Tekil Mesaj gösterimi
Alt 13.04.08, 15:55   #2 (permalink)
Kullanıcı Profili
SERDEM
S.Moderators
 
SERDEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 7.687
Konular: 6910
Puan Grafiği
Rep Puanı:11076
Rep Gücü:20
RD:SERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 47
464 Mesajına 935 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Eğitim Bilimleri Deneme Test 1

51. “5 aylık bebeğin oyuncağını gözünün önünde örtünün altına sakalarsak bebek oyuncağını aramaya kalkışmaz”.Bu durum hangi kavramın gelişmemiş olmasıyla açıklanır?
Özümleme
Korunum

Benmerkezlik
Odaklaşma
Nesnenin sürekliliği


52.İşlem öncesi dönemde bir çocuğun oyuncak ayısına bir isim vermesi ve onunla canlı bir varlıkmış gibi konuşması aşağıdakilerden hangisi ile açıklanır?
Ben merkezci olması
Oyun oynamayı sevmesi
Kardeşinin olmaması
İlgi çekmek istemesi
Animizm


53.“Birey yaşamı boyunca çeşitli gelişim dönemlerinden geçmektedir. Her dönem kendi içerisinde bir çatışma barındırır.”İlkesini öne süren kuram aşağıdakilerden hangisidir?
Sosyal öğrenme kuramı
Psiko-sosyal gelişim kuramı
Psiko-seksüel gelişim kuramı
Ahlak gelişim kuramı
Zihinsel gelişim kuramı


54. Aşağıdakilerden hangisi ergenlikte kimlik bunalımına yol açmaz?
Cinsel rollerdeki değişmeler
Bilişsel alanda farklılıklar
Okulda başarılı olma
Meslek seçimine yönelme
Ben-merkezci düşüncenin yeniden ortaya çıkması


55.Bireyin kendi cinsiyetini reddetmeden eril ve dişil özelliklerini potansiyeller ölçüsünde taşımasına ne ad verilir?
Cinsel kimlik
Androjeni
Ben merkezcilik
Kimlik karmaşası
Cinsiyet tiplemesi


56.Aşağıdakilerden hangisi sadece vücuttaki fiziksel artışı ifade eder?
Olgunlaşma
Güdülenme
Gelişme
Büyüme
Kalıtım


57. Genotip kavramını aşağıdaki cümlelerden hangisi açıklar?
Bireyin bedensel büyümesini ifade eden bir kavramdır.
Öğrenme sonucu bireyin davranışlarında olan değişikliklerdir.
Bireyin kalıtımsal yapısını oluşturan genlerin bütünüdür.
Hücrelerdeki kimyasal olayların sonucu ortaya çıkan değişikliklerdir.
Bireyin fiziksel değişimini ifade eden bir kavramdır.


58.Bireyin gelişiminde çevrenin çok önemli bir rol oynadığını ve insan zihninin boş bir levhaya benzediğini ilk kez ortaya atan bilim adamı aşağıdakilerden hangisidir?
Watson
Skinner
Locke
Thorndike
Freud


59. “Çocuğun önce kaba hareketleri öğrenip daha sonra el becerilerinin gelişmesi” gelişimin hangi ilkesiyle açıklanır?
Gelişim belirli bir sırayla ilerler
Gelişimde bireysel farklılıklar vardır.
Gelişimin hızı her dönemde farklıdır.
Gelişim genelden özele doğrudur.
Gelişimde bir süreklilik vardır.


60. Aşağıdakilerden hangisi ilkokul çağı çocuğunun gelişim görevlerinden birisidir?
Kendi kendine bakabilme becerisini geliştirme
Kendi kendine yemek yiyebilme
El-göz koordinasyonunu sağlamaya başlama
Yaşıtlarıyla iyi geçinme ve kişiler arası ilişkilerini geliştirme
Kendi duygusal bağımsızlığını elde etme


61. “Bireyin gelişim sürecinde her bir zaman diliminin kendine özgü gelişim özellikleri vardır” tanımıyla açıklanan kavram aşağıdakilerden hangisidir?
Kişilik
Dönem
Başarı
Gelişim
Olgunlaşma


