Tekil Mesaj gösterimi
Alt 18.11.08, 19:32   #2 (permalink)
Kullanıcı Profili
Renklerin Dansı
Delta Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Nov 2008
Mesajlar: 561
Konular: 497
Puan Grafiği
Rep Puanı:1952
Rep Gücü:0
RD:Renklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant futureRenklerin Dansı has a brilliant future
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 3
26 Mesajına 86 Kere Teşekkür Edlidi
:
Arrow Çağdaş Türk Resim Sanatını Oluşturan Etkenler ve Yönelişler


Cihat Burak: Eğlenenler. 140x140cm. Tual üzerine yağlı boya. Ankara Resim ve Heykel Müzesi.

Naif bir resim .Resme ikiye bölünmüş havası veren alt bölümde seyirciler, üst bölümde sahnedekileri birleştiren ortadaki pasta ve şarkıcı olmazsa iki ayrı resim gibi algılanacak.


Cihat Burak: Ozanın Ölümü. 100x200cm. Tual üzerine yağlı boya. Özel koleksiyon.

Üç bölümden oluşmuş bir resim.


Hüseyin Yüce. Ağaçlar. 49x70cm. Duralit üzerine yağlı boya. Özel koleksiyon.

Naif. bir tarzda yapılmış bir resim.


Fahir Aksoy: Manzara. Tual üzerine yağlı boya. Özel koleksiyon.

Bir naif duyarlılığıyla yapılmış, çok ince bir işçilikle sonuçlandırılmış bir manzara.


Neşet Günal. Kör Hasan’ın Oğlu: 84’5x185cm. Tual üzerine yağlı boya. İstanbul Resim ve Heykel Müzesi.

Resimlerin insanı temel öğe olarak alır hep, Neşet Günal. İnsanın yaşamını, gerçeklerini, bunalımlarını. Bunları sağlam deseniyle birleştirerek, ölçülü kompozisyonlu, anıtsal figürlü resimler verir. Ellerin ve ayakların abartılı çizilmesi, insanı daha çarpıcı hale getirmiştir.


Neşet Günal: Bunalım.(Detay) 144,5x178cm. Tual üzerine yağlı boya. İstanbul Resim ve Heykel Müzesi.

Figürün arkadan görüntüsü, omzuna ceketini koyması, ellerini arkadan birleştirmesi, kılık kıyafetiyle birleştirince, içinde bulunduğu ruhsal durumu çok iyi tanıyoruz.


Neşet Günal: Kapı Önü. 160x17cm. Tual üzerine yağlı boya. Özel koleksiyon.

Kapı önündeki kadının duruşu, bakışı, sağdaki çocukların hali ve arkadaki evin yıkık döküklüğü tam bir uyum içinde verilmiş, bizi insanların gerçeklerine, dünyasına götürüyor.


Neşet Ğünal: Ana ve Çocuk. 100x171cm. Tual üzerine yağlı boya. İstanbul Resim ve Heykel Müzesi.

Aynı şekilde ayakların abartılı olması, insan faktörünü çok daha çarpıcı hale getirmiştir.Anıtsal bir hava vermiş resme.


Nuri Abaç: Mustafa’nın Kahvesi. 90x90cm. Tual üzerine yağlı boya. Özel koleksiyon.

Karikatürize edilmiş bir desen niteliğiyle, bizi bir fantezi dünyasına götürüyor bu resim. İnsan kendisini o kahvede gibi hissediyor. Çok az resim bir insanda bu kadar tatlı duygular uyandırabilir. O insanların arasında, şirin bir kahvede, o anı yaşıyor gibi.


Ali Demir: Manzara. Tual üzerine yağlı boya. Özel koleksiyon.


Fikret Mualla: Kompozisyon. 27x34cm. Tual üzerine yağlı boya. İstanbul Resim ve Heykel Müzesi.

Kalın çizgilerle bir çok bölünmelerden oluşan bir kompozisyon. Elinde gitar tutan adam ve kadının yüzünden hüzün okunuyor.


Fikret Mualla: Paris Sokaklarında. 21x30cm. Guaj. Özel koleksiyon.

Konu ve içerik açısından Toulouse-Lautrek’i çağrıştıran bir havası var, Fikret Mualla’nın. Yalnız, çileli bir yaşamın izleri hissediliyor.


Fikret Mualla: Figürler. 18’5x36cm. Tual üzerine yağlı boya. İstanbul Resim ve Heykel Müzesi.

Yine kalın çizgilerden oluşan, iki figürlü bir kompozisyon.


Asım İşler: Münih-İstanbul Treni. 80x100cm. Tual üzerine yağlı boya. Özel koleksiyon.

Bir aile fotoğrafı, hatıra fotoğrafı çekilir gibi yan yana dizilmiş, bir dizi Anadolu insanı.


Ruzin Gerçin: Balık Ağları. 175x25cm. Suluboya. Özel koleksiyon.


Ruzin Gerçin: Sonbahar. 35x35’5cm. Suluboya. Özel koleksiyon.


Zeki Kıral:Yapı.46x55cm. Tual üzerine yağlı boya. Özel koleksiyon.


Duran Karaca Susuzluk 144x146 cm Tual Üzerine Yağlıboya
Renklerin Dansı isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla