tualimforum.com  

Geri git   tualimforum.com > EĞİTİM ve ÖĞRETİM > Sınav Soruları ve Ders Notları > Kpss Sınavı Ders Notları
amp;markreadhash=guest" rel="nofollow">Bütün Forumları okunmuş kabul etrel="nofollow">Bütün Forumları okunmuş kabul et
Kayıt ol Yardım Üye Listesi Ajanda Arama Bugünki Mesajlar Bütün Forumları okunmuş kabul et

Kpss Sınavı Ders Notları Kpss sınavı için ders notları,Kpss ile ilgili bütün derslerin özetleri,Kpss konularının ders notları...


Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Kpss Eğitim Bilimleri Deneme Soru Cevaplar
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
1874

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 26.05.09, 06:44   #1 (permalink)
Kullanıcı Profili
S.Moderators
 
SERDEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 7.687
Konular: 6910
Puan Grafiği
Rep Puanı:11076
Rep Gücü:20
RD:SERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond reputeSERDEM has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 47
464 Mesajına 935 Kere Teşekkür Edlidi
:
icon Kpss Eğitim Bilimleri Deneme Soru Cevaplar

KPSS EĞİTİM BİLİMLERİ İLE İLGİLİ DENEME SINAVI 1

TEST ALINTIDIR...


CEVAP ANAHTARI EN ALTTADIR, BAŞARILAR…



1. İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde “haritada yön bulma” konusunu verecek olan bir öğretmen dersin başında “bu konuyu iyi öğrenirseniz ilerde olası bir kaybolduğunuz durumda ya da ulaşmak istediğiniz bir yeri bulamadığınız durumda yönünüzü rahatlıkla bulabileceksiniz” demiştir. Öğretmen öncelikle aşağıdakilerin hangisini yapmak istemiştir?


Konuya dikkati çekme

Örnek olay kullanma

Konuyu öğrenmeye öncelik verme

Öğrenci ihtiyacına öncelik verme

Çeşitli yöntem ve teknikleri kullanma




2. Programlı öğretim modelinde “etkin katılım” ilkesine göre öğrencinin sürece katılımı aşağıdakilerin hangisiyle sağlanır?




Ünite küçük bilgi birikimlerine ayrılır.

Öğrenciye anında dönüt verilir.

Öğrenci bireysel hızına göre ilerler.

Öğrenci yöneltilen sorulara cevap verir.

Öğrenci doğru cevabı verdiğinde pekiştireç sunulur




3. Aşağıdaki öğretim hizmetinin niteliklerini oluşturan değişkenlerden hangisinin öğretimdeki ağırlığı en fazladır?

Dönüt – düzeltme

Pekiştireç

İpucu

Öğrenci katılımı

Öğretim yöntemleri




4. Aşağıdaki yöntem ve tekniklerin hangisinde öğrencinin aktif katılımı en azdır?

Soru – cevap

Tartışma

Beyin fırtınası

Problem çözme

Rol yapma







5. Davranışçı öğrenme kuramına göre Premarck ilkesi önemli bir pekiştirme ilkesidir. Aşağıdakilerden hangisi premarck ilkesine göre bir davranışın yapılmasını sağlayan en önemli ilişkiyi açıklar?



Öğrencinin hoşuna giden etkinlikleri yapmaya çalışması

Öğrencinin hoşuna gitmeyen etkinlikleri yapmaktan kaçınması

Öğrencinin yapmak istediği bir etkinliği kaçındığı bir etkinliğe koşul haline getirme

Öğrencinin yaptığı davranış mutluluk veriyorsa tekrar yapması

Öğrencinin belli davranışları yapmaya öncelikli tercih vermesi





6. Aşağıdakilerden hangisi insancıl (Hümanist) yaklaşımın kullandığı temel açıklamalardan birisi değildir?

Birey kendisini gerçekleştirmeye çalışan bir varlıktır.

Bireylerin analizini sosyal çevre faktörlerine göre yapar.

Benlik tasarımı üzerinde durur.

İnsan doğasının iyilik temelleri üzerinde kurulu olduğunu kabul eder.

İnsanların kendileriyle ilgili kararları yine kendilerinin vermesi gerektiğini savunur.




7. Bir anne 5 yaşındaki çocuğuna okuma – yazma öğretmeye çalışmış fakat bunu başaramamıştır. Bunun üzerine başvurduğu uzman “çocuğun bu yaşta okuma yazma öğrenemeyeceğini çünkü çocuğun zihinsel gelişim düzeyinin ve bu konudaki ön yaşantılarının buna uygun olmadığını” belirtmiştir. Uzmanın üzerinde durduğu gelişim kav-ramı aşağıdakilerden hangisidir?

Büyüme

Yaşantı zenginliği

Yöntem yanlışlığı

Öğrenme ortamı

Öğrenmeye hazır oluş




8. Gelişimin temel kavramlarından birisi olan “Olgunlaşma” ile ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır?

Olgunlaşmada yaş ve sinir sisteminin koordinasyonu önemlidir.

Olgunlaşma öğrenme yaşantılarından bağımsız olarak gerçekleşir.

Olgunlaşma hazır bulunuşluğu da etkiler.

Olgunlaşma dışarıdan kontrol edilen bir süreçtir.

Olgunlaşma büyüme ve gelişimin davranışın yerine getirecek bir düzeye erişimdir.




9. Bir kişinin birey olması bulunduğu sosyal çevreye uyum sağlaması, sağlıklı ve tutarlı kararlar alması ve problemlere çözüm üretmesi en çok aşağıdaki özelliklerin hangisiyle gerçekleşir?

A) Güven B) Özerklik C) Başarı

D) Yeterlik E) Girişimcilik




10. Uzmanlar çocuklarda dil gelişimini biyolojik etmenler ile çevre yaşantılarındaki zenginliklere bağlı olarak açıklamaktadır. 0-3 yaşların önemi vurgulanarak bu dönemde çocuklarında olumlu dil gelişiminin sağlanması için anne – babanın gerekli çevre koşullarını düzenlemeleri gerektiği üzerinde durulmaktadır. Bunun içinde çocukların bu dönemde uygun yaşantılar geçirmeleri gerekmektedir. Aksi takdirde ileriki yaşlarda çocuklar dil öğrenmede zorlanırlar. Uzmanların üzerinde durduğu gelişim kavramı öncelikle aşağıdakilerden hangisidir?

Yaşantı zenginliği

Gelişim süreci

Kritik dönem

Olgunlaşma

Gelişimde kalıtımın ve çevrenin önemi




11. Aşağıdakilerden hangisi Piaget’in zihinsel gelişim dönemlerinden olan işlem öncesi dönemin özelliklerinden birisi değildir?



Gramerli dil yapısını öğrenme

Özelden özele akıl yürütme

Bir işlemi ve süreci tersine çevirebilme

Ben merkezci düşünme

Korunumu kazanamama










12. İlköğretim birinci kademe (1-5 sınıf öğrencileri) somut işlemler döneminde bulunurlar. Bir öğretmen öğrencilerinin bu dönem özelliklerini dikkate alarak işleyeceği derste aşağıdaki etkinliklerden hangisinde verimli olamaz?



Atatürk’ün hayatını drama ile canlandırma

Atatürk’ün çocukluk dönemini resimlerle açıklama

Atatürk ilkelerinin ülkemiz ve dünya için önemini tartışmalarını isteme

Atatürk ile ilgili bir şiir okuma

Atatürk’ün hayatındaki kesitleri oyunlar ile canlandırma




13. Bir sınıf öğretmeni öğrencilerin resim yapma yeteneklerini geliştirmek için önce büyük v iri materyallerden yararlanmış küçük ve estetik özelliği olan materyallerden yararlanmıştır. Böylece öğrencilerin resim yeteneklerini geliştirmiştir. Öğretmen aşağıdaki gelişim ilkelerinden hangisini öncelikle dikkate almıştır?