62 .I. Duyusal-Motor Dönem
II. Somut işlemler Dönemi
III. İşlem öncesi Dönem
IV. Soyut işlemler dönemi
Piaget’in Zihinsel Gelişim Kuramı’na göre zihinsel gelişimin aşamaları nasıl sıralanır?
I, II, III, IV
IV, I, II, III
IV, III, II, I
I, III, II, IV
I, IV, III, II


63 .Nesnelerin sürekliliği kavramı aşağıdaki dönemlerden hangisinde kazanılır?
Duyusal-Motor dönem
İşlem öncesi dönem
Somut işlemler dönemi
Okul öncesi dönemi
İlkokul dönemi


64. “Kavrama ve problem çözme” yetenekleri aşağıdaki kavramlardan hangisiyle açıklanır?
Fiziksel
Duyuşsal
Bilişsel
Psiko-motor
Davranışsal


65. “Somut nesneler aracılığıyla problem çözebilir. Soyut kavramlar henüz gelişmemiştir.” İfadesi aşağıdaki yaş dönemlerinden hangisini açıklar?
3-6 yaş
2-6 yaş
2-4 yaş
7-11 yaş
11-14 yaş


66. Bir çocuğun oyun esnasında “boş fincandan kahve içmesi, boş tabaktan yemek yemesi” aşağıdaki oyun türlerinden hangisine girer?
Kurallı oyun
Paralel oyun
Sembolik oyun
Alıştırma oyun
Sosyal oyun


67.Aşağıdakilerden hangisi oyunun çocuğa sağladığı yararlardan birisi değildir?
Benmerkezlikten kurtulma
Yaratıcılığı geliştirme
Soyut düşünmeyi sağlama
Duygusal anlamda rahatlama
Zeka gelişimine katkı sağlama


68. “Çocuklar dili, çıkardıkları birtakım seslerin pekiştirilmesiyle öğrenirler” ifadesi aşağıdaki görüşlerden hangisiyle açıklanır?
Biyolojik görüş
Davranışsal görüş
Bilişsel görüş
Kalıtımsal görüş
Çevreci görüş


69.”0-6 yaş dönemindeki, anne-baba tutumları çocuğun yetişkinlikteki kişilik özelliklerini belirler” görüşü hangi yaklaşıma aittir?
Psikanalitik yaklaşım
Davranışçı yaklaşım
Bilişsel yaklaşım
Varoluşçu yaklaşım
Sosyal öğrenme yaklaşımı


70. Psikanalitik kurama göre, doğuştan var olan, sürekli talepte bulunan ve doyurulmayı isteyen biyolojik yönümüze ne ad verilir?
Ego
Süperego
Libido
İd
Bilinçaltı


71.Bireyin psikolojik olarak zorlandığı durumlarda ruh sağlığını koruyabilmek amacıyla kendi içinde ürettiği çözümlere ne ad verilir?
Süperego
Bilinçaltı
Savunma mekanizması
Problem çözme
İçgüdü


72.Bir çocuğun bir yandan dondurma yemek istemesi diğer yandan dondurmadan dolayı bademciklerinin ağrıyacağını düşünmesi hangi tür çatışmaya örnektir?
Yaklaşma-yaklaşma
Yaklaşma-kaçınma
Kaçınma-kaçınma
Kaçınma-yaklaşma
Tercih-red


73.Bitirmek zorunda olduğu bir raporun gerilimini eşine yansıtarak ona bağıran bir birey hangi savunma mekanizmasını kullanmaktadır?
Gerileme
Yüceltme
Yaklaşma
Kaçınma
Yön değiştirme


74.Bireyin yüksek olan saldırganlık enerjisini boks sporu ile ilgilenerek azaltmaya çalışması hangi savunma mekanizmasına örnektir?
Yüceltme
Gerileme
Ketleme
Yön değiştirme
Kaçınma


75.Ergenlikle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
Kızlar erkeklere göre daha erken gelişmeye başlar.
Erkekler kızlara göre daha erken gelişmeye başlar.
Erkekler ve kızlar aynı hızda ve zamanda gelişir.
Erkeklerin beden imgesi olumsuzdur.
Kızların beden imgesi bozuktur.


