisi geleneksel düzeyin özelliklerindendir?
Temel güdü kuralı koyan otoriteye uymadır.
Başkaları ile ancak çıkar ilişkisi söz konusu olduğunda ilgilenilir.
Ahlaki değerlendirmelerde insan hakları göz önünde bulundurulur.
Arkadaş grubunun onayı önemlidir.
Kuralların ihtiyaç ve koşullara uygun olarak değişebileceğini düşünür.



117.Kohlberg’in ahlak gelişimi kuramına göre otoritenin, kuralların irdelendiği ve sorguladığı dönem aşağıdakilerden hangisidir?
İyi çocuk eğitimi
Kanun ve düzen eğitimi
İtaat ve ceza eğitimi
Saf ve çıkarcı eğitim
Toplumsal sözleşme ve uyum dönemi



118.Kohlberg’in ahlak gelişim kuramına göre polis yokken kırmızı ışıkta karşıdan karşıya geçmekte bir sakınca görmeyen bir birey hangi döneme ait bir davranışta bulunmuş olur?
İtaat ve ceza eğilimi
Saf çıkarcı eğitim
İyi çocuk eğilimi
Kanun ve düzen eğilimi
Gelenek sonrası düzey



119.Kohlberg’in Ahlak gelişimi kuramı ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Gelenek sonrası düzeye az sayıda birey ulaşır.
Kohlberg ahlak gelişimi üç büyük düzeyde ele almıştır.
Yapılan araştırmalara göre yetişkinlerin çoğu geleneksel düzeydedir.
Her ahlak gelişimi düzeyi kendi içinde iki döneme ayrılır.
Gelenek öncesi düzeyde sadece çocuklar bulunurlar



120. Kohlberg’in Ahlak Gelişimi dönemlerinden hangisinde birey yasaların toplum yararına uygun olarak çoğunluk tarafından konması gerektiğine ve gerekirse değiştirilebileceğine inanır.
İtaat ve ceza eğilimi
İyi çocuk eğilimi
Özerk dönem
Kanun ve düzen eğilimi
Sosyal anlaşmalara ve yasalara uyma eğilimi
--------------Tualimforum İmzam--------------
Aksini Belirtmediğim Takdirde Yazdığım Konular ALINTIDIR



Liseler - Anadolu Liseleri - Fen Liseleri

Anaokulu - İlköğretim

Sınav Soruları ve Ders Notları
SERDEM isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 13.04.08, 15:57   #3 (permalink)
Kullanıcı Profili
S.Moderators
 
SERDEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 7.685
Konular: 6909
Puan Grafiği
Rep Puanı:11076
Rep Gücü:20
RD:SERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 47
464 Mesajına 935 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Eğitim Bilimleri Deneme Test 1 CEVAP ANAHTARI

--------------Tualimforum İmzam--------------
Aksini Belirtmediğim Takdirde Yazdığım Konular ALINTIDIR



Liseler - Anadolu Liseleri - Fen Liseleri

Anaokulu - İlköğretim

Sınav Soruları ve Ders Notları
SERDEM isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
bilimleri, deneme, egitim, test


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar son Mesaj
Eğitim Bilimleri Deneme Sınavı SERDEM Kpss Sınavı Ders Notları 0 20.06.12 00:31
Kpss Eğitim Bilimleri Ögrenme Psikolojisi Test Soruları ve Cevapları ASYA Kpss Sınavı Ders Notları 0 18.05.11 03:07
Kpss Eğitim Bilimleri Deneme Soru Cevaplar SERDEM Kpss Sınavı Ders Notları 0 26.05.09 06:44
Kpss Eğitim Bilimleri Yaprak Testleri Soru ve Cevapları (Toplam 56 Test) SERDEM Kpss Sınavı Ders Notları 0 26.05.09 06:36
Eğitim Bilimleri Deneme Test 2 SERDEM Sınav Soruları ve Ders Notları 2 13.04.08 16:06


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 16:30 .


Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2