tualimforum.com  

Geri git   tualimforum.com > OYUN > Online Oyunlar > OGame
amp;markreadhash=guest" rel="nofollow">Bütün Forumları okunmuş kabul etrel="nofollow">Bütün Forumları okunmuş kabul et
Kayıt ol Yardım Üye Listesi Ajanda Arama Bugünki Mesajlar Bütün Forumları okunmuş kabul et

OGame OGame, Bilgisayar ve video oyunları, Dil, Oyun, Taslak, Web tarayıcısı, Gameforge, İttifak hakkında paylaşım


Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Ogame Rehberi
Konudaki Cevap Sayısı
18
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
3140

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 31.03.09, 19:15   #11 (permalink)
Kullanıcı Profili
Gamma Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jun 2008
Mesajlar: 1.027
Konular: 856
Puan Grafiği
Rep Puanı:2266
Rep Gücü:0
RD:Mavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 39
51 Mesajına 124 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Terraformer

Gerekenler
Nanit Fabrikası - Kademe 1
Enerji Tekniği - Kademe 12

Hammadde
Kademe 1 için: 50.000 Kristal, 100.000 Deuterium, 1000 Enerji

Terraformer ile Ay dışındaki tüm gezegenlerin alan sayısını arttırabilirsiniz.

Bina menüsünden yapılabilir ve kademe başına 5 alan sayısı artar. Kendisi de bir alan kapsadığından, her kademe artışı 4 ek alan olarak gezegene yansır.

Terraformer 100 alanlı gezegenlerin alan sayısını artırıp onları süper koloniler haline getirmek için değildir elbette. Daha çok Anagezegen ile eski ve önemli kolonilerde gelişim için ek alanlar oluşturmak içindir.

Terraformer'ın gelişi yüksek alan sayılı koloni arayışlarına bir son vermemelidir. Çünkü 200 ve üstü alan sayısı olan bir koloni bulmaya çalışmak, alan sayısı az bir koloniyi Terraformer ile geliştirmekten çok daha ucuzdur.

Terraformer'ın kademe sayısı arttıkça bir üst kademe için gereken hammadde miktarı da oldukça yüksek olmaya başlar. Ayrıca yapımı esnasında tıpkı Gravitasyon Araştırması'ndaki gibi Enerji gerekir ve ileri kademelerde bu çok sayıda Solar Uydu ile mümkün olur. Enerji sadece inşa işlemi için direktif verilirken gereklidir, daha sonra Enerji düşse bile inşaat devam eder.


Terraformer'ın eski kolonilerdeki inşasındaki en büyük zorluk Nanit Fabrikası ihtiyacıdır. Çoğu oyuncu gezegendeki alan sayısı azaldıkça yeni maden kademeleri için Robot Fabrikasının kademesini düşürür. Ama bu Nanit Fabrikası için kötüdür, çünkü o da 10. Kademe Robot Fabrikası ister.
Bu tip durumlarda gezegenden 11 alanı Terraformer için feda etmeye değip değmeyeceği düşünülmelidir.

Terraformer'ın yapımına karar verilirse tıpkı Gravitasyon Araştırması'nda olduğu gibi, bir anda planlanan tüm kademeler yapılmalıdır. Böylece bunun için gereken Solar Uyduların işi çabucak biter ve sonradan onları tekrar tekrar yapmanıza gerek kalmaz.
Mavi Lord isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 31.03.09, 19:15   #12 (permalink)
Kullanıcı Profili
Gamma Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jun 2008
Mesajlar: 1.027
Konular: 856
Puan Grafiği
Rep Puanı:2266
Rep Gücü:0
RD:Mavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 39
51 Mesajına 124 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Galaksilerarası Araştırma Ağı

Gerekenler
Bilimsel Araştırma Laboratuvarı - 10. Kademe
Bilgisayar Tekniği - 8. Kademe
Hiperuzay Tekniği - 8. Kademe

Gezegenlerarası Araştırma Ağı, birçok gezegendeki laboratuvarları birleştirir ve daha hızlı çalışmalarını sağlar.

Bu ağ da bir araştırmadır ve her kademede bir gezegen daha ağa katılır. Yani mesela 4. kademede anagezegen ve 4 koloni araştırma ağına katılmış olurlar. Kolonilerin ağa katılmaları sırasında gezegendeki Bilimsel Araştırma Laboratuvarı kademesinin yüksekliği dikkate alınır ve yüksek olan daha önce ağa katılır.

Bu araştırma en çok 8. kademeye kadar yapılabilir, zira 8'den fazla gezegen kolonileştirilememektedir.



Laboratuvarlar sadece eğer araştırma için gerekli kademedeyseler yeni araştırma için diğerleriyle aynı ağda çalışabilirler.
Örneğin Hiperuzay Tekniği araştırması 7. kademe laboratuvar gerektirir. Bu yüzden de o tekniğin kademesi arttırılırken ağdaki gezegenlerden en az 7. kademe laboratuvarı olanlar çalışırlar.
Bu yüzden eğer birçok laboratuvar beraber çalıştığı halde araştırma süreleri size çok gelirse, önceden laboratuvarların gerekli kademeye sahip olup olmadıklarını kontrol edin.

Bunu bir örnekle açıklayalım:

9 gezegeniniz var. Anagezegende laboratuvar 10. kademe, 2 sömürgenizde 7. kademe, 1 sömürgede 3., diğerlerinde 1. kademe.
Siz Galaksilerarası Araştırma Ağı'nı anagezegeninizde 1. kademe yaptığınızda orada yapacağınız araştırmalarda laboratuvarınız 17. kademe olarak kabul edilir. Çünkü anagezegenden sonra en çok kademeye sahip olan gezegenin laboratuvarı eklenir.

Eğer Ağ 2. kademe olursa diğer en yüksek kademeli laboratuvar da eklenir ve araştırmaları 24. kademe bir laboratuvarla yaparsınız.
Ağın kademesi arttıkça sırayla laboratuvarlar buna eklenir. Bu da size araştırmalarınız için oldukça fazla süre kazandırır.
Mavi Lord isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 31.03.09, 19:16   #13 (permalink)
Kullanıcı Profili
Gamma Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jun 2008
Mesajlar: 1.027
Konular: 856
Puan Grafiği
Rep Puanı:2266
Rep Gücü:0
RD:Mavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 39
51 Mesajına 124 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Kolonizasyon (Sömürgeleştirme)

Bir yıldız imparatorluğu kurmak için anagezegeninizin yanısıra koloniler de kurmalısınız. Kolonilerle birlikte toplam en fazla 9 gezegen sahibi olabilirsiniz.

Koloni için bir Koloni Gemisi'ne ihtiyacınız var. Gemiyi boş bir gezegene yolladıktan sonra gemi gezegene ulaşınca orada bir koloni oluşur ve gemi yok olur. Daha önce sömürgeleştirilmemiş gezegenleri seçmelisiniz, yoksa geminiz hedefi kabul etmeyip sizi uyaracaktır.

Koloniyi sadece kuran oyuncu silebilir ve koloniler saldırılarla ele geçirilemezler.

Kolonide, tıpkı anagezegende olduğu gibi her şeyi inşa edebilirsiniz.

Koloniyi ne için kullanacaksanız ona göre binalar inşa etmelisiniz. Hammadde üretimi içinse madenleri ve enerji üretimini, filonuza yağma için limanlık etsin diyeyse Deuterium üretimini sağlamalısınız.


Hangi gezegenler kolonileştirilmelidirler?

Koloni eğer hammadde üretimi içinse büyük olmasına dikkat edilmelidir. 100 alanın altındaki koloniler bu amaca uygun değillerdir. Bu iş için alan sayısı 150 ve daha üstü olmalıdır.
Alan sayıları tesadüfî olarak belirlenir. Her kolonileştirme işleminde aşağıdaki tabloya uygun aralıktan rastgele bir sayı belirlenir.
Bu konuda gezegenin güneş sistemindeki yeri önemlidir. En büyük gezegenler 4. sıradakilerdir. En küçükler ise 1'le 3 arasındaki ve 13'le 15 arasındaki, güneşe en yakın ve en uzak gezegenlerdir. Orada alanı 100'den büyük gezegene çok seyrek rastlanır.
Kolonizasyon için en uygun gezegenler 4'le 12. sıra arasındaki gezegenler olurlar ve genelde çabuk kapılırlar.

Gezegenler, güneşe olan uzaklıklarına göre enerji üretimi açısından farklılık gösterirler. Güneşe yaklaşıldıkça Solar Uydular daha çok enerji üretirler (uydu başına en çok 50). Solarenerji ve Füzyonenerji Santralleri bu durumdan etkilenmezler.

Gezegenler arasındaki bir fark da Deuterium üretiminde görülür. Güneşe daha uzak ve dolayısıyla daha soğuk gezegenlerde üretim diğerlerine oranla %40'a kadar daha fazla olabilir.

Koloniyi İptal Etmek

Bu işlem Genel Durum'daki tabloda koloni ismine tıklayarak açılan menüden şifre girilerek yapılır. İşlemi tamamladığınızda bir gezegeniniz eksilir ve onun yerine bir Asteroid Alanı çıkar (Galaksi menüsünde A ile gösterilir). Bu alan en az 24 saat kalır ve ondan sonra gezegen tekrar kolonileştirilebilir. Bu süre içinde alana uçulabilir, saldırı düzenlenebilir ve harabe alanı varsa geridönüşüm yapılabilir.

Sonuç olarak neredeki gezegen kolonileştirilirse kolonileştirilsin, bunun mutlaka avantajları ve dezavantajları olacaktır. Kullanım amacına uygun inşa işlemleriyle koloni en verimli şekilde kullanılabilir.

Metal ve Kristal üretimi için 4-9 arasını, Deuterium üretimi için 13-15 arasını, yağmalarda kullanılmak üzere limanlık için geri kalanları kullanabilirsiniz. 1-3 arası Gravitasyon Araştırması için uygundur, onun dışında kolonileştirmeye pek değmez.

Teorik gezegen büyüklüklerini görmek için tıklayın.
Mavi Lord isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 31.03.09, 19:17   #14 (permalink)
Kullanıcı Profili
Gamma Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jun 2008
Mesajlar: 1.027
Konular: 856
Puan Grafiği
Rep Puanı:2266
Rep Gücü:0
RD:Mavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 39
51 Mesajına 124 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Ticaret Takas

Oyun mekaniği gereği ticaretin yapılacağı bir pazar alanı yahut vendor türü satışların yapıldığı mekanlar OGame'de yoktur.

Bunlara ticaret yerine takas demek daha yerinde olur. Zira alınan mal, para yahut başka bir menkul kıymetle değil mal ile ödenir. Karşılıklı hammadde değişimi yapılır.

Bu tip takasları forumlardan ne kadar hammaddeye karşılık ne kadar hammadde verebileceğinizi, hammadde türlerini de yazarak ve oynadığınız evrenle koordinatınızı da ekleyerek yapabilirsiniz. Teklifinizi uygun bulan oyuncu size ulaşır ve karşılıklı güven tahsis edildikten sonra takas nakliye gemileriyle gerçekleşir.

K harfi Latince'de 1000 için kullanılan "kilo"nun kısaltmasıdır, 100k denince 100.000 kastedilmektedir.

Uyulması mecburi ticaret oranları şu şekildedir :

1 Deuterium = 1,5 Kristal = 2,5 Metal

(Bu oranlar puanı az olan oyuncunun lehine olacak şekilde değiştirilebilir.)
Oranlara uymama cezaları

1. defa : Uyarı + 1 gün tatil cezası
2. defa : Karşılıksız nakliye ya da hile gibi, puana göre değerlendirilecektir.

Oyunun değişik evrelerinde hammadde ihtiyaçlarının değiştiğini gözlemleyeceksiniz. İlk zamanlarda Deuterium fazlası olduğu için elden Deuterium çıkarıp karşılığında Kristal almak isteyenler çokken, ilerleyen evrelerde dev filoların yakıt ihtiyaçları yüzünden Deuterium ihtiyacı ortaya çıkacak ve Deuterium gerçek değerine ulaşacaktır.



Takaslarda güven konusuna dikkat edilmeli, yapılan anlaşmalara uygun olmayan davranışlarla karşılaşıldığında, konu ispatlarla birlikte evren operatörüne bildirilmelidir.
Mavi Lord isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 31.03.09, 19:17   #15 (permalink)
Kullanıcı Profili
Gamma Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jun 2008
Mesajlar: 1.027
Konular: 856
Puan Grafiği
Rep Puanı:2266
Rep Gücü:0
RD:Mavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 39
51 Mesajına 124 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart İttifak Savaş Sistemi (ISS)

Taktik ve Stratejiler

ISS beraberinde önemli yenilikler getirdiği gibi bunların yanlış kullanılması durumunda stratejik anlamda önemli sorunlar da çıkarabilir.


Filo Kurtarma:

5 oyuncu ortak filo kurup rakip üzerine bu büyük filoyu gönderdiği zaman ortaya çıkabilecek gemi sayısını ve bunların vuruş gücünü tahmin edebilirsiniz. Bundan sonra gezegen başından kalkınca eğer filolarınızı saklamadıysanız içinizde pek iyi bir his olmayabilir, 5 filonun birleşmesi durumunda, bunların gücüne göre, en sağlam savunmaları onlarca Ölüm Yıldızını bile yoketmek cok zor olmayacaktır. Unutmadan, en fazla 5 oyuncu filo birleştirebilir.

Saldırı:

Evet saldırı artık çok daha zevkli ve yıkıcı bir hal alacak, ISS kullanırken tek yapmanız gereken hedefinizi seçtikten sonra, hesabınızı doğru yapıp, gereken sayıda gemi desteğini arkadaşlarınızdan ya da müttefiklerinizden ISS yoluyla istemeniz. Unutmayın ki 4 oyuncunun desteğini alabilirsiniz ve bu oyuncuların mutlaka sizin ittifağınızın üyesi olmaları gerekmez. Hele bir de commander menüsüne sahipseniz, elde ettiğiniz casus sondalarını müttefiklerinize açıklayıp, Galaksi menüsünü çok daha kullanışlı bir hale getirebilirsiniz.

Filo konuşlandırma ve ortak savunma:

Ortak savunma demek, bir oyuncunun kendi filolarını başka bir oyuncunun gezegeninde konuşlandırması demek.

Ortak savunma sadece ittifak üyeleriyle ve arkadaş listesinde adı geçen oyuncularla yapılabilir, diğer oyuncularla yapılmasi mümkün değildir.Tatil modundaki oyuncularda filo tutulamaz. Konuşlandırmak için filo menüsüne yeni bir fonksiyon konuldu.

Bu fonksiyon sayesinde oyuncu filosunu konuşlandırmak istediği süreyi seçebilir.Bunun ekstra deuterium masrafı vardır. Ne kadar deut gerektiğini masraf altında bulabilirsiniz. Deuterium konuşlandırma görevi verildikten sonra gereken deuterium otomatik olarak filoyla birlikte gider. Tüm bu filo hareketlerini hem filoyu gönderen hem de filonun duracağı gezegenin sahibi filo ekranında YEŞİL olarak görür.

Filo gezegene ulaştığı zaman, müttefik filonun gezegene geldiği ve durdugu haberi alınır.

Masraf: ( aşağıdaki rakamlar saat başınadır)

KN : 5 Deut
BN : 5 Deut
HAvcı : 2 Deut
AA : 7 Deut
Kruvazör: 30 Deut
Komuta Gemisi: 50 Deut
Koloni Gemisi: 100 Deut
Geri Dönüşümcü: 30 Deut
Casus Sondası: 1/10 Deut
Bombardıman Gemisi: 100 Deut
Solar Uydu -
Muhrip : 100 Deut
Ölüm Yıldızı: 1/10 Deut

Ayrıca konuşlandırılan filo istenildiği zaman geri cağrılabilir.

Tüm bu işlemler sırasında filo beraberinde ***ürdüğü tüm deuteriumu harcamış olur.( uçuş ve konaklama için gereken ! )

Bir oyuncu max. 5 filoyu başka gezegenlerde bırakabilir, ve bir gezegende max.5 farklı oyuncunun filosu durabilir.

Bu konuşlandırmaların en büyük riski, konuşlandırma yapmış olduğunuz gezegene saldırı olursa bunu sadece gezegen sahibinin görecek olması, ve bu saldırının filosunu konuşlandıranları gösterilmemesi! Yani bu noktada ortak savunma yapanlar arasında çok iyi bir kordinasyon olması gerekiyor. Savaş raporu ise tüm oyunculara gönderilir, yani hem gezegen sahibine hem de filosunu orda tutan oyunculara.

Dikkat: Eğer filonuzun olduğu gezegene saldırırsanız, saldırı amaçlı gönderdiğiniz filo gezegende duran filonuza da saldırır.

İttifak Deposu

Müttefik filolara yakıt ikmali yapmaya yarar. Eğer ittifak oyuncusu dost gezegende duracağı süre için gereken deuteriumu yanında getirmez ya da getiremezse, o zaman bu ittifak depoları kullanılabilir. Böylece ittifak deposu olan gezegen sahibi, gezegeninde duran diğer oyunculara yakıt ikmali yapabilir.Bunun için saatte 10.000 deut taşıyan ikmal roketlerinin uzaya gönderilmesi yeterli olacaktır.

Bu şekilde gezegende duran filoların kalış süresi uzatılabilir. Normalde ( yani filoların gönderildiği filo menüsünde) durmak görevi için max. 32 saat seçilebilir. Ama ittifak deposu kullanarak bu süre uzatılabilir.

Ittifak deposu büyüdükçe ikmal yapılabilecek filo da genişler.

Ortak Saldırı

Filo saldırı için gönderildiği zaman filo menüsünde „ geri cağrı“ altında ittifak savaşına davet butonu gözükür. Bunun üstüne basarak başka oyuncuları ortak saldırıya davet edebilirsiniz. Davet ederken, davet etmek istediğiniz oyuncunun oyun içindeki ismini ait olduğu boşluğa yazmanız gerekir, böylece davet edilen oyuncuya eğer isterse ortak saldırıya katılma izni verilmiş olur. Davet edilen oyuncuların listesi her zaman gösterilir. Davet edilmeyen ortak saldırıya katılamaz. Ayrıca bu ortak saldırı filosuna istek üzerine özel bir isim verilebilir. Aynı zamanda bir oyuncu bu ortak saldırıya birden çok filoyla da katılabilir.

Ortak saldırı için aynı ittifak üyesi ya da davet eden oyuncunun arkadaş listesinde olmak gerekmez. Saldırıya davet edilen herkes katılabilir, ezeli rakipleriniz bile!

Davet edilen oyuncular, davet edildiklerine dair özel bir mesaj alırlar, ondan sonra hangi saldırı filosuna katılcaklarına ya da bunları kabul edip etmeyeceklerine kendileri karar verirler.

Dikkat: Ortak saldırı birliğinde 5 farklı oyuncu ve max. 16 saldırı filosu olabilir. Kimin kaç filoyla katılacağına oyuncular kendi aralarında karar vermelidirler.

Önemli ayrıntı: Katılan yeni gemiler ortak saldırı filosunun hızını % 30 dan fazla yavaşlatamazlar. Eğer bundan yavaşlarsa İttifak Saldırısı yazısı gösterilmeyecektir.

Örnek: Bir filonun hedef gezene varışı 2 saat sürüyor. Kalktıktan 10 dakika sonra, bu filoya başka bir filo katılmak istiyor ve 2.filo aynı hedefe 2 saat 10 dakikada varıyor.

Bu mümkün, çünkü yeni filo saldırının hızını 20 dakika yavaşlatıyor ve böylece %16 yavaşlatmış oluyor.

Ortak saldırının ortak savunmanın tersine ekstra bir masrafı yoktur.

Saldırı Birliğinin hızı:

Birlik içinde bulunan en yavaş filonun hızıyla uçar, tüm filolar hedefe ortak ve aynı zamanda ulaşırlar.

Birliği kuran başlangıç filosu geri çağrılsa bile kalan filolar hedefe uçmaya devam ederler. Filoların ayrılmasıyla birliğin hızı değişmez. ( birlikten en yavaş filo ayrılsa bile)
Son saniyeye kadar birlikten filo geri çekilebilir ( birliğe davet edilen oyuncuların dikkatli seçilmesi çok önemli, casuslara dikkat!)

Saldırıdan sonra birlik otomatik olarak dağılır ve her filo kendi gezegenine geri döner.
Mavi Lord isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 31.03.09, 19:17   #16 (permalink)
Kullanıcı Profili
Gamma Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jun 2008
Mesajlar: 1.027
Konular: 856
Puan Grafiği
Rep Puanı:2266
Rep Gücü:0
RD:Mavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 39
51 Mesajına 124 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Harabe Alanı ve Geridönüşümcü

Galaksi kısmında bazı gezegenlerin yanında T harfi görürsünüz. Bu harf Harabe Alanı (Trümmerfeld) anlamındadır. Mausu üstünde bekletirseniz alanda ne kadar maden olduğunu da görürsünüz.

Her savaşta, gemiler ve Solar Uydular vurulduklarında bir Harabe Alanı oluşur. Bu alanda, vurulan cihazların inşası için gerekli Metal ve Kristal'in %30'u bulunur. Deuterium Harabe Alanı'nda bulunmaz. Aynı şekilde vurulan savunma gereçleri de orada olmazlar.

Harabe Alanı gezegendedir ancak kimseye ait değildir.

Elini çabuk tutan Harabe Alanı'na Geridönüşümcü yollayabilir. Bir Harabe Alanı için savaşılmaz ya da o savunulmaz. Harabe Alanı'nın bulunduğu gezegenin sahibi dahi alandaki madeni kimin aldığını bilmez.

Harabe Alanı'ndaki maden, Geridönüşümcüler tarafından kullanılır hale getirilir ve gezegene taşınır. Geridönüşümcü 20 bin maden taşıyabilir. Geridönüşüm işlemi 1'e 1 yapılır ve Geridönüşümcünün taşıma kapasitesi dolana dek sürer.


Geridönüşümcü'yü Harabe Alanı'na yollamak için, Filo menüsünün ikinci kısmında koordinatların yazıldığı kısmın sağından HA seçilmelidir. Belirtilen koordinatta bir Harabe Alanı olmasa da menüde HA yazar ve gerçekten alan olup olmadığını ancak filoyu yollayınca anlayabilirsiniz. Bir alan yoksa gezegenin ıssız olduğuna ve sömürgeleştirilmesi gerektiğine dair bir uyarı mesajı gelir.

Geridönüşümcüler savaş gemilerine oranla oldukça yavaştırlar. Yani bir gezegene saldırıp orada oluşacak Harabe Alanı'nı da siz boşaltmak istiyorsanız, Geridönüşümcü'yü saldırı filonuzdan çok daha önce yollamalısınız. Çünkü eğer Geridönüşümcü alana saldırıdan 2 saat sonra ulaşırsa çok geç olabilir.
Gezegen sahibi, kendi gezegenindeki Harabe Alanı'na ulaşma konusunda avantajlıdır. 7 dakika içinde alana ulaşır. Bu da sizin elinizi olabildiğince çabuk tutmanız gerektiğini gösterir.
Eğer gezegende daha önceden bir Harabe Alanı oluşmamışsa ve bu yüzden Geridönüşümcü yollayamıyorsanız, bir Casus Sondası'nı saldırı göreviyle yollayın. Vurulacak ve orada bir Harabe Alanı oluşturacaktır. Siz de bu alanı hedef seçerek Geridönüşümcü'yü yollarsınız.
Mavi Lord isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 31.03.09, 19:18   #17 (permalink)
Kullanıcı Profili
Gamma Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jun 2008
Mesajlar: 1.027
Konular: 856
Puan Grafiği
Rep Puanı:2266
Rep Gücü:0
RD:Mavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 39
51 Mesajına 124 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Asteroid Bölgesi (Yok edilmiş gezegen)

Asteroid bölgesi, Galaksi menüsünde gezegen numarasının yanındaki A harfiyle gösterilir.

Onlar sahipleri tarafından terkedilmiş kolonilerdir.

Bir koloni silindiğinde üstündeki tüm yapılar ve filo yok olur, gezegen yerinde Asteroid bölgesi oluşur.


Silinme isleminden 48 saat sonra A harfi kalkar ve gezegen tekrar kolonileştirmeye açılır.

Asteroid bölgesinin yararı yahut zararı yoktur. Oyunun pasif bir öğesidir.
Mavi Lord isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 31.03.09, 19:18   #18 (permalink)
Kullanıcı Profili
Gamma Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jun 2008
Mesajlar: 1.027
Konular: 856
Puan Grafiği
Rep Puanı:2266
Rep Gücü:0
RD:Mavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 39
51 Mesajına 124 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Roket Silosu

Roket Silosu hem saldırı hem de savunma gerecidir. Diğer gezegenlerin savunmasına zarar veren Gezegenlerarası Roketler ve bu roketlere karşı Yakalayıcı Roketler bulundururlar.

Bu roketleri inşa etmek için öncelikle Binalar kısmından Roket Silosu'nu inşa etmelisiniz. Daha sonra Savunma kısmından roketleri inşa edebilirsiniz.

Gezegenlerarası Roketler'i Roket Silosu 4. Kademe'ye geldiğinde inşa edebilirsiniz. İnşa için 12.500 Metal, 2500 Kristal ve 10.000 Deuterium gerekir. Saldırı Gücü 12.000'dir.

Bu roketlerin menzili kısıtlıdır ve İmpuls (İçtepi) Motor Takımı kademesinin iki katı kadardır.
Rakibe ulaşma hızı da kendi sisteminiz için 30 saniye, her eklenen sistem için de ek 60 saniyedir.

Yakalayıcı Roketler'i de Roket Silosu 2. Kademe'ye geldiğinde inşa edebilirsiniz. Bir roket için 8.000 Metal ve 2.000 Deuterium gerekir.


Gezegenlerarası Roketler Galaksi menüsünden kullanılırlar. Menzil içindeki gezegenlerde sonda ve mesaj yazma butonlarının arasında yeni bir buton belirir. Bu butona tıklayarak yeni bir menüye gelirsiniz. Bu menüde kaç roket kullanacağınızı ve öncelikli hedefinizi seçersiniz.
Öncelikli hedef yok edilene kadar atışlar ona yapılırlar. Daha sonra roket artmışsa diğer savunma gereçlerine yollanırlar. Onlar da yok edilince bu kez gezegendeki Roket Silosu ve roketler hedef alınırlar.
Gezegenlerarası Roketler ile yok edilen savunma gereçleri kendilerini tekrar yenileyemezler ve yok olurlar.

Gezegenlerarası Roketler'in Saldırı Değerleri Silah Tekniği kademenize oranla artarlar ve savunan taraftaki kalkan değerleri hesaba katılmaz. Bu da Kalkan Kubbeleri'ne saldırı için idealdir.

Yakalayıcı Roketler otomatik olarak fırlatılırlar. Her Gezegenlerarası Roket'e bir Yakalayıcı Roket gider.

Saldıran taraf bir Savaş Raporu görmez, saldırısının etkilerini sonda ile öğrenmelidir. Ancak saldırılan taraf bir rapor alır.

Gezegenlerarası Roketler'le yapılan saldırılar, 3/24 saldırı kuralına dahil değildirler.
Mavi Lord isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 31.03.09, 19:18   #19 (permalink)
Kullanıcı Profili
Gamma Üye
Kullanıcı Bilgileri
Üyelik tarihi: Jun 2008
Mesajlar: 1.027
Konular: 856
Puan Grafiği
Rep Puanı:2266
Rep Gücü:0
RD:Mavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond reputeMavi Lord has a reputation beyond repute
Teşekkür

Ettiği Teşekkür: 39
51 Mesajına 124 Kere Teşekkür Edlidi
:
Standart Ay ve Özel Binalar

Ay, OGame'de de tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi gezegenin etrafında dönen önemli bir uydudur. Yani aynı Harabe Alanı gibi gezegene bağlı bulunur ve Filo menüsünden hedef olarak seçilebilir.

Ay, bir filo gezegendeki savaşta vurulup yokedilince oluşur. Harabe sıkışır ve bir ay oluşturur. Ancak bu her seferinde olmaz, 100 bin madenlik harabe başına %1 şansla olur. Bu şans en çok %20'ye kadar çıkabilir, daha büyük harabelerin şansa etkisi %20'den çok olmaz. Harabe ne kadar büyükse ay da o kadar büyük olur.


Mausun imlecini Galaksi menüsünde Ay'ı simgeleyen M harfinde tutarsanız S ve T harfleriyle değerleri görürsünüz. S (Size) Ay'ın km olarak çapını, T (Temperatur) de C° olarak ısısını gösterir.

Bir ay ham haldeyken 1 alana sahiptir. Üstünde Ay Merkez İstasyonu kurularak ay üstünde bina inşa edilecek hale gelir. İstasyon kademesi her büyütüldüğünde aya 3 alan eklenir. Ay yüzeyindeki kullanılabilir alanların üst sınırı ayın kendi büyüklüğüyle orantılıdır. Alanlar, ayın büyüklüğüne göre 12 ila 79 arasında olurlar.

Ay, bir Ölüm Yıldızı'nca ortadan kaldırılabilir.

Aya kurulan iki özel yapı vardır: Radar İstasyonu ve Sıçrama Geçidi.

Radar İstasyonu

Radar İstasyonu, düşman gemi hareketlerini gözetlemeye yarar. Sadece aya kurulabilir ve kısıtlı bir menzili vardır. Bu menzil, kademe arttıkça Kademe²-1 sistem genişler. İlk kademede sadece kendi güneş sisteminizi gözetleyebilirsiniz.

Gelen gözetleme raporunda, taranan gezegenlerden kalkan ve oraya gelen filolar gösterilir. Bu gemilerin hedeflerinin Radar İstasyonu'nun menzili içinde olması ya da olmaması bu raporda önemli değildir. Taranan gezegenin menzilde olması yeterlidir.
Bu işlem casusluğun tam tersidir. Casus Sondası'yla hammadde ve filo gibi gezegende olan ve duran şeyleri, Radar İstasyonu'yla da gezegendeki hareketli cisimleri, hedefleri ve varış saatleriyle birlikte görürsünüz.

Bir gözetleme işlemi 5000 Deuterium harcar. Taramak için ayı seçip Galaksi menüsünden taranacak gezegeni seçmeniz yeterlidir. Bir popup pencere açılır ve orada kurbanın tğm filo hareketleri listelenir. Gözetlenen gçzetlendiğini farketmez.
Eğer popup pencere açılmazsa ya ayarlarınızda javascriptle ilgili sorun vardır ya da popup bloklama sisteminiz devrededir.
Pencere "Aktüelleştir" butonuna kadar boşsa, o sırada hiç filo hareketi yok demektir.

Sıçrama Geçidi

Geçit, filolarınızı istediğiniz koordinata "ışınlamaya" yarar. Filo yolda zaman kaybetmeden istenen koordinatta olur. Bu işlem için iki geçit gereklidir. Geçitten hammadde yollanmaz, ayrıca geçit saatte bir kez kullanılabilir.
Mavi Lord isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Tags
ogame, rehberi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar son Mesaj
NovaGame org Türk Ogame efe_glnc OGame 0 11.05.11 16:11
Travian Rehberi Mavi Lord Travian 0 31.03.09 19:08
Ogame Hesaplayıcıları Mavi Lord OGame 0 31.08.08 08:43
Cepten ogame oynamak Mavi Lord OGame 0 31.08.08 08:30
OGame - Firefox - FoxGame Eklentisi Mavi Lord OGame 0 31.08.08 08:26


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 10:22 .


Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2