76.Aşağıdakilerden hangisi ergenlik döneminde yaşanan sakarlıkların nedenidir?
Kimlik karmaşası
Olumsuz beden imgesi
Beden gelişiminin hızlı oluşu
Soyut düşüncenin gelişimi
Zeka


77.Aşağıdakilerden hangisi insancıl psikoloji yaklaşımını benimser?
C.Rogers
E. Erikson
S. Freud
L. Kohlberg
J. Locke


78.Aşağıdakilerden hangisi “ideal benlik”kavramını açıklar?
Anne-babasının olmasını istediği kişi olabilmesi
Arkadaşlarının istediği gibi olma
Bireyin olmak istediklerine ilişkin yargısı
Toplumun beklentilerine karşılık verebilme
Öğretmenin istediği kişilikte olma


79. I. Anne-babanın olumlu tutumları
II. Bireyin anlaşıldığını hissetmesi
III. Bireye ön yargısız yaklaşım
IV. Ailenin koşulsuz sevgisi
V. Her yaptığının takdir edilmesi
Yukarıdakilerden hangisi olumlu benlik bilincinin oluşmasına etkide bulunmaz?
I B) II C) III D) IV E)V



80. “Yetişkin olaylar arasındaki ilişkileri kavrayıp bunlara dayalı çıkarımlar yapabilir” şeklinde ifade edilen bir özellik hangi düşünce dönemine aittir?
Somut işlemler
Soyut işlemler
İşlem öncesi dönem
Zihinsel işlemler
Duyusal-motor işlem


81. “Kendini gerçekleştirme” kavramını ilk kez ortaya atan kimdir?
J. Piaget
Rogers
Bandura
Maslow
Freud


82. Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisinin ilk basamağında hangi gereksinimler yer alır?
Fizyolojik-bedensel ihtiyaçlar
Güvenlik ihtiyacı
Ait olma ihtiyacı
Sevme-sevilme ihtiyacı
Statü kazanma ihtiyacı


83. Maslow’un gereksinimler hiyerarşisinin sıralamasına hangisi uygundur?
Fizyolojik-Güvenlik-kendini gerçekleştirme-sevgi-saygı
Fizyolojik-Güvenlik-sevgi-saygı-kendini gerçekleştirme
Fizyolojik-saygı-Güvenlik-saygı-kendini gerçekleştirme
Fizyolojik-sevgi-Güvenlik-saygı-kendini gerçekleştirme
Fizyolojik-Güvenlik-Saygı-kendini gerçekleştirme- sevgi


84. Yaşantısında ilk kez börülce gören bir çocuğun onu fasulye zannetmesi Piaget’in zihinsel gelişim kuramındaki hangi kavramla açıklanır?
Şema
Nesne sürekliliği
Korunum
Özümleme
Uyumsama


85. Aşağıdakilerden hangisi soyut işlem düşüncesinin bir özelliği olamaz?
Soyut kavramlarla düşünme
Tümevarımsal düşünme
Tümden gelimsel düşünme
Ben merkezci düşünme
Tek yönlü mantık yürütme


86. “İki bilinmeyenli denklem konusunu anlayabilmemiz için geçen yıl gördüğümüz matematik dersini tekrar etmemiz gerekecektir.” Sözleriyle öğretmen gelişimle ilgili hangi kavram vurgulamaktadır?
Büyüme
Olgunlaşma
Öğrenme
Hazırbulunuşluk
Gelişme


87. “Bu dönemde çocuğunuzun el becerilerini geliştirebileceği araçlarla oynamasını sağlayın. Bu onun için daha sonra telafi edilemez öğrenme fırsatları sunacaktır.” Sözleriyle öğretmen aşağıdaki gelişim etkenlerinden hangisini vurgulamaktadır?
Zaman
Kalıtım
Çevre
Kritik dönem
Yakınsal alan


88. Aşağıdakilerden hangisi çocukların basit anlamlı ve gramerli dil gelişimini kazandığı yaştır?
1 yaş
2 yaş
3 yaş
4 yaş
6 yaş


89. Öğrencilerin çeşitli araç-gereçler kullanarak birbirlerinden farklıda olsa bir şeyler üretebileceklerini görmelerine fırsat sağlayan ilköğretim ikinci sınıf öğretmeni Erikson’un psiko-sosyal gelişim kuramına göre; gelişim evrelerinde yaşanan hangi çatışmayı çözmeyi amaçlamaktadır?
Güvene karşı güvensizlik
Özerkliğe karşı kuşku
Girişime karşı suçluluk
Başarıya karşı aşağılık
Benlik bütünlüğüne karşı umutsuzluk


90. Aşağıdakilerden hangisi öğrenmeyi etkileyen faktörler ile ilgili olarak doğrudur?
Öğrenmenin gerçekleşmesinde, daha önceden deneyimli oluş yada konu ile tanışıklığın bulunması etkili değildir
Aşırı düzeyde uyarılmışlık düzeyi öğrenmeyi engeller
Öğrenmenin gerçekleşmesinde kişinin fizyolojik durumunun, sağlıklı olup olmamasının etkisi vardır.
Yaş ilerledikçe öğrenme hızı ve gücü artar.
Zeka düzeyi ile öğrenme arasında ilişki yoktur.


91.Aşağıdakilerden hangisi öğretme tanımıdır?
Kalıcı izli davranış değişikliğidir.
Davranışta meydana gelen sürekli değişmelerdir.
Öğrenmeyi sağlama ve rehberlik etme etkinliğidir.
Planlı ve programlı öğretme etkinliğidir.
Davranışta istendik yönde meydana gelen davranış değişikliğidir.


92.Edimsel koşullanma ile öğrenilen davranışların uzun süre pekiştirilmemesi sonucunda davranışın sıklığının giderek azalmasına ne denir?
Ceza
Koşullanma
Sönme
Olumlu pekiştirme
Olumsuz pekiştirme


93. Aşağıdakilerden hangisi edimsel koşullanmaya göre olumsuz pekiştirmeye örnektir?
Ödevini yapmayan öğrenciyi, öğretmenin azarlaması
Ödevini yapmayan öğrenciye, öğretmenin zayıf not vermesi
Ödevini yapan öğrenciye, öğretmenin yüksek not vermesi
Anne ve babası tarafından ders çalışması için baskı yapılan bir öğrencinin, bu baskılardan kaçmak için anneannesinin evinde kalması.
Ders çalışmayan bir öğrencinin cep telefonunun, anne ve babası tarafından elinden alınması.


94.Bir öğretmenin, öğrencilere, doğru yanıtladıkları her 4 soru için tam puan vermesi ne tür pekiştirmedir?
Sabit zaman aralıklı pekiştirme
Değişken aralıklı pekiştirme
Sürekli pekiştirme
Değişken oranlı pekiştirme
Sabit oranlı pekiştirme


95. Aşağıdakilerden hangisi pekiştireçlerin özellikleri ile ilgili olarak yanlıştır?
Pekiştireç mutlaka doğru bir davranış sonrasında verilmelidir.
Davranış değişikliği meydana getirmek için pekiştireç verilmesi gerekir.
Pekiştireçlerin değeri herkes için aynıdır.
Pekiştireçlerin ne zaman verileceği önemlidir.
Pekiştireç hangi davranış sonrasında verilirse, o davranışın, ortaya çıkma olasılığı fazladır.


96.Aşağıdakilerden hangisi davranışçı yaklaşımla bilişsel yaklaşım arasındaki temel farklılıklar ile ilgili olarak yanlıştır?
Davranışçı yaklaşıma göre davranış öğrenilmektedir. Bilişsel yaklaşıma göre ise, bilgi öğrenilmektedir.
Davranışçı yaklaşım, davranışa neden olan ve davranışı takip eden uyarıcıları gözleyerek öğrenmeyi açıklamaya çalışır. Bilişsel yaklaşım ise, kişinin uyarıcıyı algılaması ile birlikte kişide meydana gelen içsel süreçler ve öğrenmeyi etkileyen kişisel özellikleri açıklar.
Davranışçı yaklaşım, laboratuar ortamında, kontrollü deneylerle öğrenmeyi açıklayan genel kurallar ortaya koymaya çalışır. Bilişsel yaklaşım ise kişilerin doğal çevre içerisinde, değişik durumlarda nasıl öğrendikleri ile ilgili çalışmaları kapsar.
Davranışçı yaklaşıma göre, öğrenen kişi, uyarıcılarla etkileşimde bulunmak ve pekiştireç almak için aktif olmalıdır. Bilişsel yaklaşıma göre ise, öğrenen kişi, dikkatini kontrol edip, uyarıcıları seçip, uyarıcıları anlamlı biçime getirip kodlar ve böylece öğrenme sürecinde aktif olur.
Davranışçı yaklaşıma göre, dıştan verilen pekiştireçler öğrenen için yaptığı davranışın doğruluğu hakkında dönüt sağlar. Bilişsel yaklaşıma göre ise, pekiştireç davranışı kuvvetlendirir ve pekiştireçler öğrenmede önemli rol oynar.


97.Aşağıdakilerden hangisi kısa süreli belleğin işlevleri ile ilgili olarak yanlıştır?
Duyusal kayda yeni bilgi ile uzun süreli bellekte depolu olan eski bilgileri karşılaştırır, eşleştirir.
Uzun süreli bellekte örgütlenmiş olan bilgilerle yeni gelen bilgileri bütünleştirir.
Yeni gelen bilgileri eski bilgiler ile örgütleyerek saklar.
Yeni gelen bilgilerin sesli yada sessiz tekrar yolu ile kısa süreli bellekte kalmasını sağlar.
Uzun süreli bellekteki bilgileri etkin biçime getirip, örgütleyerek davranışa dönüştürür.


98. Aşağıdaki basamaklardan hangisi, yapılandırmacı yaklaşıma göre etkili bir öğrenmenin gerçekleşmesi için, öğrenme sürecinde yer alamaz.
Merak uyandırma ve planlama
Araştırma ve keşfetme
Ezberleme ve tekrarlama
Çözümleme ve derinleştirme
Paylaşma ve yaşantıya uygulama


99. “Organizmanın döllenmeden başlayarak bedensel, zihinsel, dilsel, duygusal, sosyal yönlerden belli koşulları olan en son aşamaya ulaşıncaya kadar sürekli ilerleme sağlayan değişimi” tanımında aşağıdaki kavramlardan hangisi açıklanmaktadır.
Büyüme
Gelişim
Hazır bulunuşluk
Öğrenme
Olgunlaşma


100. Çocuğun “araba” diyerek tek sözcüğü kullandığı fakat zihninde “ arabayı ver”, “araba nerede” gibi farklı anlamları ürettiği dil gelişimi, hangi dil gelişimi kavramıyla açıklanır?
Morgem
Sentaks
Fonem
Semantik
Söz dizimi


101. Evlerine gelen iki arkadaşından birine “O bana oyuncaklarını veriyor” diyerek, kendi oyuncaklarıyla oynamasına izin veren, diğerine ise “O beni oyuncaklarıyla oynatmıyor.” Diyerek izin vermeyen çocuk Kohlberg’in ahlaki gelişim aşamalarından hangisinin özelliğini göstermektedir?
Ceza ve itaat eğilimi
Saf çıkarcı eğilim
Kişiler arası uyum eğilimi
Kanun ve düzen eğilimi
Sosyal sözleşme eğilimi


102. Freud’un psiko-seksüel gelişim kuramına göre; çocukların daha çok aynı cinsten arkadaşları tercih ettikleri ve oyun grupları oluşturdukları, dönem aşağıdakilerden hangisidir?
Oral dönem
Anal dönem
Fallik dönem
Gizil dönem
Genital dönem


103. Organizmanın gözlenebilen ya da gözlenemeyen açık ya da örtük etkinliklerinin tümüne ne ad verilir ?
Yaşantı
Davranış
Öğrenme
Öğretme
Öğretim


104. Aşağıdakilerden hangisi öğrenmeyi etkileyen kişisel faktörlerden değildir?
Güdülenme
Öğretme yöntemi
Yaş
Fizyolojik durum
Önceki bilgiler


105. Aşağıdakilerden hangisi öğrenmedir?
Büyüme
Olgunlaşma
İlaç kullanımı ile meydana gelen davranış değişiklikleri
Refleksler
Bir dili konuşma


106. Aşağıdakilerden hangisi sabit zaman aralıklı pekiştirmeye örnektir?
Öğrencilere, her doğru yanıtında, yüksek puan verilmesi
Öğrencilerin teneffüse çıkması
Öğrencilere her dört doğru yanıtında, yüksek puan verilmesi
Öğrencilere, bazen üç bazen yedi doğru yanıttan sonra yüksek puan vermesi.
Öğrencilerin yanıtlarının, beklenmedik zamanlarda pekiştirilmesi.


