tualimforum.com  

Geri git   tualimforum.com > EĞİTİM ve ÖĞRETİM > Üniversiteler-Açıkögretim > Geçmiş Yıllarda Çıkmış Açıkögretim Soruları
Kayıt ol Yardım Üye Listesi Ajanda Bugünki Mesajlar

Geçmiş Yıllarda Çıkmış Açıkögretim Soruları Geçmiş yıllarda çıkmış açıkögretim soruları ve cevapları,Geçmiş yıllarda çıkmış açıkögretim lisesi soruları ve cevapları,Geçmiş yıllarda çıkmış açıkögretim okulu soruları ve cevapları,Açıkögretim geçmiş yıllar soruları ve cevapları.Açıkögretim geçmiş yıllarda çıkmış sınav soruları ve cevapları...


Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Açıkögretim Bankacılık ve Sigortacılık Deneme Sınavı Soruları
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
2310

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 16.05.09, 18:52   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
Gamma Üye
 
Betül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jan 2008
Nerden: Trabzon
Mesajlar: 2.739
Konular: 2607
Puan Grafiği
Rep Puanı:3363
Rep Gücü:0
RD:Betül has a reputation beyond reputeBetül has a reputation beyond reputeBetül has a reputation beyond reputeBetül has a reputation beyond reputeBetül has a reputation beyond reputeBetül has a reputation beyond reputeBetül has a reputation beyond reputeBetül has a reputation beyond reputeBetül has a reputation beyond reputeBetül has a reputation beyond reputeBetül has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 73
92 Mesajına 232 Kere Teşekkür Edlidi
:
icon Açıkögretim Bankacılık ve Sigortacılık Deneme Sınavı Soruları

Açıkögretim Bankacılık ve Sigortacılık Deneme Sınavı Soruları

1. Şube sayısının müşteri kazanmak için eskisi kadar yeterli olmayışı ve pek çok işletmenin aynı pazara hizmet sunması, pazarı etkileyen faktörlerden hangisinin kapsamında yer alır?
Bilgi birikimi
Rekabet
Maliyetler
Teknolojik gelişmeler
Yasal düzenlemeler


2. Bütün bankaların birbirine benzer bir görünüm almaları sonucu rekabet ortamında kendilerini farklı kılacak, öne geçirecek bir yol aramaya başlamaları aşağıdaki pazarlama anlayışlarından hangisin ifade eder?
Araştırma, planlama ve denetleme yönlü pazarlama
Uzmanlaşmaya yönelik pazarlama
Yenilikçi pazarlama anlayışı
Tutundurma yönlü pazarlama
Müşterilerle yakın ilişkiler kurma


3. Şube sayısını azaltma ya da ihtisas bankacılığına yönelme, banka hizmet stratejilerinden hangisinin kapsamında yer alır?
Hizmette değişiklik yapma
Hizmet farklılaştırma
Hizmet karmasını genişletme
Hizmet dizisi imajı yaratma
Hizmet karmasının daraltılması


4. Finansal bakımdan güçsüz olan bankalar hizmet yaşam döneminin hangi aşamasında pazardan çekilerek ya da bazı hizmetlerin sunumundan vazgeçerek sadece belli pazar dilimlerinde hizmet sunmayı sürdürürler?
Olgunluk
Gerileme
Tanıtma
Gelişme
Yükselme


5. Bankalar arasında rekabetin artmasıyla fiyatlamanın önem kazanması aşağıdaki faktörlerden hangisinin etkinliğini ön plana çıkarmıştır?
Maliyet denetimi
Pazarlama etkisi
Dağıtım kanalı
Pazar araştırması
Bilgi paylaşımı


6. Bankalar hangi pazar koşullarında faiz, komisyon ve ücret düzeylerini belirlerken diğer bankaların tepkilerini dikkate alırlar?
Oligopol
Monopol
tam rekabet
Düopol
Tekel


7. Aşağıda sıralanan özelliklerden hangisi bankaların çok sayıda şubeye sahip olmasına ilişkin sakıncalardan biridir?
Maliyetler
Banka hizmetlerindeki karmaşıklık
Hizmet özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi gereksinimi
Pazara girişteki caydırıcılık
Farklı dağıtım seçeneklerinin ortaya çıkması


8. Bir ağ üzerinden güvenli ödeme kartı işlemlerinin yapılmasını sağlayan ve online müşteriler tarafından kullanılan kart sahibinin kart bilgilerini, anahtarlarını ve şifreleme bilgilerini saklamak için kullanılan ürüne ne ad verilir?
Sanal POS
Sertifika otoritesi
Ödeme çıkışyolu
Sanal cüzdan
Logolu çek


9. Pazarlama iletişim sürecinde, mesajı taşıyan araca ne ad verilir?
İleti
Medya
Tepki
Geri bildirim
Kaynak


10. Anlama yeteneğinden yoksun, kültür düzeyi düşük, mevzuat ve formalitelerin kendileri için karışık bir işlem olduğunu düşünen banka müşteri tipi aşağıdakilerden hangisidir?
Şaşkın tip
Sahtekar tip
Telaşlı tip
Kavgacı tip
Münakaşacı tip


11. Bütün bankaların birbirine benzer bir görünüm almaları sonucu rekabet ortamında kendilerini farklı kılacak, öne geçirecek bir yol aramaya başlamaları aşağıdaki pazarlama anlayışlarından hangisin ifade eder?
Tutundurma yönlü pazarlama
Araştırma, planlama ve denetleme yönlü pazarlama
Müşterilerle yakın ilişkiler kurma
Yenilikçi pazarlama anlayışı
Uzmanlaşmaya yönelik pazarlama


12. Şube sayısının müşteri kazanmak için eskisi kadar yeterli olmayışı ve pek çok işletmenin aynı pazara hizmet sunması, pazarı etkileyen faktörlerden hangisinin kapsamında yer alır?
Maliyetler
Bilgi birikimi
Rekabet
Teknolojik gelişmeler
Yasal düzenlemeler


13. Reklam harcamalarının arttığı ve hizmetin maliyetini yükselterek kârlılığın iyice azaldığı hizmet yaşam dönemi aşağıdakilerden hangisidir?
Sunuş
Tanıtma
Gelişme
Gerileme
Olgunluk


14. Doktorluk ve avukatlık aşağıdaki hizmet türlerinden hangisine örnektir?
Aranmayan hizmetler
Beğenmeli hizmetler
Kolayda hizmetler
Marjinal hizmetler
Özelliği olan hizmetler


15. Birim maliyetlerinin hesaplanmasından sonra bu maliyetlere hedeflenen kâr marjlarının eklenmesiyle müşterilerden talep edilecek ücret ya da komisyonun bulunduğu hizmet fiyatlama yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
Hedef fiyatlama yöntemi
İşlem hacmine göre fiyatlama yöntemi
Maliyet artı yöntemi
Lideri izleme yöntemi
Prestij fiyatlama yöntemi


16. Aşağıdaki fiyatlama yöntemlerinden hangisinde, amaç, geniş işlem hacmine sahip müşterileri bankaya çekmektir?
Lideri izleme
Maliyet artı
Maliyete dayalı
İşlem hacmine göre fiyatlama
Tüketici temelli


17. Aşağıda sıralanan özelliklerden hangisi bankaların çok sayıda şubeye sahip olmasına ilişkin sakıncalardan biridir?
Hizmet özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi gereksinimi
Maliyetler
Pazara girişteki caydırıcılık
Banka hizmetlerindeki karmaşıklık
Farklı dağıtım seçeneklerinin ortaya çıkması


18. Üretim ve tüketim arasında oluşan yer, zaman, miktar uyuşmazlıklarını dengeleyen ve mülkiyetin devrine yardımcı olan pazarlama fonksiyonu aşağıdakilerden hangisidir?
Kişisel satış
Fiyat
Tutundurma
Halkla ilişkiler
Dağıtım


19. Anlama yeteneğinden yoksun, kültür düzeyi düşük, mevzuat ve formalitelerin kendileri için karışık bir işlem olduğunu düşünen banka müşteri tipi aşağıdakilerden hangisidir?
Telaşlı tip
Kavgacı tip
Münakaşacı tip
Sahtekar tip
Şaşkın tip


20. Hizmetlerin pazarlamasında temel satış çabası aşağıdakilerden hangisidir?
Tanıtma
Kişisel satış
Satış geliştirme
Halkla ilişkiler
Reklam


21. Şube sayısının müşteri kazanmak için eskisi kadar yeterli olmayışı ve pek çok işletmenin aynı pazara hizmet sunması, pazarı etkileyen faktörlerden hangisinin kapsamında yer alır?
Maliyetler
Rekabet
Teknolojik gelişmeler
Bilgi birikimi
Yasal düzenlemeler


22. Hizmetin kalite ve içeriğinin onu üretene, satın alana hatta satın alınan zamana göre farklılık göstermesi hizmet özelliklerinden hangisinin kapsamında yer alır?
Ayrılmazlık
Türdeş olmama
Dayanıksızlık
Sahipliğin olmaması
Elle dokunulmazlık


23. Doktorluk ve avukatlık aşağıdaki hizmet türlerinden hangisine örnektir?
Beğenmeli hizmetler
Özelliği olan hizmetler
Marjinal hizmetler
Kolayda hizmetler
Aranmayan hizmetler


24. Aşağıdakilerden hangisi, bankalarda bilançoya bağlı olmayan hizmetlerden biridir?
Danışmanlık
Mevduat
Krediler
Hisse senedi işlemleri
Döviz işlemleri


25. Bankalar arasında rekabetin artmasıyla fiyatlamanın önem kazanması aşağıdaki faktörlerden hangisinin etkinliğini ön plana çıkarmıştır?
Bilgi paylaşımı
Pazarlama etkisi
Maliyet denetimi
Pazar araştırması
Dağıtım kanalı


26. Bankalar hangi pazar koşullarında faiz, komisyon ve ücret düzeylerini belirlerken diğer bankaların tepkilerini dikkate alırlar?
tam rekabet
Monopol
Tekel
Düopol
Oligopol


27. Bilgi teknolojilerindeki gelişmeler ve bunların finans sektörüne yansıması dağıtım seçeneklerinden hangisinin önem kazanmasını sağlamıştır?
Dikey bütünleşme
Şube ağlarında genişleme
Kişisel kanallar
Doğrudan kanallar
Dolaylı dağıtım


28. Alışveriş işlemi sırasında ödeme bilgisi gizliliğini ve bütünlüğünü, kart kullanıcısının gerçek kart sahibi olduğunu ve işyerinin banka ile anlaşmalı olduğunu garantileyen protokole ne ad verilir?
SET
ATM
POS
CAT
SSL


29. Pazarlama iletişim sürecinde, mesajı taşıyan araca ne ad verilir?
Tepki
İleti
Medya
Kaynak
Geri bildirim


30. Aşağıdakilerden hangisi satış teşkilatı yönetiminin planlanması aşamasında yapılması gereken işlemlerden biri değildir?
Satış işlevinin tanımlanması
Satış yönetimi sistemlerinin geliştirilmesi
Kullanılacak stratejilerin formüle edilmesi
Satış amaçlarının belirlenmesi
Satış elemanları performansının değerlendirilmesi


.................................................. ..............................
Betül isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
acikogretim, açıkögretim bankacılık ve sigortacılık deneme sınavı soruları, bankacilik, deneme, sigortacilik, sinavi, sorulari, ve


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar son Mesaj
İşletme Dersi Tüm Üniteler Deneme Sınavı Soruları ve Cevapları Betül Geçmiş Yıllarda Çıkmış Açıkögretim Soruları 3 15.11.16 22:44
Açıkögretim 2. Sınıf Hayvansal Ürünler Teknolojisi Deneme Soruları ve Cevapları Betül Geçmiş Yıllarda Çıkmış Açıkögretim Soruları 0 14.05.09 20:49
Hayvansal Ürünler Teknolojisi Deneme Sınavı Soruları ve Cevapları Betül Geçmiş Yıllarda Çıkmış Açıkögretim Soruları 0 14.05.09 20:41
Açıkögretim 3. Sınıf Maliyet Muhasebesi Bütünleme Sınavı Soruları ve Cevapları Betül Geçmiş Yıllarda Çıkmış Açıkögretim Soruları 0 02.05.09 23:36
Açıkögretim 3. Sınıf Anayasa Hukuku Bütünleme Sınavı Soruları ve Cevapları Betül Geçmiş Yıllarda Çıkmış Açıkögretim Soruları 0 02.05.09 23:10


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 01:10 .


Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2