Gelişimde bireysel ayrılıklar bulunur.

Gelişim genelden – özele devam eder.

Gelişim süreci belli aşamalardan geçer.

Gelişim bir bütündür.

Gelişim nöbetleşe devam eder.




14. Aşağıdakilerden hangisi klasik koşullanmaya göre oluşan bir öğrenmedir?



Bayrağa saygı duyma

Atatürk ile ilgili bir şiir yazma

Öğretmeninin verdiği bir kavrama örnek bulma

Okula düzenli devam etme

Trafik kurallarına uyma



15. Bir çocuk önceleri çok sevdiği ve sürekli yanına gittiği amcasının onu son zamanlarda değişik konularda eleştirmesi ve yönlendirmesi sonucunda onun yanına gitmemeye başlamıştır. Bu durum aşağıdaki kavramlardan hangisiyle açıklanır?



Uyarıcı genellemesi

Sönme

Olumlu transfer

Olumsuz pekiştirme

Uyarıcı ayırt etme




16. Bir çocuk önceleri binerek gezdiği ve hoşlandığı bisikletinden düşerek yararlanmıştır. Daha sonra bisikleti her gördüğünde ağladığı görülmüştür. Bu örnekte bisiklet aşağıdakilerden hangisinin işlevini yerine getirmektedir?



Birincil pekiştireç

Koşulsuz uyaran

Koşullu uyaran

Koşulsuz tepki

Koşullu tepki




17. Öğrencilere her dönemin sonunda verilen karne aşağıdakilerden hangisinin işlevini yerine getirir?




Koşullu tepki

Koşulsuz tepki

İkincil pekiştireç

Birincil pekiştireç

Uyarıcı genellemesi





18. Bir öğrenci yeni aldığı bir bilgisayara yeni bir program yüklemek istemektedir. Bunu aşağıdakilerden hangisine göre yaparsa deneme – yanılma yoluyla öğrenme gerçekleşir?



Bilgisayara farklı ve değişik komutlar vererek programı yükler.

Bilgisayarın yardım menüsüne başvurarak oradaki talimatlara göre hareket eder.

Bilgisayarın kullanım klavuzundan yararlanarak programı yükler.

Öğretmenine sorarak programı bilgisayara yükler.

Başka bir bilgisayarın yükleme programına bakarak işlemi yapar.



19. Aşağıdakilerden hangisi ergenlik döneminde bulunan bireylerin yaşadığı aşırı duygusallık ve içe kapanıklılık durumlarının temel nedeni olarak gösterilebilinir?



Üreme sisteminin devreye girmesi ve hızlı bedensel değişmeler

Bireylerdeki akran gruplarının etkisi

Okul başarılarındaki tutarsızlıklar

Anne baba ve sosyal çevrenin baskısı

Meslek seçimindeki yönelimler





20. Aşağıdakilerden hangisi edimsel koşullanmaya göre öğrenmenin oluşmasındaki en önemli önceliktir?



Davranışın tekrarlarla güçlendirilmesi

Çevre uyaranların düzenlenmesi ve etkili sunulması

Davranışın öğrenci aktivitesine bağlı olarak gerçekleşmesi

Davranışın bir doyumla sonuçlanması

Bireyin davranışı isteyerek ve amaçlı olarak yerine getirmesi




21. Bazı tip öğrenmeler zamanla gerçekleşir. Bireyler bazı tepkileri yaparlar ama aralarındaki bağı hemen kuramazlar. Daha sonra birdenbire oluşur. Örneğin Newton’un yer çekimi yasasını bulması bu şekilde olmuştur. Bir gün ağacın altında dinlenirken başına düşen bir elmanın etkisiyle öğrenme birdenbire gerçekleşmiştir.

Yukarıda açıklanan öğrenme yolu aşağıdakilerden hangisidir?



Deneme – yanılma

Kavrama

Gizil (örtük) öğrenme

Akıl yürütme

Problem çözme




22. Bir öğrenci kardeşinin davranışlarını gözlemiş, kardeşi ders çalışınca yüksek not aldığını ve babasından harçlık aldığını görmüş ve kendiside düzenli ders çalışmaya başlamıştır. Çocuğun bu öğrenmesi aşağıdaki kavramlardan hangisiyle açıklanır?



Dolaylı ceza

Dolaylı yaşantı

Dolaylı duygusallık

Dolaylı pekiştirme

Sosyal etkileşim




23. Özel bir eğitim kurumunda görev yapan Mustafa öğretmen yoğun ve yorucu olan ders programının ortaya çıkardığı olumsuzlukları ortadan kaldırmak için yeni bir beslenme programı başlatmıştır. Buna göre her gün tatlı, ceviz içi fındık ve keçiboynuzu gibi ek besin kaynakları yiyerek bunun sonucunda güç kazanmış ve verimliliğini artırmıştır. Bu durum aşağıdaki kavramlardan hangisiyle açıklanır?



Duyarlık kazanma

Klasik koşullanma

Uyarıcı genellemesi

Davranışın sönmesi

Duyarsızlık kazanma




24. Aşağıdakilerden hangisi insancıl (hümanist) yaklaşımın üzerinde durduğu temel kavramdır?



Güdüleme

Özyeterlik

Benlik kavramı

Gereksinimler

Pekiştireç







25. Son yıllarda anne – baba eğitim programlarının önemi ve kullanımı giderek artmaktadır. Bu programın en önemli amaçlarından biriside anne babaların ev ortamında doğru ve tutarlı davranışlar göstermelerini ve çocuklar için örnek almalarını sağlamaktadır. Bu tür bir etkileşimden öncelikle aşağı-daki öğrenme yaklaşımlarından hangisi yararlanır?



Klasik koşullanma

Edimsel koşullanma

Sosyal öğrenme

Bilişsel öğrenme

Bitişik öğrenme




26. Televizyonda izlediği bir hırsızlık olayına karşılık olarak yaptığı yorumda bir kişinin sebebi ne olursa olsun kimse kimsenin özel eşyasını izinsiz ve habersiz alamaz.” Şeklinde açıklama yaparak hırsızın suçlu olduğunu ifade etmesi hangi ahlak çevresinde olduğunu gösterir?



Yasa ve düzen eğilimi

İyi çocuk eğilim

Saf çıkarcı (araçsal amaç)

Toplumsal sözleşme ve uyum

Evrensel ahlak ilkeleri





27. Bireylerin istedikleri ulaşmaya çalıştıkları uyaranları elde edememeleri durumunda ilk olarak yaşadıkları gerilim durumu aşağıdakilerden hangisidir?



Üzüntü

Kaygı

Korku

Engelleme

Saldırganlık





28. Aşağıdakilerin hangisi benlik kavramının alt boyutlarından birisi değildir?



Akademik benlik

Özyeterliğe dönük benlik

Sosyal benlik

Duygusal benlik

Bedensel benlik



29. Özellikle ergenlik döneminde bulunan bireylerde zaman zaman görülen boşluk ve kararsızlık durumları onların karşılaştıkları problemler karşısında çözüm üretememelerine sebep olmaktadır. Bu durumda olan bireyler için aşağıdaki kimlik statülerinden hangisi söylenebilir?



Moratoryum kişilik

İpotekli kişilik

Karmaşalı (dağınık)kişilik

Androjen kişilik

Öznel kişilik



30. Okul öncesi dönem çocuklarında görülen araştırma merak ve belirsizlikten kurtulma gibi eğilimlerin sonucunda sürekli soru sordukları ve çevreyi anlamaya çalıştıkları bir gerçektir. Bu durumda sürekli baskı ve tepki gören çocuklarda aşağıdaki özelliklerden öncelikle hangisi gelişir?