107.Aşağıdakilerden hangisi öğrenme ürünü olan bir davranış olarak kabul edilebilir.
Alkol alan bir sürücünün araçta aşırı hız yapması.
Yüksek ateşli bir bireyin sayıklaması
Annenin bir köpeğin çocuğuna yaptığı saldırı karşısında onu korumaya çalışması
Yeni doğmuş bir çocuğun emmesi
Bir tiyatro oyununu sessizce izlemek.


108.Davranışçı öğrenme kuramına ilişkin olarak aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
J. Locke öğrenmede çevrenin önemi üzerinde durmuştur ve insanın zihnini boş bir levhaya benzetmiştir.
Başlangıçta nötr olan bir uyaranın, geçirilen yaşantılar sonucunda koşullu uyarıcı haline gelmesi ile klasik koşullanma gerçekleşir.
Gutrei öğrenmedeki tüm zihinsel öğeleri ret ederek öğrenmeyi uyaran-tepki ilişkisi olarak açıklar.
Thorhdiki öğrenmeyi bir problem çözme olarak ele alarak bireyin problemle karşılaştığında yaptığı çeşitli deneme-yanılma davranışlarıyla çözüm ürettiğini açıklamıştır..
Skinner öğrenme sürecinde uyarıcı ve tepki arasındaki bağın bireye olumlu haz vermesi gerektiği üzerinde durmuştur.


109.Bir öğrenci 1’den 100’e kadar birer ritmik saymayı öğrenmede zorlanmaktadır. Bu nedenle öğretmen öğrenciye önce 1 den 100’e kadar 10’ar saymayı, daha sonra 1’den 100’e kadar 5’er saymayı, sonra da 1’den 100’e kadar birer saymayı öğretmeye çalışmış ve her aşamada pekiştireç kullanarak öğrenmeyi sağlamıştır.
Öğretmenin kullandığı öğrenme yaklaşımı aşağıdakilerden hangisidir?
Sistematik duyarsızlaştırma
Şartlanma yoluyla öğrenme
Biçimlendirme
Deneme-yanılma yoluyla öğrenme
Olumlu transfer


110.Bir öğretmenin, arkadaşlarına göre okuma-yazmayı geç öğrenmiş bir öğrencisi sınıfta yeterince çalışmamakla suçlaması ve eleştirmesi gelişimin hangi özelliğine aykırı bir davranış olur?
Gelişim olgunlaşmayı da kapsar.
Gelişimde bireysel ayrılıklar vardır.
Farklı dönemlerde değişik gelişim alanları ön plana çıkar.
Gelişimde süreklilik vardır.
Gelişim kalıtsal özelliklerden etkilenir.


111. “Bireyin belli bir dönemde belli gelişim görevlerini gerçekleştirebilecek olgunluğa ulaşması ve öğrenme yoluyla bunları gerçekleştirebilecek düzeye erişmesi” açıklaması aşağıdaki kavramlardan hangisine aittir?
Gelişim görevi
Büyüme
Hazır bulunuşluk
Gelişme
Öğrenme


112.Okul-öncesi dönemlerdeki çocukların bedensel gelişim özellikleri göz önüne alındığında, bir okul öncesi eğitim kurumunda yapılan etkinliklerden hangisi doğru değildir?
Çocuğun geçirebileceği kazalara karşı önlem almak
Çocuğun öz-bakım becerilerini geliştirebilmesine yardımcı olmak
Çocukların devinim ihtiyaçlarını giderek ortamlar hazırlamak
Eğitim programlarında dinlenme zamanlarına yer vermek
Hareketsiz kalmalarını sağlayan etkinliklere zaman ayırmak



