tualimforum.com  

Geri git   tualimforum.com > GÖRSEL SANATLAR > Ünlü Ressamlar ve Resimleri > Yabancı Ressamların Biyografileri ve Eserleri
Kayıt ol Yardım Üye Listesi Ajanda Bugünki Mesajlar

Yabancı Ressamların Biyografileri ve Eserleri Yabancı ressamların hayatı,Yabancı ressamların eserleri...


Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Diego Velazquez Biyografisi Eserleri
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
2570

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 27.02.08, 23:39   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
Administrator
 
tualim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jan 2008
Mesajlar: 2.920
Konular: 3793
Puan Grafiği
Rep Puanı:22454
Rep Gücü:20
RD:tualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond reputetualim has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 125
207 Mesajına 2.102 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Diego Velazquez Biyografisi Eserleri



Diego Rodriguez de Silva VELAZQUEZ..1599-1660









































Hayatı

Portekiz kökenli soylu bir aileden gelen Velazquez 6 Haziran 1599’da Sevilla’da doğdu. 1610 yılında aşırı gerçekçi üslubuyla bilinen Herrera’nın atölyesinde çalıştıktan sonra Francisco Pacheco’nun atölyesine geçti. 1617’de Aziz Luca Ressamlar Loncasına bağımsız usta olarak kabul edildi. 23 Nisan 1618’de Pacheco’nun kızıyla evlendi. 1622’de Pacheco’nun önerisiyle Madrid’e gitti ve orada kraliyet ailesinin portrelerini yaptı. Başarısından dolayı saray ressamlığına getirilen sanatçı 1624’te saraya yerleşti. 1627’de Madrid’e gelen Barok üslubun önemli temsilcisi Rubens’le tanıştı ve onun teşvikiyle 1629 yılında İtalya’ya giderek İtalyan ustalarının yapıtlarını inceledi. Napoli’de kaldığı dönemde ünlü İspanyol ressamı Jose de Ribera ile tanıştı. 1633’ten sonra Madrid’ deki Buen Retino Sarayı’nın bazı salonlarını resimledi. 1647’de Alcazar ve Madrid’deki kraliyet yapılarının başmüfettişliği görevini üstlendi.1644 yılında İtalyan ressamlarını yapıtlarını İspanya Sarayı için satın almak göreviyle İtalya’ya gitti. 1651’de kralın çağrısı üzerine İspanya’ya geri döndü. 1658’de üstün hizmetlerinden dolayı Santiago nişanı ile onurlandırıldı. İki yıl sonra 6 Ağustos 1660’ta bir soğuk algınlığı sonucu hayata veda etti. Büyük bir törenle gömülen sanatçının acısına dayanamayan eşi de bir hafta sonra öldü. Sevilla’da adına dikilen anıtın altında “gerçeğin ressamına” yazılı olan sanatçı gömülürken Kral IV. Philip “Artık mahvoldum” diyerek ağladı.


Sanat Dönemleri

Velazquez’in Sevilla dönemi resimleri Pacheco’nun atölyesinde gördüğü öğrenimin etkilerini taşır. Desene öncelik tanımak, dış çizgileri vurgulamak, biçimi çevre öğelerinden kesin olarak ayırmak ve ayrıntıya önem vermek bu etkinin izleridir. Ancak Velazquez sanat hayatının başlangıcından itibaren özgün arayışlar içinde olmuştur. Kompozisyonun içindeki mekanı iki farklı olayın yer aldığı iki farklı derinliğe böler. Ön plandaki olay asıl olaya göre ikinci derecede önemli olmasına rağmen daha büyük boyutlu tutulur. Resmin asıl içeriğini belirten arka plandaki görüntü ise daha küçük boyutlarda ancak anlatımcı bir yaklaşımla verilir. Velazquez bu uygulamaya sanatının çeşitli dönemlerinde sık sık başvurmuştur. Her defasında da çarpıcı sonuçlar elde etmiştir.

1623’de Madrid’e yerleştikten sonra sanatında yeni bir dönem başlar. ‘Bodegones’ denilen natürmort öğeleriyle figürlerin birlikte tasvir edildiği resimler bu dönemin çalışmaları arasında önemli yer tutar. Venedikli ressamlardan esinlenerek geliştirdiği zengin ton değerlerini ve boya dokusuyla kendi gözlem gücünü en başarılı olduğu portre türünde birleştirir. Kraliyet ailesinden kişileri portrelerinde konumlarına uygun biçimde resimlemek için düz bir fon üzerinde göstererek anıtsal biçim anlayışıyla birlikte yalın ve sınırlı bir renk uyumu içinde işler.

Velazquez ilk İtalya gezisinde Venedikli ressamların renkçiliğinden, biçimciliğinden ve çıplak figürlerinden etkilenmiştir. Mitolojik konulu resimlerinde bu özellikler kendini gösterir. ‘Baküs’ ya da ‘Sarhoşlar’ (1628-29) olarak bilinen resmi bu dönemin başyapıtıdır. Güney manzarası içindeki Baküs-Dionysos-şarap tanrısı- ile çevresindekiler yunan mitolojindeki tanrılardan çok İspanyol köylülerine benzer. Velazquez’in bu resimde konuya yaklaşım biçimi ve kıvrak fırça işçiliğinin oluşturduğu hareket Rubens’in resimlerindekine benzerdir. Yine mitolojik bir konuyu işlediği diğer tablosu ‘Hephaistos’un Demirci Ocağı'nı 1630 yılında yapmış ve İtalya dönüşünde krala vermiştir. Resimde okçu ve güzel sanatları simgeleyen tanrı Apollon, Hephaistos'a -ateş tanrısı- karısı Aphrodite'nin- güzellik ve aşk tanrıçası- kendisini Ares- savaş tanrısı- ile aldattığını haber verdiği an gösterilmiştir. Aldatıldığını öğrenen topal tanrı Hephaistos iki sevgiliyi ağlar içine alacak bir yatak yapar ve onları bu yatakta bağlı bulduğunda öfkesini bağırarak ortaya koyar. Maden işçiliğinde usta olan Hephaistos ve yardımcıları Kykloplar ressamın her zaman çevresinde gördüğü insanlar gibi yani gerçek bir demirci dükkanında çalışanlar gibi tasvir edilmişler. Hiçbiri idealize edilmemiş. Resimde ışık gölge arasındaki çatışma hafifliyor ve ışık genişlemeye başlıyor. Bu durum Barok dönemin bitmekte olduğunu gösterir. Kompozisyon Barok'tan çok doğalcıdır. Figürler hareket halinde olduğu halde bir durgunluk etkisi gözleniyor.....


Velazquez olgunlaşma dönemi olan 1631-1649 yılları arasındaki resimlerinde başlangıçtaki üslubun konu ve katı havasından ve son yılların izlenimci özellikteki kişisel yorumundan uzaklaşmıştır. 1634-35 yıllarına tarihlenen ‘Breda’nın Teslimi’ adlı resmi tarihsel bir konuyu işlediği tek çalışmasıdır. Bu tablo Hollanda’daki Breda kentinin İspanyollar tarafından teslim alınışını canlandırır. Kazanan orduların gücü sağ yanda mızrakların dikine ve düzenli hareketiyle, yenilenlerin perişanlığı ise sol yandaki düzensiz ve kargaşa içindeki figürlerle anlatılmıştır.
Bu dönemde yaptığı ve özellikle sarayda görevli soytarıları, palyaçoları, cüceleri ve hokkabazları konu olarak seçtiği portrelerinde modellerin kişiliklerini başarıyla yansıtır. Aynı zamanda figürlerin dış çizgilerini eriterek daha dinamik ve yaşayan bir biçim anlayışı getirir. Kral ailesinin fertlerini at üstünde ve avlanırken gösteren resimlerinde İspanya’ya özgü dağlık görüntüleri de tasvir ederek manzara ile desteklenen portre türünün ilginç örneklerini vermiştir.

Velazquez son on yılında çoğunluğu kral, kraliçe ve çocukların portrelerinden oluşan resimler yapmıştır. Bu çalışmalar rahat ve akıcı biçimleri, usta fırça işçilikleri ve ton zenginlikleriyle çok kolay yapılmış izlenimi verirler. Son döneminin en ünlü resmi 1644-1648’e tarihlenen ‘Venüs’ün Tuvaleti’dir. Bu tablonun yapıldığı tarihe kadar hiçbir İspanyol ressam Venüs’ü - Aphrodite - konu olarak seçmemişti. Geleneksel Aphrodite tasvirlerinin tersine figürü sırttan gösteren bu Barok tarzdaki kompozisyon İtalyan ressamlarının Velazquez üzerindeki etkisini de gösterir. Yine aynı tarihlerde yaptığı ve konusunun mitolojiden alındığı ‘Dokumacı Kadınlar’ tablosu uzaktan bakıldığında derinlik kazanırken yakından bakıldığında her şey birbirine karışır. Soylularla çalışanları bir arada gösteren resmin sanat tarihinin karmaşık ikonografilerinden birine sahip olduğu ileri sürülür. Zenginlik, ihtişam, zerafet çeşitli nesnelerle, soylu kadınların sağlıklı duruşları ve neşeli halleriyle ve ışıkla vurgulanmıştır. Dokumacıların etrafında az ışık ve koyu renk görülürken mutluluğun rengi olan pembe soylulardan birinin giysisinde göze çarpar.

İkinci İtalya gezisinde betimlediği manzaralarda serbest fırça vuruşları onun sipariş edilmeyen resimlerdeki içten üslubunu da gösterir. Gerçekçi ve içten anlatımı ile dikkat çeken 1650 tarihli ‘Papa X. Innocenzo’nun portresini ünlü İngiliz ressam Reynolds “Roma’nın en güzel tablosu” olarak görüyordu. Velazquez bu resimde bir yanda tek bir kişinin geniş halk kitleleri üzerindeki gücünü simgelerken diğer yanda kaba ve ters bir kişiliği olan Papa’nın bu özelliğini de göstermiştir

Sanatçının son dönemindeki üslubu “izlenimci” olarak nitelenen serbest fırça işçiliğine dayanır. Fırça vuruşları uzaktan bakıldığında görsel bir nesnelliğe bürünür. Büyük bir ustalık gerektiren bu yöntemin doruk noktasına ‘Nedimeler’ (1656-57) adlı resmiyle ulaşır. Bu resimdeki figürler duruşlarının tam harekete dönüşeceği anda gösterilmişlerdir. Ressamın seyirciye bakar şekilde kendisini de tasvir ettiği bu çarpıcı resimde zaman içindeki geçici bir an yakalanarak sonsuzlaştırılmıştır. Resmin merkezindeki kız çocuğunun çevresinde gruplar halinde ve derinlemesine işlenmiş kompozisyon sanatçının altın oranı uygulamadaki başarısını da gösterir. Resimdeki aynadan yansıyan görüntülerle doğrudan görülen figürlerin mekan derinliği açısından çözülmesi ilginç bir özelliktir.

Velazquez modellerini hep aynı duruşta gösterir. Ayaktaysalar yüzleri ressama dönüktür, bir elleriyle masaya ya da koltuğa dayanırlar. Diğer elleri vücutlarının yanından aşağıya sarkar. Ressam renk ve ışık sorununu daha çok önemsediğinden duruşlardaki değişiklikler üzerinde pek durmamıştır. Konudan ve nasıl gösterildiğinden çok temel sorunu figürleri içine alan ve insan biçimlerini maddeleştiren titreşik renkli ışığı yakalamaktır. Resimlerindeki gölge ve ışıklı bölümlerin düzenlenişi figürlerin resmedilmiş gibi değil de gerçekten oradalarmış gibi bir izlenime neden olur. Işık değişik tonların bıraktığı etkiyle gerçeklik oluşturacak biçimde ustaca işlenmiştir. Velazquez’in biyografisini yazan Palomino sanatçının tuvale çok yaklaşmadan uzun fırçalarla çalıştığını ve portrelerine uzaktan bakılması gerektiğini belirtir...





--------------Tualimforum İmzam--------------
TUALİM



Tualimforum kurallarını okuyunuz Lütfen.
Forum kullanımı hakkında bilgi için TIKLAYINIZ%TIKLAYINIZ.
Soru ve sorunlarınızı BURADAN bize yazabilirsiniz.
Kurallara uymayan kişilerin tualimforum'a girişleri yasaklanacaktır.
Lütfen imzanıza site adı, link içeren resimler koymayınız sorgusuz silinecektir.
tualim isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
biyografisi, diego, diego velazquez, diego velazquez biyografisi, diego velazquez hakkında genel bilgi, diego velazquez hayatı, diego velazquez kimdir, diego velazquez özgeçmişi, diego velazquez yaşamı, eserleri, ressam diego velazquez, ressam diego velazquez biyografisi, ressam diego velazquez hayatı, ressam diego velazquez kimdir, ressam diego velazquez yaşamı, velazquez

Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar son Mesaj
Diego Biseswar Biyografisi - Diego Biseswar Kimdir - Diego Biseswar Hayatı - Diego Bi Kartal Futbolcuların Hayatı ( Biyografileri ) 0 11.01.14 10:51
Diego Rodriguez de Silva VELAZQUEZ Eserleri tualim Yabancı Ressamların Resimleri 3 13.11.11 18:03
Diego Velazquez de Silva Biyografisi Eserleri tualim Yabancı Ressamların Biyografileri ve Eserleri 3 13.11.11 17:49
Diego Rivera Eserleri - Diego Rivera Tabloları - Diego Rivera Resimleri Serap Yabancı Ressamların Resimleri 1 10.11.11 19:58
Nadine Velazquez Biyografisi - Nadine Velazquez Kimdir - Nadine Velazquez Hayatı İpek Yabancı Sinema Sanatçılarının Hayatı ( Biyografileri ) 0 27.12.10 18:36


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 13:00 .


Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2