Güvensizlik

Kuşku ve utanç

Suçluluk

Başarısızlık

Aşağılık




31. Öğretmen dersin başında konu ile ilgili ilginç bir olay anlatır. Dersin konusunu ve kazandırılacak davranışları söyler. Soru sorar; doğru cevap verenlere “aferin” der, yanlış ya da eksik yanıtlayanlara doğruyu bulmalarında yardımcı olur.”

Yukarıda verilen eğitim durumunda aşağıdakilerden hangisine yer verilmemiştir?



Hedeften haberdar etme

Dönüt ve düzeltme verme

Dikkati çekme

Pekiştireç verme

Ön bilgileri hatırlatma




32. Öğrenme – öğretme sürecinde yönlen-dirici aşağıdakilerden hangisidir?



Okul müdürü

Öğretmen

Milli Eğitim Müdürü

Öğrenci velisi

Program geliştirme uzmanı




33. Sınıfta konuşma alışkanlığı olan bir öğrenciyi, bu davranışlarından vazgeçirebilmek için, öğretmenin yapacağı en uygun davranış aşağıdakilerden hangisidir?



Öğrenciyi konuşmaması için uyarmak

Öğrenciye uygun bir ceza vermek

Öğrencinin konuşma davranışını görmezden gelmek, doğru davranışlarını pekiştirmek

Ders esnasında konuşan öğrencilerin diğer öğrencilere verdikleri zarar konusunda açıklamalarda bulunmak yapmak

Konuşma alışkanlığı olan öğrencileri sınıf dışına çıkarmak



34. Bir babanın çocuklarına verdiği haftalık harçlıklar, hangi türden bir pekiştirme tarifesine örnektir?



Sabit oranlı

Değişken oranlı

Sabit aralıklı

Değişken aralıklı

Sürekli





35. Uzun süreli bellekte saklanan bir bilginin unutulması, aşağıdakilerin hangisiyle açıklanır?



Bilginin tamamen yok olması

Bilginin uzun süreli bellekte aranamaması

Uzun süreli bellekte saklanan bilginin geri getirilememesi

Uzun süreli belleğin deforme olması

Uzun süreli bellekte duyusal bellek arasında iletişim kurulamaması







Öğretmenin fen dersinde öğrencilerden “Gezegenlerimiz ve dünyamızın konusu ile ilgili akıllarına gelen tüm fikirleri söylemelerini ister. Söylenenleri tahtaya yazar ve sınıfla bir değerlendirme yapar. Öğretmen grupla öğrenme tekniklerinden hangisini kullanmıştır?




Soru – cevap

Altı şapkalı düşünme

İkili – grup çalışmaları

Eğitsel oyunlar

Beyin fırtınası






37. Bir ehliyet kursunda motor ile ilgili bilgilerin bir araba üzerinde verilmesi hangi öğretme tekniğine örnek verilebilir?



Örnek olay

Gösteri

İş performansı

Anlatma

Rol yapma






38. Konuşmacı bir grubun bilimsel ağırlığı olan bir konuyu dinleyici önünde tartıştıkları teknik aşağıdakilerden hangisidir?



Panel

Senpozyum

Kolokyum

Forum

Açık oturum




39. Aşağıdakilerden hangisi ikincil pekiştireci tanımlayan ifadedir?



Koşulsuz tepkiyi meydana getiren nötr uyaran

Koşulsuz tepkiyi meydana getiren koşullu uyaran

Koşulsuz tepkiyi meydana getiren koşulsuz uyaran

Koşullu tepkiyi meydana getiren koşullu uyaran

Koşulsuz tepkiyi meydana getiren doğal uyaran




40. I. Sürekli pekiştirme

II. Zaman aralıklı pekiştirme

III. Oran aralıklı pekiştirme

IV. Premack ilkesi

V. Birincil pekiştireç

Yazı yazmayı sevmeyen fakat bisiklete binmekten hoşlanan bir çocuğa yazı yazdırabilmek için, bisiklet binmeyi pekiştireç olarak kullanmak isteyen bir öğretmen, yukarıdakilerden hangisinden yararlanabilir?




A) I B) II C) III D) IV E) V




41. Çoklu zekanın uygulandığı sınıf içi etkinliklerde görsel / uzamsal zekaya ilişkin etkinlikler aşağıdakilerden hangisidir?



Hikaye yazma

Kavram haritası yapma

Gitar çalma

Mektup yazma

Hatıra defteri tutma




42. Aşağıdakilerden hangisi “yapılandırmacılık” yaklaşımının özelliklerin-den değildir?



Bilgi derinlemesine incelenir

Tek doğru yerine çoklu gerçekler vardır.

Öğrenciye bilgiler anlamlı olarak aktarılır.

Öğrencinin aktif olduğu yöntemler kullanılır.

Öğrenmede zihinsel süreç önemlidir.




43. Mevcut zihinsel yapısı içinde bir köpek şeması barındırmakta olan bir çocuk ilk kez kedi gördüğünde bunu köpek şeması ile birleştirerek kediye köpek demiş ve bir süre sonra bu yanlışı düzelterek zihninde kedi için yeni bir şema oluşturmuştur. Bu durumda çocuk sırası ile hangi zihinsel işlemleri gerçekleştirmiştir?



Önce özümleme, sonra uyumsama yapmıştır.

Önce uyumsama, sonra özümleme yapmıştır.

Önce özümleme, sonra uyum sağlama yapmıştır.

Önce uyumsama, sonra dengeleme yapmıştır.

Önce uyum sağlama, sonra dengeleme yapmıştır.




44. Öğrenme sürecinde kavramların ve ilkelerin öğrenilmesiyle, problem çözme ve eleştirel düşünce konularına ağırlık veren öğrenme kuramı aşağıdakilerden hangisidir?



Gözleyerek öğrenme

Klasik koşullanma

Edimsel koşullan

Bilişsel öğrenme

Yapısalcı öğrenme




45. Maslow’a göre birey öncelikle hangi ihtiyacını doyurmaya yönelik davranışları yapmak için güdülenir?



Statü kazanma ihtiyacı

Saygı gösterme ihtiyacı

Bir gruba ait olma ihtiyacı

Güvenlik ihtiyacı

Barınma ve beslenme




46. Aşağıdakilerden hangisi öğrenciyi güdüleme yollarından biri değildir?



Öğrencilerin olumlu benlik kavramı geliştirmelerine yardımcı olmak

Öğrencileri kendi başlarına öğrenme konusunda cesaretlendirmek

Öğrencilerin kapasitelerini geliştirmelerini sağlamak

Öğrencilerden en mükemmeli başarmalarını istemek

Öğrencilere çeşitli sorumluluklarıyla ilgili seçenek sunmak

47. Aşağıdakilerden hangisi kendini gerçekleştiren bir bireyin özelliklerinden biri değildir?



Yaptığı hataların üzerinde durması

Kendini daha gerçekçi bir gözle algılayabilmesi

Çevresine dengeli bir uyum yapabilmesi

Kendine uygun seçimler yapabilmesi

Problemlerine uygun çözümler bulabilmesi




48. Derse geç kalma alışkanlığı geliştirmiş bir öğrenciyi, bu alışkanlığından vazgeçirmede etkili olabilecek en uygun öğretmen davranışı hangisidir?



Öğrencinin dersin kalan kısmına katılma-sına izin vermemek

Öğrenciyi okul yönetimine şikayet etmek

Durumu öğrencinin ailesine bildirmek

Öğrencinin geç kalma davranışlarını pekiştirmeyerek sönmesini sağlamak

Öğrenciye devamsızlığının başarı durumunu da olumsuz biçimde etkileyeceğini açıklamak




49. Kavram haritalarının kullanılmasının sağladığı en önemli yarar aşağıdakilerden hangisidir?



Öğrenilen konular öğrenciler tarafından görsel hale getirilebilir.

Bilgiler arasındaki ilişkiler açık hale getirilerek, aralarında anlamlı bağlar kurulabilir.

Öğrenilen konuların özetlenmesini sağlanabilir.

Üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine katkıda bulunabilir.

Öğrenciler öğrendiklerini kendileri anlamlı hale getirebilirler




50. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?



Farklı disiplinler birlikte işe koşulmaktadır.

Öğrenci araştırmacı, öğretmen ise rehber rolündedir.

Değerlendirmeye öğrenci etkin bir biçimde katılmaktadır

Bilgiye kesin ve doğru bir şekilde ulaşmak önemlidir.

Bireysel ya da grup etkinlikleri şeklinde yürütülmektedir.




51. Aşağıdakilerden hangisi sınıfta öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir öğretmenin kullanacağı sorular arasında yer almaz?




Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz?

İnsanlara yardım etmekten hoşlanır mısınız?

İnsanları dinlemekten hoşlanmadığınız zamanlar olur mu?

Siz olsaydınız ne hissederdiniz?

Bu kanıtlar sizce yeterli mi?





52. Bir öğrenci kendisi için zor ve önemli bir sınava girecektir. Öğrenci daha önce buna benzer sınavlarda sürekli başarılı olduğu için kendi potansiyelini inanmakta ve bu sınavı da başarıyla sonuçlandıracağını ifade etmektedir. Bu durum aşağıdaki öğrenme yaklaşımlarından hangisiyle açıklanır?



Kavrama yoluyla öğrenme

Deneme – yanılma yoluyla öğrenme

Sosyal öğrenme

Edimsel koşullanma

Klasik koşullanma




53. Dersinde örnek olay yöntemini kullanan bir öğretmen sınıfa getirdiği örnek olaya yönelik öncelikle hangi ölçütü dikkate almalıdır?




Örnekler güncel olmalıdır

Öğrenci düzeyine uygun olmalıdır

Hedeflere uygun olmalıdır

Yakın çevreden olmalıdır

Anlamlı bir bütün oluşturmalıdır




54. Bir derste aşamalık ilişkisinin yüksek olduğu bilinmektedir. Böyle bir ders için öğrenci başarısını etkileyen en önemli etken aşağıdakilerden hangisinde vurgulanmaktadır?



Öğrencilerin derse karşı olumlu tutum geliştirmiş olmaları

Öğrencilere yeterli sayıda olumlu pekiştireç verilmesi

Öğrencilere dersin başında hedefler hakkında bilgi verilmesi

Öğrencilerin dersin konuları ile ilgili ön koşul davranışlara sahip olması

Birbirinden farklı tekniklerle ders işlemenin söz konusu olması




55. Aşağıdakilerden hangisi beyin fırtınası tekniğinin örneklerinden biri değildir?



Katılımcılar görüş ve önerilerini özgür bir ortamda ifade ederler.

Katılımcıların yaratıcılık yeteneğini geliştirmek amacıyla kullanılabilir.

Grubun uygun bulmadığı görüş ve öneriler üzerinde durulmaz.

Bu teknikte katılımcılar sorunlara değişik özgün çözümlerini yansıtırlar.

Genellikle çeşitli sorunlara çözüm üretmek için kullanılan iyi bir yoldur.




56. Sınavdan yüksek not alan çocuğunu bundan dolayı ödüllendirmek isteyen bir anne, aşağıdakilerden hangisinde olumsuz pekiştireç kullanmıştır?



Akşam evde çocuktan övgü ile söz etmesi

Yüksek not alan çocuğuna para vermesi

Çocuğun bilgisayarda oyun oynamasına izin vermesi

Çocuğa evin etrafındaki çöpleri toplattırmaktan vazgeçmesi

Çocuğuna istediği bir topu alması







57. Aşağıdakilerden hangisi örtük program çerçevesinde gerçekleştirilen bir etkinliktir?



Bir müzik aletinin tanıtılması

Matematik problemlerinin çözülmesi

Fen bilgisi dersinde belirlenen deneyin yapılması

Müze ziyaretinin gerçekleştirilmesi

Beden eğitimi dersinde üç adım atlama çalışmasının yapılması



58. Tam öğrenme yaklaşımında ünite sonlarında kullanılan izleme testleri ile aşağıdaki özelliklerden hangisine ulaşılamaz?




Öğrenme eksikliklerini belirleme

Öğrenme düzeyini belirleme

Bir sonraki üniteye geçiş için karar alma

Öğretim hizmetlerinin niteliğinin öğrenme üzerindeki etkisini görme

Eksik öğrenenler için ek öğretim hizmetlerini sunmaya karar verme




59. Bilgilerin insan zihninde nasıl tutunduğunu nasıl kodlandığını ve nasıl hatırlandığını açıklayan en kapsamlı öğrenme yaklaşımının adı nedir?



Davranışçı öğrenme kuramı

Sosyal – bilişsel kuram

Bilgi işleme modeli

Yapısalcı kuram

Analitik öğrenme




60. Bir okul yönetimi okullarındaki öğrencilerin yaratıcılık özelliklerinin geliştirilmesini istemektedir. Bu nedenle okulda çalışan öğretmenlere yaratıcı bireyler geliştirmekle ilgili belirli teknikler açıklamaktadırlar. Aşağıdakilerden hangisi bu tekniklerde yer alamaz?



Öğrencilerin rahat bir ortamda çalışmasını sağlayın

Öğrencilerin yaptığı hatalar üzerinde durun.

Öğrencilerin deneme yanılma yoluyla keşfetmelerine izin verin.

Ders saatleri konusunda esnek davranmaya çalışın

Ders programlarına sıkı sıkıya bağlı kalmayın




61. Bir müzik öğretmeni öğrencilerine bir gitarın nasıl tutulacağı, nasıl çalınacağı, notaların nasıl sese dönüşeceğini öğretmek istemektedir. Bu öğretmenin amacına ulaşması için kullanabileceği en uygun öğretim tekniği hangisidir?




Tartışma

Beyin fırtınası

Gösterip yaptırma

Düz anlatım

Soru – cevap





62. Ders kitaplarının seçiminde aşağıdaki ölçütlerden hangisinin dikkate alınma zorunluluğu yoktur?




Açık ve anlaşılır bir dil kullanılması

Yardımcı ders kitaplarıyla desteklenmesi

Bilimsel hatalardan arınık olması

Görsel imgelerle desteklenmesi

Hitap ettiği yaş düzeyine uygun nitelikte olması






63. Bir öğrenci öğrenilecek yeni konuyu öğrenmek için gerekli ön öğrenmelere sahip olmadığı halde öğretmen öğrencinin konuyu öğrenmesi için onu zorlamaktadır.

Bu öğrencide aşağıdaki davranışlardan hangisinin görülmesi beklenebilir?




Öğrenmenin gerçekleşmesi zaman alsa da öğrenme gerçekleşir.

Öğrenci öğrenemez ve baskı öğrencide gerginlik yaratır.

Öğrenci yapılan etkinliği anlamlı bulduğu için üst düzeyde güdülenir.

Konu öğrencide merak uyandırır ve öğrenci çaba gösterir.

Bilgiler öğrenilir ve gösterilen çabadan ötürü kalıcı bir iz bırakır.




64. Öğrenme koşulları sağlandığında herhangi bir konuyu herkesin öğrenebileceği görüşünden yola çıkarsak aşağıdakilerden hangisi bu görüşe uygun bir davranış olmaz?



ortamı düzenlerken öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate almalıyız.

Her öğrencinin öğrenme hızının farklı olduğu görüşüyle hareket etmeliyiz.

Öğrenme esnasında doğruları pekiştirip yanlışları düzeltmeliyiz.

Öğrencinin öğrenemediği konuları atlayıp yeni konuları öğrenme imkanları sağlamalıyız.

Öğrenmenin sağlanması için ipucu ve dönüt-düzeltme sunmalıyız.




65. Tıp fakültesinde öğrencilere canlı bir kişinin üzerinde yapılıyormuş gibi kadavra üzerinde böbrek ameliyatı uygulaması yaptırılmaktadır. Bu etkinliğe yönelik seçilen öğretim tekniği aşağıdakilerden hangisidir?



Benzetim

Rol yapma

İkili ve grup çalışması

Doğaçlama

Mikro öğretim




66. İlköğretim ilk kademe birinci sınıfta görev yapmakta olan bir öğretmen derslerini ağırlıklı olarak eğitsel oyunları kullanarak işlemektedir. Öğretmenin bu yolu tercih etmesinin en önemli nedeni aşağıdakilerden hangisidir?



Öğrencilerin öğretmenlerin daha güçlü hale gelmesi

Öğrencilerin gelişim özellikleri gereği oyunla öğrenmeye daha uygun yapıda olmaları

Öğrencilerin bu yolla öğrenmelerinin daha kolay hale gelmesi

Bu dönem işlenen derslerin oyunla öğretilmeye uygun olması

Öğretmenin bu yolla içeriği daha kolay aktarması




67. İhtiyaçların belirlenmesi ile başlayan ve sırasıyla hedef ve davranışların, içeriğin eğitim durumlarının ve sınama durumlarını belirlendiği program modeli aşağıdakilerden hangisidir?



Taba modeli

Tyler modeli

Heirekson modeli

Geleneksel model

Yenilikçi model




68. Aşağıdakilerden hangisi bir ölçme işlemidir?



Bir çoktan seçmeli test için puanlama anahtarının hazırlanması

Öğrencinin İngilizce dersinden sözlü yoklamaya girmesi

Matematik dersinden sınav yapılan bir sınıfın standart sapmasının bulunması

Beden eğitimi dersinden bir öğrencinin başarılı sayılmasına karar verilmesi

Türkçe dersinde yapılan yazılı yoklamada bir öğrencinin verdiği cevapların doğruluk derecesinin bir puanla belirlenmesi




69. Aşağıdakilerden hangisi öğretim sürecinde belirtke tablosu kullanmanın ortaya çıkardığı faydalardan birisi değildir?



Hedeflerin niteliğini belirler.

İçerik ile hedef alanları arasında ilişki kurar.

Ölçmede uygun soru belirlenmesini sağlar.

Eğitim durumlarını belirlemede yardımcı olur.

Hedeflerin davranışa dönüştürülebilmesini sağlar.



70. Aşağıdakilerden hangisi eğitimde yapılan “dolaylı ölçme” ye bir örnek olarak gösterilebilir?




Bir sınıftaki sıra sayısının belirlenmesi

Beden eğitimi dersinde kullanılan top sayısının belirlenmesi

Okulun basketbol takımına girmek için sınırın 175 cm olarak belirlenmesi

Bir öğrencinin matematik dersinin sınavında 60 puan alması

Bir öğrencinin sömestrde alacağı dersleri belirlemesi

71. Bu yöntem kısa zamanda kapsamlı içeriğin geniş gruplara aktarılmasında kullanılan ve öğretmenler tarafından kolaylıkla uygulanan bir yöntemdir.

Bu açıklama aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?




Tartışma yönteminin etkiliği

Soru – cevap yönteminin etkiliği

Anlatım yönteminin etkiliği

Anlatım yöntemini diğer yöntemlerden üstün kılan özellikler

Anlatım yönteminin sınırlılığı




72. Aşağıdakilerden hangisi programlı öğretim öğretme yaklaşımının ilkelerinden birisi değildir?



Küçük adımlar

Etkin katılım

Grup başarısı

Anında dönüt

Pekiştireç







73. Nitel ölçme araçları kullanılarak yapılan ölçme işlemi ile öncelikle aşağıdakilerin hangisine ulaşılır?




Öğrencinin öğrenme düzeyi sayısal olarak belirlenir.

Öğrencinin başarı derecesi belirlenir.

Öğrencinin niteliğe sahip olma düzeyi iyi-orta-kötü gibi ifadelerle betimlenir.

Öğrencinin öğrenme eksiklikleri belirlenir.

Öğrencinin başarı düzeyi belirlenir.




74. Bir öğretmen yaptığı değerlendirmede farklı amaçlara ulaşmayı istemektedir. Bunun için I,II,III ve IV numaralı değerlendirme uygulamaları yapmıştır. Sırasıyla bu uygulamalar hangi değerlendirme türüne girmektedir?



I. Türkçe dersinde öğrencilerin dönem sonunda alacakları notu belirlenen sınıfın aritmetik ortalamasını dikkate alma

II. İngilizce bilgisi en iyi olan ilk beş öğrenciyi belirlemek

III. Matematik dersinde öğrencilerin öğrenme eksikliklerini belirlemek

IV. Beden eğitimi dersinde 100 metreyi 12 sn. de koşan öğrenciyi başarılı kabul etmek



I. değ.
II.değ
III.değ
IV.değ

A)
Bağıl
Bağıl
Mutlak
Mutlak

B)
Bağıl
Bağıl
Mutlak
Bağıl

C)
Bağıl
Bağıl
Bağıl
Mutlak

D)
Bağıl
Mutlak
Mutlak
Mutlak

E)
Bağıl
Mutlak
Mutlak
Bağıl








75. Aşağıdakilerden hangisi eğitimin hedefleriyle ilgili sınıflamada psikomotor alan içerisinde yer alır?



Matematik dersine yönelik tutum

Matematiksel bir problemi çözme

Özgün bir kompozisyon yazma

Bilgisayarda “kelime işlem” programını kullanma

Ünitede geçen kavramlara örnek verme

76. Bir öğrencinin İngilizce dersinde verilen Türkçe bir cümleyi İngilizce karşılığına çevirme aşağıdaki hedef alanlarından hangisine örnek olarak gösterilebilir?



Kavrama

Uygulama

Analiz

Sentez

Değerlendirme







77. Bir dersin notlarının dağılımına ilişkin olarak “yığılmasının sağda toplandığı, sola çarpık dağılım” açıklaması ile aşağıdakilerden hangisi ifade eder?




Grup başarılıdır, test ve sorular kolaydır

Grup homojendir, benzer özellikler göstermektedir.

Grup başarısızdır, test ve sorular zordur.

Grup heterojendir, farklı özellikler göstermektedir.

Grubun dağılımı simetriktir.




78,79,80. soruları aşağıdaki tabloya göre cevap veriniz.



Tepe değer (mod)
Ortanca

(medyan)
Standart sapma
Alinin notu

Türk
65
70
70
6
50

Mat
36
55
40
5
46

Fizik
40
40
40
8
45

Kim
35
20
30
9
50

Coğ
80
40
45
12
90





78. Bu bilgilere göre Ali’nin sırasıyla en başarılı ve en başarısız olduğu dersler hangileridir?



Matematik-Türkçe

Matematik- Kimya

Coğrafya-matematik

Coğrafya-Fizik

Coğrafya-Türkçe




79. En yüksek ve ne düşük ortalama öğrenme düzeyleri sırasıyla hangi derslerdir?




Coğrafya-Kimya

Matematik-Coğrafya

Türkçe-Kimya

Fizik-Kimya

Kimya-Matematik





80. Öğrenciler arasında heterojen özelliğin (farklılaşmanın) en fazla olduğu ders hangisidir?




Coğrafya

Türkçe

Matematik

Fizik

Kimya

81. Öğrencilerde yalnızca hatırlama düzeyinde ve ezber bilgi ağırlıklı öğrenmeleri ölçmeye çalışan bir öğretmen öncelikle aşağıdaki ölçme araçlarından hangisini kullan-malıdır?



Çoktan seçmeli

Eleştirmeli

Doğru –yanlış testi

Boşluk doldurma

Yazılı yoklama




82. İngilizce dersinde öğrencilerin dili kullanma, telafuz ve diksiyon gibi özelliklerini ölçmek isteyen bir öğretmen öncelikle aşağıdaki ölçme araçlarından hangisini kullanmalıdır?



Çoktan seçmeli

Performans testi

Sözlü yoklama

Yazılı yoklama

Doğru – yanlış testi




83. Aşağıdakilerden hangisi bir sınavın geçerliliğini arttırıcı etkenlerden biridir?



Puanlama güvenirliğinin olmaması

Sınav sorularının kolay olması

Sorularla ilgili ipucu verilmesi

Soruların tekrar sorulması

Sınav planının yapılması




84. Bir öğretmen öğrencinin sınav kağıdını puanlarken konuyla ilgili bilgilerin dışında, yazı güzelliği, ifade biçimi ve öğrencinin sınıftaki performansını da düşünerek not vermiştir. Öğretmenin yaptığı öncelikle ölçme aracının hangi özelliğini etkiler?



Geçerlik

Güvenirlik

Kullanışlılık

Yordama geçerliği

Yapı geçerliği




85. Aşağıdakilerden hangisi bir testin güvenirliğini artırıcı bir etkendir?



Soruların güçlük düzeyinin artırılması

Soru sayısının artırılması

Soruların anlaşılma düzeyinin düşük olması

Soruların ayırt ediciliğinin düşük olması

Sınav süresinin kısa olması



86. Bir öğretmen test planı hazırlarken sınavın süresini belirlemeye çalışmaktadır. Öğretmen sınav için uygun süreyi belirlerken öncelikle dikkat etmesi gereken aşağıda-kilerden hangisidir?



Sınavın hedefi

Sınavın güçlük düzeyi

Sınıftaki ortalama öğrenci düzeyi

Sınıftaki en düşük ortalama öğrenci düzeyi

Soru sayısı




87. “Geçerliği yüksek bir testin güvenirliğinde yüksek olması” aşağıdaki ifadelerden hangisiyle açıklanır?



Test puanlarının tutarlılığı yüksektir; ancak test kapsamı ölçülecek davranışları örneklemede yetersiz kalmıştır.

Test kapsamı ölçülerek davranışları örneklemede yetersiz, ancak yordama ve yapı geçerliği düşüktür.

Test kapsamı ölçülecek davranışları örneklemede yeterli; test puanlarının kararlılığı yüksektir.

Test puanları beklenene yakın biçimde dağılmakta, test kapsamı ölçülmek istenen davranışları örneklemektedir.

Test puanlarının standart hatası büyüktür ancak, testteki çok sayıdaki soru kararlılığı düşürmüştür.




88. Bir ölçme aracının bağımsız puanlayıcılar tarafından puanlanması sonucunda aynı sonuçlara ulaşılması öncelikle aşağıdakilerden hangisiyle açıklanır?



Sınavın geçerliliğinin yükselmesi

Maddelerin (soruların)uygun güçlükte seçilmesi

Puanlama güvenirliğinin sağlanması

Maddelerin (soruların) ayırtedicilik düzeylerinin yükseltilmesi

Puanlamanın yalın ve kolay olması




89. Son yıllarda ürün örneklerine ve bireysel gelişim düzeyine yönelik olarak yapılan portfölyo değerlendirme yaklaşımı eğitime önemli yenilikler getirmektedir. Aşağıdakilerden hangisi bu yeniliklerden birisi değildir?



Öğrencinin değişik zamanlarda ne düzeyde öğrendiği belirlenir.

Öğrencinin ilgi ve yetenek alanlarının belirlenmesi ve geliştirilmesi

Öğretmenlere öğrencinin tanınması ile ilgili dönüt vermesi

Öğrencilerin öğrenme derecelerinin hatasız bir şekilde sayısal olarak belirlenmesi

Öğrencinin gelecekteki gidebilecekleri uygun eğitim programlarını belirlemek






90. Bir öğretmen öğrencilerin lisedeki başarı notlarına bakarak hangilerinin ÖSS’de hangi programlarda başarılı olabileceklerini belirlemeye çalışmaktadır. Öğretmenin yaptığı aşağıdakilerden hangisiyle açıklanır?



Kapsam geçerliği

Yordama geçerliği

Yapı geçerliği

Güvenirlik

Görünüş geçerliği

91. “Bir maddenin ayırt edicilik gücünün yüksek olması” aşağıdaki ifadelerden hangisiyle açıklanır?

Soruyu bilenlerin çoğu doğru, bilmeyenlerin çoğu yanlış cevaplamıştır.

Soruya doğru cevap verenlerin sayısı, yanlış cevap verenlerin sayısından daha fazladır.

Öğrencilerin öğrenme düzeyleri o maddede çok farklıdır.

Soruyu doğru cevaplayan öğrencilerin çoğu yüksek not almıştır.

Soru bilen ve bilmeyen öğrencileri ayırt edememiştir.




92. Bir dersin öğrenme düzeyini ve öğrenci başarısını ölçmek için yapılan değerlendirme aşağıda-kilerden hangisidir?

Erişi testi

Hazır bulunuşluk testi

Seçme testi

İzleme testi

Ünite testi




93. Bir sınıfta farklı bilişsel, duyuşsal ve psikomotor özelliklere sahip öğrenciler için öğretmen öğretim etkinliklerini düzenlerken aşağıdakilerden hangi-sini öncelikle dikkate almalıdır?

Sınıftaki ortalama öğrenci düzeyini ele almalıdır.

Değişik öğretim yöntemle tekniklerini geliştirmelidir.

Öğrencilerin ortak özelliklerini geliştirmeye öncelik vermelidir.

Öğrencilerin öğrenme düzeylerini yakınlaştırmaya çalışmalıdır.

Sınıfta öğretim planlarına uygun öğretim yapılmalıdır.




94. Aşağıda verilen program geliştirme sürecinde içerik düzenleme yaklaşımlarına ilişkin açıklamalar sırasıyla hangi seçenekte doğru verilmiştir?

I. Öğrenme üniteleri anlamlı parçalar halinde birbirleriyle bağlantılı ya da bağlantısız olarak düzenlenir.

II. Aşamalılık gösteren, önkoşul ilişkileri gösteren konuların hiyerarşik olarak sıralanması

III. Konuları yeri ve zamanı gelince verilmek üzere yıllara ve sınıflara yaymak

IV. İlk yıllarda geniş tabanlı konuların ele alınması ve giderek küçük birimlerde derinlemesine olarak konuların düzenlenmesi




Modüler, pramidsel, sarmal, doğrusal

Modüler, sarmal, pramidsel, doğrusal

Modüler, doğrusal, pramidsel, sarmal

Sarmal, doğrusal, modüler, pramidsel

Modüler, doğrusal, sarmal, pramidsel




95. Aşağıda verilen hedef alanları ve hedef düzeyleri hangisinde yanlış verilmiştir?




Bilgi – ünitede geçen kavramlar bilgisi

Kavrama – bir kavrama örnek verme

Uygulama – kurallarına uygun bir cümle yazma

Analiz – yeni bir ilişki saptama

Değerlendirme – bir kompozisyona başlık bulma







96. Aşağıdakilerden hangisi öğretme – öğrenme sürecinden elde edilen “öğrenme ürünü” nü belirleyen temel etkenlerden biri değildir?

Önkoşul bilgiler

Öğrencinin konuya tutumu

Problem çözme gücü

Öğretim hizmeti

Sınıf yönetim ilkeleri




97. Aşağıdakilerden hangisi program geliştirme sürecinde “program tasarımı” çalışmalarının temelini oluşturur?

Program geliştirme sürecinin zaman planının yapılması

Program geliştirme çalışma gruplarlının oluşturulması

Programın hangi öğesine, ne kadar ağırlık verileceğinin belirlenmesi

Program geliştirme modellerine karar verme

Program geliştirme yaklaşımlarını belirleme




98. Aşağıdakilerden hangisi “konu-alanı merkezli” yaklaşımın dayandığı ilkelerden birisi değildir?

Evrensel değerleri ve doğruları kapsayan konular uzmanlar tarafından belirlenir.

Yaşam şartları ve toplumsal sorunlar konu belirlemede kullanılır.

Öğrencilerin ilgi yetenek ve hazır bulunuşluk düzeyleri dikkate alınır.

Temel kaynak kitaptır.

Öğretim sunuş yoluyla yapılır.




99. Öğretim hedeflerinin davranışa dönüştürülmesinin en önemli amacı aşağıdakilerden hangisidir?

Uygun yöntem ve teknikleri belirleme

Ölçmeye klavuzluk yapmak

Programın etkililiğini artırmak

Hedeflerin tutarlılığını sağlamak

Öğrenme eksikliklerini belirleme




100.Bir toplumda, kültürel mirasın bir sonraki kuşaklara aktarılması, insanların içinde yaşadığı topluma uyumunun kolaylaştırılması ve bireyin sosyalleşmesinin sağlaması eğitimin aşağıdaki işlevlerinden hangisine girer?




Siyasal işlevi

Ekonomik işlevi

Toplumsal işlevi

Bireysel işlevi

Eşitlikçi işlevi




101.Aşağıdakilerin hangisi, 1739 sayılı Milli Eğitim temel kanununda yer alan öğretmen tanımıdır?

Okul denen resmi kurumlarda çalışan, pedagojik formasyona sahip birey

Kendi alan bilgisini, eğitim bilimleri doğrultusunda öğrencilere aktaran uzman

Belli bir plan ve program dahilinde, eğitim hizmetlerini yürüten ihtisas sahibi kimse

Devletin eğitim ve öğretim ve bununla ilgili yönetim görevlerini üzerine alan özel bir ihtisas mesleği

Çağdaş bilim ve eğitim alanlarında uzman kimse




102. Lise birinci sınıf öğrencisi olan Ahmet, normalde hem akademik başarısı, hem davranışları hem de arkadaşları ile ilişkileri açısından başarılı ve örnek bir öğrencidir. Bir gün Matematik dersinde öğretmeni, dersin konusunu ve amacını anlatıp dersin içeriğini vermeye geçtiği bir sırada, Ahmet’in dersle ilgilenmediğini, önündeki deftere anlamsız çizgilerle bir şeyler karaladığını görmüştür. Öğretmen göz teması ile Ahmet’i uyarmak istedi ise de Ahmet öğretmene hiç bakmamıştır. Bu durumda, öğretmenin yapacağı en doğru davranış aşağıdakilerden hangisidir?

Onu sınıftan çıkarmak

Görmezden gelmek ve dersten sonra konuşmak

“Niçin böyle ilgisizsin Ahmet”, diye sormak

Rehberlik servisine göndermek

“Ahmet, neden dersi dinlemiyorsun?” diye azarlamak




103. Bir öğretmen dersini anlatırken, sınıfta bir grup öğrenci seviye farklılıkları nedeniyle zorlandığından, diğer bir grup ise derste anlatılanların kendilerinin pek de işine yaramayan gereksiz bilgiler içerdiğini düşündüğünden, derse katılmamaktadır. Birkaç hafta geçtikten sonra öğretmen sınıf yönetiminde liderlik pozisyonunu kaybetmiş, sınıfta gürültü artmış ve düzen kaybolmuştur Böylesi bir sınıfta ortaya çıkan istenmeyen davranışlar genel olarak aşağıdaki kavramlardan hangisi ile ifade edilir?

Derse katılmama

İzinsiz konuşma

Disiplinsizlik

Kopya çekme

Gürültü çıkarma




104. Yeni öğretmenliğe başlayan bir aday öğretmen, istenmeyen bir öğrenci davranışı ile karşılaştığında, eğer öğrenci sevmediği, tembel ve kurallara uymayan biri ise azarlamakta ve lakap takmakta, ama öğrenci sevdiği biri veya fazla yaramazlık yapmayan bir öğrenci ise ona da nasihat etmekte, ahlaki öğütler vermektedir. Belli bir süre sonra bu sınıfta genel bir isteksizlik, derse katılmama, söz almaktan çekinme gibi istenmeyen davranışların yaygınlaştığı görülmüştür. Yaşanan bu olumsuzluğun sebebi hangi teknik kavramla ifade edilir?

Prestij kazanma

Rol çatışması

İletişim engeli

Sosyalleşememe

Koşulsuz kabul




105. Bir öğretmen derste bazı istenmeyen davranışları yapan ya da ödevlerini aksatan öğrencileri direk hedef olarak gösterip, utandırmamak ve suçlamamak için, "Birkaç kez uyardığım halde ödevini aksatan ve sınıf kurallarımıza uymayan arkadaşlarınızın bu yanlış davranışları ile beni gerçekten çok fazla üzüyorlar” demiştir. Öğretmenin bu sınıf yönetim tarzı aşağıdaki iletişimle ilişkili hangi kavramla ifade edilir?

Sen dili

Sözel olmayan uyarı

Ben dili

Etkili iletişim sağlama

İletişim engeli





106. Sınıfta, sınıf kurallarını öğrencilerle birlikte belirleyen, ama bunları katı bir şekilde uygulayan, istenmeyen bir davranışla karşılaştığında hemen öğrenciyi sözlü olarak uyaran ve her istenmeyen davranışa hemen ceza vererek tepki koyan, mesela söz almadan konuşan bir öğrenciye o ders boyunca hiç söz hakkı vermeyen bir öğretmenin bu davranışları onun hangi yaklaşımı benimsediğini gösterir?




Önlemsel yaklaşım

Tepkisel yaklaşım

Gelişimsel yaklaşım

Bütünsel yaklaşım

Geleneksel yaklaşım







107. Çok farklı amaçlar için kullanılan, öğrencilere rahat bir çalışma alanı sağlayan, Öğretmen ve tahtanın çok rahat göründüğü, yüz yüze ilişkilerin kolaylaştığı sınıf yerleşim düzenine ne ad verilir?




Geniş alan oturumlu sıra düzeni

Ekip çalışması yerleşim biçimi

Konferans masası

U düzeni yerleşim biçimi

Alışılmış sıralı yerleşim biçimi







108. Sınıf içinde uyulması gereken kuralların belirlenmesi ve uygulanması ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğru değildir?

Kurallar öğrencilerin de katılımı ile belirlenmelidir

Kurallar sayıca çok fazla olmamalıdır

Kurallar olumsuz ve emredici cümlelerle ifade edilmemelidir

Kuralların uygulanmasında öğrenciler değil öğretmenler sorumludur

İşlerliğini kaybeden kurallar değiştirilmelidir




109. Bir sınıfta araç gereç kullanımının öğretmene sağladığı en önemli fayda aşağıdakilerden hangisidir?

İletinin anlaşılması için ip uçları verme

Süreyi etkili kullanma

Dersi planlı bir şekilde işleme

Disiplin için ayrılan süreyi azaltma

Öğrenci farklılıklarını ortadan kaldırma




110. “Bireyin kendini gerçekleştirmesi, kendini tanıması ve olduğu gibi kabul etmesi, çevresindeki imkânlardan haberdar edilmesi, potansiyel güçlerini geliştirmesi ve bu yolla çevresine uymasının sağlanması için yardım edilmesi faaliyetidir” Yukarıda tanımı verilen kavram aşağıdakilerden hangisine aittir?

Eğitim yönetimi

Öğrenci kişilik hizmetleri

Rehberlik

Sınıf yönetimi

Pedagoji eğitimi




111. Kendi kararlarını kendi başına verebilen, diğer insanları olduğu gibi kabul eden, çevresine gerçekçi bir gözle bakabilen, pozitif düşünen ve ruh sağlığı yerinde olan bir birey için rehberlikte hangi kavram kullanılır

Sosyal birey

Entelektüel birey

Zeki birey

Dışadönük birey

Kendini gerçekleştirmiş birey




112. Rehberlik hizmeti her okulun ya da kurumun kendi amaç ve ihtiyaçlarına göre değişik uygulamalar ve etkinlikler şeklinde sürdürülebilir. Fakat buna rağmen rehberliğin hiç değişmeyen bir boyutu da vardır. Rehberliğin bu boyutuna ne denir?

Psikolojik danışma

Rehberliğin türleri

Rehberliğin uygulama alanları

Rehberliğin ilkeleri

Rehberliğin servisleri




113. Daha çok, sunulan rehberlik hizmetinin ne derece işe yaradığını tespit etmek için özellikle mezuniyet sonrası, öğrencilerin durumları hakkında bilgi toplayarak, ne kadarının işe girdiğini, ne kadarının bir üst eğitim kurumuna devam ettiğini öğrenmek isteyen bir psikolojik danışman rehberliğin hangi servisini işletmektedir?

Müşavirlik (konsültasyon)

Yerleştirme

Psikolojik danışma

Bireyi tanıma

İzleme




114. Aşağıdakilerden hangisi mesleki rehberliğin amaçları arasında yer almaz?

Meslekleri tanıtmak

Meslekler hakkında edinilen yanlış tutumları düzeltmek

Karar verme güçlüklerinin giderilmesine çalışmak

Kişiler arası sosyal ilişkilerde yaşanan problemleri etkisiz kılmak

Meslek seçimi için bireye yardım etmek




115. Öğrencilerin eğitim gördüğü okullarda, kendilerine uygun dal, ders ya da kursları seçmeleri ve mezun olduktan sonra da bir işe yerleştirilmeleri için psikolojik danışmanların sunduğu rehberlik hizmeti, rehberliğin hangi fonksiyonunu yerine getirmeye yöneliktir?

Ayarlama fonksiyonu

Oryantasyon fonksiyonu

Yöneltme fonksiyonu

Geliştirici fonksiyonu

Önletici fonksiyonu




116. Okul ve okulun çevresini tanımak, çevresine uyum sağlaması ve öğrenme engellerinin giderilmesi için öğrencilere yardımcı olmak için çalışan bir okul rehber öğretmeninin yaptığı bu çalışma rehberliğin hangi türü içinde yer alır?




Mesleki rehberlik

Eğitsel rehberlik

Eğitimle kaynaştırılmış rehberlik

Karar verme sürecine yardım faaliyeti olarak rehberlik

Gelişimsel rehberlik

117. Kişisel rehberliğin bir boyutu olan ve bireyin sürekli gelişim dönemleri yaşadığından hareketle, her gelişim döneminin gerektirdiği, gelişim evrelerinin tamamlanması için bireye yardımcı olmak gerektiğini savunan rehberlik teorisi aşağıdakilerden hangisidir?




Merkezileşmiş-uzmanlaşmış rehberlik

Mesleki rehberlik

Eğitimle kaynaştırılmış rehberlik

Karar verme süreci olarak rehberlik

Gelişimsel rehberlik




118. Bireyin davranışlarının sadece dışarıdan gözlenebilen uyarıcı-tepki ilişkisi ile açıklanamayacağını, bunun yanında bireyin iç dünyasının da hem duygu hem düşünce hem de tutum ve inançları ile bir bütün olarak ele alınması gerektiğini savunan, hatta iç dünyaya gözlenebilir özelliklerden daha çok önem veren psikolojik danışma yaklaşımı aşağıdakilerden hangisidir?



Varoluşçu-hümanist yaklaşım

Davranışçı yaklaşım

Fenomenolojik yaklaşım

Bilişsel yaklaşım

Gestalt ekolü



119. Psikolojik danışma hizmetini, bireye değer vermek, ona önemli olduğunu hissettirmek ve ondaki olumsuz benlik algısını olumluya çevirmek suretiyle bireyin kendi problemini yine kendisinin çözmesini sağlamak, şeklinde tanımlayan, “birey temelde iyidir” parolasını kullanan, psikolojik danışma kuramı aşağıdakilerden hangisidir?




Hümanist yaklaşım

Davranışçı yaklaşım

Fenomenolojik yaklaşım

Bilişsel yaklaşım

Gestalt ekolü




120. Aşağıdakilerden hangisi okullarda

Sunulan rehberlik hizmetlerinden birisi olarak kabul edilemez?




A) Öğrencilere sorunlarıyla ilgili çözüm

önerileri sunma

B) Öğrencilerin ilgi ve yetenek

alanlarını belirleme

C) Öğrencilere meslekleri tanıtıcı

bilgiler verme

D) Öğrencilerin başarısızlıklarının

nedenleri üzerinde durma

E) Öğrencileri mezuniyet sonrası

izleme ve dönüt elde etme




EĞİTİM BİLİMLERİ CEVAP ANAHTARI




1- C
31- E
61- C
91- A

2- D
32- B
62- B
92- A

3- A
33- C
63- B
93- B

4- A
34- C
64- D
94- E

5- C
35- C
65- A
95- E

6- B
36- E
66- B
96- E

7- E
37- B
67- A
97- C

8- D
38- B
68- E
98- B

9- A
39- D
69- E
99- B

10- C
40- D
70- D
100- C

11- C
41- B
71- C
101- D

12- C
42- C
72- C
102- B

13- B
43- A
73- C
103- C

14- A
44- D
74- A
104- C

15- B
45- E
75- D
105- C

16- C
46- D
76- A
106- B

17- C
47- A
77- A
107- D

18- A
48- D
78- A
108- D

19- A
49- B
79- A
109- A

20- D
50- D
80- A
110- C

21- B
51- E
81- D
111- E

22- D
52- C
82- C
112- D

23- A
53- C
83- E
113- E

24- D
54- D
84- A
114- D

25- C
55- C
85- B
115- C

26- D
56- D
86- D
116- B

27- D
57- D
87- C
117- E

28- B
58- B
88- C
118- C

29- A
59- C
89- D
119- A

30- C
60- B
90- B
120- A
--------------Tualimforum İmzam--------------
Aksini Belirtmediğim Takdirde Yazdığım Konular ALINTIDIR



Liseler - Anadolu Liseleri - Fen Liseleri

Anaokulu - İlköğretim

Sınav Soruları ve Ders Notları
SERDEM isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
bilimleri, cevaplar, deneme, egitim, kpss, soru


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar son Mesaj
2008 KPSS Eğitim Bilimleri Soru ve Cevapları,KPSS Eğitim Bilimleri Soruları SERDEM Geçmiş Yıllarda Çıkmış Kpss Soruları 1 28.10.18 02:38
Kpss Eğitim Bilimleri Yaprak Testleri Soru ve Cevapları (Toplam 56 Test) SERDEM Kpss Sınavı Ders Notları 0 26.05.09 06:36
KPSS Eğitim Bilimleri 2008 Soru ve Cevapları SERDEM Geçmiş Yıllarda Çıkmış Kpss Soruları 0 17.05.09 07:14
2007 KPSS Lisans Eğitim Bilimleri Soru ve Cevapları, 2007 Lisans Soru ve cevapları SERDEM Geçmiş Yıllarda Çıkmış Kpss Soruları 0 17.05.09 05:32
2006 KPSS Lisans Eğitim Bilimleri Soru ve Cevapları SERDEM Geçmiş Yıllarda Çıkmış Kpss Soruları 0 17.05.09 05:07


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 13:36 .


Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2