113.Piaget’in Bilişsel Gelişim kuramına göre, aşağıdaki özelliklerden hangisi somut işlemler döneminde kazanılır?
Nesne devamlılığının kazanılması
Tek yönlü mantık işletme
Maddenin görüntüsü değişse de özünün değişmeyeceğini bilme
Problemlere birden çok olası çözümler üretebilme
Akıl yürütme tümevarım ve tümdengelim kullanabilme



114.Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramına göre, soyut kavramları anlama, göreceli düşünme ve tümevarım-tümdengelim gibi zihinsel işlemler soyut işlemler döneminde başarılır. Buna göre aşağıdaki öğretmen davranışlarından hangisi uygun değildir?
İlköğretim 3. sınıf öğretmeninin öğrencileri ile insan hakları kavramını tartışması
İlköğretim ikinci sınıf öğretmeninin öğrencilerin öğretim araçları ile temasını sağlaması
Ortaöğretim öğretmeninin rehberlik saatinde öğrencilerle insan hakları konusunu tartışması
Ortaöğretim öğretmeninin öğrencilere bireylerin aynı olaylara farklı tepkiler verebileceklerini anlatması
İlköğretim 2. sınıf öğretmeninin işlemleri tersine çevirmeyi gerektiren sorular sorması



115. “5 yaşındaki bir çocuk abisinden sınıfta kalan şapkasını getirmesini ister. Abisi şapkan nerede? Sorunca çocuk abisinin şapkasının yerini bilmemesine şaşırır.
Çocuğun bu davranışı hangi bilişsel gelişim dönemi ve özelliği ile ilgilidir?
Duyusal-motor dönem, nesne devamlılığını kazanılması
İşlem öncesi dönem, kalıp yargılar
Somut işlemler dönemi, tersine çevirebilirlik
İşlem öncesi dönem, ben merkezcilik
Somut işlemler dönemi, çoklu sınıflama yapabilme



116.Kohlberg’in ahlak gelişim kuramına göre aşağıdakilerden hangisi geleneksel düzeyin özelliklerindendir?
Temel güdü kuralı koyan otoriteye uymadır.
Başkaları ile ancak çıkar ilişkisi söz konusu olduğunda ilgilenilir.
Ahlaki değerlendirmelerde insan hakları göz önünde bulundurulur.
Arkadaş grubunun onayı önemlidir.
Kuralların ihtiyaç ve koşullara uygun olarak değişebileceğini düşünür.



117.Kohlberg’in ahlak gelişimi kuramına göre otoritenin, kuralların irdelendiği ve sorguladığı dönem aşağıdakilerden hangisidir?
İyi çocuk eğitimi
Kanun ve düzen eğitimi
İtaat ve ceza eğitimi
Saf ve çıkarcı eğitim
Toplumsal sözleşme ve uyum dönemi



118.Kohlberg’in ahlak gelişim kuramına göre polis yokken kırmızı ışıkta karşıdan karşıya geçmekte bir sakınca görmeyen bir birey hangi döneme ait bir davranışta bulunmuş olur?
İtaat ve ceza eğilimi
Saf çıkarcı eğitim
İyi çocuk eğilimi
Kanun ve düzen eğilimi
Gelenek sonrası düzey



119.Kohlberg’in Ahlak gelişimi kuramı ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Gelenek sonrası düzeye az sayıda birey ulaşır.
Kohlberg ahlak gelişimi üç büyük düzeyde ele almıştır.
Yapılan araştırmalara göre yetişkinlerin çoğu geleneksel düzeydedir.
Her ahlak gelişimi düzeyi kendi içinde iki döneme ayrılır.
Gelenek öncesi düzeyde sadece çocuklar bulunurlar



120. Kohlberg’in Ahlak Gelişimi dönemlerinden hangisinde birey yasaların toplum yararına uygun olarak çoğunluk tarafından konması gerektiğine ve gerekirse değiştirilebileceğine inanır.
İtaat ve ceza eğilimi
İyi çocuk eğilimi
Özerk dönem
Kanun ve düzen eğilimi
Sosyal anlaşmalara ve yasalara uyma eğilimi
--------------Tualimforum İmzam--------------
Aksini Belirtmediğim Takdirde Yazdığım Konular ALINTIDIR



Liseler - Anadolu Liseleri - Fen Liseleri

Anaokulu - İlköğretim

Sınav Soruları ve Ders Notları
SERDEM isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla